Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

zidar":3o93s387 je napisao(la):
Koliki je udeo prihoda od karata/markica u budzetu javnog prevoza?
Negde oko 25% (4,6 M€ mesecno x 12 = 55 M€)
zidar":3o93s387 je napisao(la):
Gradski prevoz je PRAVO svakog gradjanina!
Zidar, tvoj trud i angazman oko poboljsavanja mnogo toga u Beogradu je za svaku pohvalu. Veliki deo toga su zaista jako dobri predlozi. Medjutim oko ovoga se ne bi slozio sa tobom i ako znam da si veliki zagovornik besplatnog prevoza. A evo zasto.
Pravo svakog gradjanina je i da jede. Pa sto onda hrana nije besplatna? Pravo svakog gradjanina je da ima i struju. Pa sto onda struja nije besplatna? Pravog svakog gradjnina je da ima internet. Pa sto internet nije besplatan? Svaka usluga se placa. Cela prica i ova akcija oko besplatnog prevoza me podseca na "hleb za 3 dinira". Populizam. Evo recimo da je besplatan prevoz, to znaci da se grad odrce ovih 55mil e. Znaci za 8 godina se odrice jednog mosta na Adi sa sve pristupnim petljama, ili za 3 godine se odrice mosta Zemun-Borca? Ili to neko drugi treba da plati. Ko? Pa izmedju ostalog i firme kroz povecanje poreza. To znaci nova otpustanja, smanjenje prihoda, vise radnika na crno... I jel bi bilo bolje? Pa ne bi. Zato 'ajde da budemo realni. Potrebno je gledati siru sliku. Mnogo vise mi se svidja ono sto ti kroz grupu "Imamo plan" ili csi radite,a to je zahtevanje poboljsavanje kvaliteta kroz odredjene mere, nego ovo cito populisticki, 'besplatan prevoz'.
Mihajlov komentar je umeren, objekivan +
Na sve navedene stavke koje je Mihajlo nabrojao, samo bi dodao i da kazna stize u bilo koji kraj Srbije, a ne samo do administrativne granice Beograda.
Ovakvim sistemom kontrole i ulaza, napravili su problem koji nisu imali. Skroz pogresan nacin povecanje naplate. Potrebno je traziti drugacija resenja, pa makar zaposlili jos 200 komunalnih policajaca koji bi isli sa njima, jer je poenta da sistem bude frendly, a ne da stvara probleme i usmeren protiv korisnika.
 
Nepodnošljiva lakoća švercovanja!!! Ljudi se švercuju i pljuju po svemu zato što je to toliko prokleto lako.

Kad bi poenta njihove borbe protiv sistema bila da odvoje novac ili vreme, pa ko bi to još radio.

Malo je ljudi kao što je Filip Vukša. A svima vama je tako lako da ga dižete u nebesa.
 
A kako moze busplus da preti ukidanjem linija (samim tim narusavanjem jednog JAVNOG sistema), kad to nije njihova nadleznost?
Cuo sam da vodovod preti (ali ne sprovodi, tu je problem) zatvaranjem vode, kaznama, kamatama...ali nisam cuo da preti trovanjem lokalne crpne stanice ili vadjenjem cevi celom naselju jer ne mogu/nece da naplate dug.
 
Evo i foto izveštaja sa jučerašnjeg protesta:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.342838842462595.80796.239905709422576&type=3

Duleja%252000.jpg


I moja malenkost, ispod kačketa ;)
 
gosha":75x3r3ue je napisao(la):
@Astrotrain
Ima komunalnu policiju, za koju smo se takodje slozili da ne radi svoj posao u meri kojoj bi tregbalo zar ne ;)

У овој фази је се, колико знам, укључила и комунална полиција.

Такође:
http://studiob.rs//info/vest.php?id=78661



Povećana prodaja Bus plus kartica »
17. Jul. 2012 | 16:47, Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Građani se i dalje privikavaju na novi sistem kontrole u javnom gradskom prevozu. Na pojedinim stajalištima i jutros su zabeležene gužve, zbog novog sistema kontrole.

Kako kažu u Direkciji za javni prevoz, od kada su uvedene nove mere, povećana je prodaja dopuna Bus plus kartica.

