Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Personalizovane karte koriste se iskljucivo kao vremenske karte (mesecne i polumesecne). Za sada se ne mogu dopunjavati za pojedinacne voznje sto je totalni apsurd.

Procesljao sa sajt BusPlusa i sumirao informacije sa sve cenama voznje i izdavanja kartice:

http://www.belgrademaps.com/sr/tarifni-sistem/index.1.html

Bus Plus sistem naplate prevoza nudi 4 različite vrste kartica :

1 - Personalizovana smart kartica

- Vremenski ograničena pretplatna karta (mesečna i polumesečna).

- Neograničen broj vožnji na svim linijama u ITS 1 i/ili ITS 2 u izabranim zonama u dnevnom saobraćaju (od 04:00 do 24:00 časa)

- Izdavanje kartice košta 250,00 dinara

- Kartica nije prenosiva na drugog korisnika

- Obavezna validacija prilikom ulaska u vozilo

U personalizovanoj kartici smešteni su podaci o podvrsti karte (zona, tarifa...), a na kartici se nalaze lični podaci korisnika i fotografija korisnika radi vizuelne kontrole

2 - Nepersonalizovana smart kartica

- Pri svakoj ostvarenoj vožnji sa kartice se skida iznos koji predstavlja cenu te vožnje

- Prilikom presedanja u drugo vozilo plaća se nova vožnja

- Nije vremenski ograničena i može se dopuniti neograničeni broj puta i u neograničenom iznosu

- Jedna vožnja košta 60 din

- Izdavanje kartice košta 250,00 dinara.

- Karticu može koristiti i više korisnika

- Obavezna validacija prilikom ulaska u vozilo

3 - Papirna kartica

- Može se dopuniti više puta ali zbir svih dopuna ne može biti veći od 600 dinara.

- Ne može se više koristiti niti dopuniti nakon što se potroši 600 dinara ili ako je prošlo tri meseca od njene prve dopune.

- Jedna vožnja košta 60 din

- Obavezna validacija prilikom ulaska u vozilo

4 -Papirna karta kod vozača

- Individualna karta za jednu vožnju

- Prodaje se kod vozača

- Karta košta 120 din

- Karta se ne poništava, samim činom izdavanja kod vozača ulazi u elektronsku evidenciju podsistema karata za prevoz.


Vremenske karte

- U postojećem tarifnom sistemu ne postoje vremenske karte


Prodajna mesta


- Izdavanje nepersonalizovanih kartica i dopuna svih vrsta kartica na većini kioska širom grada.

- Mesta za izdavanje personalizovanih kartica

- Putnik koji nema kartu mora ući na prva vrata i kupiti kartu kod vozača.


Izvor: Bus Plus
 
Inače, u Blicu je pre dva dana izašao tekst o vremenskim karta: kao opet razmišljaju da ih uvedu (postoji potreba zamisli !) i cena bi bila oko 200 din.
 
nova":1ma4rxbr je napisao(la):
Inače, u Blicu je pre dva dana izašao tekst o vremenskim karta: kao opet razmišljaju da ih uvedu (postoji potreba zamisli !) i cena bi bila oko 200 din.
200 din za koji vremenski period,jedan dan,sat,dva sata?
 
nikola011":t99ku920 je napisao(la):
Najbolja mi je skorasnja izjava Djilasa gde je objasnio zasto sada ljudi iz GSP-a moraju u kontrolu:

BusPlus radi za samo 8.5%, dok GSP-u pripada ostalih 91.5%. Samim tim ne bi bilo fer da sada samo BusPlus ima kontrolore!!!!

:bash:

Jesam li ja lud ili sam pomislio da je jedini zadatak BusPlus-a za tih 8.5% bio da poveca naplatu karata!?
Pa za kakvih se oni 8.5% bore? Sta oni drugo rade?
Kako šta? Pa sada više ne bušimo karte nego ih validiramo. Ti validatori daju svemirski izgled. Kad dođe bas bez klime, onako razdrndan, a ti prineseš karticu i imaš osećaj kao da putuješ spejs šatlom od Venere do Saturna.
 
vucko":z20ptlfl je napisao(la):
nova":z20ptlfl je napisao(la):
Inače, u Blicu je pre dva dana izašao tekst o vremenskim karta: kao opet razmišljaju da ih uvedu (postoji potreba zamisli !) i cena bi bila oko 200 din.
200 din za koji vremenski period,jedan dan,sat,dva sata?

To isto sam i ja pomislila.
Pretrkeljisah sve novine u kući, ne mogu da nađem tekst.... nisam više sigurna ni da je Blic :p
Uglavnom, koliko me još sećanje služi, oko 200 din bi bila minimalna cena vremenske (valjda pojedinačna ostaje ista), jer mora da se razmišlja da ne ugrozi mesečni iznos, i čeka se zeleno svetlo Direkcije. Toliko Vučko, praštaj....posao i vrućina ... možda ima neka dobra duša... :)

BTW jutros u busu kontrola, (naravno oko 1. u mesecu pojačaju) žena počela da kontroliše karte, tek što je ušla ni od vrata nije odmakla, kad ne zna da li da izađe na sledećoj stanici, ipak odluči da ne siđe. Prilazi joj kolega kasnije i kaže Gde si ti ja izašao i čekam, na šta mu odgovara Pa htela sam al ljudi pružili kartice, kako sad da izađem, to kad nije gužva onda na sledećoj silazimo.
 
Kada neko želi da plati kaznu na licu mesta čekom (ili plastičnom platežnom karticom)
(negde se u zakonu pominje kako svuda mora da se primi i ček kao sredstvo placanja )
da li je u nj. aktima postoji napomena o obavezi da prime i to sredstvo placanja na licu mesta :rolleyes:
 
Da li postoje neke naznake da ćemo u budućnosti moći da plaćamo kartu sms-om tj. telefonom?
 
