Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Kad krenu da naplaćuju obaveštenja o dolasku prevozu putem mobilnog da li će biti u obavezi da napišu na svakoj stanici cenu te usluge?

Pretpostavljam da postoji obaveza za tako nešto, ali sam i siguran da to neće da se uradi. Da li je to posao za neku organizaciju potrošača?
 
I ja se pitam sta se desava? Navodno ideja je bila (bar tako se svojevremeno hvalio Ozegovic) da ce se pre nego sto pocne naplata najave dolaska putem moba, postaviti vise od 100 ( :laugh: ) displeja na najprometnijim stanitzama u gradu, i da ce tek nakon toga - poceti sa naplatom najave, ali u medjuvremenu se sa postavljanjem displeja prestalo i to niko iz konzorcijuma niti iz direkcije, niti iz grada vise i ne pominje???. Naravno pocetak naplate (za najavu putem moba) i dalje ostaje za septembar.
Eh, da, zna li neko zasto su u 99% vozila iskljucene glasovne najave stajalista? Jesu li to vozaci pogasili (da ih ne zivcira :laugh: ), ili su poriknjavali validatori? Ili je suvise blamasticno sto glasovne najave redovno fulaju za po 5 stanica, pa je neka tiha naredba - da se to pogasi? :laugh:

Krajnje je vreme da neko iz Direkcije (ili iz Grada, jos bolje) zovne mladog Vlahovica i da mu da neki rok (od par dana, recimo - do srede :laugh: ) da dovede u red glasovnu najavu u vozilima, da zavrsi postavljanje 100+ info-displeja i da unormali najavu putem moba (da radi precizno), ili da se oprosti od svog %. Posle da se razgovara o ovom robovlasnistvu vozaca GSP-a i svemu ostalom. Dokle vise da se tolerise da sistemu riknjavaju funkcije koje su toliko ``reklamirane`` na pocetku a koje vise ne funkcionisu (ako su ikada i funkcionisale kako treba)?
 
AcaDorcol":4x7f397g je napisao(la):
Pojela maca?????

djilas.jpg
 
AcaDorcol":22w1v26h je napisao(la):
Eh, da, zna li neko zasto su u 99% vozila iskljucene glasovne najave stajalista? Jesu li to vozaci pogasili (da ih ne zivcira :laugh: ), ili su poriknjavali validatori? Ili je suvise blamasticno sto glasovne najave redovno fulaju za po 5 stanica, pa je neka tiha naredba - da se to pogasi? :laugh:

Krajnje je vreme da neko iz Direkcije (ili iz Grada, jos bolje) zovne mladog Vlahovica i da mu da neki rok (od par dana, recimo - do srede :laugh: )

Koliko vidim i mladjani Vlahovic je utihnuo, nema ga nesto da se oglasi sve ove mesece...a ni onih PR mahera iz busplusa..., verovatno ukapirali koga su doveli, pa samo Ozegovic daje izjave. Ne zelim ikoga da vredjam, ali Vlahovic, kad god se pojavio, izgledao je kao s marsa da je pao, najblaze receno (da ne kazem nesto gore)... ma trust mozgova, nema sta...
 
Zbog naglog pogorsanja situacije od uvodjenja sistema BusPlus, od 15.07. odlucio sam da ne ocitavam svoju licnu karticu za prevoz do daljnjeg, kada god se za to steknu uslovi. Zaklinjem se da ulazak na propisana vrata necu postovati, osim na polaznom stajalistu, kada sam na to primoran fizicki, jer su ostala vrata izuzev propisanih zatvorena.

Dalje, mesecnu uplatu vrsicu kao i dosada - redovno i bez prigovora na cene, jer smatram da su pristupacne. Zaposleni kojima poslodavci ne obezbedjuju mesecnu uplatu za prevoz treba taj problem sa njima da regulisu, a prevoz za povlascene kategorije putnika je dovoljno jeftin, tako da ne bih mogao da opravdam izbegavanje placanja u narodu poznatije kao sverc.

