Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Pade mi nesto na pamet: onaj plakat u kom prete da ce ukinuti liniju ako ima manje od 30% ocitavanja, interesuje me 30% od cega? Ono jes davno bilo kad sam polozio statistiku, ali nesto mi malo cudan taj njihov nacin racunanja?
I sad da smo neki, ko sto nismo i nazalost nikad necemo biti, pa da NIKO od personalizovanih ne validira karte u znak protesta, pa nek ukinu sve linije,ako bas zele.
 
gosha":98v2r3lp je napisao(la):
Cekajte, koliko nas je ovde konstatovalo katastrofalan rad kontrole, u vecini slucajeva pustali su ljude bez karte. I sad zato sto su oni nesposobni,ne znaju, ne umeju ili nece da kontrolisu sopstvene zaposlene, grad treba da bude paralisan?

Ово стварно није у реду. Сада лепо буди поштен па кажи која су реална овлашћења те исте контроле? Колико пута сам само слушао чак и мени приватно блиске људе како се хвале како је била контрола у бусу , али им "ништа нису могли" јер немају право да легитимишу, немају право да примењују физичку силу, немају ово, немају оно...

@Воћар

И сам знаш да је то нереално, зато што је сама природа услуге ел. енергије и водовода таква да се увек може искључити појединачни потрошач без утицаја на остале.
 
Astrotrain":3lx0qvxb je napisao(la):
zidar":3lx0qvxb je napisao(la):
^^ lakse je ukinuti uzrok sverca:

- grad organizuje besplatan gradski prevoz...

Овакво размишљање је заиста конструктивно, али се ту онда јавља проблем са другим великим делом суграђана који уопште не користе или врло ретко користе градски превоз већ иду сопственим аутомобилом, пешака и сл. тако да они не желе да га "у пуној цени" кроз порез плаћају и за оне који га користе.

Плаћаш и за уређење паркова, базена и још много ствари које можда уопште не користиш. Вероватно би још људи изабрало да иде градским превозом уместо да плаћа бензин. Тиме би се коловози делом испразнили, па би и они који наставе да иду колима посредно осетили корист. Сваки ауто мање на улици - мање увезене нафте, побољшање квалитета ваздуха...

Поред тога, привредници су доста оптерећени разним дажбинама, таксама и сличим стварима, тзв. парафискалним наметима. На овај начин би део тих обавеза био смањен. Ако је једна маркица за запослене 25 евра, то је за фирму од 10 људи годишње уштеда од 3.000 евра. Плус што би тиме они који не плаћају маркицу запосленима делом изгубили своју конкурентску предност (због нижих трошкова) у односу на послодавце који поштују прописе, а не би ни могли да се буне и захтевају неке олакшице и за себе.

Мислим да је сопствени приход градског превоза (од карата, реклама и можда још понечег) за ову годину планиран на око 9 милијарди динара (ако неко има тачну цифру, нека напише, да не лупам, ово сам нашао у буџету града). То је једнако износу за маркице за око 300 хиљада запослених годишње. По анкети о радној снази, београдски регион има око 500.000 запослених. Највећи део је у градској зони коју покрива ИТС. Размислите колико од њих добија накнаду за превоз од стране разних нивоа државне власти или из јавних предузећа, која су на овај или онај начин повезана са буџетом. Када се све те цифре испребијају, није немогуће да би нето ефекат губитка прихода био много мањи од тих 9 милијарди динара. за то би била потребна координирана акција разних нивоа државе да се та уштеђена средства од неплаћања накнаде за превоз некако надокнаде Београду. Компликовано, не и немогуће.

Ок, ово су само пискарања на форуму, потребна је шира и детаљнија анализа, али сама идеја није наивна колико год се то чини на први поглед.

Постоји и други поглед на ствар. Горња анализа показује ефекте према затеченом стању. Град може да има и став да јавни превоз треба што је више могуће скинути са градске ''чесме'' (да не кажем сисе ;) ), односно да се што више самофинансира како би се средства у буџету ослободила за друге намене. И то је сасвим логично размишљање. Прва опција захтева доста храбрости и контроле у спровођењу, јер је сваки динар битан за буџет. Наравно, ризика има колико год хоћете.
 
