Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Bivis":3j8seiih je napisao(la):
Danas u 16, kontrola je napisala kaznu jednom čoveku. To je prvi put od kako je krenuo ovaj novi sistem da sam video da je neko dobio kaznu. Inače u zadnje vreme sve češće viđam kontrolu, da li je na pomolu neka promena u dosadašnjoj praksi?

I ja sam krajem meseca video dosta kontrole ali i dalje po istom sistemu i obavezno neke devojcice. Jos uvek nijednom nisam video pisanje kazne. Kako je izgledao taj covek sto su mu napisali kaznu, slabasan, onemocao, jel bio bolestan, pijan, sta mu se desilo? Kako su mu izmamili licnu kartu?
 
nikola011":2j2zdjme je napisao(la):
I ja sam krajem meseca video dosta kontrole ali i dalje po istom sistemu i obavezno neke devojcice. Jos uvek nijednom nisam video pisanje kazne. Kako je izgledao taj covek sto su mu napisali kaznu, slabasan, onemocao, jel bio bolestan, pijan, sta mu se desilo? Kako su mu izmamili licnu kartu?

Muškarac, oko 40 godina nije pravio nikakav problem čim mu je zatražila ličnu kartu predao ju je, a kaznu mu je naplatila devojka koja nema ni trideset godina. Ono što se po meni razlikuje u ovoj situaciji od svih prethodnih jeste činjenica da sam prvi put čuo od kontrolora da traži ličnu kartu, a ne da samo kaže putniku da izađe na sledećoj.
P.S. Nije bio ni bolestan, ni pijan ni onemoćao :lol: .
 
Danas je bila kontrola.Nisam imao kartu i to priznah kontrolu.

Trazio mi je licnu,ja rekoh da cu je pokazati cim vidim sluzbeno lice.

I onda ide klasicna prica,pa ja sam sluzbeno lice.

A gospodine,na osnovu kog zakona ste sluzbeno lice?

Mali ne mlati vec vadi licnu.

I onda je krenulo vredjanje i prica kako me ceka patrola policije na sledecoj stanici da me uhvate jer im je glavni zadatak da apse one koji se svercuju u gradskom prevozu.

Da ne pricam dalje pricu,2-3 nabildovana lika nije ni tako maltretirao vec je samo mene sikanirao jer nisam krupan stasom,e zato cu se svercovati nadalje za inat!Jesam bu****,ali ne tolika!Od prvog srednje kupujem svakog meseca povlasticu sto mu dodje nekoliko hiljada eura i imam pravo da trazim bolju uslugu jer se vec subvencionise gsp sa nekih stotinak miliona eura godisnje i to i od mojih para od poreza.
 
Vucko +1

Ja to drvim od kad sam na forumu. Sad ce da te sikaniraju clanovi ;)
 
vucko":308lch72 je napisao(la):
imam pravo da trazim bolju uslugu jer se vec subvencionise gsp sa nekih stotinak miliona eura godisnje i to i od mojih para od poreza.
E sada ovo je već stara priča, koja je na ovom topiku ižvakana već mnogo puta. Da li Ti i drugi koji se švercujete imate pravo da zahtevate bolju uslugu? Moje mišljenje je da nemate, jer malo je bezobrazno očekivati ili čak zahtevati bolje stanje autobusa, a švercovati se u istom. E sada, potpuno je neprihvatljiva ili po meni čak odvratna ta selektivnost kontrolora prilikom odabira putnika koje će kontrolisati. To bi trebalo pod hitno da se promeni, jer u suprotnom svako dalje plaćanje bus plusa postaje besmisleno. Ali ne mogu ipak da se otmem utisku da je u našem narodu preovladala kultura neplaćanja gsp, za koju uvek postoje opravdanja. Moje prijatelje koji se švercuju uvek pitam da li smeju tako da se voze taksijem a da na kraju ne plate, jer to je po meni isto.
P.S. Tebi kao moderatoru je već jednom skrenuta pažnja da nije prikladno savetovati druge da krše propise, ipak je na tebi mnogo veća odgovornost nego na nama običnim članovima.
 
Bivis":4su9ggqp je napisao(la):
Da li Ti i drugi koji se švercujete imate pravo da zahtevate bolju uslugu? Moje mišljenje je da nemate, jer malo je bezobrazno očekivati ili čak zahtevati bolje stanje autobusa, a švercovati se u istom.
:dil:
vucko":4su9ggqp je napisao(la):
Od prvog srednje kupujem svakog meseca povlasticu sto mu dodje nekoliko hiljada eura i imam pravo da trazim bolju uslugu jer se vec subvencionise gsp sa nekih stotinak miliona eura godisnje i to i od mojih para od poreza.