Takodje, u svom prisustvu, zabranjujem price o neizostavnoj potrebi uvodjenja reda u prevoz u Beogradu koje se odnose na ulazak na odredjena vrata, a posebno poredjenja sa drugim gradovima, bilo van zemlje ili u njoj.

Bio sam djak generacije u osnovnoj skoli, odlican ucenik u gimnaziji, student sa vrlo pristojnim prosekom i 7 godina studentskog i isto toliko, doduse neregistrovanog, radnog staza (ali placam PDV, kao i svi), a sada pocinjem da ispoljavam huliganske tendencije sa opasnim sindromom koji se odlikuje potrebom remecenja javnog reda i mira u javnim prevoznim sredstvima u Beogradu. :bash:
 
Kad već spominješ cene, ja mislim da, kad su povlašćene kategorije u pitanju, postoji jedna velika nepravda, a to je da studenti, koji nemaju nikakve prihode, plaćaju 1100 dinara (odnosno 1410 za ITS2 ili 1730 za ITS 1 i 2), a da je prevoz za penzionere, koji imaju prihode, besplatan.
To nema nikakvog smisla.

Pritom, studenti su primorani da svakodnevno koriste javni prevoz, a penzioneri nisu.
 
Mali dodatak-podatak, ako je to nekome uopste bitno, mesecna karta za penzionere je 1100 dinara (ITS1), ali za lica starija od 65 godina (bez obzira da li su penzioneri, izbeglice, interno raseljena lica, nezaposleni, lica iz readmisije i sl...., samo moraju da imaju prebivaliste u BG i vise od 65 god.) je 400 dinara godisnje i taj povlasceni status im se obnavlja svake godine.

Inace ako predpostavimo da student (ili penzioner) koristi po jedan gradski prevoz svakog dana (ukljuciv i dane vikenda) da ode do zeljenog mesta u gradu i jedan da se vrati do mesta stanovanja u mesecu koristi 60 voznji (30 x 2) i to je 18.33 dinara po voznji, sto smatram da zaista nije mnogo. U slucaju da koristi vise linija (preseda) - onda je to zaista moze se reci i jeftino........ :dil:
 
Slazem se sa Acom, za nekoga ko svakog dana koristi prevoz, cene su sasvim pristupacne. Samo ne znam sto se prica uvek okrene na cenu, a neretko ode i u krajnost o besplatnom prevozu (jeste to zanimljiva diskusija, al daleko smo mi od toga, ako uopste ka tome idemo, ja mislim da ne, i nemam problem sa tim).
Hajde da vidimo sta dobijamo za tu cenu koju placamo, i postovanje pravila na koje pokusavaju da nas nateraju. NISTA novo i bolje, i u tome je problem, ako mene pitate. Od uvodjenja busplusa nista se za mene nije promenilo na bolje (placam mesecnu). Isto dolaze, isto kasne, u iste guzve upadaju, isto vremena provodim u autobusu...nista tu drugacije nije postalo...a sa ovim vratima i hajduckim zasedama postalo je jos gore (za krajnjeg korisnika).
 
Eukalipte, sve kako AcaDorcol rece. Jedino se ne slazem sa "preDPostavimo". Dorcolac bre! :D

Ja sam jos uvek student i bio sam, kao sto rekoh, poslednjih 7 godina, a GSP-om se vozim od svoje trece godine zivota (sad sam obracunao nabrzaka i ustanovio da sam u najboljem slucaju od svojih 25 godina proveo barem godinu i 20 dana druzeci se sa GSP-om - ali, kazem, to u najboljem slucaju, a verovatno i mnogo vise), putujuci uglavnom na duze pruge, posto sam se kao podstanar, sa svojima seljakao od jednog dela periferije do drugog (nisam nikad bio u zoni 100, 300 i 400, a okusio sam zonu 500 i 700, dok sam sada trajno nastanjen u 600).

Da se razumemo, 1100 dinara je jedan izlazak uz dva do cetiri piva (zavisi kuda izadjes) i toplim obrokom sa rane zore, sto je jednako otprilike dvama studentskim privatnim casovima po sadasnjim tarifama. Realno, mladji smo, tako da nam je lakse da radimo, a i jeftiniji nego sto bi bio recimo neki profesor u penziji koji drzi privatne casove... Hocu da kazem, imamo vise mogucnosti da zaradimo bar neki prihod, a penzioneri (vecina) osim bednih penzija nemaju nista.
 