Kada se uvede neki novi namet u Srba uvek se završi ne nekom od 2 scenaria:

1. Počinje sa galamom, negodovanjem, opštim nezadovoljostvom i revoltiranošću. Onda se to sve nekako utiša i do novog povećanja nameta se sve to zaboravi i stapa u neku normalu. Tipičan primer parking servis. Na primeru parking servisa vidimo da onda kada se utiša negodovanje oni se još prošire. Bus plus takođe, kada se smirila ona pompa od januara-februara, eto druge faze, a u najavi je treća. Ljudi se jednostavno pomire sa činjenicom. Neki se inate malo duže, ali svi na kraju plate.

2. Ustanankom, ali to se desilo u novijoj istoriji samo 1594, 1804, 1815, 1903, 1941 i 2000 godine.
 
Beograđani protestovali protiv Bus plusa

Povodom kampanje za besplatni javni prevoz organizacije “99 posto Beograd” sinoć je održan protest na Studentskom trgu, a na njemu je učestvovalo oko stotinu građana.



v252255p0.jpg

(Tanjug)

Grupa građana pod imenom “99 posto Beograd” juče je u spontanoj šetnji sa transparentima kroz grad pozivala građane da im se priduže u protestu protiv novog sistema u javnom prevozu “Bus Plus”.

Protestu na Studentskom trgu pored organizatora skupa pridružilo se na stotinak građana kako bi podržali ovu akciju.

Protest je započet vožnjom trolejbusima od Studentskog trga do Slavije i nazad u kojima su organizatori delili cveće uz pesmu, a podršku ima je pružao hor “Horkestra”.

Ljudi koji su se zatekli u prevozu pridružili su se organizatorima tako da su svi zajedno nastavili sa protestom u praku Studentskog trga, prenosi "24 sata."

Ideja kampanje je kako navode orgnizatori da se javnosti pruži informacija o tome da postoji mogućnost da javni prevoz bude besplatan.

"Mnogi gradovi po svetu imaju besplatan prevoz, Beograd bi mogao da bude jedan od njih", kaže S. A. jedan od organizatora protesta.

Kako iz organizacije dalje navode pokret za besplatan prevoz postoji na internetu već nekih šest meseci, ali posle uvođenja novih pravila ulazka i izlaska u autobuse odlučili da krenu u aktivniju priču, a ovaj protest biće prva.

Mnogi građani su uz ovacije i mahanjem pružili podršku organizatorima.

Inače, prvog radnog jutra otkako su na snagu stupila pravila ulasaka i izlaska u vozila GSP-a, a i stroža kontrola, u autobusima u prestonici je bila prilična gužva... kao i u saobraćaju.

Građani su svoje nezadovoljstvo novim pravilima pokazali i pre stupanja na snagu istih.

Organizatori navode da protest nije okrenut prema kontrolorima, vozačima niti bilo kom članu osoblja koje radi u “Bus Plus”-u, već protiv odluke za uvođenje ove vrste sistema u javni prevoz.

Sledeći protest biće održan sledećeg ponedeljka, 23. jula , a vreme okuplanja je u 18.30 sati kod Meka na Zelenom Vencu, piše "24 sata."
v252255p1.jpg

(MONDO)
 
Beslpatan javni prevoz!!!! Odmah!!! Sada!!!! Juče!!!!

Javni prevoz u BG se subvencioniše iz budzeta sa 70%. Hajde da napravimo sistem u kome će 100% preći na budzet. Taj "manjak" će se nadomestiti odpuštanjem GSP viška koji broji oko 3 000 neradnika.

I nema nikakvih glavobolja oko šverca, kontrole, i svih mogućih gluposti, i troškova koje te gluposti proizvedu. Nema potrebe za parazitskim sistemima ala Busplus koji nas košta mesečno 400 000 evra uštede!!!!! na mesečnom nivou.
 