Radi efikasnije kontrole i primene novih pravila ulaska i izlaska iz vozila gradskog prevoza, stajališta „Pop Lukina“ kod Brankovog mosta, i „Šest kaplara“ na Novom Beogradu u smeru ka centru grada, privremeno su ukinuta.

Obaveštenje je, kako kažu, već nekoliko puta bilo istaknuto, ali ga je neko uklanjao, zbog čega apeluju na građane da to ne čine.
 
Dosta više priče o švercovanju. Ja plaćam BusPlus uredno svakog meseca, ali ODBIJAM da validiram karticu i ODBIJAM da ulazim samo na prednja vrata. Debeo sam, jbg, u pola autobusa ni ne mogu da uđem na prednja, a u drugu polovinu možda i mogu da uđem, ali da se provučem do sredine ili zadnjeg dela - teško i to uz posledice po druge putnike.

Juče sam čekao trolu kod Narodnog muzeja. Prvo je došla označena 29-ka i vozač je otvorio samo prednja vrata; putnici su ulazili više od 5 minuta. Zatim je prošla još 1 označena 29-ka i 1 neoznačena 29-ka i vozači su u oba slučaja odmah otvorili sva vrata. Kad je došao 21 koji sam čekao, vozač je otvorio samo prednja vrata (iako trolejbus nije označen) a ja sam stpljivo čekao kod srednjih i drndao dugme za komunikaciju s vozačem. Na kraju je otvorio (valjda mora u slučaju da neko hoće da siđe), ja sam ušao normalno kao i uvek i stao u prošireni deo u sredini, a ljudi koji su ušli na prednja vrata pre mene su se JOŠ UVEK validirali.
 
Sammael":19zgedxh je napisao(la):
Dosta više priče o švercovanju. Ja plaćam BusPlus uredno svakog meseca, ali ODBIJAM da validiram karticu i ODBIJAM da ulazim samo na prednja vrata. Debeo sam, jbg, u pola autobusa ni ne mogu da uđem na prednja, a u drugu polovinu možda i mogu da uđem, ali da se provučem do sredine ili zadnjeg dela - teško i to uz posledice po druge putnike.

Што се валидације тиче ту се не слажем, али ово око дебљине и предњих врата, то заиста може бити проблем, за који мислим да без све шале, треба имати разумевања. Ваљда зато то правило не важи ни за труднице? :D
 
gosha":38lsokqp je napisao(la):
Evo bicu posten pa cu ti reci: kad god je kontrola dala signal vozacu da ne krece dok ovi sto nemaju kartu ne izadju na prvoj narednoj stanici, to je davalo 100% rezultate, a nije trajalo duze od dva minuta. Radilo je posao, samo je trebalo biti uporan i dosledan. Cak ni kazne da im ne pises (mada komunalci bi mogli da rade jos nesto osim sto trose benzin po gradu), ima efekta jer vecini ljudi ne odgovara da `kaskadno` dolaze do odredista (ako opet udje, ti ga opet izbaci na isti nacin). Ali ne, oni bi ako mogu da ne rade nista, a da primaju platu. To je problem njihovih poslodavaca. Opis radnog mesta kontrolora je katastrofalan: 6 sati se cimas po prevozu, na svakakve naleces i sve to za 150 din/h.
Znas i radno mesto vatrogasca je gadno, veoma. a i on ne zaradjuje mnogo...bi li za njega imao razumevanja kad bi rekao `si ti lud? ja da ulazim u taj otorvni dim, dok moze greda da mi padne na glavu, sta me briga za tu babu, sto nije pazila gde sta ukljucuje u struju, a i onako je bila matora`. Ima nesto sto se zove `obavljanje svog posla`, pa ajde sad ti budi posten(a) i reci da li kontrolori koji se samo prosetaju kroz autobus i ne urade nista zasluzuju platu? Eto, busplus je mozda i jedina privatna firma na svetu gde moze da se ne obavlja svoj posao a da se dobija plata. Objasnio sam nekoliko puta i zasto je to tako.

