Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Bezkontaktna validacija se odnosi na pretplate to jest karte sa kojih se ne skida kredit prilikom voznje vec se samo registruje ulazak i IZLAZAK putnika iz vozila.

Ubrzao bi se ulazak putnika, izbeglo maltretiranje, a dobili bismo daleko pouzdaniju statistiku jer bi i izlazak bio registrovan.
Sistem radi sam, putnik nista ne mora da radi.

Konflikt u polju se izbegava postavljanjem senzora na svaku ulaznu kapiju, kao u radnjama.

Ako senzor moze odjednom da procita RFID informacije sa svih proizvoda u kolicima (i u dzepovima :) ) u supermarketu prilikom prolaska kroz kapiju (jaci senzori omogucavaju cak citanje na par stotina metara to jest citavog magacina) zasto bi to bilo komplikovanije u autobusu?

Kartice sa kreditom bi morale i dalje rucno da se validiraju.
 
Za vikend sam cuo da na nepresonalizovnu plasticnu kartu moze da se usplati max do 2000 din
i posle mozete da je bacite, nesto neverujem u ovo ali opet.
 
Personalizovanu plastičnu možeš koliko hoćeš puta i bilo koji iznos.

A kartonsku možeš max 600 dinara i nju baciš
 
Не знам да ли да о овоме пишем на овој теми:

Данас сам око подне путовао из Железника према Вождовцу, и на стајалишту код Пијаце Железник сам чекао 54. Знам да иде на сваких 45 минута, па сам решио да искористим предности нових технологија. Откуцао сам *011* и број станице, и згрошио сам се одговором који сам добио: Од седам аутобуских линија, које стају на том стајалишту, добио сам информације само за две линије. Само за 58 и 88 од линија 54, 55, 58, 88, 512, 521, 522. За који пенис они сматрају грађане предграђа, а нарочито кориснике линија које имају проређен ред вожње!
 
Pa verovatno sistem ima svoja ograničenja što se broja stanica tiče. Bilo bi zanimljivo da ako autobus nije u dometu od nekih recimo 20-tak stanica, dobiješ reklamnu poruku od neke taxi službe... ;)
 
tripko":13annv46 je napisao(la):
Za vikend sam cuo da na nepresonalizovnu plasticnu kartu moze da se usplati max do 2000 din
i posle mozete da je bacite, nesto neverujem u ovo ali opet.
Postoje tri vrste:
1. Personalizovana plastična
2. Nepersonalizovana plastična
3. Nepersonalizovana kartonska (traje tri meseca i ima ograničenje od maksimalno 600 dinara dopune)

E ako su stvarno uveli ograničenje i na tu plastičnu od 2000 dinara onda do moj...do Malog mokrog luga!
 
Sammael":1mlqsavh je napisao(la):
Rok je pomeren zato što su uplatnice štampane gotovo nedelju dana kasnije nego što je to uobičajeno, a mislim da je krivac za to vodovod.

:lol:
 
Karlo del Ponte":15jgin9h je napisao(la):
Не знам да ли да о овоме пишем на овој теми:

Данас сам око подне путовао из Железника према Вождовцу, и на стајалишту код Пијаце Железник сам чекао 54. Знам да иде на сваких 45 минута, па сам решио да искористим предности нових технологија. Откуцао сам *011* и број станице, и згрошио сам се одговором који сам добио: Од седам аутобуских линија, које стају на том стајалишту, добио сам информације само за две линије. Само за 58 и 88 од линија 54, 55, 58, 88, 512, 521, 522. За који пенис они сматрају грађане предграђа, а нарочито кориснике линија које имају проређен ред вожње!


Ja sam u pocetku pomislio da je u pitanju ogranicen broj stanica, ali kad sam jednom dobio za liniju 610 broj 17, shvatio sam da nije to. Kada sam se nalazio blizu nekih pocetnih stanica i koristio sistem, shvatio sam da ukoliko nijedno vozilo nije na pocetnoj stanici za liniju koju cekas, nece se naci na listi. To sam uocio na raznim stanicama i bar ja mislim da je to u pitanju. To bi u tvom slucaju znacilo da se u tom momentu nijedno vozilo od tih linija koje se nisu prikazale nije nalazilo na pocetnim stanicama za tvoj pravac, svi autobusi su u tom trenutku isli suprotno ili su prosli pored tebe, a njih ne registruje.
 
^^^Тако је, систем региструје само возила која су отпочела вожњу, имао сам и сам прилике то да приметим, нарочито у близини почетних стајалишта. Претпостављам да ће временом увести и информације о будућим поласцима, кад заживи систем за временско извештавање који је тренутно у тест фази.
 
