Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Danga":2csamofk je napisao(la):
Nije fora u „besplatnom prevozu“ nego u tome da me, iako uredno plaćam, ne (mal)tretiraju kao marvu, a da pritom, „ni krivi ni dužni“, mlate objektivno nezarađenu veliku i laku lovu.

Ideja "besplatnog prevoza" da bi propao BusPlus je losa jer je "besplatan prevoz" nesto sto bi ispalo mnogo gore od toga. Sad se bar prica o ceni prevoza, neko nekog posmatra. U slucaju "besplatnog prevoza" vise niko nikada ne bi saznao koliko nas on zapravo kosta.

Ako je zelja da se po svaku cenu samo izbaci BusPlus, protiv koga smo svi, mislim da je polazna ideja losa jer je nemoguca, pre svega iz ekonomskih razloga.
 
Nemojte pogrešno da me razumete, ja ne tražim da ulazim na srednja vrata, ja ne tražim da ne plaćam kartu,....... Ja tražim da me ne maltretirate.
Aj mi zakupimo neki bilbord i onda krenemo sa našim sloganima.
 
imam jedno pitanje - ako je ovaj sistem sa ulazenjima na odredjena vrata i izlazenja na druga bio najavljivan od pocetka, zasto onda u velikoj vecini zglobnih autobusa ima validatora na svim vratima?
 
@hobotnica

Maltretiranje je relativan pojam, i razlicit je u razlicitim vremenima i drustvima. Sta mislis o japanskom metrou u spicu, bogato i civilizacijski?

http://www.youtube.com/watch?v=Xcc7Lb8Yiyc

I ja smatram da je ovo kod nas izivljavanje, maltretiranje i validacija i ulaz na srednja vrata, ali onda recite koje je resenje dobro za ovo stanje? Ne samo otrcana fraza "ja nisam placen da mislim o tome". Pa ako nisi placen, onda postuj pravila "placenog" koji je smislio to sto je smislio.

Jos ponesto da vidite kako je kod nas "lepo":

http://www.youtube.com/watch?v=X9nnXw_6WQs

http://www.youtube.com/watch?v=wdqL_icmWTE&feature=plcp

Ja sam u Istanbulu propustio prvi metro jer nisam mogao ni da se naguram, dosao je drugi za 87 sekundi, ugurao sam se jedva, nije bas kao u Japanu.
 
mradulovic":2qsqjg5s je napisao(la):
imam jedno pitanje - ako je ovaj sistem sa ulazenjima na odredjena vrata i izlazenja na druga bio najavljivan od pocetka, zasto onda u velikoj vecini zglobnih autobusa ima validatora na svim vratima?

Ako udje trudnica da ima gde da se overi, posto iako ima besplatan prevoz uredno mora da se "validira".
 
@mradulovic
Metro još nemamo. A šta misliš naprimer o švedskom, finskom, norveškom JGP prevozu u špicu.
Uostalom, ne treba nam ta vrsta poređenja. Tako je i OŽ počeo odmah sa poređenjem kako mi imamo najjeftini prevoz u Europi. Ali ne reče i mnogo skuplje prehrambene proizvode nego u toj istoj Europi. Kako pa to? Jeftina struja, jeftin prevoz, jeftin telefon, voda i sl. Kako to da nisu svi nahrlili da žive ovde kad je sve tako jeftino. A vidim i investitori navalili da ulažu. Jedino ako se pod investitorima ne podrazmevaju ti Apexi i drugi investicioni fondovi sa Kipra.
 
I ja smatram da je ovo kod nas izivljavanje, maltretiranje i validacija i ulaz na srednja vrata, ali onda recite koje je resenje dobro za ovo stanje? Ne samo otrcana fraza "ja nisam placen da mislim o tome". Pa ako nisi placen, onda postuj pravila "placenog" koji je smislio to sto je smislio.

