Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Felix55":3co0w5y4 je napisao(la):
Da li uopšte viđate BusPlus kontrole po prevozu ovih dana? Ne pamtim kada sam poslednji put naišao na njih...

I ja sam ih tek juce prvi put video posle mesec dana, i to u vidu nekog porodicnog biznisa. Dvoje odraslih i jedna, po meni, ne starija od 18 godina devojka koja je dosta licila na onu zenu. Prosetase se busom sa aparatima, ko je dao kartu na uvidjaj videli su, ko nije - nikom nista...

Ako posle ovih izbora ne vidim da se kontrola uozbilji, onda cu prestati da placam, pa stvarno vise ne vidim svrhu.
 
Ja ih skoro u 16 ni ne viđam. Ali ono što mi posebno ide na živce, jeste činjenica da od kada je uveden busplus, nisam video ni jednog kontrolora da je kaznio nekoga. :rant: Prošle nedelje kada sam poslednji put video kontrolore bilo je u punoj 83, tada nisam uspeo da nađem mesto jer dok sam validirao kartu neki mamlaz je ugrabio priliku i seo, dolazi onda kontrola kod njega i traži mu kartu, on je naravno nema, odlično ja se već ponadao oslobodiće mesto i napustiće autobus. Jok, ništa od toga, kontrola je po ko zna koji put švercerima progledala kroz prste , a mi koji plaćamo kartu ko nas šiša mi ćemo da stojimo. Ako stvarno ne počnu da ih kažnjavaju, više neću da plaćam kartu, neću niko da me pravi budalom.
 
Pa sve vreme o tome ovde i pricamo, nijednom nisam video da je bilo ko kaznjen od kada je uveden BusPlus, a oni drski vise i ne moraju da se svadjaju, samo ignorisu kontrolore koji opet nisu neki bar malo strasniji ljudi i bilderi, nego neke seke, tete i matorci, pa stvarno katastrofa!
 
Zvao sam malopre busplus korisnički centar i izneo im problem, da stvarno nisam video nijednog kontrolora da je kaznio bilo koga. Kad ona mene uverava da to nije istina, da nema povlašćenih, da kontrolori nikome ne gledaju kroz prste. U jednom trenutku imao sam osećaj da se igram gluvih telefona sa njom, na kraju je rekla da će preneti nadležnima, prave te ludim i preko telefona. :laugh:
 
A pogledaj moje prepucavanje sa njima preko mail-a, nisu mi ni odgovorili na kraju:
*******************************************
Kome: Nadleznom organu Gradske uprave

Pitanje: Pitanje za gradonacelnika od strane stalnog glasaca DS-a:
Bio sam stravicno ljut kada je ljudima oprosteno dozivotno svercovanje autobusom, ja to prosto nikako nisam mogao da razumem, tu sam ostecen za bar 2.000 evra. Najavljivao se BusPlus, koliko sam bio besan, toliko sam se trudio da poverujem da ce sve postati bolje. Svi su govorili, videcete, nema sverca, bice bolja naplata, to je bila i njegova osnovna svrha. Nemojte me zamajavati obicnim GPS sistemima i SMS porukama, to je grad mogao i sam da postavi, ionako ce se to skoro naplacivati. Davao sam cak i neke predloge da se to poboljsa, na forumima se trudio uvek da ga podrzim u svakom smislu. Poslednjih par komentara od svih koji su podrzavali ovaj sistem je bio, gotovo je, nije uspelo, svi se jos vise svercuju, kontrolori samo setkaju autobusima. Nikad nisam video da je neko dobio kaznu, a video sam bar 30 kontrola! Izadji na sledecoj stanici, ili prodje pored njega ako se pravi lud, sad je jos bezbednije voziti se bez karte nego pre! Da li je to to, BusPlus zadovoljan sa procentom od ove sume koja je bila, ko nije placao prevoz i dalje ga ne placa, a bice ih sve vise jer ljudi polako “osecaju slobodu”. BusPlus dobija procenat, uvedena Komunalna policija, a sve sto sam ja dobio je to da izigravam budalu i da se “klikcem” na ulazi svaki put! Jeste li ozvanicili kraj BusPlus-u jer ja onda stvarno vise nemam apsolutno nijedan argument da glasam za Vas?
*********************************************
Poštovani,

