Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ma treba lepo sad da se nađe neka NVO ili udruženje građana i da prikupi evidenciju o svima kojima je bila ugrožena sloboda kretanja i o svakom narušavanju reda od strane te paravojske pa da se sve to lepo da na sud, nisam sigurna ali mislim da bi mogli da odgovaraju i za prevaru... ne bi moglo da škodi ni pokretanje neke peticije, verujem da bi odziv bio ogroman. Ovo samovlašće je prevršilo sve granice, da nije žalosno bilo bi smešno.
Naredba koja je stigla iz direkcije sve govori, sramota je ono što se radi u ovoj zemlji, tačnije, u ovom gradu.
 
Trenutno sam bez monitora pa gledam na starom crt tv-u na kom je vidljivost očajna, pa ne mogu pročitati onu naredbu. Može li neko ukratko da mi kaže šta u njoj piše, mislim šta je ono naj sočnije?
 
30. јула почетак бојкота Бус плуса

busplus_bojkot_placanja.png


Удружење “Народ против Бус плуса” организоваће у понедељак 30. јула у 17.30 сати на Тргу Репубике у Београду нови протесни скуп и шетењу са захтевима да се укине Бус плус систем у градском превозу. Организатори скупа захтевају: Раскидање уговора са фирмом „АPEX“ и укдање „Бус плус“ система; Укидање тачкасте контроле која подразумева заустављање возила; Укудање уласка само на предња врата, Смањење цене дневних и месечних карата за 30 посто, Покретање истраге о томе да ли је уговором са фирмом „АPEX“ oштећен Београд и ГСП. Протестна шетња ићиће до Скуштине града.

Удружење “Народ против Бус плуса” на овом скупу и званично ће прогласити почетак кампање бојкота куповине Бус плус карата, а грађанима ће бити подељени леци са информацијама које ће бити од користи током бојкота плаћања градског превоза попут информације да кондуктери немају право да траже документа као и да комунална полиција нема право да њихове податке после легитимисања предаје радницима Бус плуса.

Организаторима скупа обратили су се за помоћ и представници око 500 радника ГСП, од којих велики број возача, који су присиљени да раде као “усмеривачи” путника у возилима у којима је забрањен улазак на средња и задња врата. Ови људи који примају плату ГСП , а раде за Бус плус који онда на конто контроле узима месечно 400 000 евра прихода. На скупу ће бити затражен одговор од надлежник у Градској управи и ГСП због чега се другом предузећу плаћа провизија за посао који обављају радници ГСП?



26 јул 2012, ФБР- М. Банић


http://facebookreporter.org/2012/07/26/30-јула-почетак-бојкота-бус-плуса/
 
@ angry bird
u prvom delu piše da DJP naređuje gradskom da vozači na terminusima otvore prva, gledaju da li ima "neispravnih" putnika (čak i ako su isti ušli na zadnja) i ako takvi neće da siđu zaustave bus i obaveste centar koji bi trebao da zove "pojačanje", takođe piše da će se pisati prijave privatnicima ako to isto ne urade.... i da je gradski dužan da obezbedi određen broj svojih radnika, obuče im apex majice i pošalje da rade posao kontrolisanja buseva i pomažu vozačima na pojedinim terminusima, da su dužni da u roku od 2 dana od dana dopisa donesu naredbu o poštovanju iste, da "edukuju" vozače ,da obaveste vozače da je ukinuta stanica pop lukina i pomerena stanica 6 kaplara, i da gsp postavi koordinatore kako za vreme vršenja racija Đilas plusa ne bi došlo do zagušenja saobraćaja.....
na ostalim stajalištima gle akcije :bash:
Vozač otvara vrata za izlaz, kad siđe ko silazi zatvara ih i onda otvara vrata za ulaz...kontroliše očitavanja, ako neko nema i neće da kupi, vozač zatvara prva i pritiska nekakav"panic button" i nastavlja da vozi ...i tu se ponovo skreće pažnja da na terminusima moraju da učestvuju u akcionom planu za- citiram- povećanje prihoda "ulaz na prednja vrata na terminusima ITS1". (Znači, na kraju ako nekog tokom rutinske kontrole nađu bez karte ispada kriv gsp, tj. vozač ako nije prijavio- verovatno u daljem procesu žele njih da kazne jer se ljudi već sad sa pravom protive svemu ovome ).
Stvarno je lep gest što direkcija brine o vozačima, pa piše da će u slučaju napada na vozače ili oštećenja vozila prvo zvati policiju pa tek onda obavestiti kontrolni (iliti komandni) centar.
Termin "gradska vožnja" dobija novo značenje, predlažem da u saobraćajnoj uvedu predmet "osnove kontrole i pravila očitavanja", čisto da deca znaju šta ih čeka kad se zaposle kao vkv vozači.
da ne bude posle kao u onom vicu-Dobio Mujo posao kao vozac autobusa i prvi dan kaze mu sef:
- "Mujo moraces da vozis i da naplacujes karte"
- "Nema problema", kaze Mujo.
Isti dan upao Mujo sa autobusom u provaliju. Dolazi sef kod njega i pita kako se sve to desilo. A Mujo ce:- "Nemam ti ja blage veze, ja sam bio iza i naplacivao karte."
 
