Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Vocar":18qb29ap je napisao(la):
A zašto to meni ili uopšte nama pričaš? Zašto tu našu prezaduženost ne izneseš u medije? Koliko sam ja uspeo da vidim, Berograd je lider u regionu, prestonica kulture 2020... Naše vođe, pardon, svi naši građani, dobiše "prestižne" nagrade po Irskoj. Gde je bilo ko od makar malo odgovornih da kaže: "Aman bre ljudi, prestanite sa farsom!"

p.s. I da, ova priča sa kriom u Egiptu me neodoljivo podseća na jednu predizbornu emisiju gde je jedan kandidat situaciju u Srbiji pravdao rečima: "Pa kriza je i u Poljskoj i u Španiji i u Portugaliji, mora da bude i kod nas."

Pa pricam zato sto vidim da se ovde sasvim normalno razgovara o besplatnom prevozu, neboderima u Stepi, metrou, fenomenalnim autobusima, najskupljim tramvajima.
Prosto imam utisak da ti ljudi gledaju samo Studio B i da veruju da uopste postoji realna mogucnost za tako nesto.
 
LJUDI - SMORISTE SA DISKUSIJOM O BESPLATNOM PREVOZU.

Raspravljate o ideji koja ne postoji ni u jednom gradu sa vise od 150 000 stanovnika.
 
relja":pzzavsv4 je napisao(la):
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=07&dd=18&nav_category=12&nav_id=627614

Privremeno ukinute stanice GSP
Izvor: B92

Beograd -- Stajališta Pop Lukina, Brankov most i Šest kaplara, u smeru ka centru Beograda, privremeno su ukinuta, saopštila je Direkcija za javni prevoz.

Ove stanice su ukinute radi efikasnije kontrole i primene novih pravila ulaska i izlaska iz vozila gradskog prevoza.

Obaveštenje je, kako kažu u Direkciji, već nekoliko puta bilo istaknuto, ali ga je neko uklanjao, zbog čega apeluju na građane da to ne čine.

Obzirom da su Beograđani prethodna dva dana čekali prevoz tamo gde ga do daljnjeg neće biti, na inicijativu Studija B, Direkcija za javni prevoz ponovo je okačila oznaku da stanice privremeno ne postoje.

U Direkciji za javni prevoz navode i da je, od kada su uvedene nove mere, povećana prodaja dopuna "Bus plus" kartica.


Da se ponovim: svrha javnog prevoza je - prevoz, a ne naplata istog.
Ukidanje stanica radi bolje kontrole je stvarno skandalozno!!!
 
Koliki je budzet grada po poslednjem rebalansu?!

Ajde posto vec optuzujete da neko lupa iznesite podatke... Budzet je preko 800 miliona evra i ne fali mu sto je sve manji nego sto se trosi na sve vece gluposti koje pokusavaju da pokriju ovakvim represivnim i glupim merama... Da je taj Djilas brinuo o budzetu ne bi se zaduzivao za ubrzanje radova od 2 meseca 15 miliona evra... Ne bi se zaduzivao za nepostojecu tramvajsku trasu preko mosta, ne bi pravio skriveno od javnosti nekakvu repliku terazija i ne bi planirao kredit za neki oblak... To vam vidim ne smeta a smetaju vam ljudi koji nemaju 250 dinara da se voze do negde i nazad... Sramota!

Ovo mrcvarenje gradjana (svih i platisa i neplatisa) je van svake pameti... I nemate prava da pljujete po ljudima koji ne placaju jer nemaju svi posao ili roditelje koji ih finansiraju... Verujem da svi vi koji pljujete te ljude nikada niste bili u prilici da nemate pare za jednu kartu, a takvih je mnogo u Beogradu...

Najlakse je pljuvati i omalovazavati, a tesko je staviti se u tudju kozu... Slazem se da ima bahatih koji imaju pare ali nikako ne treba generalizovati...

A tvrdnja da se neko vozi kolima da bi ustedeo na kartama je tek banalna... Oni koji se voze autom i u slucaju besplatnog prevoza ce se voziti autom jer zele komfor i slobodu kretanja... A valjda nam je i cilj da se uvoz nafte sto vise smanji a ne da smesnim akcizama odrzavamo privredu...
 
