Bobb":2zovnfyr je napisao(la):
Divna vam je ta ideja o besplatnom prevozu, ali koji su to zapravo gradovi koji to nude?
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_p...and_cities_with_area-wide_zero-fare_transport
Ogromna većina gradova je do 60000 stanovnika, jedan jedini od 140000 u Floridi, dakle gradići. Prag je imao besplatan prevoz čitavih 10 dana i to tokom poplave, kad je Vltava poplavila metro.
Šta vas navodi na to da je u Beogadu moguće nešto slično napraviti, kad nisu ni u neuporedivo moćnijim ekonomijama i jakim državama?
Апсолутно, потпуно је нереално очекивати да Београд има бесплатан превоз. Друго, и кад би се увео, намет би ишао опет фирмама од којих опет велики део ради у црној зони, са непријављеним радницима, тако да би се све свело на оне фирме које покушавају регуларно да послују, а тиме би опет било дестимулисано отварање фирми итд. Проблем је много дубљи да би се град бавио тиме. У реду је да се превоз субвенционише, али мора да се плаћа, у свим већим градовима је тако, и то је сасвим нормално.
Елем, у целој причи око шверца, оно што ја видим: не шверцују се они који немају пара, него они који су безобразни, бахати. Ево, гледам код мене у фирми, сви факултетски образовани, са платама од преко 600-700€, и 40%-50% њих се шверцује. Све класични изговори - нећу да купим карту за 2 станице, не одговара ми ово, не одговара оно. То је једно опште поремећно стање свести, крајње поремећен систем вредности, не знам како то да назовем. Генерално, таква је слика целе Србије - већина гледа како да ухвати кривину, како неког да зајебе, радници у државним службама како да побегну раније са посла, како да попију 15 кафа, путари како да украду који центиметар асфалта, лекари како да натерају пацијенте да иду у њихову приватну ординацију итд итд. Све у свему, у народу су поремећене вредности и то је срж проблема, а не то што је карта толико колико је, или што се превоз наплаћује.
Што се тиче ове акције БусПлуса, и то је потпуно погрешно постављено, ретардирано... Испаштају сви, док шверецри опет не добијају казне, само их избаце и могу лепо у следећи бус. Главни проблем у целој овој причи је законска немоћ контролора и погрешан приступ решавању проблема.
Оно како бих ја решио све ово, врло једноставно, је:
1) казна да буде дупло већа од најскупље маркице
2) казна да се прогресивно повећава, ухваћен други пут дупло већа, трећи пут три пута већа итд.
3) Направио бих стандардне повремене контроле, али такве да
шверцер не сме да прође некажњено нити да може да збрише из буса кад види контролу. Ово што сад имамо је неки подскуп чувене теорије "разбијеног прозора". Видели људи да могу да се шверцују некажњено, и онда удри
4) Увео бих суђење по кратком поступку.
5) Не би било опраштања казни, него би шибала камата на исте.
За два месеца не би било шверцера. А онда не би било ни изговора за нерад, неодржавање полазака, покварене аутобусе итд.