Prvi rezultati novog sistema ukazuju na to da su prihodi od prodaje karata uvećani za 13,5 odsto u odnosu na period pre njegovog uvođenja. Deo građana, međutim, i dalje ne overava svoje personalizovane kartice, što ne znači da nemaju na njima uplaćenu mesečnu dopunu, zbog čega izgleda da se mnogo putnika švercuje. Mi često apelujemo da je očitavanje obavezno i važno zbog analiza linija javnog prevoza. U ovakvoj situaciji kontrola ima izuzetno delikatan zadatak, jer ne sme da prekorači svoje nadležnosti, a u isto vreme uspešno vrši kontrolu i izdaje opomene neispravnim putnicima. Mi želimo da izbegnemo ekscesne situacije i nadamo se da će vremenom svi građani prihvatiti obavezu i očitavati svoje kartice.

Vama se zahvaljujemo na ukazanoj primedbi i tome što se ponašate kao savestan putnik u javnom prevozu.

S poštovanjem,

Jelena Bogavac

Bus Plus
***************************************************
Pisao sam Gradonacelniku preko sajta www.beograd.rs, dobio odgovor od Jelene Bogavac, posto vidim da se pitanje ne upucuje onom kome zelite, vec onom kome odluci beoinfo servis.
Ja kazem jedno, a vi opsti diplomatski odgovor. Svi govore, a ja sam se uverio da kontrola prosto pusta one koji nemaju nikakvu kartu, varijante su: izadjite na sledecoj stanici, ili ako se putnik pravi lud, kontrolor samo produzi. Vecina se vadi kako ne rade dopune, kako je jutros htelo da uplati kredita pa nije stigao i slicne stvari. I svima i dalje prolazi kao u vreme GSP-a, to vam kazem jer sve vise ljudi razmislja da je kriza prosla, pa i ja, i ne vidim dalju svrhu placanja prevoza, pravicu se lud, ili izlaziti ako treba, samo da je za dzabe. Ne govorim uopste o validaciji, i ja sam prestao to da radim.
Valjda i sami znate koliko je za vreme GSP-a naplata bila katastrofalno ocajna, vama je 13.5% uz svu galamu dobar posao, i odbijte vasu proviziju, bas sjajno. Ja vama sve vreme govorim da vasi kontrolori ne rade svoj posao. To ne kazem samo ja, to vec vide i osecaju svi. Ako nemate nadleznosti, zasto onda bilo ko placa prevoz?
************************************
Odgovor nisam dobio...
 
Nažalost za sada je tako. Videćemo da li će se nešto promeniti sada kada su prošli izbori, jer na duže staze ovakav sistem je neodrživ. Nisam siguran, ali mi se činilo da su pominjali da će kontrolori dobijati neki bonus ili procenat za svaku kaznu koju naplate, očigledno je da toga nema, jer čisto sumnjam da bi onda ovako olako puštali one bez karte da se švercuju.
 
Vidjam kontrolu ali kazne samo one koji su dovoljno blesavi da im prakticno gurnu u ruke licnu,ostali izadju napolje ili imate onaj stari fazon od ranije kada vam kontrola kaze-Idi kupi kartu kod vozaca.I onda izvadis novcanicu od 1000 dinara,vozac nema da ti vrati i eto,vozis se dzabe...
 