Prvo obavezno validiranje iako imas mesecnu je bezobrazluk vrhunskog nivoa... Da ne ulazim u "teorije zavere" i kontorlu stanovnika...
Drugo, GSP koji vec placamo besno iz budzeta je mogao sam da raspise tender za validatore i konsultante oko uvodjenja istih i bez famoznog procenta za Bus Plus i Apex...
Trece taj isti GSP nije dao posao privatnoj firmi da bi smanjio troskove vec da bi jos manje radio SVOJ ozbiljan posao koji javni prevoz zahteva...
Cetvrto, ovo je zahtevanje maksimalnog postovanja prema sistemu (nikako sverc, nikako zloupotreba) dok taj isti sistem nimalo ne postuje putnike... Primera je na stotine, od losih autobusa, hladnoce zimi, vrucine leti, vozaca koji puse, bahate stoke koja vozi krompir umesto ljudi, voznje kao da si svinjce u kamionu za transport...

Komunikacija mora da bude dvostrana, a ne da uvodis gestapvoske sisteme, a da ne nudis nista za uzvrat...

I sta cemo sa ljudima koji ne zele da budu validirani sa mesecnom na svakom ulasku u vozilo? Oni moraju da placaju 60 dinara u jednoj voznji? I koliko to izadje na mesecnom nivou? Sta cemo sa 25% nezaposlenih Beogradjana? Sta cemo sa onima kojima bi mesecna markica iznosila osminu mesecnih primanja kojih je jos 25%?
 
Feanor":3qhic8bo je napisao(la):
I sta cemo sa ljudima koji ne zele da budu validirani sa mesecnom na svakom ulasku u vozilo? Oni moraju da placaju 60 dinara u jednoj voznji? I koliko to izadje na mesecnom nivou? Sta cemo sa 25% nezaposlenih Beogradjana? Sta cemo sa onima kojima bi mesecna markica iznosila osminu mesecnih primanja kojih je jos 25%?

I opet nisi ponudio resenje...

Onaj ko misli da samo neko gleda u njega neka placa svaku voznju 60 dinara. Ako zaista mislis da si "faca za pracenje" a nemas novca ni za auto, svaka cast.

Nezaposlenima je markica stvarno jeftina, valjda oko 1.100 dinara. Ako rade na crno, to im je jedna dnevnica preko omladinske zadruge. Ako ne rade bas nista, onda nema sta da traze u prevozu.

Zaposlenima koji su prijavljeni poslodavac je duzan da placa prevoz, a sto to neko preobrati u druge svrhe to je drugo pitanje. Svako ima pravo na izbor. Ako nije prijavljen, onda se vodi kao nezaposlen i markica mu je 1.100 dinara sto je jeftino.
 
Prvo finansiranje GSP-a iz budzeta vec sada nije odrzivo i tezi se da se to smanji na razlicite nacinie. Jedan od nacina je prebacivanje dela vozila na gas, koji je jeftiniji. Ako je vec sad neodrzivo , kako bi bilo odzivo sa grad jos godisnje daje tih 55mil.e ili vise? Svi kukaju kako su bedni, gradjani i firme nemaju para, pa od koga bi se onda uzelo? Kako bi regulisali to? Lako je reci ja sam za besplatan prevoz, nasle bi se pare. Od koga? Gde bi se nasle? Kakve bi bile posledice novih nameta na firme ? Jel iko razmisljao o tome?

Drugo zasto bi prevoz u oppste bio besplatan? Meni je mnogo logicnije da se neko zalaze da pijaca voda bude besplatna. Bez vode covek ne moze da zivi, a ionako se placamo porez gradu/drzavi. Ili struja do recimo 300kw da bude besplatna. Struja je civilizacijski standard u 21 veku, bez koje nije moguce ziveti u figurativnom smislu, jer je potrebna stalno, i isto tako placamo porez drzavi, a ugalj se iskopava kod nas. Logicnije bi mi bilo da se trazi da to bude bespltano i korisnije je svakako. (i ako je i to cak neracionalno)

Trece, da li bi vi zasita pristali da se godisnje daju pre pare za besplatan prevoz umesto recimo za neku bolnicu? Ili most,... ili na kraju pomoc trudnicama?