Feanor":2g5fzttw je napisao(la):
Ovo mrcvarenje gradjana (svih i platisa i neplatisa) je van svake pameti... I nemate prava da pljujete po ljudima koji ne placaju jer nemaju svi posao ili roditelje koji ih finansiraju... Verujem da svi vi koji pljujete te ljude nikada niste bili u prilici da nemate pare za jednu kartu, a takvih je mnogo u Beogradu...

Najlakse je pljuvati i omalovazavati, a tesko je staviti se u tudju kozu... Slazem se da ima bahatih koji imaju pare ali nikako ne treba generalizovati...

За незапослене постоји повлашћена цена која је сасвим пристојна. Ако има мобилни телефон скупљи од 30€ а не плаћа превоз, то не признајем. Ако пуши а не плаћа превоз, то не признајем. Ако ће да иде макар и на најјефтиније летовање а не плаћа превоз, то не признајем итд.
 
kingmanowar":2s2woer0 je napisao(la):
@Bivis i ostali rezimski internet ratnici

Veca naplata karata ne znaci bolji prevoz!!!! Vi konstantno zaboravljate da je ovo SRBIJA!!!

Veca naplata = vise para u dzepovima partijskih pacova i kontroverznih biznismena

Vidim stare navike nikako da izumru, i dalje tražimo strane i režimske plaćenike samo sada to činimo u virtualnom svetu.
Gospodine Čvoroviću, manja naplata = više izdvajanja iz ionako opterećene gradske kase.
Šta tu nije jasno, e sada da li će biti bolji prevoz to je diskutabilno, ako stvarno nabave 400 novih autobusa naravno da će vozni park biti podmlađen. Ali to je još samo jedan u nizu kredita koji treba vratiti, dodaj na sve to razne subvencije koje grad već plaća shvatićeš da svaki dodatni trošak, svako dodatno izdvajanje grada je praktično pogubno za ovaj budžet.
 
За незапослене постоји повлашћена цена која је сасвим пристојна. Ако има мобилни телефон скупљи од 30€ а не плаћа превоз, то не признајем. Ако пуши а не плаћа превоз, то не признајем. Ако ће да иде макар и на најјефтиније летовање а не плаћа превоз, то не признајем итд.

A sta ako ima mobilni telefon od 30 eura koji traje 4 godine (to je 0,6 EUR mesecno i uporedi sa 10 eura mesecno za povlascenu cenu markice)... Sta ako ne pusi? A sta ako nije video more 10 godina? Itd?

Gde vi zivite ljudi? Jel vi gledate ljude koji se voze sa vama kroz prevoz? Jel vidite te nesrecne face i snuzdene poglede? Jel vi shvatate da svaki cetvrti Beogradjanin NEMA posao i mesecne prihode...

A to sto svi odjednom brinete o budzetu grada a ne smetaju vam lopovluci i zaje*******avanja zdravog razuma sa trosenjem tog budzeta to je tek licemerje na kvadrat...
 
@Feanor
Obično oni koji nemaju puno redovno izvršavaju svoje obaveze u pogledu plaćanja računa, prevoza itd. Čini mi se da je u Infostanu na primer najveća naplata od penzionera, 99% onih koji se švercuju u busevima mogu sebi da priušte plaćanje karte, ali jednostavno to ne žele.
 
To je tvoja slobodna procena i nema veze sa vezom... Penzosi inace ne spadaju u 25% nezaposlenih cisto da se razumemo... I vecina njih ima besplatne povlastice preko 70 godina... Penzioneri su redovne platise jer su iz nekog drugog vremena i imaju koliko toliko stabilne prihode...

Verujem da nikad nisi bio u situaciji da te izdrzava baba ili deda ali mnogo mladih danas tako sklapa kraj sa krajem...
 
@Faenor

Да, гледам их, и таквих који испуњавају све услове о којима сам говорио, и који заиста јесу толико угрожени има заиста јако мало. Велики број људи ради на црно, што значи да имају какве-такве приходе и зато јесу у стању да плате барем ту повлашћену цену на коју имају право. Да није тако, улице овог града одавно би већ биле препуне лешева изгладнелих, или би избила револуција и масовна пљачка.
 
