Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ok, pohvalno je što ugovor dostupan javnosti, ali i dalje ostajem pri svojoj tvrdnji da ovo nije normalna zemlja :p , koliko vidim iz ugovora uslov za raskid je otkup opreme ''po povoljnijim cenama ili cenama datim u prijavi''. Nisu Turci nimalo naivni.
 
Jutros se u program Studija B ukljucila jedna devojka sa pitanjem da li je potrebno placati prevoz posto je primetila da se niko ne kaznjava :lol:
Voditeljka kaze da je i sama to primetila i da ce kontaktirati BusPlus :o

(nemoj samo njih please!!! :bash: )
 
Pozdravljam stav kontrolora BusPlusa, koji u 99% slučajeva ne obraćaju pažnju na to da li su personalizovane kartice validirane ili ne, već samo na to da li je na njih uplaćen novac za taj mesec, što je i logično :)
Ta besmislena validacija personalizovanih očigledno sama od sebe odlazi na smetlište istorije :D
 
Ok, očigledno je da nisi shvatio o čemu se radi. Nisu problem personalizovane kartice dopunjene za tekući mesec, u potpunosti se slažem da njihova validacija nije potrebna. Problem je njihovo tolerisanje onih koji nemaju nikakvu karticu, dakle onih koji se prevoze a ne plaćaju. Takvih je sve više.
 
мислим да је важно да се сви валидирамо, јер се тако очигледно издвајају они који не плаћају. за 6месеци или годину дана или када већ када се уведе ред међу саможиве грађане, било би логично да нас 15 који платимо 16-ом кажемо где ти је карта. мислим да би то било сјајно. да ли ће и када то да заживи...видећемо. то сам видео у москви нпр...
 
zelja87":28t6jfme je napisao(la):
мислим да је важно да се сви валидирамо, јер се тако очигледно издвајају они који не плаћају. за 6месеци или годину дана или када већ када се уведе ред међу саможиве грађане, било би логично да нас 15 који платимо 16-ом кажемо где ти је карта. мислим да би то било сјајно. да ли ће и када то да заживи...видећемо. то сам видео у москви нпр...

Pa ja sam od pocetka i pomislio da je to jedini razlog za validaciju, kao nekog da bude sramota od drugih zato sto se svercuje. Sta mene briga da li on ima kartu ili ne, to nije moj posao. Ne pitam ja nikog za kartu ni na jednom drugom mestu van Beograda, pa je svi placaju. Djilas bi jos i to da nam namakne, ja na nekog da vicem zbog karte, a negovi pajtasi da uzimaju 600.000 evra godisnje! Pa jos ja treba da se tucem i da im podizem procenat, na sta ti to lici? Da nisi radnik BusPlus-a!?
 
a stvarno bi mogli da počnete da se medjusobno cinkarite. Što kaže Nikola da pomognete i Busu-Plusu i kontrolorima.
 
zelja87":ktg0v70x je napisao(la):
...било би логично да нас 15 који платимо 16-ом кажемо где ти је карта...

Да ли овде, после речи "платимо" недостаје запета? :|
Без ње, или са њом, смисао је сасвим другачији, ако ме разумеш.

А ово o "саможивим грађанима" је море без обале и на овој теми, а и много, много шире.
Предлог ти је, по мом дубоком уверењу, лош и неперспективан. Батали! :notok:
 
Članak preuzet iz Večernjih novosti

Beograd: Švercerima u gradskom prevozu 39.000 kazni
N. V. BRKOVIĆ | 25. maj 2012. 22:40 |

Kontrolori "Busplusa" izdali veliki broj opomena putnicima bez karte u gradskom prevozu. Ako ne izmirite dugovanja na vreme - prinudna naplata

LOV na "švercere" je krenuo: kontrolori "Busplusa" do sada su izdali čak 39.000 opomena putnicima u gradskom prevozu. Mada su prvih meseci primene novog sistema naplate za većinu Beograđana bili nevidljivi, a prema onima bez karte krajnje tolerantni, period uhodavanja se završio i kontrole su sve češće, pa se savetuje sugrađanima da overavaju svoje kartice. U suprotnom, moraće da plate kaznu, a nesavesnim korisnicima usluga javnog prevoza koji ne izmire dugovanja na vreme - sledi plenidba!