Imo i bezo - veli Pravopis - moze u posebnim prilikama, ali *preDPostavimo... tstststs... (ovako se cokce po Pravopisu :D ).
 
Salu na stranu, kao sto rece gosha, treba da se utvrdi sta valja u svemu ovome. Uredno sam ocitavao karticu dok nisu uveli i ovu poslednju kriminalnu novinu, odnosno dve: tackastu kontrolu u formi racije, kao da je bomba u vozilu, i postepeno uvodjenje vrata namenjenih ulasku, odnosno izlasku. Zeleo bih i Studiju B da obratim paznju (ako neko medju njima cita ovo) na to da ne smeju da opravdavaju ovu ujdurmu sa vratima time sto je takav nacin ulaska u prevoz nekada postojao u Beogradu. Vremenski prilog "nekada" obezvredjuje argument u potpunosti...
 
donato86":n44hzfl5 je napisao(la):
Salu na stranu, kao sto rece gosha, treba da se utvrdi sta valja u svemu ovome.

Sistem elektronske naplate je odlican jer putniku pruza razne mogucnosti sto se tice kupovine karata, mesecna ne mora da vazi od prvog do prvog, moze od dana kad je kupis pa 30 dana, mogucnost vremenskih karata, linijskih karata u smislu pravca u kome se kreces sa beskonacno presedanja i sl. Sistem GPS je dobar jer zaista mozes znati kada ce doci bus, narocito na onim manje frekventnim linijama.

Medjutim, BusPlus je to napravio na "srpski nacin". Dispeja nema, samo par onih za izbornu kampanju, posle ovoliko vremena SMS obavestenja su i dalje cesto puta netacna, to tvrdim jer probam, ovaj sistem ce naplacivati za mesec dana a uz to i ne radi, posle pola godine nijedna nova vrsta karata nije uvedena iako to softverski uopste nije tesko resiti. Organizacija prevoza, dolasci, sve je ostalo potpuno isto, autobusi se i dalje gomilaju, vozaci kolektivno caskaju na polaznoj stanici a onda krenu zajedno cak i subotom (linija 50). Naplata karata se smanjuje iako je BusPlus preuzeo kontrolu.

Dakle, ispalo je da je BusPlus stavio neke svetlece objekte u prevoz i uzeo 8.53% naplate. Ja apsolutno ne vidim nijedan jedini napredak.
Svaki sistem kontrole u kome nema kaznjavanja vremenom ce postati neuspesan. Oni se sad igraju nervoze sa svercerima ko ce koga vise maltretirati, a ne zna se koga vise boli dupe za to, dal kontrolore, dal svercere, a ostali stradaju. Ako ja koji nemam kartu treba samo da izadjem iz prevoza, ja sam svestan da to nece trajati dugo. Kupio sam markicu za drugu polovinu jula jer sam stvarno ocekivao bogzna sta, ali ono ispade bezazlenije nego ono pre. Pre sam gledao da li ce uci negde usput, sad tacno znam gde su, i cesto ih tu nema ni u ono vreme kad treba da budu tako da ne vidim ekonomsku logiku da kupim markicu za avgust. Isplativija mi je voznja za 60 dinara u "nuzdi". O novim vidovima maltretiranja koji daju samo privremeni efekat kupovine karata necu ni da govorim.
 
Obećano (ostvareno):

- Praćenje vozila preko sajta (ni "s" od sajta)

- Praćenje vozila preko mobilnog telefona (ostvareno jeste, ali servis ne funkcioniše dobro, netačnih informacija, sistem jako loše funkcioniše na Telenor mreži u vršnim opeterećenjima. Ne postoji informacije za noćni prevoz)

- Informisanje putnika o nailasku sledećeg vozila na prometnim stajalištima (delimično ostvareno, bilo je reči da će se svakog drugog meseca postavljati novi displeji, ali ništa od toga!)