Ponavljam, samo je sigurna parica interes Bus Plljusa iliti lova unapred. Ide se na savest i mazanje očiju onih koji su i do sada bili savesni. Vrlo je interesantan i diskutabulan deo odgovora gospodje Bogavac. U ovakvoj situaciji kontrola ima izuzetno delikatan zadatak, jer ne sme da prekorači svoje nadležnosti, . Au, kao da se radi o lovcima na šverc drogom.
Šta znači to delikatan i šta znači prekoračiti nadležnost. Pa svi inspekcijski i policijski poslovi su delikatni. Znači ne treba ih ni raditi.
A sigurno je da većina mudrih i bezobraznih kad im pridje kontrolor mogu da kažu nemam karticu, ne dam pare, ne dam ličnu kartu i neću da izadjem. I šta, oni će u takvoj situaciji da zaustave autobus, da zovu interventnu ili komunalne manekene. Jeste da.
Odgovor " (ne)nadležnih ? " ne samo da je diplomatski već i pomalo bezobrazan.
 
Prvi rezultati novog sistema ukazuju na to da su prihodi od prodaje karata uvećani za 13,5 odsto u odnosu na period pre njegovog uvođenja.

Drugim rečima, boli njih paja što ti nemaš mesta da sedneš iako si platio, njima se prodaja uvećala...
 
Neka se njima povećala prodaja za (smešnih) 13.5%, ako ovako nastave za koji mesec će im pasti za 50%. Pa nije ni narod sisao vesla, pogotovo ovaj naš ne možeš tako držati disciplinovan bez konstantne kontrole.
Ja se ne vozim javnim prevozom, ali čujem od mnogih da su situacije kad validatori ne rade sve češće. Stvarno ne razumem tu, navodono privatnu kompaniju, kako oni misle da ostvare profit ako su uložili tolike pare za opremu, a zadovoljavaju se povećanjem prodaje od pišljivih 13.5%, sa sigurnom tendencijom pada.
 
nikola011":9619tyo9 je napisao(la):
A pogledaj moje prepucavanje sa njima preko mail-a, nisu mi ni odgovorili na kraju:
*******************************************
Kome: Nadleznom organu Gradske uprave

Pitanje: Pitanje za gradonacelnika od strane stalnog glasaca DS-a:
Bio sam stravicno ljut kada je ljudima oprosteno dozivotno svercovanje autobusom, ja to prosto nikako nisam mogao da razumem, tu sam ostecen za bar 2.000 evra. Najavljivao se BusPlus, koliko sam bio besan, toliko sam se trudio da poverujem da ce sve postati bolje. Svi su govorili, videcete, nema sverca, bice bolja naplata, to je bila i njegova osnovna svrha. Nemojte me zamajavati obicnim GPS sistemima i SMS porukama, to je grad mogao i sam da postavi, ionako ce se to skoro naplacivati. Davao sam cak i neke predloge da se to poboljsa, na forumima se trudio uvek da ga podrzim u svakom smislu. Poslednjih par komentara od svih koji su podrzavali ovaj sistem je bio, gotovo je, nije uspelo, svi se jos vise svercuju, kontrolori samo setkaju autobusima. Nikad nisam video da je neko dobio kaznu, a video sam bar 30 kontrola! Izadji na sledecoj stanici, ili prodje pored njega ako se pravi lud, sad je jos bezbednije voziti se bez karte nego pre! Da li je to to, BusPlus zadovoljan sa procentom od ove sume koja je bila, ko nije placao prevoz i dalje ga ne placa, a bice ih sve vise jer ljudi polako “osecaju slobodu”. BusPlus dobija procenat, uvedena Komunalna policija, a sve sto sam ja dobio je to da izigravam budalu i da se “klikcem” na ulazi svaki put! Jeste li ozvanicili kraj BusPlus-u jer ja onda stvarno vise nemam apsolutno nijedan argument da glasam za Vas?
*********************************************
Poštovani,