Bivis":4su9ggqp je napisao(la):
E sada, potpuno je neprihvatljiva ili po meni čak odvratna ta selektivnost kontrolora prilikom odabira putnika koje će kontrolisati. To bi trebalo pod hitno da se promeni, jer u suprotnom svako dalje plaćanje bus plusa postaje besmisleno.
:kafa:
 
Pa i ja od prvog srednje koristim usluge sportskog centra Taš, pa mi to ne daje za pravo da odbijam da ubuduće plaćam ulaznicu. A što se tiče subvencionisanja GSP od strane grada, pa nije Beograd jedini grad koji to radi. U većini evropskih gradova se praksa subvencionisanja prevoza praktikuje, a plaćanje istog se podrazumeva. Ali želim samo da ponovim da ukoliko kontrolori ubuduće ne počnu da sve jednako tretiraju ,tj. da ista pravila važe za sve, svako buduće plaćanje busplusa se obesmišljava.
 
Sto se tice te selekivnosti......
Pre neki dan sam bio u 83 kada ulazi kontrola. Jedan od njih, muskarac srednjih godina (oko 40) imao je zatvoreno oko i crnu masnicu ispod. Nekako mi ga je bilo zao, on radi taj posao ne zato sto voli, vec sto mora da bi prehranio svoju decu, i posle ga neko tuce i prebija zbog toga. Tako da ta selektivnost nije pitanje kontrolora vec njihove zastite i bezbednosti.
Postujem Vuckov stav ima dosta opravdanog gneva tu, ali ja ne volim da se moja merila vrednosti i kriterijumi odredjuju prema drugima. To me podseca na ono "...ali mama, celo odeljenje je dobilo jedinice", kao opravdanje.
 
Na tašu je ako se ne varam bila neka rekonstrukcija pa je sređeno, a u gsp-u nikakva rekonstrukcija, samo čista destrukcija. :D
 
milanche":1brlnaaa je napisao(la):
Sto se tice te selekivnosti......
Tako da ta selektivnost nije pitanje kontrolora vec njihove zastite i bezbednosti.
To jednostavno nije i nikada ne bi smelo da bude opravdanje za njihovo tolerisanje tj. selektivnost prema švercerima. Onaj koji bi trebalo da vodi računa o njihovoj bezbednosti je njihov poslodavac, ako on nije sposoban da im to obezbedi, onda nije ni trebalo da ulazi u ovaj posao.
 
milanche":2zecld4i je napisao(la):
Jedan od njih, muskarac srednjih godina (oko 40) imao je zatvoreno oko i crnu masnicu ispod. Nekako mi ga je bilo zao, on radi taj posao ne zato sto voli, vec sto mora da bi prehranio svoju decu, i posle ga neko tuce i prebija zbog toga. Tako da ta selektivnost nije pitanje kontrolora vec njihove zastite i bezbednosti.

Zao mi je coveka, ali u ovoj drzavi se od svakog posla pravi socijalna kategorija da nekog zbrines da dobije novac, a sama svrha posla uvek ispadne nebitna. Ne mogu kontrolori i obezbedjenja dobijati kadrove preko omladinske zadruge. Oni uzimaju ogroman novac od naplate karata i suvise je glupo pustiti ih da budu zadovoljni standardnom naplatom, a da dodaci iz budzeta i dalje budu nenormalno visoki.

Gde su nestali oni kontrolori sa pocetka BusPlusa, u crnim uniformama, slicni komunalnim policajcima? Zasto takvi ne ostanu? Zasto u saradnji sa komunalnom policijom ne kaznjavaju? Moze komunalna da ih ceka na sledecoj stanici gde ce lepo docekivati ljude koji nemaju kartu, a nisu hteli da daju dokumenta zbog kazne. Nista nisu prodrmali, ceo sistem je dobio epitet "Dzaba ste krecili".

I naravno, narod to oseca, mesecne uplate se konstantno smanjuju iz meseca u mesec.
 
Mislim da je najbolji period bio dok su nosili žute prsluke. Tada su uglavnom izbegavali bilokakve sukobe, tako što bi izašli iz autobusa pre nego što udju..
 
kopmania":3gpxo0p1 je napisao(la):
Mislim da je najbolji period bio dok su nosili žute prsluke. Tada su uglavnom izbegavali bilokakve sukobe, tako što bi izašli iz autobusa pre nego što udju..

Nije poenta izbegavati sukob, nego odraditi posao kako treba.

Ma jok, najbolje da se na vozila gradskog prevoza stave rotaciona svetla kao na policijskim automobilima koja bi se automatski aktivirala pri ulasku cipovanih kontrolora da bi putnici koji nemaju kartu lepo znali u koji autobus da ne udju zbog mogucih sukoba. Svasta.
 
Da li se sećate kada je krenuo ovaj sistem, pa kada su najavljivali da će kontrolori čim uđu u autobus blokirati validatore. Pitam se da li se to ikada uopšte desilo, pretpostavljam da nije.
 