- Vizuelna najava sledećeg stajališta u vozilima (delimično ostvareno, unutrašnji displeji za najavu stanica nisu povezani sa sistemom kako je prethodno bilo govora)

- Zvučna najava sledećeg stajališta u vozilima (izgleda da je to bio samo pokušaj, od prvo predloženog rešenja razvlačenja instalacije i postavljanju zvučnika u vozila, pribegli su jeftinijim rešenjem da validatori najavljuju stjališta, od toga ova funkcija u 80% vozila ne funkcioniše, a u prestalih često ne funkcioniše dobro)

- Mogućnost uvođenja novih karata (tehnička mogućnost postoji, ali nije u nadležnosti busplusa)

- Ugovor da prevoz neće poskupeti narednih 6 meseci (prekršeno obećanje, naime prevoz je skriveno poskupeo, pošto je ukupna cena karte bila 60 dinara, od čega je 10 dinara išlo na štampu i zaštitu (hologram). Uvođenjem BusPlus cena karte je "čisto" 60 dinara, a dodatan novac (40 ili 250 dinara) je potrebno izdvojiti za medijum, čime je prevoz poskupeo za 10+ dinara)
 
Tacno tako, da se trezveno sagleda sta tu valja, a sta ne. Kako je vreme proticalo od uvodjenja BusPlus-a pocele su da ``isplivavaju`` svakojake stvari. Ajd da preskocim sve to oko nacina raspisivanja tendera, tenderisanje, odabir najboljeg ponudjaca i slicno (mada je to daleko od nebitnog), ali evo nekih ``sitnica`` koje ja zameram.
Zasto su validatori morali da se ugradjuju na prvu sipku do vrata? Taj nacin ugradnje je totalno nepotreban jer se prilikom ulaska u vozilo putnici moraju zadrzavati na samim stepenicama, (cekajuci da se prethodnik validira) - sto je nebezbedno i nezgodno, narocito za starije ljude i za slabije pokretne ljude, roditelje sa decom i sl.....Komotno su validatori mogli biti postavljeni dublje u vozilu, cak na zidu nasuprot ulazu (gde je to moguce), sto bi omogucilo laksi ulazak putnika, manje zadrzavanje na stajalistu i bezbednije i komotnije validiranje. Montaza dublje u vozilu, omogucila bi da putnici stoje na ravnoj podlozi a ne na stepenistu ili ivici stepenista. Troskovi takve ugradnje cak ne bi bili veci od onoga sto sada imamo. cak su i oni ponistivaci papirnih karti bili montirani dublje u vozilu. Smatram da se montazom na samom ulazu u vozilo samo pogorsala situacija. Ako se jos ima u vidu da ovaj sistem ZAHTEVA!? da se svi na ulazu validiraju (i persone i nepersone) - cemu onda montaza neposredno na ulazu. Nekome je moralo biti jasno da ce to izazvati zastoj prilikom ukrcaja putnika i to na samom stepenistu i da ce to dovesti do produzenog stajanja vozila na stajalistu u odnosu na raniji sistem. Produzenje vremena putovanja po sistemu spojenih sudova unistava postojeci red voznje, frekvenciju nailaska, zakrcuje zutu traku na najkriticnijim mestima, itd, itd......
Dalje, - zasto je na uredjaju ``nastelovano`` validiranje tako da nakon zvucnog signala i obavljene validacije prodje i dve sekunde pre nego uredjaj dodje u radno stanje da se moze validirati sledeci putnik? Komotno to vreme ``zastoja`` izmedju dva validiranja moze da se smanji za vise od pola. Nisam precizno merio, ali moguce je da se moze smanjiti cak i na cetvrtinu sadasnjeg zastoja! Zasto to pricam (iako uopste nisam kompetentan za ovu oblast)? Pa zato sto uglavnom imamo sledecu situaciju: vozilo dolazi, otvaraju se vrata i MASSA hrupi unutra, (jedno preko drugog-ko sto je i red, kod nas) i 2-3 putnika istovremeno krece u validaciju sa ispruzenim rukama drzeci svoje fensi BusPlus kartice. Ovo ponekad zna biti napetija situacija nego u finalu NBA pri ujednacenom rezultatu na 10 sekundi pre kraja meca. Ladno bi svakog puta kad ulazim u vozilo bilo dosudjeno 609 licnih i uvek bi mogao da izvucem tri slobodna validiranja.
Uvek me pretekne neka bakuta i ``zakuca`` karticu preko mog ramena (lakat mi zarije u kithchmu). Sve to naravno da bi se validirala sto pre i da bi sto pre ugrabila neko mesto za sedenje ili bolje mesto za stajanje. Jos ako bakuta pocne da smirgla penzionersku........Zna to da potraje, a kithchma mi dobije jos 4-5 penzionerskih laktova ladno. Naravno ako u toj situaciji neko pokusa prebrzo da se validira posle validiranja prethodnika, validacija nece uspeti, a to pak stvara prostor za novo ``zakucavanje`` preko ramena, onako na kvarno iz pozadine, preko ramena - uz troskok do slobodnog mesta za sedenje, a ti cekaj da se ekran konacno oslobodi za sledecu validaciju. Nema ovde na dorcolu te ``zone`` koju mozes odigrati protiv penzosa. Ma kako god da se postavis pod validatorom penzos prolazi i ``zakucava`` se pre tebe, jer nema ko da svira licnu. Ne znam da li se to samo meni desava ali to je redovna situacija na liniji 2.
Da se i nista drugo ne promeni (a moralo bi), resavanje samo ova dva problema bi znatno poboljsalo ovaj postojeci sistem.
 