Prosto mi je neverovatno da zbog nekih koji nece da placaju "turcima", je nekom logicno da svi placaju za njih. Odgovor, da se i sada placa deo za njih, nije odgovor, jet to nije poenta. Poenta je da svako placa ono sto koristi i da svercera bude sto manje. Ali to naravno podrazumeva da se putnici koji su platili sve ne matretiraju kao sada sa ovim nacinom kontrole.
 
@nikola011

Jesi li ti nekada trazio posao preko omladinske?
Drugo, jasno sam rekao da necu o teorijama zavere a ti si se bas uhvatio za to? A pritom ne nudis nikakav odgovor na to cemu hebeno validiranje ljudi koji su uzeli mesecnu i cemu kaznjavanje ako ne uradis to... To sto vecini vas odgovara da vas overavaju na svakom cosku preko raznih cipova i validatora, i sto ne vidite da ste kontrolisani i sasvim vam je ok, a nas koji se bune protiv toga ne jer su glupi i paranoicni, vec vide da mic po mic uvode totalnu kontrolu zivota ljudi, to je samo vas problem... Taj argument da mi mislimo da smo face jer se plasimo pracenja je za smejanje... Ako ti ne vidis problem od kamera, cipova, validatora, i ako ne mozes da zamislis zivot u sledecih 10-20-30 godina to je onda stvarno tvoj problem i sve sto se desi u buducnosti si zasluzio... Mnogo umniji ljudi su razmatrali pitanje sloboda i ugrozavanja istih tako da se ne bih podsmevao da sam na tvom mestu vec bih malo citao i zanimao se za tu tematiku koja ti tako olako prelazi preko uma na forum...

Ja ne mogu da kazem da sam za potpuno besplatan saobracaj jer nemam dovoljno podataka i suprotnih misljenja da bih doneo sud...
Ali takodje moram da primetim da kukanje kako onda ne bi bilo para za bolnice stvarno ne stoji... Dok se u ovom gradu bacaju pare na sve i svasta, od nekih tematskih parkova, do nepotrebnih pilonskih mostova, do davanja procenta od svake karte privatnoj firmi koja je u vezi sa nekim, do raznih podobnih konkursa i nagrada, do planiranja i zaduzivanja za promocije "nauke" i oblaka, nemate prava da kukate na bacanje para...
 
@Feanor

Ja sam i protiv validacije i protiv novog sistema ulaska u vozilo. Neko od njih je smislio da ce tako napraviti veci red i da ce naplata biti veca sto je i cilj.

Dakle, ako se naplata poveca na dobar nivo, nece njima vise trebati ni validacija, ni ulazak na odredjena vrata. Oni prosto vise ne znaju sta da smisle a da naplata bude veca. Moje resenje koje lici na ovaj spot u kome bi ucestvovala policija niko ne podrzava. Ja onda ne znam na primer sta ti hoces. Daj resenje da se poveca naplata i sve ce se ukinuti sto nam smeta. Njima samo treba bolja naplata. Daj predlog.

Njihov je takav kakav je. Nemaju vece troskove trenutno jer rade ljudi iz GSP-a koji su visak i dokoni a primaju plate, a i BusPlus se koliko toliko obavezao da izgleda uposli polovinu broja kontrolora. Njima se sada naplata definitivno povecava. Daj bolji predlog da ovo nestane i da se naplata poveca.

Vecina se i ovde slozila da je besplatan prevoz neracionalno i neodrzivo resenje. Konduktera bi moralo da ima mnogo i niko ih ne bi fermao kao sto ni ove ne ferma dok ne udje komunalna.

Ja kazem da bez policije nema promena. u tom slucaju ne bi trebala ni validacija ni ulaz-izlaz. Morale bi da se placaju debele kazne i to policiji za krsenje javnog reda i mira.
 
Ne radi se ovde o povecanju naplate, vec o povecanju preko svakog racionalnog nivoa u skladu sa uslovima u kojima svi zivimo... A to sve jer neko zeli jos vise para za nimalo rada, a zove se Apex i ima veze sa nekim...

