Metropola bez dnevne karte za prevoz
G. Svilar | 28. 06. 2012. - 12:42h | Komentara: 4
Beograd nema dnevnu ili nedeljnu kartu za gradski prevoz, iako to turisti, i ne samo oni, već godinama traže. Takav način naplate ne odgovara ni ljudima koji dolaze u posete prijateljima i rodbini iz drugih delova zemlje jer svaki put kada uđu u prevoz moraju da plate 60 dinara, a često menjaju po nekoliko linija.
U prestonicu svake godine dođe više od 600.000 turista. Iz Turističke organizacije ističu da će tokom jula i avgusta doći 10 odsto više njih nego prošle godine (u avgustu 2011. bilo je 346.085 turista).
U razgovoru sa predstavnicima TOB stranci često ističu nepostojanje dnevne karte kao jednu od najvećih zamerki.
Bus Plus: Podržavamo uvođenje vremenskih karata
- Prepreka za uključivanje vremenskih karata u Bus plus sistem nema i mi u potpunosti podržavamo njihovo uvođenje. Sistem ima tehnologiju koja, osim postojećih, podržava i druge vrste karata, počev od dnevnih, višednevnih, nedeljnih, kao i karte koje bi važile određen broj sati. Do toga će doći kada Direkcija za javni prevoz da zeleno svetlo - kažu u Bus plusu.
Ni domaćih turista nije malo, prošle godine u ovom periodu bilo ih je oko 70.000. Ako se nekom posetiocu dopadnu Kalemegdan, Ada i Avala, da bi ih obišao moraće da preseda bar osam puta i za to plati najmanje 520 dinara pod uslovom da kupi papirnu kartu i uplati novac za osam vožnji ili najviše 960 dinara ako kartu kupuje kod vozača.
Ovde nije reč samo o novcu koji se izdvaja već i o pogodnostima koje bi trebalo da nudi elektronski sistem naplate, a na koje su naviknuti u drugim gradovima.
Veći izbor ima Zagreb, gde dnevna karta košta 40 kuna (614 dinara) i važi za neograničen broj vožnji, a košta četiri puta više od karte za jednu vožnju. Takođe postoji trodnevna i karta za nedelju dana.
Turisti u Pragu mogu da biraju i da se u zavisnosti od maršrute prilagođavaju kupujući odgovarajuću vrstu karte. Postoje vremenske karte za pola sata i 90 minuta, dnevna i trodnevna karta.
Direkcija za javni prevoz: Potrebna ozbiljna studija
- Treba dobro pogoditi sa novim kartama i napraviti detaljnu analizu o tome kakve karte bi bile isplative i potrebne putnicima, koliko jedan prosečan putnik ima presedanja i na kraju odrediti cenu tih karata. Mi ne znamo gde ko izlazi jer ne postoji “ček-aut”, pa je onda teško odrediti koliko traje prosečno putovanje - kaže Zoran Šarac, direktor Direkcije, uz konstataciju da je u pripremi studija tarifnog sistema za koju nije mogao da precizira kada će biti doneta.
Za nekoliko dana u Novom Sadu počinje Egzit, a gradske vlasti uvode nedeljnu kartu za 585 dinara, koja će u velikoj meri služiti turistima.
Nije najjasnije šta je prepreka za uvođenje novih karata. Kako kažu u Direkciji za javni prevoz, i posle pet meseci od uvođenja novog sistema još ga ispituju i otkrivaju njegove mogućnosti.
Stariji Beograđani sigurno se sećaju da je pre više od 15 godina postojala famozna dnevna karta na kojoj je pisalo: “Važi za neograničen broj vožnji na svim linijama GSP od 00 do 24 sata”. Ova karta se poništavala pri prvom ulasku u bilo koje vozilo, a tada su postojali poništivači koji su na karti odmah upisivali datum poništenja.