Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Пантограф:
"...Ево Грци - деда им био сиротиња, чувао овце; отац им био као ми сада; они одједном добили веће плате од Немаца, тј. постали богати; и сад им је тако страшно да буду мало мање богати, крај света!..."

Мада је и ово, као и цео пост, објективно ван теме - овакво поједностављење је неозбиљно, а не знам и чему (коме) може да послужи :(
 
Није ван теме, ако прочиташ пост у целини. Сигурно није поента у тој реченици.
 
Ljudi, sta je sa peronskim kartama?? propustila sam vest na BG hronici a pricalo se o tome. Jel neko gledao?
 
Пантограф":szk6awjb je napisao(la):
Не бих да понављам оно Фридмановско: "Нема бесплатног ручка"

Izgleda da za odredjen broj ljudi celi zivot ima. I niko ih ne dira.

Eto, resili smo svi polako da udjemo u tu besplatnu kategoriju, pojedinacno, pa da vidimo dokle ce da ide tako.
 
Pitanje za Dangu.
Za validaciju znamo, ali šta misliš o "švercu" i nepoštovanju odredbi "odluka ili zakona" bilo koje vrste?
 
Ovo drugo pitanje je šire, teže, pa ću odgovoriti prvo na njega i, ne slučajno, prilagoditi ga Пaнтографу koji je u samo nekoliko rečenica natrunio toliko velikih imena, sve dobrano „začinio“ ideologijama, političkom ekonomijom, sociologijom, filosofijom, moralom, istorijom, verskim pitanjima..., a poentu, i pored svega, ne razabrah! :(

Elem, moj je utisak da tvorci ove BusPlus-ijade, od začetka ideje, do današnjeg dana nisu čitali pominjanog Kanta!
„Formula cilja po sebi“ kaže sledeće: „ Postupaj tako da čoveštvo kako u tvojoj ličnosti tako i u ličnosti svakog drugog, uvek uzimaš kao cilj, a nikada samo kao sredstvo“.
Ova maksima zahteva poštovanje ličnosti; jer, upotrebiti drugog znači postupati prema njemu kao prema stvari ili alatki, a ne kao prema individui, čoveku. Upotrebiti drugog nije samo učiniti nešto što drugi ne želi i na šta ne pristaje, nego učiniti nešto na šta drugi ne može da pristane.

Koliko je nas ovde napisalo (i dokazalo) da su “BusPlus ortaći” prema nama pokazali apsolutno nepoštovanje?
To, međutim, i uprkos njihovom nedostojnom ponašanju, ne menja moje mišljenje o švercu (bez navodnika), o čemu, u najkraćem, mislim sledeće:
Do sada sam plaćala i činiću to sve dok budem mogla, makar i po cenu nekih odricanja.

I još jednom - na validaciju ne pristajem! Jel` pošteno? :cool:

@Nikola011: i dalje očekujem tvoj odgovor - ko je bliži proceni godišnjeg prihoda "BusPlus ortaća", ti (sa 600.000 evra) ili ja (> 4 miliona evra)?
 
@Danga
Do sada sam plaćala i činiću to sve dok budem mogla, makar i po cenu nekih odricanja.

I još jednom - na validaciju ne pristajem! Jel` pošteno? default/cool


Ово могу да прихватим као самосвојан став. :kk: Невалидацијом, реално, нико није на неком опипљивом губитку (мада се ја валидирам).
Оно што је апсолутно непоштено, то је користити превоз ,а не плаћати га, и уз то имати некаква очекивања од превозника.
 
Mislim da je preduslov da uspeju pojedinačne vremenske karte da ne koštaju više od sadašnjih.
A sa druge strane je nerealno da onda traju 2h. Tako da je po meni 90 minuta za 60 dinara sasvim fer :)
 
Prognoziram 120 minuta - 90 do 100 dinara.
U izgledu je i uvođenje godišnje karte.
Ionako će neminovno doći do porasta cene karte, ukidanjem druge zone u okviru ITS1 iz gradskog budžeta se svakog meseca izdvaja dodatnih 400.000 evra kako bi se to ukidanje finansijski pokrilo.
 
120 Minuta??? 100 dinara? Znači, sednem na 18 do Novog Beograda, za to mi treba više od pola sata. Obavim to što imam, posao, šoping, zadovoljstvo :lol: svejedno. Tu prođe nekih par sati, ponovo sednem na 18 za povratak kući i, to me sve košta 120 dinara. E ali ako kupim vremensku od 2 sata...Koštaće me 160 dinara, jer je vremenskoj isteko rok trajanja pa u povratku sa njom mogu da obrišem... mogu da vežbam origami, pa moram da platim još 60 dinara za kartu da se vratim kući. Vuala! Bacio sam 40 dinara!
 
120 min -100 din би била пристојна цена. :kafa:
 
VRemenska karta ne služi da odeš negde, pa da posle možeš sa njom i da se vratiš... Ona je napravljena da ako ideš do jedne tačke sa 3 autobusa u roku od 90 minuta, 2 sata, možeš da se prevezeš za jednu cenu...
Ako ti planiraš da ideš u šoping, a za sve ti treba jedan autobus do tamo, kupi pojedinačnu..
 
Управо тако, сада неко ко путује из друге зоне и користи 3 превоза (чест случај) плаћа 210 дин и губи време јер не може да комбинује аутобусе, овако би било 100 дин и брже би стизао јер је више комбинација могуће.
Мислим да би ово повећало укупну наплату и да би тада градски превоз био конкурентнији вожњи аутомобилом.
 