E onda opravdano zelim da nekada dodjete u situaciju da radite za 20 hiljada na crno a da imate 3 dece koje trebate da nahranite...

Zelim vam svu srecu u svom pogledu na svet gde pravdate lopove na vlasti a osudjujete svakog cetvrtog coveka u gradu... Jos imate obraza da rad na crno nazivate nekim prihodom i normalnim zivotom...

Ostao sam bez argumenata pred ovolikom demonstracijom licemerja i sebicluka... Napustam temu...
 
@bivis
sam si rekao koga smatras krivim za ovo. To isto i ja pricam. E sad, ako je neko kriv za nesto, i ne zna nesto da radi, hocemo li svet i sve u njemu da prilagodjavamo njemu,da bi on jadan mogao da se pokaze, ili cemo naci nekog ko zapravo zna da radi svoj posao?

Ukinuli stajalista?! Na kojima ceka i preseda onoliki broj ljudi? Majko moja sta smo doziveli. Ajde lepo neka vozila idu samo od terminusnih stanica, sta ima uopste bilo ko da izlazi ili ulazi bilo gde, uvedite nam lepo medjugradski prevoz u gradu i milina.
Pa ovo je van svake pameti, evo citam i ne verujem da postoji neko toliko drzak,bahat,nesposoban i iznad svega glup! Ove iz direkcije bi trebalo pohapsiti zbog ovoga, majke mi.

Clan relja je lepo rekao, svhra javnog prevoza je prevoz...ali ovi ocigledno to smatraju za svoju privatnu imovinu i `ebe se njima sto maltretiraju hiljade ljudi svakog dana time, ono, zezamo se malo. Ako su komunisti imali goli otok, ajde mi da ih jednako besmisleno maltretiramo odlukama busplusa i DJP-a
Ja se izvinjavam na ovakvom tonu, ali ovo je zaista van svake pameti,zdravog razuma, elementarne logike, saobracajnog planiranja, pa i sprovodjenja naplate, na kraju krajeva.
ali da, Staljin, nikad nije gresio... u neverici sam i dalje...
Ajde sad posteno, da li bi u bilo kom velikom gradu, drasticno remetili javni prevoz, zbog javasluka i nesposobnosti samo jedne firme u tom lancu da radi svoj posao? Strasno, zaista strasno.
Jedino goreg od ovoga cega mogu trenutno da se setim bilo je zatvaranje beogradskog aerodroma, da bi Marko Milosevic mogao da organizuje trke kamiona 90 i neke... mada tad, zbog sankcija, nije remecen red letenja,ali sustina je ista.
 
@Astrotrain:
Na osnovu tvojih komentara mogu sa stopostotnom sigurnošću da zaključim da se radi o prilično situiranoj osobi koja ima dobre prihode i sve što ti je potrebno, a dobro je poznato da sit gladnog ne razume.
 
Feanor":3odgx7er je napisao(la):
Ostao sam bez argumenata pred ovolikom demonstracijom licemerja i sebicluka... Napustam temu...

Kolega ostani!

Kao i na ulici ili u gradskom prevozu, ima nas raznih i ovde. Treba braniti svoju poziciju i stav o društvu. Na žalost, kao što sam spomenuo pre par postova, nama manjka solidarnosti. Bazična solidarnost bi se mogla opisati kao prepoznavanje svačije muke i argumenata, te traženja zajedničkog imenitelja. Tako bi se sakupila kritična masa za delovanje, promenu, ali...

Mislim da se ne mora ulaziti sa svakim na forumu u polemiku (srpski: prepucavanje),
ne sa onima s kojima nisi na istom talasu.

Pozdrav i podrška :kk: :)
 
Astrotrain":f5ncd9er je napisao(la):
Feanor":f5ncd9er je napisao(la):
Ovo mrcvarenje gradjana (svih i platisa i neplatisa) je van svake pameti... I nemate prava da pljujete po ljudima koji ne placaju jer nemaju svi posao ili roditelje koji ih finansiraju... Verujem da svi vi koji pljujete te ljude nikada niste bili u prilici da nemate pare za jednu kartu, a takvih je mnogo u Beogradu...

Najlakse je pljuvati i omalovazavati, a tesko je staviti se u tudju kozu... Slazem se da ima bahatih koji imaju pare ali nikako ne treba generalizovati...

