Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

direktor":1snhwg9p je napisao(la):
Karta kod vozaca 120 din za jednu voznju
Karta od 60dina 1h
Karta od 80din 2h
Karta od 150 din dnevna
Godisnja karta popust za kupovinu
I turisticke karte

250 дин за 3 дана и 400 за 7 дана
 
JohnnyLee":3hvpnklk je napisao(la):
direktor":3hvpnklk je napisao(la):
Karta kod vozaca 120 din za jednu voznju
Karta od 60dina 1h
Karta od 80din 2h
Karta od 150 din dnevna
Godisnja karta popust za kupovinu
I turisticke karte

250 дин за 3 дана и 400 за 7 дана

zašto bi onda bilo ko kupovao mesečnu ako može da kupi 4 x nedeljnu i da ga košta 1600 dinara?
 
JohnnyLee":r0witiwg je napisao(la):
direktor":r0witiwg je napisao(la):
Karta kod vozaca 120 din za jednu voznju
Karta od 60dina 1h
Karta od 80din 2h
Karta od 150 din dnevna
Godisnja karta popust za kupovinu
I turisticke karte

250 дин за 3 дана и 400 за 7 дана

Cene su ti previse smesne, cak je i ova za 3 dana smesno jeftina :)

Pojedinacna karta 60 dinara
Dnevna karta 500 dinara
Nedeljna karta 1.200 dinara

Vremenske karte su u Beogradu nepotrebne jer nekad sa onom od 1h ne mozes da izguras jednu voznju, a nikad ne znas na cemu si, ne znam ko bi kupovao tu vrstu karata uopste.

Dnevne i nedeljne karte kupuje neko sa strane uglavnom, i njemu nije mnogo 500 dinara ako ima da se voza po Beogradu celi dan. Ako misli da je to mnogo, neka placa svaku voznju.

Cilj je sto vise napraviti beneficija za one stalne korisnike, a sto vise "odrati" one koji su u njemu samo privremeno, to je svuda u svetu.
Po meni bi recimo godisnja karta trebalo da dobije mnogo nizu cenu (jer je kupis iako ides na odmor, negde sa strane, a platis unapred). Npr, negde oko 22.000 dinara sto je 30% popusta i uz to da ti ostane besplatna SMS kontrola dolazaka vozila na stanicu.
 
nikola011":199sly6v je napisao(la):
Vremenske karte su u Beogradu nepotrebne jer nekad sa onom od 1h ne mozes da izguras jednu voznju, a nikad ne znas na cemu si, ne znam ko bi kupovao tu vrstu karata uopste.

Lepo si rekao nekad... Ja recimo sa voždovca do grada moram da koristim 2 ili 3 linije, a nikad u životu nisam se vozio duže od 60 minuta... Jedino ako gledaš nekog sa neke periferije pa do grada..
Ima jako puno deonica koje se prelaze za manje od pola sata sa više prevoza, tako da je ova karta i više nego potrebna.
 
Da samo da ne zaboravimo na vreme koje potrošiš u čekanju prevoza, koje je neretko i preko pola sata kao na linijama 18 i 37. A u proseku ih ja čekam po 10-15 minuta.
 
belgrey":3mn3dgjr je napisao(la):
[zašto bi onda bilo ko kupovao mesečnu ako može da kupi 4 x nedeljnu i da ga košta 1600 dinara?

е јес вала, на то нисам мислио :) то сам ионако дао илустративно које би временске карте још требало убацити
 
angry bird":udub3nvz je napisao(la):
Da samo da ne zaboravimo na vreme koje potrošiš u čekanju prevoza, koje je neretko i preko pola sata kao na linijama 18 i 37. A u proseku ih ja čekam po 10-15 minuta.

Pa kada 18 nema pola sata, obično ne možeš ni da udješ u tu koja će ti doći, a onda neće biti ni kontrole, tako da ti svakako ne treba karta :)

Ali zato imaš sms dojavu kada stižu autobusi, pa ideš drugim pravcima i kombinuješ više prevoza..
Recimo kada čekam od ušća do autokomande 9, nema nje, a ide 7, neću sigurno čekati 9 nego ću ući u 7 do beogradjanke, pa dalje tamo do autokomande se lako stigne.
 
nikola011":1lecsttr je napisao(la):
Vremenske karte su u Beogradu nepotrebne jer nekad sa onom od 1h ne mozes da izguras jednu voznju, a nikad ne znas na cemu si, ne znam ko bi kupovao tu vrstu karata uopste.