Astrotrain":2grx0qin je napisao(la):
gosha":2grx0qin je napisao(la):
Cekajte, koliko nas je ovde konstatovalo katastrofalan rad kontrole, u vecini slucajeva pustali su ljude bez karte. I sad zato sto su oni nesposobni,ne znaju, ne umeju ili nece da kontrolisu sopstvene zaposlene, grad treba da bude paralisan?

Ово стварно није у реду. Сада лепо буди поштен па кажи која су реална овлашћења те исте контроле? Колико пута сам само слушао чак и мени приватно блиске људе како се хвале како је била контрола у бусу , али им "ништа нису могли" јер немају право да легитимишу, немају право да примењују физичку силу, немају ово, немају оно...

Evo bicu posten pa cu ti reci: kad god je kontrola dala signal vozacu da ne krece dok ovi sto nemaju kartu ne izadju na prvoj narednoj stanici, to je davalo 100% rezultate, a nije trajalo duze od dva minuta. Radilo je posao, samo je trebalo biti uporan i dosledan. Cak ni kazne da im ne pises (mada komunalci bi mogli da rade jos nesto osim sto trose benzin po gradu), ima efekta jer vecini ljudi ne odgovara da `kaskadno` dolaze do odredista (ako opet udje, ti ga opet izbaci na isti nacin). Ali ne, oni bi ako mogu da ne rade nista, a da primaju platu. To je problem njihovih poslodavaca. Opis radnog mesta kontrolora je katastrofalan: 6 sati se cimas po prevozu, na svakakve naleces i sve to za 150 din/h.
Znas i radno mesto vatrogasca je gadno, veoma. a i on ne zaradjuje mnogo...bi li za njega imao razumevanja kad bi rekao `si ti lud? ja da ulazim u taj otorvni dim, dok moze greda da mi padne na glavu, sta me briga za tu babu, sto nije pazila gde sta ukljucuje u struju, a i onako je bila matora`. Ima nesto sto se zove `obavljanje svog posla`, pa ajde sad ti budi posten(a) i reci da li kontrolori koji se samo prosetaju kroz autobus i ne urade nista zasluzuju platu? Eto, busplus je mozda i jedina privatna firma na svetu gde moze da se ne obavlja svoj posao a da se dobija plata. Objasnio sam nekoliko puta i zasto je to tako.

Ovakav hajducki sistem kontrole i naplate je UVEK mogao da bude sproveden, bez troskova validatora, plakata, plata u parazitskoj firmi... e da, ali priznajem da jeste napornije raditi tako da se ne ometa postojeci rezim saobracaja, ali ako nisu dorasli tome, metla
, molim lepo, pa nek radi onaj ko zna i ume.
 
@stf

Први сам за 100% плаћање превоза из буџета. Ту лично немам никакве замерке, само мислим да би произвело ту другу врсту проблема о којима сам писао.

@gosha

Не слажем се са тиме да је трајно решење избацивање из аутобуса без кажњавања, јер је то слично као када би неко нешто украо из продавнице, а онда када га ухвате само вратио то што је узео и "пуј пике не важи". Такво понашање контроле је очигледно имало за циљ да се премости период до после избора и да се изврше неопходне припреме за оно што је уследило ових дана.
 
Astrotrain":2mu9wpqc je napisao(la):
@gosha

Не слажем се са тиме да је трајно решење избацивање из аутобуса без кажњавања, јер је то слично као када би неко нешто украо из продавнице, а онда када га ухвате само вратио то што је узео и "пуј пике не важи". Такво понашање контроле је очигледно имало за циљ да се премости период до после избора и да се изврше неопходне припреме за оно што је уследило ових дана.

Nisam rekao da je to trajno resenje, vec da je radilo posao bez maltretiranja svih nas ostalih koji placamo kartu.Ali i od toga su odustali. I pomenuo sam da bi komunalci mogli da rade nesto za promenu, pa neka idu sa kontrolom i legitimisu putnike (eto ti naplate kazne). Pa ce vremenom ljudi poceti da kupuju karte. Znam i ja neke sto ne placaju karte, i verujem da bi ih konstantno skidanje sa autobusa nateralo da kupuju, jer bi onda ONI morali da putuju 3 sta do odredista, a ne JA koji sam PLATIO kartu.

