Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Bravo Aleksandre,
a pošto je to rešenje o izmeni cena usluga prevoza stupilo na snagu danom objavljivanja u Sl. listu (u aprilu) da li to znači da bi vi koji koristite usluge morali da platite razliku u ceni - retroaktivno. Ne bi me ništa iznenadilo. Nisu smeli to da obelodane pre izbora, a sad se već može.
Mislim da treba pomoći Bus Plusu.
 
Kakva kontrola, takvo i plaćanje. To zna i gradonačelnik sve sa PR Ožegovićem. Zato udaraju po personalizovanim. A što naprimer ne ostaviše istu cenu za one koji plaćaju mesečnu unapred, a povećaju onima koji kupuju pojedinačne karte ,radi stimulacije mesečnih.
E ne, pošto znaju da ove nepersonalizovane ne mogu "da nafataju sa ovaku kontrolu" idemo opet na varijantu sigurna lovica od zaposlenih, studenata, nezaposlenih, penzionera i druge radničke klase i kaste.
 
Tesko ce se naplata karata povecati dizanjem cene.

Inace, ova anketa bi trebala da se odnosi na sve one koji nemaju placenu mesecnu pretplatu za Bus Plus, odnosno na one koji direkt iz dzepa vade za prevoz.
 
hobotnica":28hee3nz je napisao(la):
Bravo Aleksandre,
a pošto je to rešenje o izmeni cena usluga prevoza stupilo na snagu danom objavljivanja u Sl. listu (u aprilu) da li to znači da bi vi koji koristite usluge morali da platite razliku u ceni - retroaktivno. Ne bi me ništa iznenadilo. Nisu smeli to da obelodane pre izbora, a sad se već može.
Mislim da treba pomoći Bus Plusu.

Necemo mi nista retroaktivno direktno placati, vec cemo to podeliti po starom dobrom obicaju, svi beogradjani zajedno i oni koji se voze i oni koji se ne voze. Iz budzeta. I mislim da im se vec i nadoknadjuje, samo to javnost verovatno ne zna.

Ovo je stvarno dno dna. Pa zar bas niko iz opozicije ne cita sluzbeni list?
Pa znate li kakav je ovo mogao biti adut? Ja sam poslao mail DSS-u i SNS-u, bas me zanima njihov komentar, objavicu ga ovde ako ga uopste posalju.
 
Verujem da je to poskupljenje od 20% zapravo ona razlika koja je nastala kada je ukinuta druga zona.

A dok ce cena zbog posupljenja se tek desiti i to do kraja godine,sto znaci da ce u odnosu na pocetak godine na kraju nje biti oko 40% skuplji prevoz.Divota.
 
Ali kako je ukinuta druga zona kad ona ima drugaciju cenu u tabeli?

cenakarte.jpg
 
Treba da kritikujemo šta ne valja i hvalimo šta valja u ovom gradu i u institucijama bez obzira na boju. Nisam baš da se bavimo partijskim radom.
Osim toga zamešetaljstvo oko parka ispred SC Šumice pokazala je udružen rad i pozicije i opozicije kad je u pitanju interes.
 
Ta druga zona je za medjumesne linije do obrenovca, mladenovca itd.
 
I Zagrebački ZET muku muči sa švercerima....


Evo zašto se u Ljubljani nitko ne šverca u javnom prijevozu!
Zagreb, 07.03.2012., 10:06Autor: Mi. Dr.

Čitatelj Dnevnik.hr-a iz Ljubljane neko vrijeme čita tekstove o ZET-ovoj muci s neplatišama karata, pa je svojim primjerom pokazao kako stvari u javnom prijevozu funkcioniraju u Ljubljani.
60587592.jpg

Gradski prijevoz u Ljubljani (Foto: 24ur.com)

Borna iz Ljubljane ne razumije kako jedna toliko snažna kompanija u velikom gradu kao što je Zagreb nije sposobna smisliti adekvatan način za problem neplatiša.
'Ljubljana je prije par godina riješila svoj problem neplatiša i švercera na način da je uvela Margentov sistem naplate koji funkcionira po principu magnetskih kartica, i potpuno je nemoguće platiti kartu bez tzv. Urbana kartice koja se može kupiti na 30-ak automata u gradu ( i napuniti) kao i na svim kioscima i INFO punktovima za svega 2 eura i nakon toga je možete neograničeno puta puniti na Urbana prodajnim mjestima', pojašnjava.