- U proseku se beleži oko milion očitavanja dnevno - kažu u "Busplusu". - Putnicima bez karte izdato je 39.000 opomena, dok je u vozilima gradskog prevoza naplaćeno 1.000 doplatnih karata. Odlukom o javnom linijskom prevozu propisana je obaveza putnika da ima očitanu "Busplus" karticu ili kartu kupljenu kod vozača. Na zahtev kontrolora putnik je dužan da pokaže voznu ispravu, a ukoliko je nema ili to odbije, mora da pruži podatke o svom identitetu, plati doplatnu kartu u visini od 1.500 dinara i potom nastavi započetu vožnju.
PAPIRNATIH KARATA IMA - NEMA
PUTNICI se žale da na kioscima nema dovoljno papirnih nepersonalizovanih kartica, čija je cena 40 dinara, limit dopune 600 dinara, a važnost tri meseca. U "Busplusu", međutim, tvrde da je njihova prodajna mreža sa 950 prodajnih mesta, snabdevena svim vrstama kartica.

Putniku koji ne postupi po zahtevu kontrolora biće uručena opomena koja sadrži: podatke o putniku, visinu naknade, datum dospeća, liniju javnog prevoza, garažni broj i vrstu vozila, datum izdavanja, potpis i službeni broj kontrolora. Putnik je po uručenju opomene dužan da se udalji iz vozila na prvoj narednoj stanici. Iz "Busplusa" poručuju da će sve opomene koje nisu izmirene na vreme, biti procesuirane i pokrenut postupak prinudne naplate.

U MAJU 315.000 MESEČNIH DOPUNA

PREMA podacima novog operatera, oko 650.000 sugrađana poseduje personalizovanu karticu. Ovog meseca dopunjeno ih je 315.000, što je za 12.000 manje nego u aprilu, a čak 26.000 manje u odnosu na mart.

Ipak, ova brojka je za 50 odasto veća nego kada su važile ranije karte GSP..

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
[box]Ovog meseca dopunjeno ih je 315.000, što je za 12.000 manje nego u aprilu, a čak 26.000 manje u odnosu na mart. [/box]
Zašto?
 
hobotnica":26ujqgxv je napisao(la):
[box]Ovog meseca dopunjeno ih je 315.000, što je za 12.000 manje nego u aprilu, a čak 26.000 manje u odnosu na mart. [/box]
Zašto?

Ako je Mart 353, April 327, a Maj 315, pre bilo kakvog pokušaja odgovora na ovo pitanje - nužno je sagledati strukturu ovih kumulativnih cifara, po pozicijama:
- zaposleni,
- nezaposleni,
- studenti,
- đaci,
- penzioneri...

Tek tada je moguće nešto (samo) naslutiti, a bez tih podataka sve je (tek) puko nagađanje.

EDIT 1: Opet glupost (novinarska i/ili BP): "...pa se savetuje sugrađanima da overavaju svoje kartice. U suprotnom, moraće da plate kaznu..."
Kazna je za one koji ne izvrše uplatu, a ne za one koji su uplatili, makar je i ne overavali. :bash:

EDIT 2: nikola011, skoro u svemu smo saglasni, ali kako si došao do one cifre od 600.000 evra godišnje? Mislim da je ona barem sedam puta veća!
 