A ako ti ovo sto je usledilo ovih dana nazivas unapredjenjem javnog prevoza (umesto 20 minuta da putujem 40), e onda priznajem, kriv sam sto placebo terapija ne deluje na mene. I ne rece mi, da li ti mislis da je ok da dobijas platu za neobavljanje poverenog ti posla?
 
Mozda bi bilo lakse, postenije i jeftinije organizovati naplatu prevoza kroz neki porez. Pre toga naravno mora da se restruktuira GSB, te da se otpuste svi prekobrojni, a i neke firme kao sto su taj bUs plus, tada i ne bi ni trebale da postoje. Uciniti efikasnijim i manjim GSB , svi delimo njegovo odrzavanje podjednako a stranaca ionako malo ima, pa nam oni nece stvarati neki preveliki trosak, naprotiv mozda mozemo da im budemo interesantniji kao destinacija u kojoj mogu besplatno da koriste gradski prevoz.
Ideja oko naplate koliko se vozis je mozda jos pravicnija, ali teza za organizovanje.
Inace se sam retko vozim , i najcesce je to deonica 1-2 tramvajske stanice.
I da smaraju me najvise ovi sto bi besplatno da se voze, pa im svaka ideja koja ih tera da nesto plate, unapred izgleda kao glupa, nepotrebna pa je i bojkotuju.
 
Lepa, ali teško ostvariva ideja. Već sam to pisao, svi gradovi u Evropi subvencionišu svoj GSP ali nijedan nema besplatan prevoz.
 
gosha":omia0ega je napisao(la):
A ako ti ovo sto je usledilo ovih dana nazivas unapredjenjem javnog prevoza (umesto 20 minuta da putujem 40), e onda priznajem, kriv sam sto placebo terapija ne deluje na mene. I ne rece mi, da li ti mislis da je ok da dobijas platu za neobavljanje poverenog ti posla?

Мислим да је ова ситуација са застојима привремена док се цела ствар ухода. Наравно, можда и грешим, увек остављам могућност нисам у праву, али за сада тако мислим. Свакако да није ок добијати плату за необављање посла, али исто тако постоје неопходни предуслови да би се посао уопште и могао ваљано обављати, а контролори их углавном нису имали испуњене. Што се комуналне полиције тиче, мислим да не ради како треба, али то је друга тема, која наравно има свој утицај и на ово са превозом. Додуше, колико видим комунална сада помаже ГСП-у да се све ово спроведе.
 
Divna vam je ta ideja o besplatnom prevozu, ali koji su to zapravo gradovi koji to nude?
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_p...and_cities_with_area-wide_zero-fare_transport

Ogromna većina gradova je do 60000 stanovnika, jedan jedini od 140000 u Floridi, dakle gradići. Prag je imao besplatan prevoz čitavih 10 dana i to tokom poplave, kad je Vltava poplavila metro.

Šta vas navodi na to da je u Beogadu moguće nešto slično napraviti, kad nisu ni u neuporedivo moćnijim ekonomijama i jakim državama?

Sem toga, u istom članku se navode i negativne posledice, čak i ako se ekonomski uspostavi ravnoteža, od kojih bih izdvojio par:

- Nagli porast vandalizma i huliganizma (povećanje troškova oko održavanja vozila i osiguranja)
- Pretvaranje vozila u sklonište za beskućnike
- Pad u poštovanju reda vožnje (dakle u našem slučaju, potouno nepostojanje istog...)
 
У принципу, ми ту грешимо у терминологији. Није реч о бесплатном превозу, него о превозу који се финансира из буџета. Треба да постанемо свесни да бисмо га и том случају сви ми плаћали, али на други начин.

Јесте нереалан у садашњим условима, але не због слабе економије, него због статичне. То може да буде један од подстицаја развоја економије града, у пакету са милион других мера. Као изолован предлог тешко ће да опстане. Плус што треба да постоји свест политичара да је контрола пословања тада јако битна, да се не деси да је у њиховим главама и у главама свих грађана и запослених у јавном превозу мисао да је то заиста бесплатно. Тада би расходи, јавашлук и неефикасност опет отишли у небеса.