Јуче , у 16-ци, на свим вратима, и за излаз и за улаз су стајали возачи, запослени у ГСП. Они су, по службеној дужности, по наредби директора погона, уместо да раде свој посао, контролисали како ко улази на која врата и враћали путнике који не поштују "ред". У разговору са једним од њих сам сазнао да су већином возачи, чланови синдиката који су се бунили због новоуведених правила. На станицама се повремено налазе контролори који контролишу да ли ови возачи добро раде свој посао вратара и тако до 1 септембра.
Бахатост и осионост власти је невероватна. Сада значи у неким аутобусима, БусПлус чак ни не ради посао за који је плаћен него то ради ГСП који за то није ни овлашћен.
 
tackaste kontrole ce ukinuti,kao i vreme pregledanja karti kod putnika cim se poveca prodaja karata.samo se malo strpite,da se malo uvede reda u zapusteni javni prevoz.sta samo placete kao devojcica kad oguli koleno,a niko nece da se masi za dzep
 
deka75":3rjs8r8r je napisao(la):
tackaste kontrole ce ukinuti,kao i vreme pregledanja karti kod putnika cim se poveca prodaja karata.samo se malo strpite,da se malo uvede reda u zapusteni javni prevoz.sta samo placete kao devojcica kad oguli koleno,a niko nece da se masi za dzep

Врло лицемерно од надлежних будући да би прво требало да уведу ред у својим редовима, а тек онда да траже од путника. Рецимо зашто никоме није пало напамет да побољша услугу па би то навело путнике да почну ту услугу и да поштују па и да плаћају сами својевољно, без притисака.

Што је најважније, нама нико не гарантује да ће се услуга побољшати када се наплата побољша.
 
deka75":15pzyyh0 je napisao(la):
tackaste kontrole ce ukinuti,kao i vreme pregledanja karti kod putnika cim se poveca prodaja karata.samo se malo strpite,da se malo uvede reda u zapusteni javni prevoz.sta samo placete kao devojcica kad oguli koleno,a niko nece da se masi za dzep

Vecina nas ovde se i hvata za dzep. Evo da se nadovezem na stf-ov post, i da ponovim svoje pitanje na koje jos uvek cekam odgovor: kakve koristi ja kao neko ko placa kartu imam od ulaska na prednja vrata i da li ce zbog toga pravoz da dolazi na vreme, da li ce vreme putovanja biti krace, da li ce guzve biti manje? To su neki od elemenata usluge koji mene najvise interesuju,a verujem i vecinu ljudi, pa neka me neko uputi kako ova pravila unapredjuju uslugu, makar u teorijskom modelu.
 
deka75":3qdkn5ug je napisao(la):
tackaste kontrole ce ukinuti,kao i vreme pregledanja karti kod putnika cim se poveca prodaja karata.samo se malo strpite,da se malo uvede reda u zapusteni javni prevoz.sta samo placete kao devojcica kad oguli koleno,a niko nece da se masi za dzep
Zašto se sa uvođenjem reda ne krene od gospode privatnika kojima je zmija ušla u džep, kad bi morali da popišu svoje džipove, stanove,lokale i ostalu pošteno stečenu imovinu i plate porez na iste, ne znam ko bi onda plakao.... uvode red, kako da ne, osladio im se profit putem sile i prinude nek se ti njihovi "kontrolori" malo oznoje, ipak nije to mala plata pa lepo u bus iz busa a ne "stani autobus" taktika, nek trpi gsp, nek trpe putnici,nek trpe vozači, nek trpi saobraćaj....Poenta jeste da se prodaja drastično povećala od samog početka akcije, ali ovo nije način. Garantujem, kada gradski ne bi bio monopolista, kada bi postojala bilo koja alternativa, izgubili bi većinu putnika već koliko drugog dana takve kontrole ali pošto druge solucije nema postoje 2 izbora- pobuniti se ili prihvatiti svaki njihov hir. Beograde, sagni glavu kad Đilas naredi. E pa NEĆE MOĆI.
 