Ovakav hajducki sistem kontrole i naplate je UVEK mogao da bude sproveden, bez troskova validatora, plakata, plata u parazitskoj firmi... e da, ali priznajem da jeste napornije raditi tako da se ne ometa postojeci rezim saobracaja, ali ako nisu dorasli tome, metla
, molim lepo, pa nek radi onaj ko zna i ume.


Slažem se sa konstatacijom 100%, iako i dalje mislim da je kondukter bolje rešenje jer njegov posao je da: pomogne, usmeri, naplati, udalji, organizuje i poboljša... a kontrolor je tu da kažnjava što uz ta njihova nikakva ovlašćenja nije izvodljivo... elem, kondukter koji lice udalji radi svoj posao i putnik koji to posmatra će kupiti kartu, kontrolor koji lice udalji a ne kazni samo daje povod ostalima da se švercuju.
 
Ево, кажу да ће на `приградским` линијама бити улаз дозвољен само на предња врата. Говорим о потезу 300 на пример. Само нови Лиаз аутобуси и то приватни имају одвојену кабину за возача и путници могу да уђу на оба крила предњих врата. Али шта је са осталим аутобусима (мечкама, икарбусима)? На њих ће морати да улазе један по један, још ако неко стар улази на оне високе степенице, колико ће онда аутобус стајати? Ја први бојкотујем ово и мислим да то треба укинути јер значајно успорава саобраћај. Мени ће до устаничке уместо 20-25 требати 35-45 минута? Не желим то.
 
Vau......
Rekapitulacija ili ono što bi nadležni morali da čuju a što je po meni srž svih komentara do sada.

tamovamoAko je neko spreman i dozvoli da ga otvoreno kradu a pritom prave budalom, bolje i ne zasluzuje.
Vocar
Apsolutno ista stvar, kao i za Bus plus je urađena sa Parking servisom. Došli momci jedno jutro, obeležili pravougaonike na trotoaru, koji nije njihov i koji nisu oni napravili i rekli: "Od sad ćete nam plaćati ako stanete ovde". Meni to mnogo liči na igru Monopol, a vama?
VocarŠta ako neki novi Vlahović i neki novi Apex ( ili možda čak i isti ) reši da preuzme na sebe naplatu struje i vode. Pa kažu: zbog velikog broja neplatiša na Dedinju i minusa na računu EDB i Vodovoda isključujemo struju i vodu celom Senjaku
LordKada se uvede neki novi namet u Srba uvek se završi ne nekom od 2 scenaria:
1. Počinje sa galamom, negodovanjem, opštim nezadovoljostvom i revoltiranošću. Onda se to sve nekako utiša i do novog povećanja nameta se sve to zaboravi i stapa u neku normalu. Tipičan primer parking servis. Na primeru parking servisa vidimo da onda kada se utiša negodovanje oni se još prošire. Bus plus takođe, kada se smirila ona pompa od januara-februara, eto druge faze, a u najavi je treća. Ljudi se jednostavno pomire sa činjenicom. Neki se inate malo duže, ali svi na kraju plate.
2. Ustanankom, ali to se desilo u novijoj istoriji samo 1594, 1804, 1815, 1903, 1941 i 2000 godine.
GoshaOvakav hajducki sistem kontrole i naplate je UVEK mogao da bude sproveden, bez troskova validatora, plakata, plata u parazitskoj firmi... e da, ali priznajem da jeste napornije raditi tako da se ne ometa postojeci rezim saobracaja, ali ako nisu dorasli tome, metla
, molim lepo, pa nek radi onaj ko zna i ume.
I pomenuo sam da bi komunalci mogli da rade nesto za promenu, pa neka idu sa kontrolom i legitimisu putnike (eto ti naplate kazne). Pa ce vremenom ljudi poceti da kupuju karte. Znam i ja neke sto ne placaju karte, i verujem da bi ih konstantno skidanje sa autobusa nateralo da kupuju, jer bi onda ONI morali da putuju 3 sta do odredista, a ne JA koji sam PLATIO kartu.
MihailoОно како бих ја решио све ово, врло једноставно, је:
1) казна да буде дупло већа од најскупље маркице
2) казна да се прогресивно повећава, ухваћен други пут дупло већа, трећи пут три пута већа итд.
3) Направио бих стандардне повремене контроле, али такве да шверцер не сме да прође некажњено нити да може да збрише из буса кад види контролу. Ово што сад имамо је неки подскуп чувене теорије "разбијеног прозора". Видели људи да могу да се шверцују некажњено, и онда удри
4) Увео бих суђење по кратком поступку.
5) Не би било опраштања казни, него би шибала камата на исте.
goshaA ovako, ti i ja koji placamo, putujemo 3 puta duze, jer kontrola NECE da rade svoj posao, nego pravi hajducke zasede i usporava celokupan saobracaj.
A kako moze busplus da preti ukidanjem linija (samim tim narusavanjem jednog JAVNOG sistema), kad to nije njihova nadleznost?
Cuo sam da vodovod preti (ali ne sprovodi, tu je problem) zatvaranjem vode, kaznama, kamatama...ali nisam cuo da preti trovanjem lokalne crpne stanice ili vadjenjem cevi celom naselju jer ne mogu/nece da naplate dug.