Sadasnji sistem moze da prikazuje ispred broja koliko je stanica udaljeno vozilo
i ukupan broj vozila koja su tog tog momenta na liniji
Svakog jutra na TVu kazu ,,danas je na BG ulce izaslo toliko vozila-znaci-svakog jutra se prijavljuje tacan broj, te je to poznat podatak - da li je to istina :rolleyes:

Nazalost , to su spredumisljajem vesto izbegli, jer svako bi ih lako uhvatio u lazi i kradji
kada naplacuju koliko je vozila tog dana - meseca radilo

Primer
linija 23 od 37 vozila , 3 stanice je prvo vozilo udaljeno od Vas
23 37/3

Njima je bolje da nadogradjuju sistem radi prikaza vremena , nego da upisu koliko vozila ima na liniji
te kada na liniji manjka par vozila niko ne moze da vidi kradju ne ostvarenih desetinu polazaka
pa zasto onda i ne krasti Beogradjane :laugh: :lool: :laugh:


verujem da se sva :kum: vozila nalaze u supruntom smeru
a pare velike i lepe :p
 
Znam, ja sam cuo to za vikend i suludo mi deluje informacija. Ali opet
znajuci nas ne bih me iznenadilo cak takva ludost.
 
Privatnicima se plaća po obrtu (poluobrtu), a ne po tome da li su tog dana izašli. Zbog toga se dešava često da vlasnici "renomiranih" preduzeća ne dozvoljavaju vozačima da isključe vozilo kada je u kvaru, nego da se kako znaju voze do kraja smene ili baš ako je teži kvar dovuku do terminusa odakle će poslati zamenu.
 
boca-ica":11oltsz4 je napisao(la):
Sadasnji sistem moze da prikazuje ispred broja koliko je stanica udaljeno vozilo
i ukupan broj vozila koja su tog tog momenta na liniji
Svakog jutra na TVu kazu ,,danas je na BG ulce izaslo toliko vozila-znaci-svakog jutra se prijavljuje tacan broj, te je to poznat podatak - da li je to istina :rolleyes:

Nazalost , to su spredumisljajem vesto izbegli, jer svako bi ih lako uhvatio u lazi i kradji
kada naplacuju koliko je vozila tog dana - meseca radilo

Primer
linija 23 od 37 vozila , 3 stanice je prvo vozilo udaljeno od Vas
23 37/3
Не видим никакву квалитативну информацију за кориснике јавног превоза у томе колико возила оперише на линији. Уосталом то се и мења у зависности од доба дана. Не треба грађани да буду полиција да прате ове ствари. А и сада ће преко ГПС-а и централизованог система увек моћи да се провери који је аутобус изостао, није одвезао до краја итд.
 
Мало сам се присећао и 99% сам сигуран да сам до сада уплатио 2100 динара на Бус плус пластичну неперсонализвану, тако да ми та прича о лимиту звучи прилично лажно.
 
Михаило":2vnl46jq je napisao(la):
^^^Тако је, систем региструје само возила која су отпочела вожњу, имао сам и сам прилике то да приметим, нарочито у близини почетних стајалишта. Претпостављам да ће временом увести и информације о будућим поласцима, кад заживи систем за временско извештавање који је тренутно у тест фази.

Registruje vozilo koje stoji na pocetnoj stanici, samo je glupo kad ne znas kad krece. Jednom sam bas dugo cekao. Ali sa ovim vremenom u zagradi i to ce da regulisu, npr, pisalo, 23-3(9), 23 je bia na pocetnoj, a treba joj mnogo manje od 9 minuta da stigne, znaci registruje minute prema vremenu polaska autobusa.
E sad, za te koji retko idu, iako nisu stigli na pocetnu stanicu, mogli bi da napisu samo vreme u zagradi, prema redu voznje, koji se, nadam se, bar za te linije postuje. Npr 401-(14) iako nema nijedne 401-ice na pocetnoj stanici, ali ona mozda stize za 2-3 minuta i po redu voznje bi mogla da dodje do tebe za 14 minuta.
 
Не треба грађани да буду полиција да прате ове ствари :blah:


Od naseg novca iz buđeta se kupuju vozila
Od naših para preko Busplusa se placaju prevoznici
Zašto onda nije dobra da znam da u ovom momentu na izabranoj liniji saobraca 5 ili 15 vozila


Ako je je gužva u vozilu koje pristiže, imacu izbor da sačekam naredno
ali to je bez te informacije nemoguce

Ako je na trasi manje vozila (5) onda je čekanje besmisleno jer ce i dalje biti gužve i u narednom
i obrnuto ako je više vozila (svih 15 ) onda ce gužva biti manje te se isplati sačekati naredno
.