Udjoh danas na srednja pored onog drzaca vrata.Slusam muziku pa ne cujem coveka prilazi mi i nesto prica,ja odmahnem rukama i okrenuh se ka prozoru.Onda se vratio covek razocarano na radno mesto.Tuga sta rade tim ljudima,moraju da stoje 8 sati dnevno na nogama i da stoje kod vrata kao robovi.Uzas.Koliko cujem u septembru ce ih svih 500 otpustiti ili veci deo.
 
Ne slažem se da je teško, njima je radno vreme na tačkastoj 6 sati sa pauzom od pola sata, eno gore u tabeli piše vreme vršenja tačkaste...studenti su primani na određeno do 2 meseca atako da će oni verovatno i otići tamo od septembra, što je i logično a to da će biti otpuštanja ne verujem, šuška se da će početi sa kondukterima u šta želim da verujem... volela bih da puknu i da sve radnike preuzme grad ali strahujem da će se desiti upravo suprotno.
 
vucko":h1nwz1c6 je napisao(la):
Udjoh danas na srednja pored onog drzaca vrata.Slusam muziku pa ne cujem coveka prilazi mi i nesto prica,ja odmahnem rukama i okrenuh se ka prozoru.Onda se vratio covek razocarano na radno mesto.Tuga sta rade tim ljudima,moraju da stoje 8 sati dnevno na nogama i da stoje kod vrata kao robovi.Uzas.Koliko cujem u septembru ce ih svih 500 otpustiti ili veci deo.

Zar nije svaki posao manje-više takav?
 
Evo, večeras sam prisustvovao ekskluzivnom događaju.... :laugh: :laugh: :laugh:

Terminus Ustanička, negde oko 21 čas. Pristaje mečka, GB 163, linija 50. Vozač odlazi do dispečara. Vraća se i otvara rezervoar i ugurava merač nivoa nafte u istom. Ni to ne bi bilo preterano čudno da to nije radio brezovom granom!!!!!! :lol: :lol: :lol:

U kojoj državi je ovako nešto moguće, a da je isto vozilo istovremeno opremljeno sa hajtek uterivačima dugova putnika????

Naravno da će prevoz biti bolji, ako naplata bude bolja. U teoriji. Ali za ovakvo dno nisu i ne mogu biti krivi šverceri.
 
Вероватно немају пара да поправе мерач горива на инструмент табли који показује ниво горива у резервоару ! :D
 
Na Lastinoj stanici takođe dežura jedna Bus plus kontrolorka, koja se šeta od autobusa do autobusa i gleda ko poništava karte a samo se na prednja ulazi. Međutim, ono što me je iznenadilo da postoji i neka Lastina kontrola u zelenim prslucima, koja trči prema autobusu čim stane na peron i opominju putnike da se "validiraju". Ko njih plaća? Lasta ili Bus Plus? Takođe, ITS2 linije po Bg-u otvaraju samo prednja vrata. Nije bilo gužve, nisam išao u špicu, ali me zanima da li će 860 i ubuduće kod Palate pravde otvarati samo prednja vrata, i koliko dugo će se zadržavati na stanicama? 10 minuta? 15? Svi odlično znamo kolika je gužva u tom busu i da ne može onoliko ljudi da ulaze jedan po jedan i da otkucavaju kartu na prednjim vratima.

of13tj.jpg
 
Ja od ponedeljka moram u javni gradski prevoz zbog gužvi na autoputu. Posle ovih vaših priča mene je uhvatila panika. Prosto me uhvatio strah od tih hajtek uterivača, validatora i vozača. Šta ako mi ne pozeleni validator, šta ako krenem na pogrešna vrata, šta ako...Bože šta nas snadje.
 