Чекај мало па то је цена 3 карте (180 дин односно ако је једна из друге зоне 215 дин) :shok:

Иначе ако уведу и временске и појединачне има да буде збрка са валидаторима, ако буде потребе да се кликће било шта по њима има да настане хаос. Треба да се уведу само временске наравно цена не сме да буде овако астрономска.
 
Poenta je u troškovima kontrole
ako vecina građana bude koristila NEmesećne karte -
masovnost i učestalost kontrole mora biti veca tj- veći t r o š k o v i
ako vecina bude koristila mesečne karte - manji su i troškovi kontrole

Sada je sve u rukama Beogradjana, kolika će biti isplatljivost novog sistema :cool:
 
Najgenijalnija vest o novim pravilima:

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=07&dd=05&nav_category=12&nav_id=624015


Beograd -- Projekat Bus Plus koji je uveden pre 6 meseci, 15. jula ulazi u drugu fazu, kojom se uvode nove mere - na koja se vrata ulazi, a na koja izlazi iz autobusa.

Kako je saopšteno iz Bus Plus sistema, građani će ubuduće uz asistenciju kontrolora ulaziti u vozila samo na vrata obeležena za tu namenu. Uz to, uvešće se i novi oblici kontrole na 12 najfrekventnijih punktova javnog prevoza, dok će u određenom broju vidno označenih vozila biti prisutna stalna kontrola.

Kako stoji us aopštenju dostavljenom medijima, najavljene mere detaljnije izgledaju ovako:

- u zoni 1 putnici će moći da ulaze u gradski prevoz samo na prva i zadnja vrata, a da izlaze na srednja

- na svim okretnicama autobusa moći će da se ulazi samo na prednja vrata, što važii z aprvu i za drugu zonu

-za zonu dva važiće pravilo da može da se ulazi samo na prva vrata, dok će iz autobusa moći da se izađe na sva ostala

"Uvođenje novih oblika kontrole podrazumeva da će kontrolori koordinatori usmeravati putnike, pomagati im da nove mere usvoje, i moliti sve putnike bez uredne vozne karte da napuste vozilo", saopštavaju iz Bus Plusa.






I moj predlog je da u trećoj fazi kontrolori one koji izađu na prednja ili zadnja vrata da vraćaju u vozilo, vežu ih lisicama za šipku i teraju ih da se tako voze do poslednje stanice.
A u cetvrtoj da pocnu da biju one koji ih ne slusaju.
I u Konacnoj petoj fazi će putnici koji ulaze na prednja vrata morati da otpevaju himnu i vozaču izgrickaju nokte na nogama...
 
Evo upravo su javili na radiju, da bus plus/minus/ uvodi pravilo da ce od kako sam razumeo 15tog ovog meseca ulaziti u gradski prevos samo na oznacenim vratima. Moja sreca je sto retko jako retko koristim gradski prevoz, ali ovakve gluposti me prosto odusevljavaju. :bash:
 
Мере подразумевају и да ће улаз и излаз бити искључиво на врата обележена за ту намену: улаз на предња и задња врата и излаз на средња у ИТС1, улаз само на предња врата на свим окретницама (ИТС1 и ИТС2), као и улаз само на предња врата, излаз на осталим у ИТС2.
извор http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1513416

како ли само ово планирају да изведу :rolleyes:
 
A sada neka meni neko kaze ko ce meni da zabrani da udjem na srednja vrata. U svim autobusima je tolika guzva da je ovo potpuno besmisleno.

Takodje odakle Busplusu pravo da uredjuje politiku voznje GSPa i ostali privatnih prevoznika. Ja koliko sam upoznat oni su tu da odrzavaju sistem naplate karata a ne da uredjuju kretanje putnika kroz tudja vozila.

Ovo pravilo bi po nekoj logici mogao da naredi jedino GSP ili direkcija za javni saobracaj, a nikako ne bi mogla neka privatna firma.

I bolje bi im bilo da se baziraju na naplati karata i uvodjenju novih, nego sto se igraju budalastina.
 
Koliko se sećam, sličan sistem je i ranije postojao u Beogradu, sve do kraja 70-ih, možda i kasnije, ali tad je bio po jedan konduktor u svakom vozilu, upola manje putnika i približno isti broj vozila. Čak i tad su shvatili da je to nepraktično za toliki grad, a kamoli sad.
Sve jedno, biće zanimljivo pratiti sprovođenje 'sistema' u praksi. Smešni su.
 
Ja se neki put zaista zapitam gde ti ljudi zive, znam da se ne voze gradskim prevozom, ali prolaze valjda nekom ulicom, vide valjda nesto napolje kroz prozor kola...ili su im stakla zatamnjena i sa unutrasnje strane.
Pa ovo je daleko gore od najave validacije samo na stajalistima, jedna od osnovnih koristi ove vrste usluge direktno ce biti ugrozena (brzina). Zamisljam samo situaciju na stajalistima gde se preseda i gde su velike guzve...i sta sad, umesto 20 min ja do centra treba da putujem 40?
I naravno, nisu propustili da pomenu da je opet na nama gradjanima sav teret da li ce to da funkiconise (opet mi treba da se navikavamo na losiju uslugu).

'Веома нам је важно да грађани имају разумевања за увођење нових мера и да редовно очитавају своје картице, јер је то њихова обавеза. '

A sta je vasim obavezama, nazovi, gospodo? Jadno i jadni mi sa njima...
 
Vrh