Takodje sam prisustvovao situaciji da dve devojke nisu imale karte, kontrola je samo produzila dalje, nekim srednjoskolcima je kontrolorka validirala kartu,dok meni nista nije rekla, takodje su dve moje prijateljice dobile kaznu, tako da ima svega. A primecujem da sve veci broj ljudi ne validira kartu (i dalje smo u manjini)
Ali problem je sto se ovde opet vracamo na pocetak: kada sam se ukljucio u ovu diskusiju, bilo je argumenata kako je sad to privatna firma (ovde prefiks 'privatno' ocigledno daje mitske moci), i kako ce sad juriti svaku kaznu, pa makar emigrirao na novi zeland,stici ce me mocna ruka privatne firme koja juri svaki dinar. Sa druge strane, toj istoj privatnoj firmi je obezbedjen nesmetan priliv prihoda za koji garantuje grad (drzava), pa smo dobili privatni komunizam. Kao sto sam vec rekao, iza ovoga, nazalost, ne stoje ljudi kojima je cilj unapredjene i razvoj bilo cega osim sopstvenog imovinskog stanja, i onda zasto bi se cimali oko nekih klinaca koji nemaju kartu, kad ovamo kaplje svakog meseca od zaposlenih. A nesto ne cujem vise argumente 'tako je u svetu, evropi...'. Ja bih bio presrecan da je u celoj ovoj prici zaista jedini problem samo u (ne)validaciji. Ponavljam po ko zna koji put: svaki sistem je dobar samo koliko i ljudi koji stoje iza njega.
 
gosha":1xwitq3a je napisao(la):
Sa druge strane, toj istoj privatnoj firmi je obezbedjen nesmetan priliv prihoda za koji garantuje grad (drzava), pa smo dobili privatni komunizam.

Da li je to stvarno tako, ja sam mislio da njihova zarada zavisi od ukupne količine sredstava koju građani izdvoje za busplus, barem mi je to delovalo logično. Ako je tako kao što ti kažeš, onda me ova politika ne kažnjavanja ni ne čudi. Onda bi neko stvarno trebalo da odgovara za ovaj ugovor sa Turcima.
 
a čujem da su se pojedine institucije pod gradskim patronatom uspele izboriti i skinuti sa "prinudnih personalizovanih BPK" pozivajući se na kolektivne ugovore i pravo potrošača na izbor. Tako da su tu izgubli poneku sigurnu paricu.
 
Bio je juče protest na Trgu Republike protiv kapitalizma i poveći transparent protiv BusPlusa, govorilo se o besplatnom javnom prevozu
 
MA to oni 99 % što je bio protiv ACTA skup... pa kao stop busplus ili tako nešto
roze transparenti valjda :D
 
jlaki":ba3dyoz3 je napisao(la):
Bio je juče protest na Trgu Republike protiv kapitalizma i poveći transparent protiv BusPlusa, govorilo se o besplatnom javnom prevozu
Mislis occupy nesto nesto?

Simpaticni su mi ti ljudi jer su isti kao hipici za vreme vijetnama,znamo sta je problem ali ne i sta je resenje.

Besplatan gradski prevoz je samo ostvariv u socijalizmu.

A sto se tice busplusa prestajem da ga uplacujem jer svi bukvalno koje znam se svercuju.
 
Извини, Вучко, што ћу да моралишем - јер то иначе не волим да чиним - али зашто се, као модератор на форуму о градским темама, тј. човек са мало већим правима, не суздржиш од јавног изрицања намере да ћеш се "шверцовати", заправо - чинити прекршај којим ћеш оштетити град за око 300 евра годишње?
 
Danas sam morala da kumim i molim čiku na lastinom peronu u Bg-u da me pusti. Peronske karte su opet UVEDENE!!

Pustio me je jer sam rekla da nisam obavestena, da nije bilo na medijima i da zurim na posao.

Karta kosta 250 dinara za godinu dana, ali u brzini , nisam shvatila kako se placa...da li na busplus personalizovanu ili je to neka druga karta...nista nisam shvatila.
Stvarno strasno sta nam rade.
 
Пантограф":i5a0mieq je napisao(la):
Извини, Вучко, што ћу да моралишем - јер то иначе не волим да чиним - али зашто се, као модератор на форуму о градским темама, тј. човек са мало већим правима, не суздржиш од јавног изрицања намере да ћеш се "шверцовати", заправо - чинити прекршај којим ћеш оштетити град за око 300 евра годишње?

Zato sto cu i ja da kazem da od juna necu uplacivati BusPlus.

Godine su prosle, sam znas koliko su samo osteceni oni koji su cutali i placali prevoz, i sad ispadamo budale, iz meseca u mesec pada prodaja, izbori zavrseni, neka firma uzima debele pare i opet nikom nista. Saljes apele televiziji, gradu, svi te ignorisu i kazu ako hoces placaj, ako neces, nikom nista, dodace Djilas iz budzeta.