Dnevne i nedeljne karte kupuje neko sa strane uglavnom, i njemu nije mnogo 500 dinara ako ima da se voza po Beogradu celi dan. Ako misli da je to mnogo, neka placa svaku voznju.

Cilj je sto vise napraviti beneficija za one stalne korisnike, a sto vise "odrati" one koji su u njemu samo privremeno, to je svuda u svetu.

Мислим да ниси најбоље схватио временски концепт, у року од сат времена мора да се обави преседање. Па и ако се аутобус заглави негде неће доћи контрола и рећи "жао ми је ваша карта је истекла пре 30 секунди", већ на пример ако се чека први аутобус 10 мин па се вози 20 мин, па се чека следећи 10 мин, друго преседање се обавило у року од сат времена и сада није битно колико траје вожња другим аутобусом. Већина релација би могла да се уклопи у ових сат времена, овај други сат треба оставити за приградске линије које се чекају и по сат времена. У ретким случајевима се може десити да и ово није довољно али не формирају се правила на основу изузетака.

Дневна карта може да користи и некоме ко редовно купује маркицу али је нпр. био одстуан и не исплати му се куповати за цео месец и дневна карта му одради посао. Даље нису сви срећници па да користе само градски превоз, негде су станице удаљене и по пола сата (често неосветљеног и блатњавог пута где вребају чопори паса) па грађани користе аутомобиле и градски превоз. Неко има такве потребе за путовањем да градски превоз не покрива те релације па користи аутомобил свакодневно а градски превоз само понекад тако да се не слажем са концептом "дерања" оних који превоз не користе свакодневно.
 
Док сам се спремао да одговорим, orion је већ написао неке ствари које сам хтео ја да додам. :)

Тачно је да је концепт тарифирања по Европи такав да је најскупље купити појединачну карту, а да једна вожња буде најјефтинија онима који стално користе градски превоз. Међутим, то не значи да неког треба ''одрати''. Циљ је да се јавни превоз учини довољно примамљивим што већем броју људи, а да се тако на крају скупи више прихода. Тако и они који купе дневну карту треба да осете неку корист у односу на куповину више појединачних. У случају да је појединачна карта 60 динара, а дневна 500 (више од осам пута скупља), колико би било путника којима би се исплатило да је купе? Дневна карта треба да се исплати већ код четири или пет вожњи у току дана.

Миљења сам да је од оваквог бусплус система са пластичним ''кредитним'' картицама, колико год савремен био, много бољи систем са папирним картама, са електронским откуцавањем, тако да на карти остане време првог оверавања. На тај начин би се отворила могућност да се уведе што већи број врста карата. Зашто не бисмо имали тарифни систем који се прилагођава различитим категоријама путника, односно различитим потребама грађана? Тако може само да се унапреди коришћење јавног превоза. Овако, сем што стално морамо да проверавамо колико кредита имамо на картици, морали бисмо и да памтимо када смо први пут валидирали карту, тј. откад нам тече 60/90/120 минута важности карте.
 
orion":151suy8b je napisao(la):
Мислим да ниси најбоље схватио временски концепт, у року од сат времена мора да се обави преседање. Па и ако се аутобус заглави негде неће доћи контрола и рећи "жао ми је ваша карта је истекла пре 30 секунди", већ на пример ако се чека први аутобус 10 мин па се вози 20 мин, па се чека следећи 10 мин, друго преседање се обавило у року од сат времена и сада није битно колико траје вожња другим аутобусом. Већина релација би могла да се уклопи у ових сат времена, овај други сат треба оставити за приградске линије које се чекају и по сат времена. У ретким случајевима се може десити да и ово није довољно али не формирају се правила на основу изузетака.

