Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Politika

Одлазећа влада не може да смањи акцизе на гориво ГСП-у

Градоначелник у писму премијеру упозорио да је поскупљење јавног превоза за више од 20 одсто једина опција уколико влада не растерети цену нафтних деривата које купује ГСП. – Постојећом регулативом није прописана могућност умањења износа акцизе на деривате нафте за појединачне кориснике деривата, одговорио је Цветковић уз констатацију да се – прописи могу мењати
Од 1. јула, градски превоз у Београду поскупеће за више од 20 одсто, уколико влада не умањи акцизу на гориво које купује Градско саобраћајно предузеће „Београд” – сиже је писма које је градоначелник Драган Ђилас упутио премијеру Владе Србије. Наде да би одлазећа влада брзопотезно могла да помогне највећем градском саобраћајном предузећу, развејана је јуче дописом кога је, у својству министра финансија, потписао Мирко Цветковић:

„Обавештавам вас да су стручне службе Министарства финансија детаљно анализирале постојећу регулативу и дале своје мишљење. Из мишљења следи да постојећом регулативом није прописана могућност умањења износа акцизе на деривате нафте за појединачне кориснике деривата. Међутим, наравно, прописи се могу мењати.

По питању политичког става да се Закон о акцизама измени у предложеном правцу, влада у техничком капацитету нема мандат да се о томе изјашњава”.

Док се у одајама Владе Србије не окупи тим у пуном капацитету за одлучивање, граду остаје да учини шта је у његовој моћи како се ново поскупљење не би свалило на већ повијена плећа грађана.

Да је при садашњем односу цене горива и прихода од наплате услуга дошло у питање даље нормално функционисање ГСП-а, недвосмислено је закључено на састанку Управног одбора одржаном крајем прошле седмице. Како „Политика” сазнаје „озбиљна реорганизација ГСП-а” коју је Ђилас поменуо у писму Цветковићу, односи се на „прекоманду” око 500 запослених на послове контролора. У овом предузећу има 6.200 запослених, око хиљаду више него што су садашње потребе. Из тог „корпуса” би највероватније били „регрутовани” будући контролори.

Друга мера појачане контроле односи се на улажење путника у возила искључиво на предња и задња врата, на којима би стајали контролори и проверавали да ли је сваки путник очитао карту на валидатору. И треће, Дирекција за јавни превоз разматра могућност да у току летњег реда вожње (од 1. јула до 1. септембра) додатно редукује број возила јавног превоза, у првом реду аутобуса.

Даље инсистирање да ће само грађани који плате карту моћи и да се возе ГСП-ом, свакако је најбржи пут до прикупљања недостајућих средстава.

Према речима Жељка Ожеговића, члана Градског већа, примена електронског система наплате („Бус плус”) од 1. фебруара до 1. јуна довела је до повећања прихода за 13,5 одсто у поређењу са истим периодом прошле године:

– Примера ради, у априлу је допуњено 327.000 персонализованих бус плус картица, док је у априлу прошле године продато 277.000 месечних маркица. У мају је допуњено 315.000 персонализованих бус плус картица, а у истом периоду лане – продато је 269.000 месечних маркица – каже Ожеговић.

Да је сузбијање шверцовања у возилима ГСП-а нужно за побољшање финансијске „крвне слике” јавног превоза потврђује и чињеница да је прошлог месеца преко омладинске задруге ангажовано још стотину контролора, тако да их тренутно има триста. До сада је укупно издато 39.000 налога за наплату доплатне карте а око 1.000 их је наплаћено на лицу места.

----------------------------------------------

Поскупљења јавног градског превоза:
8 одсто – 1. септембра 2008.
30,2 одсто – 1. фебруара 2009.
20 одсто – 1. јануара 2011.
20 одсто – 1. новембра 2011 – поскупљење се односило само на појединачне карте са 50 на 60 динара)

----------------------------------------------

Возни парк ГСП-а
216 трамваја – 12 линија
131 тролејбус – 8 линија
810 аутобуса – 125 линија (у дневном саобраћају) ГСП на 21 линији превози децу и одржава шест линија у току лета према Ади Циганлији
1,6 милиона путника дневно користи услуге ГСП-а

----------------------------------------------

Учинак аутобуса
300 километара дневно у просеку пређе сваки аутобус ГСП-а
100.000 литара горива је просечна дневна потрошња
400.000.000 динара месечно се издваја набавку 3.000.000 литара горива

----------------------------------------------

Издаци и дотације
105,22 динара коштао је ГСП литар горива 1. јануара 2011, на дан када су месечне маркице и појединачне карте поскупеле 20 одсто.
133,50 динара коштао је литар горива 11. јуна 2011. У тој цени, акциза учествује са 35,57 динара.
10.000.000.000 је у градском буџету предвиђенo за јавни превоз, што чини петнаестак одсто укупног обима градске касе. Од тог новца, највећи део одлази на субвенционирање разлике између економске цене и оне коју плаћају корисници. Остатак је намењен у првом реду ГСП-у, али и приватним превозницима, за набавку горива, резервних делова, текуће одржавање....