Jedino je ostalo da masovnim bojkotom placanja zaista nekog malo mrdnes sa mrtve tacke.
To bi sad trebali i druge jos vise javne licnosti da kazu, a ne voditeljka sa studija B da izjavi kako i ona vidi da nikad niko nije dobio kaznu i da se pola njih svercuje i izjavi: STA JE, TU JE!

Pa dokle?!
 
vucko":sktxv2da je napisao(la):
jlaki":sktxv2da je napisao(la):
Bio je juče protest na Trgu Republike protiv kapitalizma i poveći transparent protiv BusPlusa, govorilo se o besplatnom javnom prevozu
Mislis occupy nesto nesto?

Simpaticni su mi ti ljudi jer su isti kao hipici za vreme vijetnama,znamo sta je problem ali ne i sta je resenje.

Besplatan gradski prevoz je samo ostvariv u socijalizmu.

A sto se tice busplusa prestajem da ga uplacujem jer svi bukvalno koje znam se svercuju.


Saznao sam juče, ovo je bio marks21
 
nikola011":11cgf2yf je napisao(la):
Пантограф":11cgf2yf je napisao(la):
Извини, Вучко, што ћу да моралишем - јер то иначе не волим да чиним - али зашто се, као модератор на форуму о градским темама, тј. човек са мало већим правима, не суздржиш од јавног изрицања намере да ћеш се "шверцовати", заправо - чинити прекршај којим ћеш оштетити град за око 300 евра годишње?

Zato sto cu i ja da kazem da od juna necu uplacivati BusPlus.

Godine su prosle, sam znas koliko su samo osteceni oni koji su cutali i placali prevoz, i sad ispadamo budale, iz meseca u mesec pada prodaja, izbori zavrseni, neka firma uzima debele pare i opet nikom nista. Saljes apele televiziji, gradu, svi te ignorisu i kazu ako hoces placaj, ako neces, nikom nista, dodace Djilas iz budzeta.

Jedino je ostalo da masovnim bojkotom placanja zaista nekog malo mrdnes sa mrtve tacke.
To bi sad trebali i druge jos vise javne licnosti da kazu, a ne voditeljka sa studija B da izjavi kako i ona vidi da nikad niko nije dobio kaznu i da se pola njih svercuje i izjavi: STA JE, TU JE!

Pa dokle?!


Па, добро; не кажем да није уопште логички заснован такав став, али, знамо од Сократових времена да су многа мишљења која изгледају логички заснована уствари - софизам.

Не бих да понављам оно Фридмановско: "Нема бесплатног ручка", али ту лекцију никако да научимо на (Сократовом) Балкану. Ево Грци - деда им био сиротиња, чувао овце; отац им био као ми сада; они одједном добили веће плате од Немаца, тј. постали богати; и сад им је тако страшно да буду мало мање богати, крај света! А неће људи да плаћају порез, па то ти је. Опљачка их држава, прво конзервативци, па социјалисти (јер Папандреу је амерички човек), па Немци, а ето појавио нам се социјалиста Оланд као нада - а да, то је онај што иде возом у Брисел, а председнички авион истовремено лети тамо без њега, празан...
Мислим, мени је мука од левичарске демагогије, исувише, иако ни капитализам не обожавам. А ми смо као баждарени на све то, још од несрећног Пашића, преко Броза, Слобе, радикала, жутих, црвених, иних...
"ХОЋЕМО редован превоз"; "ХОЋЕМО чисте аутобусе"; "ХОЋЕМО Метро", "МИ то плаћамо" (sic!), "Ми смо метропола" (Охо!), али ако би могла да кошта карта 25 динара, ма не дам им ни то, ђубрад лоповска, ионако све покраду, а комшијина тетка се шверцује... (по тој логици се и вере ратосиљасмо: "Знам ја једног попа што мрси на Велики петак"...) Мислим, стварно. докле?!
Надасве је то неплаћање вожње - тј. коришћење права без испуњавања сопствених обавеза - неморално, и ту мислим на Кантов категорички императив. А то је зли Шваба, а тамо јавни превоз, као што сви знамо, ништа не ваља...
 
Vrh