Malo - izvestaj sa``terena``:
Linija 2 (unutrasnji krug, spoljnji ne radi zbog radova), relacija pijaca Skadarlija-Glavna Z.Stanica i kasnije i nazad u nastavljenom istom krugu.
a) Provera preko moba kao i do sada ne funkcionise, odnosno daje totalno bezvezne podatke. U dve uzestopne provere dobijaju se totalno razliciti podaci, a vozila nailaze po sasvim nekom trecem redosledu. Na stanicama na ovoj liniji to je tako od pocetka, i tu se nista nije promenilo. U pocetku sam mislio da ce se to s vremenom dovesti u red (nadao sam se da ce uhodavanjem ``sistema`` stvar leci na mesto) ALI....???
b) nema kontrole, ulazi se i izlazi kao i do sada, na sva postojeca vrata, nema nikakvih koordinatora, usmerivaca, radnika gsp-a na privremenom radu, komunalaca ni na vidiku. Vozac vozi, nista on ne hehe nikakva pisanija sivo-belog konja.
c) validira se samo retka bu**** ko ja, po svemu sudeci ostali su ili personalizovani koji kuliraju validiranje ili go svercer.....(Vozilo je sasvim solidno popunjeno, a na svakoj trecoj stanici se cuje zvuk validacije)
d) klosar (ovoga puta samo jedan?) i dalje spava u zadnjem delu. Obicno ih bude vise, ali sada je samo jedan, valjda zbog toga sto dvojka nema klimu. Ocigledno dolazi do poboljsanja prevoza, cim je samo jedan klosar.
d) Unutar vozila ukljucena je najava stanica na validatorima, ali to samo izaziva podsmeh putnika, jer najava totalno luduje bez ikakve veze. Nazivi stanica ``skacu`` po dve-tri stanice, napred-nazad, pa se narod smeje i uz podrugljive komentare smeje spominjuci gradske oce......Ovo povezujem sa nepravilnom najavom preko mobilnog, jer se i tamo u dve uzastopne poruke dobijaju rezultati +/- nekoliko stanica. Verovatno je gps u modulima kod vozaca, teska kineska kopija nabavljena ispod Sangajskih kanalizacionih odvoda u luci, pa nije bas precizna. tako je to od pocetka primene ovog ``hi-tec`` govanceta.
e) U okolini stajge sam se zadrzao nesto manje od sat vremena, i posto radi samo unutarnji krug dvojke, krenuo sam da se vratim, opet dvojkom......Stize dvojka (iako najava preko moba tvrdi da je udaljena 5 stanica), ulazim, ali validiranje ne uspeva uz poruku da je karta vec validirana?????
Uzrok je to sto sam se zadrzao taman toliko da mi je opet naisla ista dvojka (prepoznajem je po rupicastoj nalepnici sa reklamom preko stakala). Dakle to govance od hi-tec ``sistema`` ako na kruznim linijama naletis na isto vozilo, nece da ti ponisti kartu ako nastavis voznju u istom vozilu, krug kasnije. Potajno sam prizeljkivao da mi naidje kontrola, pa da eventualno udjem u neku pricu oko toga, da li sam ja validiran ili ne. Ocigledno ovaj hi-tec system ima vise nedostataka koji su uzrokovani jako losim kvalitetom, tako da........Sad bar znam kako cu planirati sledece voznje i dnevne poslove kad koristim dvojku :laugh:
Ocitas se ujutru, i mozes tako ceo dan u krug........(osim sto klosari mogu i bez ocitavanja :lol: )
Jos neko misli da ovo S**nje od najave naplacuje od septembra????
f) Sta bi sa onih 100+ info displeja koji su najavljivani???? Pojela maca?????
 
Novi biser :

- Moramo biti rigorozni jer ukoliko dozvolimo ispadanje kroz prednja i zadnja vrata, otvorićemo veliki prostor za zloupotrebe. Svako će sutradan moći, recimo, namerno da ispadne kroz bilo koja vrata i da kaže da se to desilo zbog gužvi, loše vožnje šofera ili iz nekog trećeg razloga – objašnjavaju u BusPlusu i dodaju da takva objašnjenja neće biti uvažvana osim ako putnik nema materijani dokaz za svoje tvrdnje. :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:

Read more: http://www.njuz.net/busplus-putnici...ja-vrata-moraju-da-plate-kaznu/#ixzz21uTUaRgp
 
Haha, mislio sam da se više niko ne peca na Njuz.net, ali žrtve i dalje svakodnevno padaju. Maki 80, Njuz.net je sajt koji objavljuje izmišljene vesti koje parodiraju našu svakodnevnicu, tako da putnici koji, ne daj bože, ispadnu iz busa, neće biti kažnjavani :D
 
Na pitanje da li postoji neka kategorija građana koja je izuzeta od zabrane ispadanja iz autobusa, u BusPlusu kažu da kroz bilo koja vrata mogu da ispadnu žene sa decom, trudnice, stariji i sugrađani sa invaliditetom.
Rasplakah se :lool: :lool: :lool:
 
AcaDorcol":2ygqq88a je napisao(la):
Jos neko misli da ovo S**nje od najave naplacuje od septembra????
f) Sta bi sa onih 100+ info displeja koji su najavljivani???? Pojela maca?????

to sam i ja pitao pre nekog vremena, da li iko zna jesu li nastavili da postavljaju dipsleje? ili je novac preusmeren na letovanja (sa zenom, pa onda sa svalerkom, a i sin, zakasneli pubertelija, oce nova kola.. :D
Salu na stranu, svime do sad su pokazali neozbiljnost i nesposobnost, najblaze receno, da ima mozga u gradskoj vlasti, leteli bi oni sa ovog posla jos odavno...
 
Vrh