Dodaje da, ukoliko nema magnetsku karticu, slučaj možete riješiti mobilnim telefonom. 'Prislonite mobitel na Urbana jaje u autobusu i počekate 5-10 sekundi (nakon što nazovete broj 1889), nakon toga na ekranu Vam se izbaci poruku da ste uspješno platili kartu', kaže Borna.
Naglašava kako vas ni činjenica da imate gotovine, a imate Urbanu, neće spriječiti u plaćanju karte. 'Na Urbanomatima možete platiti svim poznatim i nepoznatim sredstvima plaćanja, a taj automat je jednostavan da jednostavniji ne može biti', pojašnjava.
Upravo je takav sustav 'krivac' što u Ljubljani gotovo pa uopće nema švercanja u javnom prijevozu. 'Zašto? Zato što kontrola dođe neočekivano i kada je u autobusu a vi nemate karte, apsolutno nema načina da izađete iz autobusa prije plaćanja karte jer se vrata ne otvaraju na idućoj stanici dok kontrolor ne prođe cijeli autobus', kaže Borna.
'Najbolja stvar u svemu tome, i prednost pred SMS-ovima je ta da nema mogućnosti prevare i slanje SMS-a u zadnji čas. Zašto? Zato što Vam se poziv ne naplati i ne registrira ako zvučnik mobitela nije prislonjen na Urbana jaje na ulasku u bus', kaže Borna.
Kontrolor, ukoliko je kartica neispravna, osobi na mjestu događaja ima pravo naplatiti kaznu. Ukoliko to odbija, kontrolor može zaustaviti autobus do dolaska policije koja rješava problem s putnikom.

http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/zasto-se-u-ljubljani-nitko-ne-sverca-u-javnom-prijevozu.html
 
Kontrolor, ukoliko je kartica neispravna, osobi na mjestu događaja ima pravo naplatiti kaznu. Ukoliko to odbija, kontrolor može zaustaviti autobus do dolaska policije koja rješava problem s putnikom.

Mislim da bi mi trebalo ovim primerom iz Ljubljane da se povedemo, nemaš kartu OK, ne daš ličnu kartu, nema problema sada ćemo to da sredimo. Kontrolor kaže vozaču da zaustavi autobus i nema otvaranja vrata dok ne dođe policija. Sumnjam da bi se neko posle usudio da uđe bez karte.
 
@Bivis

A zamisli ti imas kartu i cekas u busu 30min da panduri dodju i izvedu svercera, a usput zuris u skolu/fax/posao. Zar ne bi popizdeo?
A i kad dodju panduri, sta mogu da urade? Da izbace svercera iz busa i da mu traze lk. Po zakonu nemaju pravo da prosledjuju tvoje podatke trecim licima. Opet corak.
A i mislim da bi pandurima bilo zanimvljivije da procesljaju malo poslovanje GSP-a. Tu bi bilo mnogo materijala za 'aps. ;)
 
Bivis":2h6esx7i je napisao(la):
Kontrolor, ukoliko je kartica neispravna, osobi na mjestu događaja ima pravo naplatiti kaznu. Ukoliko to odbija, kontrolor može zaustaviti autobus do dolaska policije koja rješava problem s putnikom.

Mislim da bi mi trebalo ovim primerom iz Ljubljane da se povedemo, nemaš kartu OK, ne daš ličnu kartu, nema problema sada ćemo to da sredimo. Kontrolor kaže vozaču da zaustavi autobus i nema otvaranja vrata dok ne dođe policija. Sumnjam da bi se neko posle usudio da uđe bez karte.