За незапослене постоји повлашћена цена која је сасвим пристојна. Ако има мобилни телефон скупљи од 30€ а не плаћа превоз, то не признајем. Ако пуши а не плаћа превоз, то не признајем. Ако ће да иде макар и на најјефтиније летовање а не плаћа превоз, то не признајем итд.


Мислим да је ова прича о телефонима постала депласирана увођењем телефона за динар и којекаквих пакета по 200 динара месечно. Телефон је постао потреба, а не луксуз.

На страну то, не желим да учествујем у вашој дискусији, али ме ужасно живцира када политичари или било ко наметне неку дажбину, а онда да би је оправдао каже: "Па то вам је цена једног пића у кафићу". Испадне да је цена тог "пића у кафићу" од 200 до 1000 динара. Е па господо, не желим да вама платим то моје пиће. У кафић идем кад ја хоћу и када ми новчаник дозволи и пијем шта ја хоћу, а нећете ви да ми одређујете да ли ми је нешто скупо или није.
 
Ne idu svi u kafiće. Druga stvar, degutantne su i priče tipa, ne možeš ni da uđeš u prodavnicu i hleb da uzmeš za džabe, karta mora da se plati.
Da li to znači da Bus Plus može da uvede da karta za jednu vožnju košta 300 dinara? Da li treba i tada da je platim?
 
gosha":2ir8bz1k je napisao(la):
Ajde lepo neka vozila idu samo od terminusnih stanica, sta ima uopste bilo ko da izlazi ili ulazi bilo gde, uvedite nam lepo medjugradski prevoz u gradu i milina.


Када је својевремено ГСП увео другачији начин зонирања и увео другу зону већ од Икарбуса, што је мог оца посебно погодило, он је резигнирано прокоментарисао: "Доћи ће време када ће прва зона бити у кругу ГСП-овог депоа. Чим изађе у град, аутобус је у другој зони."

Овај твој пост ме подсетио на то. Стварно идемо ка таквим небулозама и то петом брзином.
 
Celu srednju školu plaćam prevoz. Plaćao sam ga i za 4 godine studiranja. OD DANAS NE PLAĆAM PREVOZ!!! I NE POSTOJI NAČIN DA ME NOVIM SISTEMOM NATERAJU NA TO!!!
 
Ја капирам да је тешко прочитати баш сваки пост, поготово оне дуже, каквих је добар део мојих, али не схватам да се упорно понављају неке ствари, нпр. тражи се рачуница за превоз који се финансира из буџета, а да се не читају постови у којима је то наведено.

nikola011":38efqy58 je napisao(la):
Besplatan prevoz je nemoguc. To je samo fraza da se ode u drugu krajnost pa da se u nekim buducim pregovorima nadju na sredini.

Ako bi prevoz bio besplatan, ko bi se vozio automobilom?
Mnogi koriste auto jer "malo doplate" u odnosu na markicu ili dele trosak sa kolegama.
Da li je neko pomislio da bi se broj putnika udvostrucio i da bi onda za prevoz mozda trebalo preko 200 miliona evra godisnje, vise od trecine budzeta, a naglo opada prodaja benzina i enorman pad sredstava kojima se puni budzet drzave i grada.

Odakle nekome ideja besplatnog prevoza a da uopste ne pomene neka moguca scenarija i kalkulacije, nego samo otrcana fraza "nije besplatan, nego iz budzeta". Markica koliko toliko opredeljuje ljude i za druge vidove prevoza. Svako ima svoju racunicu. U slucaju besplatnog, niko ne bi imao sta da racuna, vec bi pravo u autobus, narocito u ovako losoj situaciji.

Ухватио сам се за овај пост, ништа лично. ;)

Предлог није фраза него алтернатива. Унапред се одбија од стране неких без и да размисле о њој. Поента је у прерасподели истих средстава а не о бесплатном превозу.