Дневна карта може да користи и некоме ко редовно купује маркицу али је нпр. био одстуан и не исплати му се куповати за цео месец и дневна карта му одради посао. Даље нису сви срећници па да користе само градски превоз, негде су станице удаљене и по пола сата (често неосветљеног и блатњавог пута где вребају чопори паса) па грађани користе аутомобиле и градски превоз. Неко има такве потребе за путовањем да градски превоз не покрива те релације па користи аутомобил свакодневно а градски превоз само понекад тако да се не слажем са концептом "дерања" оних који превоз не користе свакодневно.

Ali to onda vise nije vremenska karta. Moze da bude neka presedacka za 100 dinara, 2 voznje autobusima koji su stanicno vezani (da ne ispadne da kupis 2 karte za 100 dinara pa da koristis kad ti je volja). Ili za one koji kombinuju GSP+BG voz.

Pa to i jeste poenta, ako imas auto, pojedinacne karte ti sluze za dopunu prevoza. I gde to ima smisla da neko koristi i ima auto, a treba mu jos dati beneficije za prevoz. Beneficije bilo gde dobija samo onaj ko nema uopste novca i koji zavisi samo od gradskog prevoza. Auto je luks kategorija, to sto ljudi u Srbiji to smatraju za normalnost po meni ne stoji. Ne koristim auto i nemam ga. Pa samo je registracija u rangu moje polugodisnje voznje, a gde je auto i benzin? Imam i ja neke prijatelje bankare, i oni bi da se voze kolima do BG voza, pa na posao i nazad, kolima idu svuda van posla, ali bi nekako da im taj BG voz bude za dzabe, mnogo im je da plate markicu, ali im nije mnogo da imaju auto i trose benzin koliko god je potrebno.

Za dopunu prevoza koriste se pojedinacne karte. Ako svakog dana ides negde prevozom, markica ti vec postaje isplativa kategorija.
Za 500 dinara koliko sam rekao da je dnevna karta ne mozes da kupis ni 3.5l benzina. Da li ti je isplativije da platis dnevnu kartu ako imas puno posla taj dan, ili da upalis kola i jos placas parkiranja, ti odluci. A ja ti kazem da ako ti stvarno treba, 500 dinara ce ti biti jeftino.

To je stvarno cudno koliko je ljudima u Srbiji auto nuznost, a naspram toga GSP koji je nekoliko puta jeftiniji, treba da bude jos jeftiniji.

A ako ti treba pola sata do autobusa, ti onda i nisi bas u nekoj gradskoj zoni. Ipak se sve placa na neki nacin. Ako si se odlucio da napravis kucu i da zivis za nekih 500e/m2 naspram nekog ko je platio stan 1.500 e/m2 racunao si na to da ce te nesto drugo vise kostati.
 
Barkley":3ednph43 je napisao(la):
Тако и они који купе дневну карту треба да осете неку корист у односу на куповину више појединачних. У случају да је појединачна карта 60 динара, а дневна 500 (више од осам пута скупља), колико би било путника којима би се исплатило да је купе? Дневна карта треба да се исплати већ код четири или пет вожњи у току дана.

Миљења сам да је од оваквог бусплус система са пластичним ''кредитним'' картицама, колико год савремен био, много бољи систем са папирним картама, са електронским откуцавањем, тако да на карти остане време првог оверавања. На тај начин би се отворила могућност да се уведе што већи број врста карата. Зашто не бисмо имали тарифни систем који се прилагођава различитим категоријама путника, односно различитим потребама грађана? Тако може само да се унапреди коришћење јавног превоза. Овако, сем што стално морамо да проверавамо колико кредита имамо на картици, морали бисмо и да памтимо када смо први пут валидирали карту, тј. откад нам тече 60/90/120 минута важности карте.

Ako nekom treba 6 voznji, a to je recimo da ode iz grada na NBGD, pa se vrati, pa ode na Vidikovac, pa se vrati, pa ode na Mirijevo, pa se vrati. Zar njemu za toliku voznju treba naplatiti manje od 360 dinara? Pa za koliko bi ti da se vozas celi dan u prevozu?

Zbog automata i nisam za vremenske karte, bile bi apsolutno bezveze ako ih uvedu i nepotrebne. Vremenske se u gradivoma uvode sistemom SMS placanja pa bi onda znao koliko ti je vremena ostalo kao kod parkinga. Dao sam primer presedackih, koje su bolje i dovoljne.
 