Bravo
 
Dakle hocemo besplatni gradski prevoz.Drago mi je da to zele i anonimusi koji su liberali a i mi ostali.

Naravno prevoz ne moze biti besplatan u sustinskom smislu ali moze biti u ociglednom.Recimo tako vecina stanovnika grada Beograda nije svesno da placaju Studio Dj,pardon studio B,ali to rade ne kao rts pretplatom vec se direktno uzima iz budzeta.

Naravno pri uvodjenju besplatnog prevoza trebalo bi otpustiti visak nezaposlenih i dici standard rada pogotovu kod odrzavanja,ali to je nemoguce.
 
Barkley":2zopsm18 je napisao(la):
У принципу, ми ту грешимо у терминологији. Није реч о бесплатном превозу, него о превозу који се финансира из буџета. Треба да постанемо свесни да бисмо га и том случају сви ми плаћали, али на други начин.
Tačno. Nije besplatan u bukvalnom smislu reči, već je samo sistem daleko jednostavniji, nikoga ne boli glava i nema nepotrebnih a ogromnih troškova.
Bobb":2zopsm18 je napisao(la):
Divna vam je ta ideja o besplatnom prevozu, ali koji su to zapravo gradovi koji to nude?

Ogromna većina gradova je do 60000 stanovnika, jedan jedini od 140000 u Floridi, dakle gradići. Prag je imao besplatan prevoz čitavih 10 dana i to tokom poplave, kad je Vltava poplavila metro.

Šta vas navodi na to da je u Beogadu moguće nešto slično napraviti, kad nisu ni u neuporedivo moćnijim ekonomijama i jakim državama?
Iskreno, pa šta? Ovi navodi su dokaz čega?
Prvo, kakve veze ima što su to mali gradovi?
Drugo, za subvencionisani prevoz se bore i ljudi iz mnogih drugih evropskim metropola. Velikih metropola, pošto sam primetio da oćemo da puknemo od kompleksa veličine.
Šta, kao, BG je veliki grad i prevoz mora da se duplo plaća.... Vau, koji rezon ...
Михаило":2zopsm18 je napisao(la):
Апсолутно, потпуно је нереално очекивати да Београд има бесплатан превоз. Друго, и кад би се увео, намет би ишао опет фирмама од којих опет велики део ради у црној зони, са непријављеним радницима, тако да би се све свело на оне фирме које покушавају регуларно да послују, а тиме би опет било дестимулисано отварање фирми итд. Проблем је много дубљи да би се град бавио тиме. У реду је да се превоз субвенционише, али мора да се плаћа, у свим већим градовима је тако, и то је сасвим нормално.
Iskreno, zašto je to normalno? Zato što je trenutno tako? Da li je iko razmislio o tome da li je sistem normalan, ili je normalan samo zato što smo ga takvog zatekli?
 
^^ @vucko @stf

Ispravno, zdravorazumsko rezonovanje.

Ali, mi se neprekidno vrtimo u zatvorenom, đavolskom krugu. U moralnom i socijalnom smislu društvo je razoreno. Isti principi "vladanja" primenjeni su u svakom društvenom segmentu, pa je tako i drama sa bus+ mrcvarenjem samo jedan delić tog razbijenog ogledala...