Ако већ морам да цртам: Колико има запослених у градским и општинским управама и комуналним фирмама који добијају маркицу? Ја мислим да те паре не улазе у дотације ГСП-у него их он књижи као приход од продаје маркица, без обзира што долазе из исте касе - градске. Затим, ту су све државне институције и јавна предузећа. Колико нпр. има запослених у ЕПС-у на територији Београда? И тако даље. Уколико се укине обавеза плаћања превоза, све те институције и предузећа аутоматски имају мање издатке. С обзиром да су нека од њих у надлежности Републике, морала би да се уради једна општа компензација и договор, да би нето ефекат већих расхода града с једне стране и мањих расхода опет града, Републике ијавних предузећа, с друге стране био на нули. На тај начин покрио би се велики део губитка прихода од карата или маркица. Већ сам навео да су, по ономе што сам ја нашао, сопствени приходи ГСП-а од продаје карата и делом од реклама за ову годину планирани на 9 милијарди динара што је једнако износу за маркице за око 300 хиљада запослених годишње (12 маркица по запосленом годишње). Верујем да набројане категорије запослених чине велики део од тих 300 хиљада. Понављам - ако неко има тачнији податак о приходима ГСП-а од карата и маркица, нека напише, да исправимо рачуницу.

Део средстава се може уштедети побољшањем рада самог ГСП-а, већ је причано о том. Кад се томе додају још неке рационализације у буџету (не плаћају се контролори, фамозни бусплус...), може се рећи да би огроман део губитка прихода од карата био компензован.

Да ли би сви тада прешли у јавни превоз? Не. Доста људи ни сада не добија накнаду за превоз, па путује колима. Добитак од оних који би се ипак одлучили да кола оставе у гаражи је, сем еколошког и у празнијим улицама - бржем путовању за све, оне који остану у колима и оне који пређу на јавни превоз. О томе је stf писао.

Тачно је, због мање продатог бензина мање је прихода од акциза и мањи је обим економске активности (тј. рафинерије, пумпе, превозници мање раде). Али нама ни та нафта не пада са неба. Погледајте стрктуру нашег увоза и све ће вам бити јасно. Дакле, смањио би се и увоз, што је јако битно за овакву земљу. О осталим користима је већ писано. Да не заборавим - управо би се смањили трошкови за оне који легално послују и радницима плаћају превоз, а не обрнуто.

У сваком случају, добро је да се све више воде расправе о начину трошења заједничког новца. Није проблем да неко каже да су друге ствари битније и исплативије. Таква дискусија је увек потребна. Али, не пристајем да се ова идеја одбаци само зато што смо научени на другачије, што је неко лепо приметио када је писано о контроли.

Нисмо наивни када ово предлажемо. Милион је разлога зашто ово не може сутра да се примени у БГД-у. Али важно је нешто представити и гурати, па ће се разумети сутра ако не може данас. Потребна је промена свести о заједничким парама, тј. буџету, права дискусија о томе шта је већини грађана битно, жеља и спремност политичара да дугорочно унапреде град, а да то не буде краткорочни популизам, друге мере на подстицању економије, спремност да се заиста среди ГСП, договор са Републиком... Да не причам о томе да је потребна опсежна студија, детаљна калкулација трошкова, анкета о спремности грађана да прихвате овако нешто, и тако даље... Притом сам чак убеђен да је овако нешто боље увести у великом граду, зато што ефекте осећа више људи, а и превоз је важнија ствар у милионском граду него у месту средње величине.
 
EUKALIPTUS":34awmhnv je napisao(la):
@Astrotrain:
Na osnovu tvojih komentara mogu sa stopostotnom sigurnošću da zaključim da se radi o prilično situiranoj osobi koja ima dobre prihode i sve što ti je potrebno, a dobro je poznato da sit gladnog ne razume.

Сигурно нећу овде на форуму писати своју биографију и имовинску карту да бих доказивао колико ниси у праву. Мисли шта желиш, али само могу да кажем да и даље остајем при томе да многи људи не плаћају превоз не зато што то не могу, него зато што једноставно имају друге "приоритете".

Ако хоћете нешто да мењате, немојте кретати од БусПлуса. Он је само крајња конкретизација онога што почиње у много општијој сфери целог друштвено-политичког система. Већина је у овој земљи желела „слободу и демократију“. Изволите... :kafa:
 
Feanor":22mysncw je napisao(la):
E onda opravdano zelim da nekada dodjete u situaciju da radite za 20 hiljada na crno a da imate 3 dece koje trebate da nahranite...