@Barkley
За ово што тренутно ради систем довољни су и стари бушачи. Овај систем би дошао до изражаја тек са временским концептом чак би био бољи од система који би штампао време јер на тај начин не би могле да се реше ситуације када је преседање обављено у року од сат времена а вожња траје дуже.
На овоме примеру што сам претходно навео са два преседања, одштампа се време уласка у првои аутобус нпр 12:00, вожња траје 20 мин, па 10 мин чекања, па улазак у други аутобус, након 40 мин вожње уђе контрола и виде да је карта истекла пре 10 мин како ти сад да докажеш да си ушао у аутобус за време трајања карте. Поред тога мало је напорно да путник мора да мери време.

Овако са валидаторима први пут се скине новац а ако контрола уђе после оних сат и 10 мин може да виде да је преседање започето у року од сат времена и да је карта исправна, поред тога ако се уђе у други сат не мора путник да прорачунава време већ то ради сам систем путник само да поведе рачуна да има новца на картици.

Даље потребно је направити такав систем да путник само принесе картицу и чује бип да не мора да стоји поред и бира неке опције јер је у гужви то готово немогуће или у најмању руку није згодно.
 
nikola011":221dhpr5 je napisao(la):
Ali to onda vise nije vremenska karta. Moze da bude neka presedacka za 100 dinara, 2 voznje autobusima koji su stanicno vezani (da ne ispadne da kupis 2 karte za 100 dinara pa da koristis kad ti je volja). Ili za one koji kombinuju GSP+BG voz.

Pa to i jeste poenta, ako imas auto, pojedinacne karte ti sluze za dopunu prevoza. I gde to ima smisla da neko koristi i ima auto, a treba mu jos dati beneficije za prevoz. Beneficije bilo gde dobija samo onaj ko nema uopste novca i koji zavisi samo od gradskog prevoza. Auto je luks kategorija, to sto ljudi u Srbiji to smatraju za normalnost po meni ne stoji. Ne koristim auto i nemam ga. Pa samo je registracija u rangu moje polugodisnje voznje, a gde je auto i benzin? Imam i ja neke prijatelje bankare, i oni bi da se voze kolima do BG voza, pa na posao i nazad, kolima idu svuda van posla, ali bi nekako da im taj BG voz bude za dzabe, mnogo im je da plate markicu, ali im nije mnogo da imaju auto i trose benzin koliko god je potrebno.

Za dopunu prevoza koriste se pojedinacne karte. Ako svakog dana ides negde prevozom, markica ti vec postaje isplativa kategorija.
Za 500 dinara koliko sam rekao da je dnevna karta ne mozes da kupis ni 3.5l benzina. Da li ti je isplativije da platis dnevnu kartu ako imas puno posla taj dan, ili da upalis kola i jos placas parkiranja, ti odluci. A ja ti kazem da ako ti stvarno treba, 500 dinara ce ti biti jeftino.

To je stvarno cudno koliko je ljudima u Srbiji auto nuznost, a naspram toga GSP koji je nekoliko puta jeftiniji, treba da bude jos jeftiniji.

A ako ti treba pola sata do autobusa, ti onda i nisi bas u nekoj gradskoj zoni. Ipak se sve placa na neki nacin. Ako si se odlucio da napravis kucu i da zivis za nekih 500e/m2 naspram nekog ko je platio stan 1.500 e/m2 racunao si na to da ce te nesto drugo vise kostati.

Па зато сам и рекао временски концепт а не временска карта, аутобуси поседују рачунаре који су за више редова величине моћнији од оних помоћу којих су астронаути раније обављали прорачуне за одлазак у свемир а код нас се ови валидатори користе за нешто што може да обави примитивна механичка справа.
А и како би ти дефинисао "станично везане аутобусе" шта ако се неко попне са З. Венца до Теразија или оде до Трга што су реалне опције. Зашто се неко не би возио две станице трамвајем до Славије па прошетао до З. Венца па отишао до Батајнице, систем треба могућности да отвара а не да затвара

И тај твој пријатељ банкар ако сваки радни дан користи Бгвоз и по цени од 60 дин то је 120*25=3000 дин значи да му се опет исплати маркица и шта ћемо сада, како банкару који вози кола забранити да купи маркицу која је повлашћена за све? (то што се воз не плаћа сам критиковао на другој теми)
Ја нисам навео пример оних који кола возе из луксуза већ из преке потребе и могао бих навести доста таквих примера. А ако неко себи може приуштити тај луксуз да вози кола до центра онда плати гаражу а пре тога кружи градом тражећи слободну ја нећу да будем љубомортан на њега.