Prvi rezultati novog sistema ukazuju na to da su prihodi od prodaje karata uvećani za 13,5 odsto u odnosu na period pre njegovog uvođenja. Deo građana, međutim, i dalje ne overava svoje personalizovane kartice, što ne znači da nemaju na njima uplaćenu mesečnu dopunu, zbog čega izgleda da se mnogo putnika švercuje. Mi često apelujemo da je očitavanje obavezno i važno zbog analiza linija javnog prevoza. U ovakvoj situaciji kontrola ima izuzetno delikatan zadatak, jer ne sme da prekorači svoje nadležnosti, a u isto vreme uspešno vrši kontrolu i izdaje opomene neispravnim putnicima. Mi želimo da izbegnemo ekscesne situacije i nadamo se da će vremenom svi građani prihvatiti obavezu i očitavati svoje kartice.

Vama se zahvaljujemo na ukazanoj primedbi i tome što se ponašate kao savestan putnik u javnom prevozu.

S poštovanjem,

Jelena Bogavac

Bus Plus
***************************************************
Pisao sam Gradonacelniku preko sajta www.beograd.rs, dobio odgovor od Jelene Bogavac, posto vidim da se pitanje ne upucuje onom kome zelite, vec onom kome odluci beoinfo servis.
Ja kazem jedno, a vi opsti diplomatski odgovor. Svi govore, a ja sam se uverio da kontrola prosto pusta one koji nemaju nikakvu kartu, varijante su: izadjite na sledecoj stanici, ili ako se putnik pravi lud, kontrolor samo produzi. Vecina se vadi kako ne rade dopune, kako je jutros htelo da uplati kredita pa nije stigao i slicne stvari. I svima i dalje prolazi kao u vreme GSP-a, to vam kazem jer sve vise ljudi razmislja da je kriza prosla, pa i ja, i ne vidim dalju svrhu placanja prevoza, pravicu se lud, ili izlaziti ako treba, samo da je za dzabe. Ne govorim uopste o validaciji, i ja sam prestao to da radim.
Valjda i sami znate koliko je za vreme GSP-a naplata bila katastrofalno ocajna, vama je 13.5% uz svu galamu dobar posao, i odbijte vasu proviziju, bas sjajno. Ja vama sve vreme govorim da vasi kontrolori ne rade svoj posao. To ne kazem samo ja, to vec vide i osecaju svi. Ako nemate nadleznosti, zasto onda bilo ko placa prevoz?
************************************
Odgovor nisam dobio...

bez uvrede, ali ovo mi tako nekako izgleda kao da imate 100 godina i nemate pametnija posla
 
Bez uvrede, ali na mesečne pretplate godišnje dajem oko 14 000 dinara, i odbijam da me neko pravi budalom!
 
i sad ćete da se žalite nadležnim institucijama u nadi da će nešto da urade?
a šta imate od toga? i ja plaćam prevoz, doduše nepersonalizovan, pa šta? sad ću da kukam kako sam video švercera? a švercera milionskih na drugim mestima ihahaj!
 
U ovome im ni Betmen ne može pomoći :p

Ne stvarno, slati im poruke i žaliti im se na pojavu švercera je totalno bez veze i samo gubitak vremena. Svako za sebe nek oceni, ako je već nemoguće organizovati neku vrstu legalnog masovnog bojkota, da li mu se isplati da koristi trenutno stanje i švercuje se ili, radi svog ličnog mira, nastavi da plaća.
 
Ukoliko se smanji broj uplata na one famozne personalizovane uvideće gde je problem jer neće biti sigurne love. U prednosti su nepersonalizovani. Malo šverc, malo prisloniš, malo se vadiš kod kontrolora. I sve po starom kao i sa markicama i papirnim karticama.
 
Koliko ja vidim, stanje je redovno, da ne kazem SNAFU (pitajte gugl, oni koji ne znaju sta znaci). Zvakali smo ovde i vise nego dovoljno o prednostima i manama sistema, za i protiv validacije i svemu ostalom. Sustina je da je svaki sistem dobar samo onoliko koliko i LJUDI koji stoje iza njega.