AcaDorcol":de9pfmww je napisao(la):
Joj blam! (imo sam 2 iz Maternjeg jezika, jbg- bezo sam stalno...)

AcaDorcol":de9pfmww je napisao(la):
Uvek me pretekne neka bakuta i ``zakuca`` karticu preko mog ramena (lakat mi zarije u kithchmu).

AcaDorcol":de9pfmww je napisao(la):
Ne znam da li se to samo meni desava

Slaba nama vajda od tebe




:laugh:
 
nikola011":2co5gmyp je napisao(la):
[

Dakle, ispalo je da je BusPlus stavio neke svetlece objekte u prevoz i uzeo 8.53% naplate. Ja apsolutno ne vidim nijedan jedini napredak.

Evo da se nadovezem, napredak ne vidis (a i svi mi zajedno s tobom) jer oni ne zele da vide dalje od tih 8.53%. Zato i nemaju sta pametnije da kazu osim `prevoz mora da se placa`, mora tu nema diskusije (bar u blizoj buducnosti,mozda jednog dana, ali to nije aktuelna tema svakako)...ali sto Ozegovic ne vice i `prevoz mora da bude tacan, brz i efikasan`...e,al tu onda mora malo da se misli i malo vise da se radi.
Jedino pozitivno do sad, za obicnog smrtnika, je to sto moze da uplati mesecnu na vise mesta, SVE ostalo je magla.

Alekandar je lepo nabrojao sta je obecano, a sta ispunjeno, prakticno jako malo toga, i nista sustinski za poboljsanje prevoza. Cak im ni sajt do kraja ne radi, ozbiljna firma nema sta.
I da pitam, ako neko zna, zasto su iz nekih vozila izbaceni oni lcd monitori na kojima je bila gps mapa pomocu koje lepo mozete da vidite gde ste u tom trenutku? (bilo na linijama 45 i 82 u liaz-ima, za njih znam sigurno, mozda su bili jos negde). Dakle nesto sto je valjalo, nikom nije smetalo,naprotv, je moralo da leti napolje iz samo njima znanih razloga.
 
@Александар Odakle ti da je stampanje karte i hologram 10din? Mnogo je to. Ispadne da grad sad vise zaradjuje po karti kad preda procenat busplusu(mada i da je tacno to se svakako nadomesti parama od markica)
 
Uputstvo za one koji bojkotuju Bus Plus
UPUTSTVO ZA ONE KOJI BOJKOTUJU BUS PLUS - UPUTSTVO O VAŠIM PRAVIMA, PRAVIMA KONTROLORA I KOMUNALNE INSPEKCIJE.