U tom slucaju gradski prevoz bi potpnuo stao :lol:

Takodje, nisam bas siguran da bi ostali putnici bili spremni da u zatvorenom busu (leti pogotovu) cekaju muriju pola sata. U najboljem slucaju kontrola i svercer bi izasli ispred, gde bi se sve najverovatnije zavrsilo sa begom svercera i kontrolorima koje bole dupe i nastavljaju dalje.
 
A zasto niko ne pogleda kolika je plata njihovog,a koliko naseg kontrolora.Nasi bi se verovatno isto cimali kao i Slovenci da imaju takve plate...
 
nikola011":3cfhetve je napisao(la):
Situacija u Cacku. Jedan lik odbija da plati kartu. Gradski autobus koji ide ka bolnici zaustavlja se na ulici mimo stanica. Ne otvara vrata. 10 minuta se ceka dok ne dodje policija koja ga izvodi. Autobus nastavlja dalje. NIJEDAN od putnika se ne buni i kaze: sa ovakvima drugacije i ne moze. Apsolutno 100% podrska bez obzira da li neko kasni na posao, zuri i sl. Tako se dolazi do sistema da se neko ne svercuje.

A zasto navodite Sloveniju, to rade svi u Srbiji osim Beograda.
 
kingmanowar":2rwkyfap je napisao(la):
A zamisli ti imas kartu i cekas u busu 30min da panduri dodju i izvedu svercera, a usput zuris u skolu/fax/posao. Zar ne bi popizdeo?
Ne znam za druge, ali ja bi u tom slučaju svoju nervozu usmerio ka šverceru, i mislim da bi većina isto to učinila. Verovatno znate da u nekim zemljama ljudima koji nisu na vreme izmirili obaveze, poverioci da bi naplatili dugovanje daju njihove podatke u oglasima. Igraju na kartu poštenja,čistog obraza i stida. A ovde da neko nešto slično uradi, našem čoveku bi bilo svejedno a nekima bi možda i laskala činjenica da im se ime nalazi u novinama. Takav smo narod čast izuzecima, potpuno smo izgubili osećaj sramote. Ja gledam one likove koji u prepunom busu kažu potpuno hladnokrvno da nemaju kartu, i to kao da su rekli dobar dan bez ikakvog stida i srama. Deo krivice po meni snose i oni putnici koji redovno plaćaju kartu, jer oni uopšte ne reaguju na švercere, čak im nije ni problem da stoje dok ove neplatiše sede. Ovde su neki forumaši odmah optužili Prostornog Planera samo zbog toga što čovek ne želi da mu šverceri uzimaju mesto u autobusu. Znači mi kao narod moramo da se menjamo jer u suprotnom nema tog sistema naplate koji bi uspeo kod nas.
 
Nije fora u tome da se uvek čeka policija, nego je fora napraviti svest gradjana da znaju šta ih čeka ukoliko nemaju karte, a susretnu kontrolu. Umesto da se neko blamira pred ljudima pre će taj otkucati kartu.
 
Sve su to manje sredine gde jedan autobus koji stoji 10-tak minuta neće izazvati opšti kolaps saobraćaja. Čisto sumnjam da se to primenjuje u bilo kom milionskom gradu. Ima li ko primer iz Beča, Budimpešte...
 
Bivis":17tyzvj0 je napisao(la):
Kontrolor, ukoliko je kartica neispravna, osobi na mjestu događaja ima pravo naplatiti kaznu. Ukoliko to odbija, kontrolor može zaustaviti autobus do dolaska policije koja rješava problem s putnikom.

Mislim da bi mi trebalo ovim primerom iz Ljubljane da se povedemo, nemaš kartu OK, ne daš ličnu kartu, nema problema sada ćemo to da sredimo. Kontrolor kaže vozaču da zaustavi autobus i nema otvaranja vrata dok ne dođe policija. Sumnjam da bi se neko posle usudio da uđe bez karte.
Mislim da bi to imalo smisla jer bi ostali putnici koji redovno placaju kartu bili sasvim razumno u fazonu-vodi tu budalu napolje,necemo zbog jednog kretena da mi ispastamo.Pa bi prakticno putnici isterali putnika iz vozila a ne kontrolori jer nemaju ni pravo za to.