U ovom slucaju dobili su sta su hteli. To povecanje prodaje je verovatno posledica obavezne uplate personalizovanih karata zaposlenih u upravi (nesto nisam ubedjen da su dotadasnji sverceri pohrlili da placaju samo zbog fensi plastike). Oni pare nisu ulozili, dobili su kredit za koji garantuje grad, i bas ih briga, posao iz snova, para kaplje,kvalitet prevoza ostao na istom nivou, necemo bas previse da zatezemo kontrolom (nista od 'pretnji' (protiv vecine sam ,ali govorim o njihovoj nedoslednosti) nije ostvareno: ni validacija na stajalistima,ni blokada validatora, ni blokada nevalidiranih. Pa pobogu, iza tog sistema stoje ljudi koje bas briga da polepe brojeve po stajalistima, a ne nesto slozenije.Da li ne mogu ili nece, meni je svejedno. Jedino sto je uradjeno je SMS najava, ali ni to nije direktna posledica samog sistema (GPS `zraci te zraci`) Tu i tamo kad nesto promene vikace bus plus nam tako rekao. Ljudi nikako da shvate da iza svega ovoga NE STOJE LJUDI ciji je osnovni motiv unapredjenje prevoza u ovom gradu...nazalost.
A marketinskog strucnjaka je trebalo da traze u avgustu prosle godine, posto ni sami nisu znali sta pricaju..ali koga briga, % je uzet, psi laju na karavane,a karavani prolaze...
Ja cu, kao i do sad, nastaviti da placam mesecnu, jer mislim da tako treba, necu validirati kartu (do sad mi nista nisu rekli zbog toga),a oni koji su se svercovali, to rade i dalje... ko sto rekoh, SNAFU.
 
Gosha,
čista petica ili bolje desetka za komentar.
A mrzi me da sad guglujem.
 
А цела прича о валидирању је била спин на који смо се ми на форуму примили као млади мајмуни :laugh:
 
:violina: . . . . . a karavani prolaze. . . . . :laugh: :lool: :laugh:
 
Sto bi rekao viljuska, registrovah se da izjavim i ja nesta za tv dnevnik.

Pratim ovu temu jos od vremena pre uvodjenja busa sljusa i lepo je covek napisao

OBAVEZNO VALIDIRANJE JE UVEDENO DA BI SE SUZBIO SVERC!

Znaci svi se validiraju, cim se neko ne validira svercer je, sramota ga je, ceo bus zna da se taj svercuje itd.
Za ultimate fail sistema krivi ste vi, da vi sa personalizovanim dragocenim kartama, jer vas je mrzelo da ih validirate. Kraj diskusije, zao mi je...
 
wazzup e sad ga lupi i ostade živ...ako si se registrovao samo da bi ovo napisao, nije trebalo.
Ako je validacija uvedena isključivo zbog šverca, odmah da ti kažem da je onda samo sistem kriv, jer je sama ideja da će šverceri prestati da se švercuju samo zato što ih je blam pred drugima, je debilna. Ljudi su takvi kakvi jesu i ako hoćeš da rešiš problem i disciplinuješ ih, postoje oprobane metode za to, ne treba izmišljati koješta.
Ipak, za uzvrat treba pružiti i adekvatan nivo usluge, e sad, to je malo teže.... ;)
 
^Vala baš

A da nam daju i one aparate, a možemo i da održavamo validatore,da redovno peremo i uklanjamo nalepnice .... a i što bi se tu zaustavili, daj da menjamo i servisere, ...
 
:D :D :D
"cim se neko ne validira svercer je, sramota ga je, ceo bus zna da se taj svercuje itd."

E, Wazzup, Wazzup, i da ispadne da imaš samo 14 ili 15 godina, opet bih rekao da ovo što si napisao zvuči suviše naivno... :)
 
Vrh