----------------------------------------------

И таксисти би исту олакшицу

Иницијатива градоначелника Драгана Ђиласа је добра али непотпуна, кажу у такси-фирмама, где сматрају да би и њихова делатност требало да буде обухваћена иницијативом за умањење акциза на гориво.

– И ми спадамо у градски превоз. Та олакшица би нам омогућила да смањимо садашњу цену, која је у Београду већа него било где другде у Србији. Без укидања или смањења акциза, ако још и цена горива настави да расте, неће нам остати ништа друго осим да затражимо поскупљење. Већ смо, пре два месеца, тражили да цена такси-услуга скочи за осам одсто. Одбијени смо, мада је прошло годину дана од последњег формирања цене а од тада је гориво поскупело за двадесет динара. И паушални порез нам је повишен – истиче Миша Бојић, пи-ар менаџер „Београдског таксија”.

Цена таксија је одавно морала да оде навише, оцењује Теодор Гаћеша, власник „Пинк таксија”.

– Дај боже да и ми будемо у извесном проценту ослобођени акциза, али сумњам да ће тако бити. Последњи захтев за промену цена наших услуга смо послали у октобру и нису нам га услишили. Чим буде формирана нова градска власт, мислим да ћемо морати да упутимо још један захтев – казао је Гаћеша.

В. В.

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Vlada-ne-moze-da-smanji-akcize-na-gorivo-za-GSP.sr.html
 
Даље инсистирање да ће само грађани који плате карту моћи и да се возе ГСП-ом, свакако је најбржи пут до прикупљања недостајућих средстава.
Ovi otkrili toplu vodu! :o
 
Naprotiv,nema potrebe za povecanjem cene,nek samo kontrola radi svoj posao bez izuzetaka cime ce i pokriti makar tu rupu od 20%.

Nece pasti teret na penzionere jer oni plate 250 dinara godisnje za onu godisnju i mirni su.A isto uzimaju i njima i svima ostalima za subvencije GSP-u.Da,realno se lomi na onima koji imaju obaveznu,ali to vec placa firma.

Grdjansko privodjenje,svidja mi se. :lol: Imam staru legitimaciju koja je kobajagi zlatna gradskog saobracajca sa grbom Beograda pa mogu da probam,nece upaliti uvek,ali 10% i isplati se ta aktivnost hehe
 
Dakle, na temi vezanoj za koriscenje famoznog novog sistema naplate razvila se i rasprava o tome ko placa, ko ne placa, sta se smatra svercovanjem i sl.

Bilo bi bar zarad radoznalosti interesantno videti kako se krecu brojke medju ovim grupama.
 
I da se smanje akcize taj manjak ce se opet negde i necime pokiravti, porezima, povecanim akcizama za gradjane na naftu. Sve je to presipaanje iz supljeg u prazno.

Cene ce sigurno ici na gore, to je neminovst kao sto ce i kontrole biti cesce( i sada su cesce nego pre busplus-a), i kao drugo mnogo rigoroznije.

Svercovanje nije alternativa, alternativa su drugi nacini prevoza, bicikl ili vlastite noge. Ali za to se mora promeniti i svest naroda, a iz iskustva znamo da mi i nismo narod koji najbrze uci i ponasa se pragmaticno.
 
Kakvi su maheri,ne verujem!!!Tek ce sada ljudi da se svercuju.

Dakle povlascene ce biti 1410 dinara.Fino...
 
Po meni je čisti idiotizam da istu cenu plaćaju oni koji koriste zonu 1 i svi oni koji koriste zonu 2 . Znači oni koji se voze na dužoj relaciji plaćaju isto kao i mi koji se vozimo na kraćoj. Kako moze neko ko se vozi 5km do centra da plati istu kartu za prevoz kao neko ko se vozi 20km!? Vratite zone!
 
Djilasova recenica pre izbora: "Ako zaživi busplus imacemo osnova da smanjimo cenu karte."

