Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ako nastave ovim sikaniranjem putnika grad bi trebalo da raskine ugovor i vrati naplatu u gsp.Naravno uz prihvatanje pozitivnih stvari koje je bus plus doneo a to je da znas preko sms-a gde je vozilo.
 
bojan87":epevnqnl je napisao(la):
A sada neka meni neko kaze ko ce meni da zabrani da udjem na srednja vrata. U svim autobusima je tolika guzva da je ovo potpuno besmisleno.

Otkriću vam tajnu. Zimus u periodu priprema za uvođenje BusPlusa više puta je menjana gradska Odluka o javnom prevozu putnika i osim što su u Skupštini grada razne odredbe štelovali po meri BusPlusa, takođe su eksplicitno propisali da se ulazi na prednja vrata a izlazi na srednja! Dakle, nije ničija samovolja, nego zvanična odluka lokalne samouprave.
U celoj galami oko validacije personalizovanih kartica i njihove blokade, ova odredba o vratima za ulaz i izlaz prošla je potpuno nezapaženo. Međutim, ako se sećate, onomad u februaru kad je Đilas zvanično otvarao BusPlus u tramvaju 13, vozio sam se prekoputa Đilasa i pitao sam ga zašto je propisan ulaz na jedna vrata i zašto to nisu poštovali ni funkcioneri grada i GSP-a na promotivnoj vožnji. Đilas je prvo rekao da tekst odluke nije finalan, a kad sam ga upozorio da je to Antić već potpisao u skupštini grada, onda je on odgovorio "mi to ne tretiramo" u smislu nećemo se sada držati regulative kao pijan plota, nego po potrebi.

E, sad je došlo to vreme potrebe i stvarno su se genijalno setili kako personal GSP-a da masovno uključe u privatno-javno partnerstvo kontrole ulaska putnika. Privatna firma nastavlja da sprovodi kontrolu voznih isprava i ubire ugovoreni procenat za ticketing sistem, a personal GSP-a im samo asistira tako što regulisanjem i nadgledanjem ulaska u vozila održavaju red u skladu sa gradskom Odlukom o javnom prevozu putnika! Znači, učestvuju u fizičkom nadzoru putnika ali ipak ne rade posao privatne firme, a plate za radne sate utrošene na takav nadzor dotiraju se iz gradskog budžeta.
Maestralno organizovano, zar ne?

Skidam im kapu na dovitljivosti, još samo nisu razmišljali o tome ko će da robija što su nabavljeni validatori silne vrednosti, postavljeni na sva vrata koja po gradskoj odluci NISU ZA ULAZ PUTNIKA, sistem postavljen tako da se validira samo ULAZ a ne IZLAZ, a kad se konačno BusPlus povuče iz priče, onda će grad po punoj ceni da otkupljuje i višak validatora koji su postavljeni bez pravnog osnova, tamo gde nema mesta ulaženju... Divna pronevera, jel da?
 
Stanislawe,maestralno zaista!I jos da dodamo poskupljenje od 20% svih karata i markica koje je izglasano u aprilu a trebalo je da se primenjuje od maja.

Divota...
 
Znači, trebalo bi ovako nekako da izgleda...
citelis_1_20120526_1917799246.jpg
 
Samo mi nije jasno šta će postići time, smanjiti šverc sigurno neće. Umesto da se pozabave svojim kontrolorima koji očigledno ne rade posao kako treba oni pokušavaju praktično ne moguće. Ulazak na prednja vrata ima smisla jedino ukoliko u autobusima postoji ovako nešto..
citelis_11_20120526_1596093050.jpg

Na taj način bi se sigurno smanjio šverc, sve ostalo je gubljenje vremena.
 
Одлична замисао. Али једино ако се уведе још минимум хиљаду аутобуса, па да у њима сви седе.
Овако, још један бесмислени покушај.