Da se ja pitam (kao što se ne pitam) pojedinačna karta ne bi bila vezana za jedan autobus, tj vozilo, nego za smer kretanja. Npr, ako idem iz Blokova ka Starom Merkatoru sa jednim poništavanjem bih ušao u tramvaj, zatim bih prešao u Omladinskih brigada, ušao u skoro bilo koji autobus, pa ako treba još jednom promenio kod Opštine. Time bih brže stigao do odredišta (ne bih morao da čekam 73-jku koja ide prilično neredovno) i ne bih kucao 1-3 karte.

Mislim da se to može implementirati, ali sumnjam da će tako nešto "komplikovano" uraditi.

ps: šta ću kad sam matematičar, pa mi ovo izgleda vrlo jednostavno...
 
Временске карте углавном и служе за кретање у једном смеру, без обзира на број промењених возила. Код нас је велики проблем што на једној релацији треба од 10 минута до сат и по, зависно од тога како ти се заломи. Временске карте важности два сата би највише значиле онима који путују са краја на крај града.

Не видим проблем да се уведе више врста карата, које би биле прилагођене различитим категоријама путника. То може само да делује подстицајно на наплату.

Мој предлог:
- Карта за једну вожњу (важи само за један улазак у возило, без обзира колико траје вожња) - 50 динара;
- Временска карта 1 - 60 минута у једном смеру - 70 динара;
- Временска карта 2 - 120 минута у једном смеру - 90 динара;
- Шопинг карта - (поменули сте шопинг, а оваква карта нпр. постоји у Торину, може и другачије да се назове) - 4 сата - неограничен број вожњи у оба смера - 120 динара;
- Дневна карта - 230 динара;
- Карта за три дана (погодна туристима, ионако је просечан боравак у БГД-у до три дана) - 500 динара;
- Карта за вожње од и до аеродрома, која важи још нпр. 30 минута након напуштања буса/комбија који довози путнике са аеродрома - 300 динара.

Не пада ми ништа сада на памет, али би на неки начин могла да се подстакне употреба БГ воза и Беовоза.

Поента приче је да треба добро анализирати правце кретања и потребе грађана, просечно време потребно за кретање на најуобичајенијим рутама, као и бројне примере по различитим градовима, а затим створити систем који би био оптимално прилагођен Београду тако да подстакне коришћење јавног превоза. У Варшави су нпр. увели карте важности 20 и 40 минута. Притом су на свакој станици и у сваком возилу обележили колико времена траје превоз до било које друге тачке. Ако путујеш до тачке за коју пише да ти треба 19 минута да стигнеш до ње купујеш карту од 20 минута, без обзира што бус може да упадне у гужву и да путују сат времена. Наравно, то може да створи проблем при преседању, а постоје још неке примедбе на овај начин организовања тарифнног система, али није то тема. То је само један пример, постоје и другачији. Битно је да се нешто ради, анализира, предлаже и уводи, а не као код нас, да се годинама врти једно те исто - неефикасно.
 
Danga":cqolgzl9 je napisao(la):
@Nikola011: i dalje očekujem tvoj odgovor - ko je bliži proceni godišnjeg prihoda "BusPlus ortaća", ti (sa 600.000 evra) ili ja (> 4 miliona evra)?

Ma verujem da si ti, ja sam to mislim procitao negde na Studiju B ili slicnom mediju :)
Za mene je i to bilo mnogo :)
 
Ja bih samo uveo da traje vremenska 2 sata,a onda kada dobijemo metro smanjio to na sat i po i to je to :)

Inace od juce se moze dopuniti bus plus i na 9 lokacija GSP-a koji su ranije prodavali markice.I na njima se moze platiti i karticom sto je recimo prednost u odnosu na placanje gotovinom na kioscima.
 
Једино сам против превише комбинација, замислите све могуће комбинације и + омогућавање избора броја путника.
Мој предлог је да буду 1 сат-60 дин и да ово буде подразумевана опција а 2 сата -90 дин а ово да буде опциона као сада избор друге зоне.
Дневне и недељне карте би требало да буду за једнократну употребу и да буду папирне и да не сме да се деси да ових карата нема у продаји у хотелима и туристичким информативним центрима.
 
Nigde nisam video da se karte prodaju u hotelima i turističkim kućicama. Mogli bi samo da naprave automate gde bi se mogle kupiti karte
 
Уствари постоји још елегантније решење за временске карте.
Валидација се врши приликом сваког уласка, први пут кад се уђе скине се 60 дин и уколико се преседања обављају у току започетог сата не наплаћује се додатно, уколико се уђе у други сат онда се додатно скине 30 дин и важи исто за наредни сат.
Ово сигурно подржава систем а једноставно је за употребу, само се прислони картица без додатнпг петљања са опцијама.

Ово би одговарало свима, и ту би погодност требало искористити за енергичну борбу против шверцовања.
 
Karta kod vozaca 120 din za jednu voznju
Karta od 60dina 1h
Karta od 80din 2h
Karta od 150 din dnevna
Godisnja karta popust za kupovinu
I turisticke karte
 
Do sada su kontrolori izdali samo 1000 kazni!!!A kao 100 000 usmenih opomena(to jest gledanja kroz prste)

Sada bus plus angazuje jos 200 kontrolora.Poceli su danas bez milosti da kaznjavaju pa trce svi da dopune kartice na kioske kao blesavi :laugh:
 
Vrh