Zato i imamo ove gestapovske metode danas... Povecanje naplate po njihovim recima je bilo i u februaru kada je sistem uveden... A pritom od kad je Djilas na vlasti i uvodjenja zutih kontrolora stalno pricaju o povecanju naplate... Znaci sve vreme raste... Ali ne to nije dovoljno, makar i kroz tor i cipovanje ali da svaki pojedinac plati kartu... Bez obzira sto nema platu vec godinu dana i ne moze da nadje posao preko omladinske vec zicka za hleb svaki dan kako zna i ume...

I kakvo to povecanje naplate donosi obavezno validiranje mesecnih markica? Ti se stvarno nadas da ce to ukinuti?! Svaka kontrola ide sistemom kuvanje zabe iz hladne vode... Ko to ne vidi jbg...

I zasto bi povecanje naplate bilo prioritet br. 1 kada je neko vec izracunao da ce Apex da zaradjuje 15 miliona evra na svoj procenat... Zaradjivace na ulozenih pola miliona u startu, a svake godine po 15 milki... Ako sam dobro preneo cifre da ne trazim sad ispravite me...

Znaci neko hoce jos vise profita za svoju guzicu preko svake mere i preko svacijih ledja makar uterivao ljude u autobus kao stoku sa pratnjom 6 policajaca i jos toliko kontrolora...

Ovaj sistem nije neracionalan vec zahteva subvencije i to je to... Nista strasno! Beograd nije propao... I dalje je ostalo brdo para za terazijske parkove, pilone, i razne druge gluposti... I dalje se Beograd gradi i uredjuje tako da po meni treba da ostane na ovom nivou a ne da zbog veceg profita pravimo "policijski" grad...

Beograd (vlast) je bahat koliko naplacuje neke stvari a na drugoj strani trosi za svakakve gluposti i vi to pravdate... To nisu gluposti vec dobro planirano taljenje ljdi iz vlasti i hebanje naroda u zdrav razum... Meni to nije jasno... Ok je naplata jer mora, ali onda nema bacanja para na terazijske parkove...
 
@ Nikola 011

Da, svestan sam šta sam pitao, a ti?

@ Bivis

Зашто се обавезно хватамо на то, како је то другде. Ако је другде тако, то не значи да је добро.

@ Bobb

Ne znam koji ti dokaz želiš? Da li ti imaš dokaz da je trenutni sistem bolji, pošto ga zdušno podržavaš? Ne verujem.

@ Milanche

Kako bi ti bio u pravu da te ne demantuje, na najsuroviji način više od 3 000 GSP radnika viška!!!! Budzetsko finansiranje prevoza je neodrživo zbog njih. Oni pojedu sve što se zaradi od markica, a sam prevoz se finansira samo iz budzeta. :)
 
Ovo uopste nije smislio BusPlus, njima je bilo super, nisu nista radili i dobijali velike pare. Grad je dosao u totalnu krizu sa prevozom jer naplata nikad nije bila manja. Od februara se smanjivala 15-20.000 markica manje mesecno. Apex je za to bolelo uvo, na njihovih 8.53 to je malo.

Ovo je sve smislila Direkcija za javni prevoz jer naplata mora da se poveca i to stravicno. Sada je mozda tek na nekih 50%.

Sa ciframa se jesi gadjao. Ja ne znam koliko dobija BusPlus, ovde se stalno vrti da grad subvencionise 100 miliona evra i da je to 70%. Znaci da je ukupno 100*100/70=143 miliona. Znaci prihod je 43 miliona od karata, *0.0853=3.67 miliona evra godisnje za BusPlus.
 