Zelim vam svu srecu u svom pogledu na svet gde pravdate lopove na vlasti a osudjujete svakog cetvrtog coveka u gradu... Jos imate obraza da rad na crno nazivate nekim prihodom i normalnim zivotom...

Ostao sam bez argumenata pred ovolikom demonstracijom licemerja i sebicluka... Napustam temu...

Čekaj malo, previše se uzbuđuješ.
Hajde da postavimo stvari ovako - neka svako ko je nezaposlen (pa i taj što radi na crno), dobije besplatno markicu.
Penzioneri već imaju.
Dakle da svako ko je socijalno ugrožen ima besplatan prevoz. To je po meni pošteno, i ne bi bilo mnogo skuplje nego sad.

E onda šverceri nemaju socijalni argument. Ostaju samo priče o kvalitetu prevoza i sl. a to ne priznajem kao argument da se ne plaća.
 
Svim "poštenim" forumašima :lool:

Pošto tako tvrdoglavo branite naplatu prevoza putem markica i karata moram vam objasniti šta vi zapravo podržavate.

Podržavate pljačku! Podržavate nerad! Podržavate rasipenje resursa! Podržavate GSP ovakav kakav je!

Zašto? Jer prosta računica kaže da taj procenat finansiranja javnog prevoza pokrcka više od 3000 radnika viška. Uplatom markica direktno se finansira parazitska firma Busplus i gomila neradnika sekretarica, rođaka, partijskih pacova.....

....a za sam prevoz sve dolazi iz budzeta. Već danas se prevoz 100% subvencioniše! Sve ostalo su bačena sredstva.

Redovni sam platiša prevoza, ali sam svestan šta plaćam, i neću to da plaćam

A sad malo porazmislite šta vi zapravo podržavate. :rolleyes:
 
Ovde se ne radi o tome da li treba da se poveća efikasnost naplate prevoza, i da li će prevoz biti bolji. OVDE SE RADI ISKLJUČIVO O TOME KOLIKO ĆE ZARADITI LOPOVI, SECIKESE I KRIMINALCI ZVANI "APEX"!!!

Efikasnost naplate se može povećati na mnogo jednostavniji, lakši i jeftiniji način, bez maltretiranja građana i pravljenja cirkusa na ulicama- UVOĐENJEM KONDUKTERA!!!


Da li su plate za konduktere veće izdvajanje od dnevnica za onoliko kontrolora, od kupovine onih skupih aparata i celog onog cirkusa? Ako ćemo iskreno, linije ITS2 su do samog uvođenja šljus-busa imale konduktere i naplativost skoro 100%. Uvođenje bus plusa tamo je smanjila naplativost.

U kojem vi idealnom svetu živite? Ne radi se to zbog bolje naplativosti karata i zbog povećanja kvaliteta prevoza, to se radi ISKLJUČIVO ZBOG BOGAĆENJA KRIMINALACA!!! To je terorizam i organizovani kriminal. Srbija je zemlja terorizma a glavni vođa je Đilas!
 
Astrotrain":bxka87cz je napisao(la):
[

Ако хоћете нешто да мењате, немојте кретати од БусПлуса.Oн је само крајња конкретизација онога што почиње у много општијој сфери целог друштвено-политичког система.

Zasto? Njihove odluke,koje su odraz nesposobnosti i nezrelosti, najdirektnije pogadjaju mene i koliko vidimo jos hiljade i hiljade korisnika javnog prevoza, na krajnje negativan nacin. Ja od (ne)resavanja problema Kosova, EU, NATO-a, MMF-a, WTO-a i nemam neke direktne ni stete ni koristi,bar ne svakodnevne,a ni nekog preteranog uticaja na to. Ove majmunske odluke busplusa i direkcije me najdirektnije pogadjaju, i to svakodnevno.

@vocar
Ja prosto i dalje ne mogu da poverujem koja su stajalista oni ukinuli, gledam, nije njuz net, nije top lista nadrealista, nisu monti pajtonovci...I dalje ne mogu da poverujem koja je tu kolicina gluposti, bahatosti i arogancije.

Ajde da vidimo kako je zbog ove odluke kvalitet osnovne usluge (a to je prevoz) bolji nego ranije?
 
Vrh