Nikola '93":14n2jbl5 je napisao(la):
U OZ Bulevar traze 150 kontrolora :D

Samo pozitivno!
Kako su krenuli bice 3 kontrolora na svako vozilo!
Izgleda da su spojili lepo i korisno, enormno ce smanjiti broj nezaposlenih pred razgovor sa MMF-om :)
 
Deo teksta iz oglasa za kontrolore....
Dakle kriterijumi su isti kao i do sada, omladinci treba da budu ozbiljni i spremni na rad, bez pirsinga i spremni na oštar kodeks oblačenja, odgovorni i savesni
Ne razumem zašto im smeta pirsing? :mad:
 
Da nemam ispite da spremam, prijavio bih se i ja.
minimum 2 meseca, radi se po smenama, 150 din/h
 
Uvek interesantan, bar za mene, Miodrag Zec.
Moglo bi da se stavi u svaku temu na ovom forumu da bi dosli do resenja misterije
"Zasto je kod nas ovo bas ovako, a nije tako na nekom drugom mestu?"

Ja nisam bas toliko putovao, ali izgleda da stvarno imamo neka cudna razmisljanja i odnose prema mnogim stvarima u zivotu.

http://www.youtube.com/watch?v=N9J9YF5alo8&feature=g-hist
 
nikola011":2tjzkmfl je napisao(la):
Nije poenta izbegavati sukob, nego odraditi posao kako treba.

Ma jok, najbolje da se na vozila gradskog prevoza stave rotaciona svetla kao na policijskim automobilima koja bi se automatski aktivirala pri ulasku cipovanih kontrolora da bi putnici koji nemaju kartu lepo znali u koji autobus da ne udju zbog mogucih sukoba. Svasta.


Ali seti se pre, da je mnooooogo više kazni pisano. LJudi su jako teško izlazili na kraj sa kontrolorima, kada budu bez karte. Uglavnom su uvek davali lične karte i dobijali kazne. Sada niko ne dobija kazne... Jedan period je tolika navala kontrolora bila, da su ljudi sigurno kucali karte, jer im se nije isplatilo da skoro svaku vožnju izlaze napolje.
 
Bivis: „Da li se sećate kada je krenuo ovaj sistem, pa kada su najavljivali da će kontrolori čim uđu u autobus blokirati validatore…”

Glupost od samog početka!
Nemoguće u praksi jer sa njima ulaze i neki putnici i šta onda? Ako ne odmah, baš odmah – kada?
U kombinaciji sa validacijom samo dok vozilo stoji u stanici – glupost na kvadrat!

“spremni na oštar kodeks oblačenja…”

što se mene tiče – mogu da budu i onako “kežual” (svim danima, a ne samo petkom), ali ako je ovo što do sada videh “oštar kodeks”, onda ne znam o čemu se radi. Reflektujući prsluci su bili sasvim primereni – jeftini i delotvorni.
 
jos jedan glas za fluo prsluke, imam utisak da su bili daleko efikasniji onda. nikad necu zaboraviti kad su u autobus usla 3 radnika beograd puta, mada imali neke sljastece jakne, pola busa pobeglo napolje, pola pohrlilo da ponisti kartu :)
A selektivnost postoji, i to ne samo zbog `zabrinutosti za sopstveno zdravlje`, pre nekoliko nedelja u autobusu 73, zena kontrolor, nekim klincima iz srednje skole drzi govor kako mora da validira kartu, onda onda odma pored pustila dve devojke bez karte, i meni nije nista rekla sto nije validirana karta... A recimo u nocnoj 68 svojevremeno je bila zena kondukter koju nisi mogao da nabedis da se vozis jednu stanicu za dzabe, pa sve i da radioaktivna kisa pada napolju...vidjao sam gromade od kontrolora, koje boli uvo da li imas il nemas kartu,a mogao bi jednom rukom da izbaci pola busa napolje... zavisii i od karaktera.

Poenta je da nismo dobili nikakvo sustinsko poboljsanje usluge, jos kad poskupe od jula/avgusta (kad vec), bice veselo...
 
Ma nema vajde od prsluka. Jeste najveca naplata bila kad se na Zelenom vencu nalazilo 100 kontrolora. Ali ko normalan misli da je to stanje odrzivo na duzi rok? To je bilo tada radi marketinga, a ko zna koliko je to kostalo. Zna se sigurno u svetu sta je kontrola, u kom procentu ih treba imati, kakve ce pravce birati. Sve je to vec poznato, smisleno. Ostaje problem da li ce kontrolor da odradi posao ili nece. Kod nas izgleda nece, tako da bilo sta drugo, njihov enorman broj, upozoravanje prslucima i slicne gluposti na duzi vremenski period ne mogu uroditi plodom.

Jos jednom ponavljam ideju. Kulturni kontrolori u uniformama kao na pocetku rada sistema BusPlus, sa sacekusama komunalnih ili obicnih policajaca na sledecoj stanici.
Jeste problem i sto ce se neko u medjuvremenu validirati dok su oni unutra, ali jos veci je taj sto 90% ljudi koji se svercuju nece da kupe ni onu kartonsku kartu sa jednom dopunom na njoj kao "siguricu". Vecina svercera uopste ne kupuje nikakvu kartu i nisu je kupovali nikad u zivotu.
 
Vrh