Боже, понекад имам утисак да све ове одлуке доносе људи који се никада нису возили јавним превозом. Како мислите да у препуним аутобусима где се сви гурају натерате неког да узази на ова а излази на она врата? То је сулудо.

Цео тај Бус плус, па сад ово улажење, је као да на прљаву ногу облачите чисту чарапу. Прво оперите ноге, господо. Прво набавите још возила, одржавајте их редовно, чистите, гланцајте, перите, па тек онда уводите систем контроле и уласка и изласка путника.
 
Dve priče koje govore o tome zašto je izbor Kent Kart-a i Lanus-a kao provajdera tiketing sistema štetan za građane i građanke Beograda.

Priča prva:
Da li ste znali da u okviru BusPlus sistema postoji ITS2 koji je podeljen na 3 zone? Da li ste se ikada zapitali koje su to 3 zone ITS2 i gde su njihove granice? - Ja jesam. Ali odgovor na ovo pitanje nisam uspeo da dobijem ni u BusPlus-u ni u DJP! :shok:
BusPlus: "ne znamo, zovite Direkciju, evo vam broj telefona"; Direkcija: "zovite kolegu koji se time bavi"; "Kolega": "iskreno da Vam kažem, ja tu mapu nemam... koji je to broj linije?" Ja: ''ne znam koji je broj jer su loše obeležene''; "Kolega": "Znate šta, najbolje da vi pozovete odeljenje za mape (!?) ali sutra jer oni rade do pola 4" :rant:

Na kraju sam opet pozvao BusPlus sa pitanjem kako da platim kartu u prigradskom prevozu kad ne znam koju zonu da izaberem a nigde ne postoji mapa. Usledilo je genijalno objašnjenje. Razgovor je otprilike tekao ovako:

BusPlus (BP): Gde putujete?
Ja: Barajevo.
BP: To vam je 5ta zona
Ja: Kako 5ta kad ima 3 zone?
BP: 2 gradske i 3 prigradske... izaberite 5tu zonu, to Vam je 175 dinara a kod vozača 250. Jel znate koliko vam je kredita do sad skidao?
Ja: ne znam jer se švercujem, ne znam kako da platim kartu.
BP: Znate, kad autobus krene sa B.Brda imate 5 zona pa se te zone brišu kako autobus ide iz zone u zonu...
Ja: znači za svaki slučaj da izaberem najskuplju?
BP: pa ne, evo ja čitam šta piše u službenom listu Grada Beograda...

Meni i dalje nije jasno u kojoj je zoni Barajevo, a vama?

Po običaju, niko nije nadležan za ovaj skandal. O čemu mi da pričamo kad elementarna stvar ne postoji i kad to još uvek niko nije ni primetio!? Grad Beograd je ovaj važan posao poverio osobama (BusPlus i DJP) koje nisu u stanju da vode računa o elementarnim stvarima. Stvarno ne znam kako drugačije da nazovem činjenicu da ne postoji mapa zone 1,2 i 3 u okviru ITS2.

Priča druga:
SuBus – elektronski sistem naplate javnog prevoza u Subotici. Startovaće otprilike u septembru ove godine. Podrazumeva kompletan sistem elektronske naplate karata i praćenje saobraćaja u realnom vremenu.

U Subotici neće biti fensi touch screen aparata ali će zato biti svega onoga čega treba da bude:
Na primer, kada vozač ''otvori'' polazak, automatski se ispisuje naziv linije na prednjem displeju vozila. Plaćanje prevoza će biti omogućeno i pre ulaska u vozilo i to na automatima koji će biti postavljeni na stajalištima. Takođe, 20 stajališta će biti opremljeno displejima koji će na osnovu kretanja vozila u realnom vremenu (a ne reda vožnje) u minut i sekund odbrojavati dolazak sledećeg vozila. Vizuelna i audio najava sledećeg stajališta se podrazumeva ali ne kao u BG nego onako kako treba: preko displeja postavljenog unutar vozila, tako da svi putnici i vide i čuju naziv sledećeg stajališta.