Da, sistem se mora menjati, tj. morao bi da se menja. No on je za sada nedodirljiv, jer svako od nas ponaosob sebe silom prilika, ili inercijom sopstvene nemoći, jedino vidi kao žrtvu, ali ne i kao potencijalnog pokretača/učesnika promena. Gde i kako započeti? Solidarnost ne postoji u našoj tradiciji i kulturi...

I najzad, za svaku promenu je potrebna žrtva. No, svi oni koji se sada već i suviše dugo osećaju kao pasivne žrtve, teško da će moći da pokažu volju i da nađu energiju i hrabrost za građansku borbu, radi promene sistema. Kako u svakom pojedinačnom slučaju, tako i u sveukupnoj našoj svakodnevici.

Evo (još) jednog teksta koji precizno i lucidno opisuje stanje:

http://amitzdulniker.com/2012/07/17/busplus-beograd-u-haosu/
 
Besplatan prevoz je nemoguc. To je samo fraza da se ode u drugu krajnost pa da se u nekim buducim pregovorima nadju na sredini.

Ako bi prevoz bio besplatan, ko bi se vozio automobilom?
Mnogi koriste auto jer "malo doplate" u odnosu na markicu ili dele trosak sa kolegama.
Da li je neko pomislio da bi se broj putnika udvostrucio i da bi onda za prevoz mozda trebalo preko 200 miliona evra godisnje, vise od trecine budzeta, a naglo opada prodaja benzina i enorman pad sredstava kojima se puni budzet drzave i grada.

Odakle nekome ideja besplatnog prevoza a da uopste ne pomene neka moguca scenarija i kalkulacije, nego samo otrcana fraza "nije besplatan, nego iz budzeta". Markica koliko toliko opredeljuje ljude i za druge vidove prevoza. Svako ima svoju racunicu. U slucaju besplatnog, niko ne bi imao sta da racuna, vec bi pravo u autobus, narocito u ovako losoj situaciji.
 
@ Nikola011

Чекај, па циљ политике апсолутно свих градова света је да дестимулишу аутомобилски саобраћај и наводе људе да користе јавни превоз, и то управо зато што је цела економија града и државе тако на добитку....

Одакле ти сад да је то лоше? :D

И одакле ти то да би превоз више коштао са више путника? Коштао би чак и мање, јер би се правиле велике уштеде у фосилним горивима захваљујући мање аутомобила на улицама, тј. зато што превоз више не би упадао у гужве.

Такође, такт би се беспрекорно поштовао, превоз би био поузданији и тачнији, и самим тим и комфорнији.

Ја се слажем да се направи озбиљна калкулација тј. студија изводљивости. Ја сам спокојан, јер сам сигуран на који би страну резултат превагнуо. :)
 
stf":x6282fmq je napisao(la):
Такође, такт би се беспрекорно поштовао, превоз би био поузданији и тачнији, и самим тим и комфорнији.
Ја се слажем да се направи озбиљна калкулација тј. студија изводљивости. Ја сам спокојан, јер сам сигуран на који би страну резултат превагнуо. :)

Zar ne misliš kada bi nešto takvo stvarno bilo izvodljivo da mnogo bogatiji gradovi u Evropi ne bi svojim građanima to odavno omogućili. London ili Berlin čiji je gradski budžet nemerljivo veći od našeg pa nemaju besplatni prevoz, tj. 100% subvencionisani prevoz.
 