Ovo je kratko uputstvo o pravima kontrolora i komunalne inspekcije u slučaju da se vozite bez karte zato što nemate novca ili u slučaju da bojkotujete plaćanje harača privatnom konzorcijumu Bus Plus za korišćenje našeg javnog prevoza!

Kontrolor nema pravo:

- da legitimiše putnike, to pravo prema zakonu ima isključivo policija i komunalna policija
- da bude grub ili bezobrazan
- da pretresa putnika
- da maloletnicima insistira da mu pokažu dokumenta
- da prisili putnike da plate kaznu bilo kakvim verbalnim ili fizičkim napadom
- da naredi vozaču da zatvori vrata da putnik ne bi mogao da izađe napolje
- da upotrebi bilo kakvu silu da bi sprečio putnika da napusti vozilo do dolaska komunalne policije
- da na bilo koji način dođe u fizički kontakt sa putnikom, svaki takav čin se tretira kao pokušaj protivpravnog narušavanja slobode kretanja ljudi na javnom mestu

Kontrolor ima pravo:

- da ponudi putniku koji je bez karte da plati kaznu, što putnik moze da odbije jer niko osim sudije za prekršaje nema zakonsko pravo da kaznjava građane za bilo kakve postupke
- da pozove komunalnu policiju, što je trenutno malo verovatno usled ograničenosti kapaciteta tog represivnog aparata

Ukoliko ipak dođe do situacije da je komunalna policija u pratnji kontrolora, ili da putnik nije imao vremena da napusti vozilo pre nego što se komunalna policija pojavila

Komunalna policija nema pravo:

- da podatke iz ličnih dokumenata putnika da na uvid kontroloru
- da privodi u stanicu bilo kojeg putnika kome je moguće ustanoviti identitet
- Komunalna policija ima pravo prema zakonuda izvrši proveru identiteta putnika a na dva načina: uvidom u ličnu ispravu ili na osnovu izjave lica čiji se identitet proverava
- da na osnovu podataka o identitetu putnika, koji je dobila od putnika, podnese prijavu sudiji za prekršaje
- da pretrese građanina ukoliko postoji “opravdan” povod, pretres mora vršiti lice istog pola
- da pozove “pravu” policiju, da im pomogne ukoliko to nađu za shodnoVise informacija možete naći na ovo linku:

Zaključak: Niste ni u kakvoj obavezi da (ukoliko nemate kartu) kontrolorima date dokumente niti da eventualno pokažete svoju kartu. Kontrolori su ovlašćea lica BUS PLUSa i nemaju pravo da legitimišu putnike. Ne dozvolite kontroloru da vam uzme dokumente jer za to nema prava. To je krivično delo za koje može biti tužen. Kontrolor vas ne sme zadržavati niti izbaciti iz vozila. Jedino što mogu je da pozovu komunalnu inspekciju (ali nemaju službeni telefon), a njima ste obavezni da date identifikaciju. Komunalni inspektor NE SME vaše podatke da prenese kontroloru, može samo da vam napiše mandatnu kaznu.

Kontrolori se ne smeju ponašati nasilno, niti vam smeju pretiti. Ak slučajno počne da se ponaša neprimereno, snimite ga svojim telefonom ili zamolite da to uradi neko od putnika. To je dovoljan dokaz za krivični postupak :)

BOJKTOT BUS PLUSa! JA NEPLAĆAM OVU PREVARU, NEMOJ NI TI!

Zakoni koje možete dodatno pročitati:

ZAKON O LIČNOJ KARTI:

http://www.mup.rs/cms/resursi.nsf/Zakon o licnoj karti-1.pdf

ZAKON O KOMUNALNOJ POLICIJI (obratite pažnju na članove 16 i 19 i 21.)