Što je najstrašnije, sve navedeno proizvodi, postavlja i održava domaća fabrika.

Još jedna zanimljivost:
''… deo opreme biće nabavljen preko IPA prekograničnog projekta koji se realizuje sa partnerima iz Mađarske. Radi se o projektu “Razvoj integralnog javnog transporta u regionu Subotica – Segedin”, a pored uvođenja tiketing sistema daće i odgovore na pitanja kako unaprediti saobraćaj između dva prekogranična grada, na osnovu želja samih putnika (…) Projekat, pored nabavljanja opreme za instalaciju tiketing sistema naplate karata i kontrole saobraćaja, podrazumeva i anketu o saobraćajnim potrebama stanovnika pogranične regije, a na njenom osnovu i izradu Studije i strategije razvoja prekograničnog javnog prevoza, odnosno reorganizacije Subotičkog javnog prevoznika.”
 
Mislim da je to izvodljivo. Ako u Novom Sadu može da se ulazi samo na prednja, pri čemu vozač naplaćuje karte i vraća kusur, može i kod nas ovo. Samo je potrebno strpljenje i istrajnost... Kad bi se to pravilo striktno poštovalo, možda bi bilo manje guranja na vratima. Naravno da ako autobus bude krcat ljudi ce morati da izađu i na prednja, ali takva slika je retkost danas.
 
Ne moze, jer ce te u Beograd pre vozac premlatiti nego sto ce ti naplatiti kartu. Milion puta se desilo da vozac zatvori vrata putnicima ispred nosta jer ga mrzi da ceka da se ovi sto su usli validiraju.
 
@ N-ST:
“Meni i dalje nije jasno u kojoj je zoni Barajevo, a vama?“

Sve dok „Ekipa BP +8,53%“ nesmetano deluje u „zoni sumraka“ i dok izvodi ove eksperimente „sa živi ljudi“ - neće biti jasnog odgovora.
Neće biti ni svanuća dok dedino unuče i drugare neko ne najuri!
 
Retkost je, vozim se svakim danom. Drugo su percepcije nezadovoljnih putnika i standardne priče kkoje prate JGPP. Nekad deluje da je vozilo puno, ali ipak je moguće prolaziti kroz njega.
 
Određivanje na koja vrata će da se ulazi a na koja izlazi će zaživeti kao što je zaživelo i validiranje mesečnih i mogućnost validiranja isključivo dok je vozilo na stanici. Dakle, ništa od toga. Malo vozila, mnogo ljudi, velike guže. 3 razloga zašto je jednostavno glupo forsirati gore pomenutu priču. Zapravo, pred sobom imamo klasičan primer kako funcioniše Srbija - pokušaj da saniraš neku perifernu posledicu, a od uzroka problema iskusno okreni glavu.

Na sve će se obratiti pažnja osim na sam kvalitet usluge. Red vožnje se ne poštuje, otkazuju se polasci, dolaze po 3 vozila u nizu jedan za drugim, vozni park jad i beda, zapaljuju im se vozila po ulicama, otkazuju kočnice, ubijaju decu, iz obesti tuku dečka koji je preuzeo nekakvu inicijativu, a sve to ćemo da rešimo tako što ćemo da uđemo na prednja a izađemo na srednja. To je najvažnije.
 
Матеја Бељан":1e9uegjm je napisao(la):
Retkost je, vozim se svakim danom. Drugo su percepcije nezadovoljnih putnika i standardne priče kkoje prate JGPP. Nekad deluje da je vozilo puno, ali ipak je moguće prolaziti kroz njega.

Nisu to price, vozim se i ja. Kad izadju skolarci na Banovom Brdu popodne, cikam te da udjes u autobus narednih pola sata dok se oni ne prevezu, jer njima ne pada na pamet da propuste vozilo, pa taman jahali jedni druge.