A posto komunalne ima koliko oces a ne rade nista pametno u onim novim autobilima,mogli bi stvarno da imaju neke dezurne patrole koje zvrcnu kontrolori pa da legitimisu te junose koje znaju svoja prava.
 
Bobb":2fl9cjyv je napisao(la):
Sve su to manje sredine gde jedan autobus koji stoji 10-tak minuta neće izazvati opšti kolaps saobraćaja. Čisto sumnjam da se to primenjuje u bilo kom milionskom gradu. Ima li ko primer iz Beča, Budimpešte...

U Budimpesti me na izlasku iz metroa sacekala 3 bildera sa 2 policajca da mi provere kartu. Gledali su me kao da sam pobio pola drzave, da se useres!

Ja sam vec par puta ponovio moj predlog i opet cu :bash:

Kontrola ulazi u autobus, ali neprimetna. Aparati su im u nekim torbama ili sta vec. Voze se jedno 2-3 stanice. U jednom momentu kontrolor koji je kod vozaca, u sred voznje kada su svi vec obavili placanje (ili bar oni koji su to hteli) gasi BusPlus aparate i krece u kontrolu. Na sledecoj stanici ih ceka policija. Svako ko ne zeli da plati kaznu kontroloru ili da licnu kartu privesce ga policija. Policija ga vise ne privodi zbog placanja kazne, vec mu naplacuje kaznu za uznemiravanje javnog reda ili ga hapsi zbog kradje. Tako to funkcionise i u Sloveniji, i u Srbiji.

Ne treba puno takvih kontrola. Dovoljno je 10 ekipa po 3 kontrolora + 3 policajca. Kada se procuje da se kazne naplacuju i da nikad neces znati da li je kontrola tu ili ne, nema sanse da preko 80% ljudi nastavi sa svercom. Par procenata hrabrih ce uvek ostati, ali to je onda zanemarljivo.

Treba samo napraviti tu vrstu straha od neplacanja i postigao si efekat. Do sada nije postojao strah ni kad ti napisu kaznu.
Grad zauzvrat za ono sto bi postigao sa policijom moze da joj kupi nekoliko dzipova.

Ja ne znam sta je problem u ovakvoj kontroli. Da li bi se neko busao u pocetku, pa bi, bilo bi nekih kretena koji ne zele kraj anarhije. Ali u svakoj borbi pocetak je najtezi. Kad se sistem uhoda, sve ce da ide kao po loju. Voleo bih da neko kaze koji bi bio nedostatak, mada se ovo primenjuje svuda u svetu i tako je prosto i jednostavno.
 
Samo još to da se ostvari i rešismo najveći problem sa javnim prevozom. Eto nama novih mečki i manova, čistih i ulickanih, besprekorno održavanih. A vozačima plata skače odma za 20%.
 
angry bird":2cj8i536 je napisao(la):
Samo još to da se ostvari i rešismo najveći problem sa javnim prevozom. Eto nama novih mečki i manova, čistih i ulickanih, besprekorno održavanih. A vozačima plata skače odma za 20%.
Ljuta ptičice zaboravio si da isključiš sarkazam dok si pisao ovaj post. :laugh:

lightswitch.gif

Ostao ti je na ON, vidiš. :p
 
Da pratite finansije grada znali bi ste da od septembra smo obrali postan da se kulturno izrazim.Evo danas u skupstini grada,vlast tvrdi da je zaduzenje 500 miliona eura i da dugujemo manje po stanovniku nego Njujork!Dok opozicijia govori o 800 miliona eura.

Sada je i zadnji voz za zaduzivanje jer nam 2013 dolaze najveci krediti na otplatu,zato ce vec ove godine za metro da se zaduzimo do koske.

A gradski prevoz ce da poskupi otprilike 40-50%.
 
Vrh