Такође, и туристи би на тај начин више били спремни да потроше на другим стварима, чиме би посредно платили и превоз. Не може то да буде мера за привлачење туриста (ко ће да дође у БГД само да би се возио бусом без плаћања карте :) ), али ако би се повећао број туриста, ово би могла да буде мера која би још више допринела већој потрошњи оних који су дошли овде.

Ево два примера која следе ту филозофију: Србија је одавно укинула плаћање виза за држављане бројних земаља, чак и док нисмо имали бели шенген. Било је питања зашто се тако одричемо дела прихода. Међутим, нама је у интересу да привучемо стране туристе или пословне људе код нас и да им олакшамо долазак, а они ће потрошити овде далеко више од тих пар хиљада динара колико би коштала виза. Ми нисмо држава која има нешто ултра јединствено као нпр. пирамиде, па да ће сви желети да дођу без обзира на визу. Једна смо од сличних држава у окружењу (из угла неког просечног Француза, нпр.), па ће вероватно да нас заобиђе ако будемо по нечему неповољнији од осталих. Слично је и са конгресним туризмом, спортским догађајима, јефтиним летовима...

О другом примеру сам већ писао: 2008. су Французи увели да цена карте у јавном превозу на свим релацијама у оквиру региона Прованса/Азурна обала кошта један евро(није бесплатно али је занемарљиво за оно што се нуди. Тако, нпр. можеш да идеш од Кана до Ментона (око 70 км - скоро као од Београда до Вршца) за само један евро. Елем, пошто сам се задесио тамо једном пре тога и једном након што је то уведено, много више смо зујали по различитим месташцима и трошио паре тамо, него претходни пут, када је превоз био неупоредиво скупљи. Закључак - нисам дошао тамо због јефтиног превоза али ми је он омогућио много тога.

Ух, кад погледам колико сам се расписао...
 
http://pistaljka.rs/public/fck_files/file/dokumenti/BusPlusUgovor.pdf

Nećemo se lako otarasiti parazita. Ugovor je potpisan na 10 godina, posle 4 godine grad može da otkupi sistem (sistem naplate i kontrole je u 100% vlasništvu bus plusa), a u koliko dodje do raskidanja ugovora zbog krivice bus plusa, Bus plus ima rok od 12 meseci da preda gradu sistem ?!. Sve pare od prodaje karata se uplaćuju na račun grada svakih 5 dana, a 8.53% od toga dobije bus plus.
 
Bobb":2zovnfyr je napisao(la):
Divna vam je ta ideja o besplatnom prevozu, ali koji su to zapravo gradovi koji to nude?
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_p...and_cities_with_area-wide_zero-fare_transport

Ogromna većina gradova je do 60000 stanovnika, jedan jedini od 140000 u Floridi, dakle gradići. Prag je imao besplatan prevoz čitavih 10 dana i to tokom poplave, kad je Vltava poplavila metro.

Šta vas navodi na to da je u Beogadu moguće nešto slično napraviti, kad nisu ni u neuporedivo moćnijim ekonomijama i jakim državama?
Апсолутно, потпуно је нереално очекивати да Београд има бесплатан превоз. Друго, и кад би се увео, намет би ишао опет фирмама од којих опет велики део ради у црној зони, са непријављеним радницима, тако да би се све свело на оне фирме које покушавају регуларно да послују, а тиме би опет било дестимулисано отварање фирми итд. Проблем је много дубљи да би се град бавио тиме. У реду је да се превоз субвенционише, али мора да се плаћа, у свим већим градовима је тако, и то је сасвим нормално.