Meni je lepo kad krenem do Zemuna pa udjem u bilo koji na Zelenom vencu, uvek ima mesta i uvek se prilicno isprazni u Glavnoj i ima mesta za dalje.

Sou ce biti vikend, Vidikovacka pijaca, uvek na stanici 20-30 bakica za Dzambo torbama koje cekaju po nedeljnom redu voznje buseve da se prevezu izmedju 1 i 5 stanica. Za taj sou cu i kameru da nabavim da vidim kako ce to da izgleda sa ovom setnjom kroz bus. Jedva se uz neciju pomoc popnu do one sipke da se otklackaju do odredista. A tek 89 u koji ulaze samo bolesni da odu do doma zdravlja ili put Idea-e kad se prime penzije. Pocetne stanice ni meni nisu problem.

NIsam od onih koji podrzavaju tezu da ukoliko se u autobusu nalazi N putnika, uvek ima mesta za (N+1)-og, koliki god bio prirodan broj N.

Ovo sada je naravno jos jedna sarena laza za septembar da koliko-toliko opet povecaju broj prodatih markica. Setite se samo oprastanja dugovanja za 3.000 dinara, pa posle godinu dana jos jedno oprastanje dugovanja. I opet se brdo njih nije javilo jer je shvatilo da ce proci dobro i bez 3.000 dinara i prosli su, sve je zaboravljeno u GSP-u. Uvodi se BusPlus, obavezna validacija, gase se automati, BlaBla, i opet isto stanje kao nekada.
Sad opet ovo. Na ulici je sigurno bar 300 kontrolora, ako ne i puno vise jer sam danas bas isao gradom i bilo ih je svuda, a opet sam se vozio za DZ.
Neka rade 8 sati, po 150 dinara, to je za jednog dnevni trosak 1200 dinara. Pretpostavljam da nikakve doprinose ne uplacuju. Ako hocemo da u nekim vozilima budu kondukteri, a da na udarnim mestima pokriju vecinu polazaka da narod ne bi presedao iz jednog u drugi, treba ih bar 500. To je dnevno 1.200x500=600.000 dinara. Cak je i moja trenutna procenjena suma od polovine tog iznosa 300.000 dinara dnevno mnogo, to je 9.000.000 mesecno za kontrolu, a kad bude ta druga faza bice 18.000.000 + majice i neki dodaci. Uz pretpostavku da su na ulici samo 8 sati dnevno sto opet nema smisla, mora ih biti vise i duze.

I dalje smatram da je moja kontrola od 20 ekipa neprimetnih sa saradnjom policije mnogo efikasnija. Samo kratka dzeva dok ljudi ne kupe markice i onda sve po starom dok cifra ne padne ispod kriticne mase.

A naravno, neki Djikijev ce da se uvali u tender sa majicama. Osecam da ce zbog neverovatnih vrucina zene dobiti i neke suknjice, a muskarci bermude.
 
BusPlus: "ne znamo, zovite Direkciju, evo vam broj telefona"; Direkcija: "zovite kolegu koji se time bavi"; "Kolega": "iskreno da Vam kažem, ja tu mapu nemam... koji je to broj linije?" Ja: ''ne znam koji je broj jer su loše obeležene''; "Kolega": "Znate šta, najbolje da vi pozovete odeljenje za mape (!?) ali sutra jer oni rade do pola 4"


Na kraju sam opet pozvao BusPlus sa pitanjem kako da platim kartu u prigradskom prevozu kad ne znam koju zonu da izaberem a nigde ne postoji mapa. Usledilo je genijalno objašnjenje. Razgovor je otprilike tekao ovako:

BusPlus (BP): Gde putujete?
Ja: Barajevo.
BP: To vam je 5ta zona
Ja: Kako 5ta kad ima 3 zone?
BP: 2 gradske i 3 prigradske... izaberite 5tu zonu, to Vam je 175 dinara a kod vozača 250. Jel znate koliko vam je kredita do sad skidao?
Ja: ne znam jer se švercujem, ne znam kako da platim kartu.
BP: Znate, kad autobus krene sa B.Brda imate 5 zona pa se te zone brišu kako autobus ide iz zone u zonu...
Ja: znači za svaki slučaj da izaberem najskuplju?
BP: pa ne, evo ja čitam šta piše u službenom listu Grada Beograda...