Ова цена појединачних карата никако није повлашћена неко ко вози на плин 10 км пређе за мање од 100 дин а негде се за 10 км обаве 3 преседања па је јасно да аутобус није конкурентан аутомобилу у доста случајева. Са временским кјонцептом ствари би легле на своје место.

Близу ми је аутобуска станица не води ме лични проблем да пискарам овде ;)
 
orion":2nje9qzk je napisao(la):
И тај твој пријатељ банкар ако сваки радни дан користи Бгвоз и по цени од 60 дин то је 120*25=3000 дин значи да му се опет исплати маркица и шта ћемо сада, како банкару који вози кола забранити да купи маркицу која је повлашћена за све? (то што се воз не плаћа сам критиковао на другој теми)
Ја нисам навео пример оних који кола возе из луксуза већ из преке потребе и могао бих навести доста таквих примера. А ако неко себи може приуштити тај луксуз да вози кола до центра онда плати гаражу а пре тога кружи градом тражећи слободну ја нећу да будем љубомортан на њега.

Ова цена појединачних карата никако није повлашћена неко ко вози на плин 10 км пређе за мање од 100 дин а негде се за 10 км обаве 3 преседања па је јасно да аутобус није конкурентан аутомобилу у доста случајева. Са временским кјонцептом ствари би легле на своје место.

Близу ми је аутобуска станица не води ме лични проблем да пискарам овде ;)

Pa ja ne kazem da mu neko brani da kupi markicu, ali obicno je onima koji imaju auto markica nekako "skupa" pa ne bi bas da je kupuju, ako bi to moglo jos nekako jeftinije da im vise ostane za benzin.

Sad vidim da ono za presedacke karte ne bi islo, ali ne bi valjale ni te vremenske jer bi neko uvek kalkulisao da opet nalazi neka pravdanja, a i ta tumacenja, nasao sam se u vozilu, nisam, nisam video do kad mi vazi i sl. prosto ne bi islo. Ili da traje koliko traje, pa ti vidi da li ces stici ili neces, ili da ne postoji. Moras da racunas da prevoz koriste prosti ljudi i sistem mora biti krajnje prost. Ja znam sta si ti hteo da kazes, ali dok bi nekom objasnio to pravilo, uhodavanje sistema bi trajalo jos par godina.

U Beogradu se ide na sistem da je markica neverovatno jeftina, i da ako redovno koristis prevoz dobices ga za neki relativno mali novac u odnosu na druge oblike, a ako ga ne koristis redovno, pa ti ga oda plati skuplje.
Ako 3 puta mesecno menjas prevoz, pa onda ti i nije skupo, ako to radis vise od 10 puta, pa ti onda kupi markicu. Pojedinacna karta je najbolja zarada prevoza i niko nece tu kategoriju slabiti nekim jeftinim vremenskim ili dnevnim kartama jer za to prosto nema razloga. Ako ti prevoz treba u velikoj meri za samo jedan dan, pa ti onda plati 500 dinara, nije mnogo. Nije mnogo ni da dodjes u BG na 7 dana i da se vozis neograniceno za 1.200 dinara. Gde ces jeftinije. Pojedinacne, dnevne, nedeljne i vremenske karte ne doticu socijalno ugrozene i nema nijednog razloga da budu jeftinije.
 
