^^ lakse je ukinuti uzrok sverca:
1- grad organizuje besplatan gradski prevoz
2- sverceri prestaju da postoje
50% troskova gradskog prevoza dotira
grad kroz subvenciju (100 miliona € za 2012.) , svim zaposlenima u gradskim sluzbama
grad placa markicu, penzioneri se tako reci vec besplatno voze, skolarci imaju povlastice, firme zaposlenima placaju markice jer su u tom slucaju oslobodjene PDV-a...
Ko jos direktno placa prevoz? Manjina gradjana (i to 2 puta jer su ga vec platili kroz porez to jest gradsku subvenciju) i posetioci.
Koliki je udeo prihoda od karata/markica u budzetu javnog prevoza?
Negde oko 25% (4,6 M€ mesecno x 12 = 55 M€), verujem da je udeo direktno placenih karata (znaci ne racunajuci gradske sluzbenike itd) manji od polovine te svote, znaci negde oko 12,5% celokupnog budzeta.
To znaci da ako
grad poveca svoju subvenciju sa 50% na 62.5% ILI se tih 12,5% ustedi racionalizacijom troskova GSP (i ukidanjem kontrolora i prodavaca karata to jest njihovih plata) i ukidanjem provizije koju ubira Apex, mi dobijamo
besplatan gradski prevoz za sve korisnike.
Da ne spominjem da ce gradjani novac koji nisu dali za prevoz potrositi za zivotne potrebe, to jest ici ce u drzavnu ekonomiju i investicije a ne u dzepove fantomske posrednicke firme, a mozda neko i nadje posao/drustvo/saputnika/srecu time sto je mogao da se vozi autobusom koji ranije nije mogao sebi da priusti.
Gradski prevoz je PRAVO svakog gradjanina!