I kao primer uvek navodite kako je Zagreb skuplji pa treba i mi da poskupimo? A ostatak evrope? Uostalom GSP zapada i nas ne moze da se poredi a cene su im ili iste ili malo vise od nasih, a plata 7-8X veca

Rim
ordinario personale -mesecna 30 eur.
Annuale -godisnja-230 eur
A bitna razlika nas i Rima je pored njihovih plata i to sto oni imaju metro.

U Pragu je studentska godisnja 80 eur.Kod nas je oko 1100 mesecno?

I svuda po Evropi mozes da kupis i dnevnu i nedeljnu kartu a ne samo za jednu voznju...

Uostalom vise im ne placamo stampanje karata nego sam obavezan da dam 250 na karticu tako da oni imaju trosak manje.
 
mislim da bi dobrom reorganizacijom GSP-a, odnosno smanjenjem troškova ne bi moralo da se podiže cena karte.

prvo da se ukinu neke povlašćene kategorije. penzioneri pre svega, kao povlašćenu kategorije bi zadržao samo penzionere koji primaju penzije ispod 10.000 dinara.

ima penzionera koji imaju veće penzije od nekih plata, a ne plaćaju prevoz. a mislim i na ukidanje druge zone. taj populistički potez košta grad mnogo para.

druga bitna stavka je da se otpuste gomila administracije u GSP-u, i smanje plate. tu bi se uštedelo mnogo. plate vozača GSP-a su najveće među prevoznicima, a koristi najviše bolovanja, odmora i drugih privilegija koje dobijaju radom u državnoj firmi.

treća bitna stavka je redovno održavanje autobusa. ne može se pustiti neki autobus da propadne pa da se kupuje nov. održavanje ovoga što imamo najbolje što možemo i autobusi, tramvaji i trolejbusi će nam trajati 30 godina.

četvrta stavka je reorganizacija linija.



grad se mnogo bavi populizmom, i onda dolazimo u situaciju da imamo skup prevoz zato što se mnogo rasipa na razna socijalna davanja.
 
Bivis":13ta4gsg je napisao(la):
Po meni je čisti idiotizam da istu cenu plaćaju oni koji koriste zonu 1 i svi oni koji koriste zonu 2 . Znači oni koji se voze na dužoj relaciji plaćaju isto kao i mi koji se vozimo na kraćoj. Kako moze neko ko se vozi 5km do centra da plati istu kartu za prevoz kao neko ko se vozi 20km!? Vratite zone!


To nije uvek tako!!! I ne koristi se prevoz samo do (zamišljenog i umišljenog) centra ! :shok:
Neko radi kod Cvetkove pijace , a stanuje u Vinči ili obratno.
Misliš da je to duža relacija od recimo poteza Jerković - Fontana ???
 
I više nego očigledno je da je akt o ukidanju zona jedan od mnogih populističkih odluka gradskih vlasti donet brzopleto i bez razmišljanja a posledice kasnije plaćamo svi mi.
 
Није километража једини параметар за одређивање цене карте, није исто возити се трамвајем од 2М или бусом који је давно изгубио тржишну вредност односно у некој земљи би за власника био трошак да га се реши. Даље потрошња горива (за аутобусе исте исправности) је неупоредиво већа у крени стани вожњи него када се сјури из предграђа.
Обично су аутобуси из предграђа пунији па су и у том смислу "ефикаснији".
Е сад када се натрпа 200 путника у аутобус који је изгубио тржишну вредност и рецино да сви путници на неки начин финансирају вожњу са 50 дин (неки имају маркице, неки плате 95 дин, а неки 120 дин) то ми дође 10 000 по тури. Тако а мислим да нема потребе за повећањем цена, решење је у повећању процента наплате карата и домаћинском управљању.
 
Pre dve nedelje sam bio u Pragu, karta za pola sata voznje je oko 1 e, pa se povecava za sat je cini mi se oko 1,5 e itd. Koliko kostaju mesecne ne znam.
 
@orion
Znači po tebi mi koji se nalazimo u prvoj zoni bi trebalo da plaćamo skuplju kartu od oni koji se nalaze van nje, zato što se ''puniji autobusi iz predgrađa jednostavno sjure u centar, bez onog stani kreni''. :laugh:
 
Ovakve ankete su odličan način da se vidi realno mišljenje o nekoj temi, jer se ne uključuju svi u raspravu.

Naravno tvrdi zagovornici neplaćanja će (ako ostanu ovakvi rezultati) biti još tvrđi jer su uvereni da su oni ekstra pametni, tj prepametni, dok su oni koji stalno i ponekad plaćaju ovce u njihovim očima.