^^
Баш ово што сам навео је најједноставније могуће решење једноставније и од тренутног где треба да се бира прва или друга зона.
Све што треба је да се прислони картица (неперсонализована, ко има маркицу треба да је покаже само на захтев контроле) први пут само скине кредит, а при сваком следећем уласку или потврди валидност картице или скине додатни износ ако је започет други сат и ја ту не видим ништа компликовано.
Ту се слажем да је појединачна вожња најбоља за превозника јер тако може лицемерно да се прича како имамо јефтин превоз, а уствари је доста скуп, даље може да се прича да имамо савремен систем а нема везе што не користимо његове могућности...
Дневна 500 и недељна 1200 су реалне цене и оне треба да буду папирне управо да се не би нарушавао концепт да је довољно само прислонити картицу на апарат.
 
Neko je uporno hteo da plati BusPlus karticom (debitnom, kreditnom, svejedno). To moze uraditi na 9 prodajnih mesta GSP-a.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1508109

"Истовремено, из овог предузећа обавештавају кориснике услуга јавног градског превоза да уплате за електронску допуну персонализованих и неперсонализованих „бус плус” картица могу вршити готовим новцем, платним картицама и чеком."
 
@orion Прилично логично и изводљиво звучи све што си написао око пластичних vs папирних карата. :kk:

@nikola011 Дневне карте се не користе сваког дана, у супротном би се узимале маркице, тј. месечне. Логика је иста и код једних и код других. Колико би требало наплатити маркицу некоме ко се вози сваког дана у месецу по седам-осам пута? А он плаћа исто као и неко ко користи само по два превоза сваког дана.

Што се тиче цене истих, и даље сматрам да би она требала да буде негде између цене три и четири појединачне које важе 60 минута. Дакле, ако би 60-минутна коштала 70 динара - дневна 230 или 250, а тродневна 500. С тим да бих уместо дневних увео 24-часовне (исто тако и 72-часовне уместо тродневних). То значи да карта важи 24 (72) часа након прве валидације. Има разлике. ;)
 
Trebao bi da se uvede rok od 7 dana za uplacivanje busplusa ukoliko te na pocetku meseca uhvate bez dopune. Pocetkom meseca lako zna da bude praznik ili vikend i ljudi jednostavno ne stignu da uplate, a sve vise firmi isplacuje zarade izmedju 1. i 5. u mesecu. Za novu godinu smo imali awkward situaciju - salteri GSP su se zatvorili 31.12. u 14h a otvorili tek 4.1. Iako je sad druga firma na tim poslovima ne treba dopustiti da gatamo kakvo će im biti radno vreme. A potom treba uvesti pretplatu od datuma do datuma a ne samo za određeni mesec jer više nema štampanja kontigenata markica.
 
jel moze na svakom validatoru da se otkucju dve voznje za dve ozobe sa jednom karticom ??
 
sasa901":2p21ib2r je napisao(la):
jel moze na svakom validatoru da se otkucju dve voznje za dve ozobe sa jednom karticom ??
Na žalost to se može učiniti samo na aparatu koji se nalazi na prvim vratima kod vozača, zašto su tako uradili nije mi jasno.
 
Ima negde gde su na svakom validatoru ponudjene opcije, ali za svaki slučaj udji na prva vrata, tamo uvek ima to
 
kopmania":2zmulqxt je napisao(la):
Ima negde gde su na svakom validatoru ponudjene opcije, ali za svaki slučaj udji na prva vrata, tamo uvek ima to

Ili za svavi slučaj uđi na zadnja vrata i reci kontroloru da validator ne nudi opciju za grupnu kartu (jer nigde ne piše da može samo na prvim vratima) i uštediš min. 120 dinara.
 
Danas u 16, kontrola je napisala kaznu jednom čoveku. To je prvi put od kako je krenuo ovaj novi sistem da sam video da je neko dobio kaznu. Inače u zadnje vreme sve češće viđam kontrolu, da li je na pomolu neka promena u dosadašnjoj praksi?
 
Bivis":3rvsvypd je napisao(la):
Na žalost to se može učiniti samo na aparatu koji se nalazi na prvim vratima kod vozača, zašto su tako uradili nije mi jasno.

To je verovatno u skladu sa prvobitnim planom o striktnoj kontroli gde bi se validatori gasili cim se zatvore vrata, a vozac da ima kontrolu nad vecim grupama. Sistem zamisljen kao u Svedskoj, a radi srpski. U Beogradu kad udje grupa, ne moze joj niko nista, tako da mogu i taj prvi da ugase :)
 
Vrh