stf":2wcxgaj5 je napisao(la):
Iskreno, pa šta? Ovi navodi su dokaz čega?
Prvo, kakve veze ima što su to mali gradovi?
Drugo, za subvencionisani prevoz se bore i ljudi iz mnogih drugih evropskim metropola. Velikih metropola, pošto sam primetio da oćemo da puknemo od kompleksa veličine.
Šta, kao, BG je veliki grad i prevoz mora da se duplo plaća.... Vau, koji rezon ...
hm...Kao prvo, takav ton bi pristajao samo u slučaju da raspolažeš nekim konkretnim dokazima da je tako nešto sprovodljivo, a koliko vidim, imaš samo stav da to treba da se uradi, a nemaš pojma kako. Samo činjenica da do sad to nije sprovedeno u bilo kom većem gradu nešto govori. Ne znam koji je tačno razlog ali očigledno postoji, jer bi se inače dosad sprovelo. Ideja nije niti revolucionarna, ni nova.
Verovatno sa većim brojem potencijalnih korisnika 'besplatnog' prevoza počinju da preovladavaju negativne strane tog sistema. I sami znamo da nešto što funkcioniše u manjim gradovima kao što je Novi Sad ili Kragujevac, teško da može da prođe u Beogradu, bar ne u istom obliku.

Čak ni u zemljama gde je budžetsko zdravstvo, na primer, skoro savršeno, prevoz nije 100% budžetski. Sumnjam da je to samo zato što se niko nije dosetio toga, ali iskreno bih i ja voleo da pročitam neki detaljniji elaborat o tom problemu.
 
Razmišljaj o pretplati za telefon kao o onih 70 % što grad izdvaja za GSP, za svaki potrošeni impuls moraš da platiš dodatno, isti je slučaj kao i sa prevozom. Samo mi nije jasno da nekom ko zna da izračuna koliko je dva plus dva ne može da shvati da sistem u kome bi grad dotirao 100% jednostavno nije finansijski izdržljiv.
 
hobotnica":2vig6y3y je napisao(la):
Pretplatu za telefon plaćate telefonirali ili ne. Zašto?

Ja iskljucivo zato sto nije moj stan. Komsije do mene iskljucile, moj brat iskljucio, ne placaju. Ne bih ni ja da mogu.
 
Bivis:
“Zar ne misliš kada bi nešto takvo stvarno bilo izvodljivo da ga mnogo bogatiji gradovi u Evropi ne bi svojim građanima to odavno omogućili. London ili Berlin čiji je gradski budžet nemerljivo veći od našeg pa nemaju besplatni prevoz, tj. 100% subvencionisani prevoz.”

Može i tako. Zar je tebi to što tamo JGP nije 100% subvencionisan dokaz da to nije izvodljivo? Ha?! Možda je izvodljivo ali tamošnji gradski oci imaju neke druge prioritete gde usmeravaju pare. U svakom slučaju – ne verujem da ih štekuju ili dele sa ortacima.

Ali manimo se Londona i Berlina (poređenja po pravilu, na žalost, ne idu nama u prilog).
Ako nisi pročitao tekst čiji je link dao Duleja, učini to i probudi se...
“ I tako, inače nasilna Beogradska vlast ovih dana konačno ima sukob dve realnosti.
Jedna realnost je bahata, korumipirana gramziva BusPlus banda, potpuno nekompetentna i nedorasla poslu koji je dobila na nameštenom tenderu, bez razumevanja putnika i sociološke dimenzije javnog prevoza u Beogradu,…


Iako ta je kriminalna BusPlus banda tender dobila čistim kriminalom, i nema blage veze sa poslom koji bi trebalo da radi, uporno, uvredljivo tretira Beograđane, korisnike javnog prevoza kao nesposobnu stoku koja i ne zaslužuje bolje od prevoza koji dobija. Ta banda koja je poslednjih dana svojim stavovima i plakatima pokazala da sebe smatra uzvišenim delom ovog grada, je putnicima ponudila samo gomilu metalnih kanti na četri i šest točkova,i sramotno mali broj opcija putnih karata…

Nemojte pogrešno da me razumete, ja ne tražim da ulazim na srednja vrata, ja ne tražim da ne plaćam kartu, ja tražim da kriminalno udruženje okupljeno oko projekta BusPlus krivično odgovara,…”

Kada sam početkom februara pisala ovaj post, nisam mislila da je TOK skraćenica od Turističke Organizacije Kruševca, ako me razumeš?
Nije fora u „besplatnom prevozu“ nego u tome da me, iako uredno plaćam, ne (mal)tretiraju kao marvu, a da pritom, „ni krivi ni dužni“, mlate objektivno nezarađenu veliku i laku lovu.
 
Vrh