Meni i dalje nije jasno u kojoj je zoni Barajevo, a vama?

Ja o tome odavno pišem. Za ITS2 njih boli uvo. Tu se ne zna ni ko pije ni ko plaća.
Linije ITS2 nemaju obeležena stajališta, niti piše gde koji staje na stajalištima u gradu.
Linije ITS2 nisu uvedene u sistem i ne mogu se dobiti informacije o njima na kodu *011*stajalište#.
Red vožnje za linije ITS2 ne može da se nađe na sajtu direkcije za javni prevoz, iako je ona zadužena za to, već na sajtu Laste, gde je to napisano jako nepregledno i konfuzno, bez brojeva linija u nekom PDF dokumentu.
Ne zna se gde su granice ITS2 zona i koje su cene karata.
Izgleda da tu i dalje većinu pravila određuje Lasta, a ne direkcija za javni prevoz, pa mene zanima čije su to linije?
 
Матеја Бељан":wej54ch3 je napisao(la):
Mislim da je to izvodljivo. Ako u Novom Sadu može da se ulazi samo na prednja, pri čemu vozač naplaćuje karte i vraća kusur, može i kod nas ovo. Samo je potrebno strpljenje i istrajnost... Kad bi se to pravilo striktno poštovalo, možda bi bilo manje guranja na vratima. Naravno da ako autobus bude krcat ljudi ce morati da izađu i na prednja, ali takva slika je retkost danas.

Sta mislis za koliko ce ovo da produzi vreme putovanja na prometnim linijama? (pod uslovm da zazivi) I onda mi odgovori zasto bih ja trebalo da budem istrajan i stpljiv u navikavanju na LOSIJU uslugu od postojece? Nije sporna navika, navikli bi se mi da zivimo i bez struje, interneta, mobilnih...ali nije poenta u tome, nego u kvalitetu usluge.
 
Realno onaj sistem od pre desetak godina kod privatnika sa kondukterima je najefikasniji do sad, tada stvarno nisam mogao da se švercujem. A danas laganica, neki lik priča na mobilnom i onaj sa druge strane ga pita šta radiš a on odgovara evo igram žmurke sa kontrolorima. Neka devojka je proveravala karte i mene nije ni konstatovala, tako da sad više ni neću da se cimam da vadim karticu na proveru osim ako mi ne traže. A i primećujem da se mnogi bune zato što nema ozbiljne kontrole karata pa im je krivo što se provlače šverceri, a kad bus plus preduzme neke akcije ka poboljšanju kontrole onda se bune još više.
 
Slazem se za sistem sa kondukterima,sto to ne forsiraju..neee, najlakse je `udari po raji`. Kontrolori NE RADE svoj posao kako bi trebalo, privatna je firma, pa nek ih motivisu, nagradjuju i kaznjavaju kako se to inace radi u menadzemntu.
Mogu da donesu odluku da se ulazi samo kroz prozor, ali kontrolori ce i dalje aljkavo da rade svoj posao, a MI koji placamo cemo da ispastamo ulazeci kroz prozore,a naplata ce i dalje biti losa... E to meni smeta, kako god okrenes, mi ispadamo bilo zrtve (objektivno), bilo krivci (oni tako kazu).
Ja zaista ne mogu da se mirim sa cinjenicom da losa usluga koju placam preti da postane jos gora, a onda sam jos ja za to kriv, jer `ne mogu da se priviknem`. A oni su i dalje ti koji osljare u svakom aspektu sopstvenog posla...u tome je problem.
 
Vrh