Елем, у целој причи око шверца, оно што ја видим: не шверцују се они који немају пара, него они који су безобразни, бахати. Ево, гледам код мене у фирми, сви факултетски образовани, са платама од преко 600-700€, и 40%-50% њих се шверцује. Све класични изговори - нећу да купим карту за 2 станице, не одговара ми ово, не одговара оно. То је једно опште поремећно стање свести, крајње поремећен систем вредности, не знам како то да назовем. Генерално, таква је слика целе Србије - већина гледа како да ухвати кривину, како неког да зајебе, радници у државним службама како да побегну раније са посла, како да попију 15 кафа, путари како да украду који центиметар асфалта, лекари како да натерају пацијенте да иду у њихову приватну ординацију итд итд. Све у свему, у народу су поремећене вредности и то је срж проблема, а не то што је карта толико колико је, или што се превоз наплаћује.

Што се тиче ове акције БусПлуса, и то је потпуно погрешно постављено, ретардирано... Испаштају сви, док шверецри опет не добијају казне, само их избаце и могу лепо у следећи бус. Главни проблем у целој овој причи је законска немоћ контролора и погрешан приступ решавању проблема.

Оно како бих ја решио све ово, врло једноставно, је:
1) казна да буде дупло већа од најскупље маркице
2) казна да се прогресивно повећава, ухваћен други пут дупло већа, трећи пут три пута већа итд.
3) Направио бих стандардне повремене контроле, али такве да шверцер не сме да прође некажњено нити да може да збрише из буса кад види контролу. Ово што сад имамо је неки подскуп чувене теорије "разбијеног прозора". Видели људи да могу да се шверцују некажњено, и онда удри
4) Увео бих суђење по кратком поступку.
5) Не би било опраштања казни, него би шибала камата на исте.

За два месеца не би било шверцера. А онда не би било ни изговора за нерад, неодржавање полазака, покварене аутобусе итд.
 
Bilo kako bilo, trenutno se ne vozim često autobusom, ali kad krenem, jao si ga kontroloru koji preda mnom uđe kroz srednja vrata. Dok mu kolega ne napiše kaznu, neću izaći iz autobusa.
 
Михаило":2vw2i8rr je napisao(la):
Елем, у целој причи око шверца, оно што ја видим: не шверцују се они који немају пара, него они који су безобразни, бахати. Ево, гледам код мене у фирми, сви факултетски образовани, са платама од преко 600-700€, и 40%-50% њих се шверцује. Све класични изговори - нећу да купим карту за 2 станице, не одговара ми ово, не одговара оно. То је једно опште поремећно стање свести, крајње поремећен систем вредности, не знам како то да назовем. Генерално, таква је слика целе Србије - већина гледа како да ухвати кривину, како неког да зајебе, радници у државним службама како да побегну раније са посла, како да попију 15 кафа, путари како да украду који центиметар асфалта, лекари како да натерају пацијенте да иду у њихову приватну ординацију итд итд. Све у свему, у народу су поремећене вредности и то је срж проблема, а не то што је карта толико колико је, или што се превоз наплаћује.

Živa istina, većina mojih kolega sa fakulteta koji se švercuje su prilično dobro situirani, one koje viđam po autobusima kada ih kontrola uhvati obično u ruci ima ipad,htc, iphone itd. I kada pričam da je problem u nama samima počevši od bahatih putnika pa sve do korumpiranih direktora preduzeća, neki me ovde napadaju kako u suštini ''kakim'' po naciji. Mnogi ovde koji iz ''principa'' odbijaju da plaćaju prevoz pozivaju se na korupciju u GSP-u samo što nikako ne mogu da shvate da nisu ništa bolji od njih, vi izvrdavate sistem i tražite krivine švercujući se a slično čine i glavonje na funkcijama. I jedni i drugi zloupotrebljavate sistem, i naravno svi to opravdavate principima. Ispada na kraju da smo mi Srbi najprincipijalniji narod na planeti.
 