To što je neko manjina - ne znači uvek da je u pravu (i neshvaćen), nego je u pitanju mnogo češće nešto drugo, mnogo jednostavnije za objasniti.
 
@Бивис
Не, по мени су путници који плаћају карту у првој и путници који плаћају карту у другој зони заслужни за какво такво функционисање превоза и да не би требало ударити по њима додатним поскупљењима или делити их на ове или оне.
Мислим да је из претходног поста јасно зашто сматрам да има основа да цене буду исте за обе зоне.
Ако ћемо већ да гледамо ко је највише оштећен онда су то они који живе у центру и нпр. и због пар километара треба да плате две карте да би прешли од тачке А до тачке Б.
 
prostorni planer":35pga1vv je napisao(la):
Pre dve nedelje sam bio u Pragu, karta za pola sata voznje je oko 1 e, pa se povecava za sat je cini mi se oko 1,5 e itd. Koliko kostaju mesecne ne znam.


Ja sam kao student tamo platio godisnju kartu i ona je definitivno 80e, a to sto si ti naveo se povecava ne na sat nego na 90 min za oko 1,2 e, a oko 4,5 e ceo dan, a mesecna 21 e za obicne gradjane a za studente i penzionere ne znam mesecne samo ovu jednu studentsku godisnju koju sam ja koristio. Najbitnija stvar je sto se tu dobija i metro tako da je ta od 1 e koju si naveo za pola sata voznje dovoljna gde god si krenuo.
 
Nema opcije "uglavnom plaćam" pa sam glasao za ponekad da ponekad ne. :D Švercujem se kad god procenim da može, znači kad je gužva ili kad ne radi aparat blizu mene. I na kraćim relacijama naravno, jedna dve tri stanice. :cool: Šta da radim, nema se ne može se.
 
pa da ja sam se vozio po tri cetiri stanice metroom i placao sam tu od 1 e. Dobro je jedino to sto im nije metro skuplji od tramvaja i autobusa...
 
понекад да, понекад не, јер имам неперсонализовану, па је не користим често :)
 
Ovako,
Ne ide mi u glavu,ako je povecan priliv novca za 13.5 % cemu onda poskupljenje?
Takodje,nisu mi jasni ljudi iz ''centra''.Cena karte za I zonu nije povecana,vec je cena karte za II zonu smanjena,i ne vidim razlog zasto bi se iko bunio ako mu nije povecana cena karte.
Ljudi kupite bicikle,divno je vreme ne trebaju vam autobusi.Svakodnevno prelazim relciju od 30 km i nista mi ne fali,a i brzo se stize.Ja relaciju od 13.5 km Radiofar-Zeleni Venac predjem za nekih 40 minuta i po ovakvom vremenu mi i ne treba autobus,jer mi isto treba vremena da dodjem do grada i busom i bajsom ;)
 
angry bird":3eeijb1u je napisao(la):
Nema opcije "uglavnom plaćam" pa sam glasao za ponekad da ponekad ne. :D Švercujem se kad god procenim da može, znači kad je gužva ili kad ne radi aparat blizu mene. I na kraćim relacijama naravno, jedna dve tri stanice. :cool: Šta da radim, nema se ne može se.

Ovo je jedna od najiskrenijih izjava vezanih za temu. Verujem da 90% korisnika nepersonalizovane koristi ovaj metod :lol:
 
Nikola '93":cxc52sxn je napisao(la):
Ne ide mi u glavu,ako je povecan priliv novca za 13.5 % cemu onda poskupljenje?

Znas li u kom je mesecu bilo toliko povecanje, samo u onom prvom kada je uveden BusPlus, znaci februar. Od toga od tog meseca BusPlus uzima svojih 8.5%, valjda. Ali on uzima taj procenat od ukupne sume, pa onda racunaj da je realno prihodovanje grada povecano za manje od 5% sto je katastrofalan podatak. Znaci ljudi se uopste nisu uplasili ni od samog uvodjenja novog sistema. Kasnije je prodaja padala po 5% mesecno i sada je sa provizijom BusPlusa grad usao u ekstremne gubitke. Kontrole mesecima nije bilo verovatno i zbog izbora, BusPlus uzima harac i eto ti enormnih gubitaka u sistemu. Ispada da je grad izgubio tih 8.5% i prodaja karata pada. Zato sada mora da poskupi za preko 20% samo da bi se ti gubici nadoknadili, bez obzira na cenu goriva i delova za tehnicko odrzavanje. Mislim da i sa 20% nista nece resiti, samo ce doci na stanje decembar 2011.
 
Vrh