@nikola011
Ja sam u nekoliko postova napisao gde vidim problem i kako ga resiti.Evo jos jednom cu: problem je da firma kojoj je to povereno ne radi taj posao kako treba (imaju i kontrolore i komunalce, koji se setaju k`o manekeni). To rade zbog nacina na koji su dobili posao (mislim na apex) i zato sto im je garantovan prihod od uplata mesecnih, samim tim nisu motivisani da sprovode naplatu do kraja.
Imamo fensi validatore, a kontrolu vrse ko u srednjem veku- blokadom druma...sto smo se koji djavo zaduzivali onda zbog toga? Tako je moglo da se radi i pre 50 godina.
Ja garantujem, da je SVAKI kontrolor samo izbacio na sledecoj stanici putnika bez karte SVAKI put kad na njega naidje, to bi vec dalo rezultate. Umesto toga, ja koji sam platio, putujem dugo bez razloga...neka se svercer cima svaki put ga izbace kako ce dalje, pa ce malo da promisli (narocito oni koji imaju para a ne placaju `iz principa`).
Meni je zaista muka vise da mi govore kako mene (figurativno) treba dovoditi u red i kako sam ja ovakav i onakav, a ti isti ne rade SVOJ POSAO. Koliko je meni poznato za neizvrsavanje radnih obaveza sleduje smanjenje plate ili otkaz. Bar je tako u `normalnim zemljama`i `normalnim preduzecima` na koje svi volimo da se pozivamo.
Neki misle da je ok da se nepostuje red voznje i produzava vreme putovanja i da se prave guzve na ulicama cime se citav saobracaj usporava, da apsolutno ne slusaju reakcije gradjana (zbog kojih taj JAVNI prevoz postoji), da se ne trude se da ga poboljsaju, vec naprotiv, da javno prete ukidanjem linija i to sve zbog toga sto nisu sposobni da odrade svoj posao onako kako treba, nego srednjevekovnim metodama (tako mogu i ja da vrsim kontrolu,kontejner na ulicu, pa polako, kad ko stigne, bas me zabole) i sto sve jer nisu dorasli tom poslu...a uzimaju velike pare za svoj nerad.

Zakljucak: kontrolor i komunalac, nemas kartu, mars napolje, vozilo nastavlja, ja srecan jer stizem na vreme, a taj neko bez karte nek` putuje satima do cilja, ne ja.I to sprovoditi SVAKI DAN, SVAKI PUT kad naidju na nekog bez karte.
Nema guzvi i zastoja (bar ne izazvaniih ovom gluposcu), a naplata ce se povecati.
A ako ne umeju to da rade, bez da prave zastoje i guzve, onda sikter, i dovesti nekoga ko ume. Kraj, ende, fin, konec. Eto ti resenja.
 
gosha":2ct9diqd je napisao(la):
Ja garantujem, da je SVAKI kontrolor samo izbacio na sledecoj stanici putnika bez karte SVAKI put kad na njega naidje, to bi vec dalo rezultate. Umesto toga, ja koji sam platio, putujem dugo bez razloga...neka se svercer cima svaki put ga izbace kako ce dalje, pa ce malo da promisli (narocito oni koji imaju para a ne placaju `iz principa`).

Pa losa ti procena. Bio sam vise puta prisutan kada kontrolu neki ne fermaju i odbiju da izadju iz prevoza, prosto ih boli uvo. To je otpalo, taj sistem nije radio. Ljudima su svi uvrteli u glavu da sem policajaca njima niko nista ne moze, cak ni kontrolor da ih izbaci iz vozila, a kamoli da im pise kaznu.

Jel ti vidis na snimcima da ne dozvoljavaju ni komunalna policija da ih izbaci iz autobusa, ovo je doslo do jednog apsolutnog vrhunca bezobrazluka. Ja sam juce usao u 53 gde su usle 4 devojke, izvadile kartu, usle na pocetnoj i nijedna se nije validirala. Pricaju kako su navikle dzabe i nikad nece platiti ako ne moraju. Prosle pored aparata, onaj kontrolor napolju nije obratio paznju. Bilo oko 7 sati, nije bilo onih na Sajmu, lepo se one odvezose za DZ.

Da li ti shvatas da se sverceri sad i fizicki bore protiv svih da ne plate kartu po svaku cenu, da li ti je jasno dokle je to doslo? Bez prave policije nema resenja trenutno. Ako ne zelimo policiju i neprimetne kontrolore onda ce ici ova igranka treniranja zivaca, pa da vidimo ciji ce da puknu.
 
Naplata nije losa vec kontrolori ne rade svoj posao... Ja sam svedok da kontrola nije usla 3 godine u 17, 18, na delu gde voze po autoputu... Mrzi ih da prelaze autoput pa ga i ne rade... Zato ih u Mihajla Pupina imas po 20 na jednu stanicu... Lenstine...