@Astrotrain

Znaci slazemo se u jednom, a to je da doticne sluzbe ne rade SVOJ posao, manje ili vise. I sta sad, umesto da nateramo njih da pocnu da kontrolisu kako treba, uvek i bez izuzetka, ajmo da donosimo glupa pravila i maltretiramo sve ostale.
A zamisli da ti lekar sutra ne primi dete na pregled, jer kako ti kazes, `nema ispunjene sve uslove` (boji se covek da se ne zarazi), ili vatrogasac nece da ti gasi kucu, jer pobogu, na ovih +40 na suncu, pa vatra, pa ona oprema, ugrozava svoje zdravlje...ili policajac koji nece da hapsi silovatelja jer ovaj mozda moze da ga upuca?
I onda, jer ne znaju da rade, motivisu i kontrolisu svoje zaposlene da rade svoj posao tako da ima rezultata, ugradicemo turbo fensi skup sareni sistem, jer je toboze tako i u svetu, a onda cemo primenu tog sistema da vrsimo kao u srednjem veku: blokadom puta i kontrolom. Meni smeta sto ja zbog ovoga putujem ko da sam krenuo do Subotice, a ne 2 gradske opstine dalje, udaljene 10 km...

@ mihailo
Ove mere sto si napomenuo, slicno je i postojalo, bilo je propisano, mozda je jos uvek, ali stanje je takvo zasto sto nijedna od tih mera nije bila sprovodjena. Brucos pravnog fakulteta ce vam reci da postovanje zakona ne zavisi vecim delom od VISINE kazne, vec od IZVESNOSTI kaznjavanja. Ja zaista verujem da bi, narocito takvi koje si pomenuo (obrazovani,plata 600-700evra i sl), imali zapravo vecu stetu u tome da ih neko konstatno skida iz prevoza (naplacuje kazne naravno). Sumnjam da bi tvom kolegi odgovaralo da putuje na posao 3 puta duze, zato sto su ga skidali, pa cekaj da ode kontrola i sl, i verujem da bi ubrzo promenio misljenje (ili nacin prevoza, ako mu bas ne odgovara).
A ovako, ti i ja koji placamo, putujemo 3 puta duze, jer kontrola NECE da rade svoj posao, nego pravi hajducke zasede i usporava celokupan saobracaj.
 
@ Михаило
@ Beavis

Шта друго да кажем осим : право у центар! :kk:

@gosha

Заиста није у реду да замењујеш тезе. Ватрогасцу то што је ватра, врућина и сл. нити полицајцу то што се суочава са криминалцимат нису предуслови рада, , већ услови рада. Ватрогасцу је неопходан предуслов да има потребну опрему и знање, а полицајцу да има опрему, знање и спроводива овлашћења. Контролор има опрему и знање, али нема неопходна спроводива овлашћења. :bash:
 
@ gosha

Šta drugo da kažem osim - pravo u centar! :kk:
 
@Astrotrain
Ima komunalnu policiju, za koju smo se takodje slozili da ne radi svoj posao u meri kojoj bi tregbalo zar ne ;)
Ima nacina, samo nema volje, a nema volje jer ima garantovanog prihoda od strane drzave (bilo nekad u birokratskom socijalizmu),i normalno da nema efikasnosti onda (znas kako kazu za to doba `radio-ne radio, svira ti radio`, e tako ti je u busplusu)
Sto nisu ove pare koje su potrosili na stampanje onih naci plakata, dali kontrolorima kao bonus? Da bolje rade svoj posao?
Slazem se, gadan je to posao, ali to da nema preduslove kako ti kazes, je znao i ranije, ako je vec pristao na to, neka ga radi najbolje sto ume... A onda udje i proseta se kroz autobus, ne radeci nista (osim u retkim situacijama).
Kad god je kontrolor bio odlucan (ne bahat i bezobrazan, vec ODLUCAN, i u vecini slucajeva to su bile zene kotrolori), taj neko je leteo napolje, bez da ostali trpe. Znaci ima nacina bez paralisanja grada i usporavanja saobracaja sprovede ono sto se sprovesti mora.
Ni obezbedjenje u trznim centrima nema ama bas nikakava ovlascenja (ne sme da te pipne ni zadrzi, bavim se fotografijom, pa sam cesto u `sukobu` sa njima,i uvek se srdacno rastanemo) , pa ipak rade svoj posao nekako bez frustracija i po mene i po pristutne, zar ne?
 
Vrh