http://www.mojepravo.net/propisi/srbija/zakon_o_komunalnoj_policiji.html

ZAKON O POLICIJI:

http://www.ccmr-bg.org/upload/document/zakon_o_policiji_republike_srb.pdf

ZAKON O PREKRŠAJIMA (ova verzija ne sadrži izmene objavljene u Sl glasnik 11/2009. Tu verziju zakona nismo uspeli da nađemo):

http://www.pravni-fakultet.info/assets/zakoni/zop.pdf

ZAKONIK O KRIVIČNOM POSTUPKU (najnovija verzija)

http://paragraf.rs/propisi/zakonik_o_krivicnom_postupku.html

Ko sme da nas legitimiše (ceo tekst):

https://www.facebook.com/note.php?note_id=222715364493982


Preuzeto sa:
http://www.ceps.rs/vesti/srbija/1880-uputstvo-za-one-koji-bojkotuju-bus-plus.html
 
Da li je neko nesto cuo u vezi ove nagradne igre?
Kakvo im je ovo saopstenje na zvanicnom sajtu BusPlus-a?



igra.jpg
 
Prema čl. 90. Ustava koji govori o zaštiti potrošača moglo bi se reći da imam pravo da zatražim zaštitu od komunalne policije ukoliko me teraju da očitam personalizovanu. Kaže:

"Republika Srbija štiti potrošače. /njeni predstavnici su komunalci koji su redovno prisutni na kontrolnim punktovima koje prolazim/

Posebno su zabranjene radnje usmerene protiv zdravlja, bezbednosti i privatnosti potrošača, kao i sve nečasne radnje na tržištu. /ako smatram da bi očitavanjem mogla biti ugrožena moja privatnost koja se odnosi na moje kretanje, to bi znaćilo da mogu da se pozovem na ćitav ovaj član/"
 
Evo kako se to radi u Evropi.

I SUBOTICA UVODI ELEKTRONSKI SISTEM NAPLATE KARATA
četvrtak, 26 jul 2012 16:27


Od jeseni jeftiniji gradski prevoz u Subotici uz elektronski sistem naplate karata, "SuBus"

Elektronska naplata karata u subotičkom javnom prevozu postepeno će startovati na jesen, a uskoro se očekuje konačna odluka lokalne samouprave po pitanju predloženih rešenja javnog preduzeća Suboticatrans. Sistem “SuBus”, kako će se zvati, podrazumevaće plaćanje gradskog prevoza kroz kupovinu i korišćenje elektronskih priprejd kartica. Prema predlogu, korišćenjem elektronskih kartica, cena vožnje u gradskom prevozu koštaće 55 dinara, umesto dosadašnjih 60, dok će klasične papirne karte biti znatno skuplje, kako bi se istisnule iz upotrebe.

Elektronski sistem za naplatu karata i praćenje saobraćaja u realnom vremenu “SuBus” podrazumevaće plaćanje gradskog prevoza kroz kupovinu i korišćenje elektronskih priprejd kartica. Postojaće personalizovane kartice, namenjene đacima, radnicima, penzionerima i ostalim povlašćenim kategorijama. Dopunjavaće se jednom mesečno i omogućavaće neograničen broj putovanja na jednoj liniji. Nepresonalizovane kartice koristiće se kao elektronski novčanik. Mogu se dopunjavati neograničenim iznosima, a plaćanje se vrši očitavanjem kartice na validatorima prilikom ulaska i izlaska iz autobusa. Sve kartice moći će da se kupe i dopunjuju na prodajnim mestima Suboticatransa.

Kada ovaj sistem bude u punoj primeni, u svakom autobusu će se nalaziti validatori, odnosno uređaji koji će registrovati ulazak ili izlazak putnika iz vozila tako što će putnik provlačiti karticu ispred validatora prilikom ulaska i izlaska iz vozila. Korišćenjem elektronskih kartica, cena vožnje u gradskom prevozu će koštati, prema predlogu, 55 dinara, umesto dosadašnjih 60, dok će klasične papirne karte biti znatno skuplje, kako bi se istisnule iz upotrebe.

Osim dela koji se odnosi na putnike, uvođenje ovog sistema donosi promene u samom preduzeću, tako što će u realnom vremenu moći da vide koja je linija u kojoj meri opterećena, odnosno da li broj putnika nalaže uvođenje većih ili manjih autobusa od trenutnog, što sve treba da dovede do većeg komfora putnika.
 
Vrh