A sto se tice naplate... Ako pre par godina nisi imao kontrolu... Pa je uvedena zuta kontrola, pa su se hvalili kako je povecana naplata... Pa su skinuli zute prsluke, znaci jos jaca kontrola i veca naplata... I opet hvaljenje o povecanoj naplati... Pa su uveli Bus Plus pa se opet hvale da su povecali... Tako da ne verujem da je naplata stala od februara daj mi neki podatak... Da li iko moze to da tvrdi kada god se udje u autobus imas armiju penzosa i obicnih ljudi koji drze neku kartu bus plus kod sebe i validiraju...

Oni bi najradije da ne subvencionisu GSP uopste kako bi mogli da nastave da se tale sa svojim partijskim kolegama i dele gradske pare medju sobom i svojim firmicama...

Kada grad subvencionise gsp sa 100 miliona evra godisnje, a onda taj subvencionisani prevoz (kao i vozila koja kupuje grad, ne kupuje ih Bus plus) donese naplatu od 43 miliona evra, a onda bus plus uzme procenat, on ga ne uzima samo od tih 43 miliona vec od svih para koje se ulazu u GSP... Privatnoj firmi je omoguceno sa ulaganjem od pola miliona evra da se nakaci na gradski sistem i da srce 4 miliona evra godisnje za nista... Kriminal teze vrste... Ali sve je ovo zbog toga sto im je i tih 4 milki malo...
 
nikola011":2ep6twdj je napisao(la):
[

Pa losa ti procena. Bio sam vise puta prisutan kada kontrolu neki ne fermaju i odbiju da izadju iz prevoza, prosto ih boli uvo. To je otpalo, taj sistem nije radio. Ljudima su svi uvrteli u glavu da sem policajaca njima niko nista ne moze, cak ni kontrolor da ih izbaci iz vozila, a kamoli da im pise kaznu.

Sistem u kom kazu vozacu da ne krece dok doticni ne izadje je UVEK davao rezultate, najduze posle 3-5 minuta (mi ostali postanemo nervozni, i to se itekako oseti, pa sverceri izadju). U pratnji komunlaca moze napolju da ga legitimise i pise kaznu.
Najcesci slucaj sa kojim sam se svakodnevno susretao je da kontrolor onom ko nema kartu drzi cas moralno-politicke nastave i to je to i produzi dalje. Ili samo produzi, tj. ne rade svoj posao do kraja. A ljudi se onda vrlo lako opuste. Svaki dan, svaki put-napolje. (ti sto nasrcu ili bi se potukli su zaista ekstremna manjina) i veruj mi, frustracije bi imali samo ti bez karte, ne i svi mi.
Da li ti zaista mislis da prevoz u jednom gradu treba da izgleda kao sto je juce? (jer ako prestanu sa tim, opet ce prestati da kupuju karte,kao sto rekoh ljudi se lako opuste), znaci ti mislis da je resenje da umesto dosadanjih 20 minuta ja putujem 40 jer oni ne umeju drugacije?! Ako je tako, onda daj da ih menjamo, meni, a koliko vidim i ogromnoj vecini se to ne dopada.

I ako su ljudima uvreteli u glavu da im sem policije niko nista ne moze (zakoni tako kazu,a i ustav cini mi se), doticni su uvreteli sebi u glavu da sve mogu, pa i da prete ukidanjem javnog prevoza...malo ga preterase, slozices se
 
milanche":3o403ev9 je napisao(la):
Medjutim oko ovoga se ne bi slozio sa tobom i ako znam da si veliki zagovornik besplatnog prevoza.
. . .
Mnogo vise mi se svidja ono sto ti kroz grupu "Imamo plan" ili csi radite,a to je zahtevanje poboljsavanje kvaliteta kroz odredjene mere, nego ovo cito populisticki, 'besplatan prevoz'.

Bas kao sto si rekao zastupanje "besplatnog" prevoza (nista nije besplatno samo je pitanje kojim kanalima se finansira :) ) je moj licni stav, podjednako ga zastupam i u Beogradu i u Parizu, ali ne bih se usudio da ga olako uvodim u neki postojeci sistem bez prethodne temeljne studije izvodljivosti. Zato u sklopu grupe Imamo Plan radimo na jednostavnim resenjima unutar postojeceg sistema naplate za njegovo trenutno unapredjenje.