Kapacitet tj broj vozila i minutaža do prispecaprvog vozila su povezane ali su različite stvari

Stoga vrlo jasno ima potrebe da i takva infgormacija bude dostupna
al na nečiju žalost nus produkt je i transparentost
:laugh: :lool: :laugh:
 
boca-ica":3ekzas23 je napisao(la):
Zašto onda nije dobra da znam da u ovom momentu na izabranoj liniji saobraca 5 ili 15 vozila

Ako je je gužva u vozilu koje pristiže, imacu izbor da sačekam naredno
ali to je bez te informacije nemoguce
Broj vozila tebi nista ne znaci, znaci upravo ono sto imas na telefonu, a to su dva naredna vozila, i uskoro procena minutaze za koliko dolaze. Sta meni znaci sto znam da na liniji 23 mozda ima i po 30 vozila kad u spicu ne mogu da se izvuku iz Takovske po 20 minuta.

To sto ti hoces da nadgledas GSP, ti gledaj nekako da se ubacis u te kontrole, mada mislim da ce kartu sa vozilima izbaciti i na internet kao u drugim gradovima, pa ces videti sva vozila sa njihovim brzinama kretanja, pa mozes da ih brojis po celi dan.
 
Postoje službe i i sistemi za nadgledanje i zato stavljanje u prvi plan ,,špiuniranje,,
kao razlog odbijanja je besmisleno i skretanje sa poente

Na svim temama raznih saobracajnih javnih vozila iznošen je primer kada vozila
dolaze u poretku ,,vozne kompoziocije,, iz opravdanih i ne opravdanih razloga
(na primer kao što je naveden zastoj u Takovskoj) i upravo zato je i bitno putniku znati, broj koj cirkuliše

Od septembara placacemo i zahtevanu inormaciju na mobilni
pa sad i tu šta nam daju daju :bash:

Svaka informacija sa više podataka je olakšanje pri donošenju odluke
na primer sadašnju inormaciju

linija 23 prvo vozilo 3 stanice

23/ 3


mogli da dobijemo ( po predhodnom postu )
linija 23 od 7 vozila prvo 3 stanice
23 7/ 3
ili
linija 23 od 37 vozila prvo 3 stanice
23 37/3

jeste različita i različito je odluka putnika o ulasku u vozilo
što je jako važno u narednom vrelom - letnjem periodu (vidi temu održavanje vozila)

Dodavanje ukupnog br. vozila na liniji je jednostavno i za proste sisteme a kamoli ovaj gromoglasno reklamirani

Nemam nameru da se raspravljam
ko hoce da gleda pozitivno kao unapredjenje placene informacije tako ce i da ovo shvati
ko hoce da pljuje sa forom Balkanski špijun neka pljuje ( a da ima ne ostvarenih polazaka ima ih )
i jednima i drugima živeli :vops:
 
Не ваља ти логика. Информација о броју аутобуса на линији би створила више проблема него користи. Порука би била нечитљивија, а број возила на линији сам по себи не значи апсолутно ништа јер не носи информацију. Та возила могу бити негде заглављена, паркирана на окретници итд. Осим тога, свака линија би имала другачији број возила и нико не би могао да прати да ли је то мање од нормалног или више од нормалног. Али прва ствар је да би порука постала непрегледна без разлога. Једноставно, позитивне ствари те ставке су мање од негативних. На страну што за 99.9% људи не би ништа значило. Као кад би сад на беобилд форуму сваки други пост била нека реклама за неки производ који ће можда да купи 1% људи...
 
boca-ica":31singhv je napisao(la):
Svaka informacija sa više podataka je olakšanje pri donošenju odluke

To upravo nije tacno, da bi neki sistem bio dobar, on mora biti jasan, razuman, citljiv. Previse informacija unosi konfuziju. Ovi podaci treba da posluze svakom, od onih manje obrazovanih, pa do penzionera koji slabije vide.

Ide se i na verovatnocu takvog razmisljanja koje ti imas. Recimo, 95% ljudi se uvek zuri i ne koristi uopste ovaj sistem, nego uvek ulazi u prvo vozilo. Ja sam jedan od retkih koji saceka sledece zato sto sam video da je blizu. Ti sad govoris o varijanti da ce neko da sedi na stanici i ceka 3,4,5 bus zbog guzve. Hajde iskreno reci, ko to radi, ja sam jedan od rektih koji saceka i taj sledeci koji se prikazuje na telefonu, a kamoli da ceka dalje.

Drugo, zamisli ljude koji sad gledaju na telefonu 23 37/3, neko pojma nema da li mu je informacija o liniji 37 ili 23 npr. Previse nepotrebno komplikujes sistem, a nema nikakvu korist. U stvarnom zivotu niko ne ceka 3. vozilo u nizu pa je zato i stavljeno samo 2 u poruku.
 
Ne znam za Moskvu, ovo je ГЛОНАСС za gradić Rjazan. Imaju i informacije o zagušenosti ulica http://probki62.ru/
325384.jpg
 
Vrh