Zbog toga sam se do sada uglavnom uzdrzavao od spominjanja besplatnog prevoza ali pored ovako bezobrzanog, glupog i samoubilackog ponasanja gradske uprave morao sam da im pripomognem da osvetle obraz i izvrse hara kiri velikodusnom sugestijom:

besplatan prevoz = nestajanje svercera = nestajanje parazitske posrednicke firme = sreca Beogradjana :cool:

milanche":3o403ev9 je napisao(la):
A evo zasto.
Pravo svakog gradjanina je i da jede. Pa sto onda hrana nije besplatna? . . . Pa sto internet nije besplatan? Svaka usluga se placa.

Steta sto hrana i internet nisu besplatni, bilo bi mnog lepse svima.

Sa druge strane postoji citav niz "besplatnih usluga", koriscenje gradskih ulica za voznju sopstvenog automobila je besplatno, parkiranje na javnoj povrsini (van zone) je besplatno (a ako tu istu povrsinu zelite da koristite da bi drzali stari frizider za koji nemate mesta u kuci ili klackalicu za decu verovatno cete popiti prijavu), koriscenje mostova za prelazak preko reke je besplatno, intervencije policije su besplatne, hitna pomoc je besplatna, sedenje na klupi u parku je jos uvek besplatno besplatno (u Kini su poceli da naplacuju :shok: ), voda na javnim cesmama je besplatna, ulicna rasveta je besplatna...

Gradski prevoz je isto toliko neophodna usluga kao i sve ostale gore navedene, mogla bi da se tretira na isti nacin, samo je pitanje izbora kako cemo potrositi zajednicki novac gradjana i koji su nam prioriteti.
 
A pritom da dodam da ako je problem u dodatnih 43 miliona (pored 100) mislim da bi bilo savrseno da Beograd bude prvi glavni grad Evrope sa "besplatnim prevozom"...

Budzet grada konstantno raste i ako mozemo da sredimo besplatan prevoz sa jos 40 milki bilo bi savrseno... Ali bojim se da bi onda ljudi koji ne zive u Beogradu nasli jos jedan razlog da nas mrze i osudjuju i optuzuju...
 
nikola011":12kmzcss je napisao(la):
Pa losa ti procena. Bio sam vise puta prisutan kada kontrolu neki ne fermaju i odbiju da izadju iz prevoza, prosto ih boli uvo. To je otpalo, taj sistem nije radio. Ljudima su svi uvrteli u glavu da sem policajaca njima niko nista ne moze, cak ni kontrolor da ih izbaci iz vozila, a kamoli da im pise kaznu.

Jel ti vidis na snimcima da ne dozvoljavaju ni komunalna policija da ih izbaci iz autobusa, ovo je doslo do jednog apsolutnog vrhunca bezobrazluka. Ja sam juce usao u 53 gde su usle 4 devojke, izvadile kartu, usle na pocetnoj i nijedna se nije validirala. Pricaju kako su navikle dzabe i nikad nece platiti ako ne moraju. Prosle pored aparata, onaj kontrolor napolju nije obratio paznju. Bilo oko 7 sati, nije bilo onih na Sajmu, lepo se one odvezose za DZ.

Da li ti shvatas da se sverceri sad i fizicki bore protiv svih da ne plate kartu po svaku cenu, da li ti je jasno dokle je to doslo? Bez prave policije nema resenja trenutno. Ako ne zelimo policiju i neprimetne kontrolore onda ce ici ova igranka treniranja zivaca, pa da vidimo ciji ce da puknu.

U potpunosti si u pravu, nivo agresivnosti i bahatosti švercera je dostigao takve razmere da im čak ni komunalci ne mogu ništa. Jedino rešenje jeste, da kontrolori imaju mogućnost da u slučaju onih koji ne žele da napuste vozilo i pokažu ličnu kartu pozovu policiju.
 
Vrh