Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Moram da se posle nekog vremena ponovo uključim u diskusiju i da se samocitiram:

"Jedino što može da bude dobro u svemu ovome je što to realno ne bi trebalo dugo da traje, dovoljna su po meni dva meseca van sezone odmora da se isprati kretanje putnika i dođe do potrebnih podataka. Nakon toga i BusPlus postaje nepotreban. Hajde da sačekamo još dve nedelje, papirne karte važe do kraja ovog meseca, sam podatak da li će u vozilima i od prvog marta ostati stari aparati za poništavanje će dati odgovore na mnoga pitanja. Sve mi se čini da oni koji uvode sistem ne bi uopšte bili potreseni kada bi projekat eventualno propao, naprotiv. Naravno, ne treba da pominjem da bi za bilo koji neuspeh BusPlusa isključivi krivac bili građani "koji su se protivili svemu što je inovativno, nisi bili disciplinovani, politički su izmanipulisani" itd. Svi koji rade znaju da je najslađa parica ona koja kaplje svakog meseca, još kada je sigurna na duže staze, to je najbolji biznis"

Iz trenutne perspektive mi se čini da idemo upravo u ovom pravcu.
 
:D :D :D
Дођеш, региструјеш се, оставиш један пост и напишеш: ''крај дискусије''. Тако се то ради, а не ми што дрвимо на 115 страна о наплати и контроли. Улепша ми дан. :D :D :D
 
....не знам како је са шверцерима, али је мене срамота када откуцам карту....јер се одмах осетим као још једна овца без мозга у стаду оваца без мозга....
 
@ Wazzup
Te STASI-jesvske metode sumnjam da ce ovde ikad zaziveti... nisam primetio da me je iko ikad cudno pogledao sto ne validiram kartu.
A svaljivati krivicu za neefikasnost i pre svega nesprovodjenje sistema do kraja na nas koji ne validiramo unapred placene mesecne karte(a moram priznati da smo u manjini,mada nas je polako sve vise, upravo zbog javasluka i nerada) je najblaze receno licemerno.
Uostalom clan Bobb ti je sve lepo objasnio, a kljucna je poslednja recenica 'Ipak, za uzvrat treba pružiti i adekvatan nivo usluge, e sad, to je malo teže....'

A imam utisak da su oni fluo prsluci imali vise efekta na svercere, narocito na one sto su drzali karte 'na gotovs', ipak je ponisti, pa kupi sledeci put ponovo...pa polako, treba vremena.
 
Hahaha, ok neka bude da sam lupio, al definitivno bi jedan dobar broj ljudi odustao od sverca u toj situaciji.
 
demotivacija.rs_Njima-ne-treba-bus-plus_132960474887.jpg
 
Е данас сам добио потврду онога у шта смо сви сумњали а то је да је једини мотив за увођење бус плуса био зарада приватног сектора тј појединаца. Сви грађани су изманипулисани како би о њиховом трошку приватне компаније добиле маркетинх најгоре врсте.

Наиме,данас сам на Звездари,око 15:30 чекао 20 минута аутобус на линији 65.Наишао ми је први "персонализовани кока кола бус плус билборд на точковима" у облику Икарбусове Н серије. Одмах на улазу топлотни удар.Наиме у аутобусу је радило грејање а из бус плус апарата уместо најаве станице трештила је музика из кока-клоине рекламе.

Гаражни број је 949 и желео бих да пошаљем једну пријаву дирекцији због грејања у аутобусу на 30 степени.Колико сам могао да приметим имамо овде много искуснијих људи од мене у вези са тим па нек ми се јаве.Такође,надам се да овде има људи који би да ураде и нешто конкретно поводом ове злоупотребе дирекције око целог система и инсистирања на валидацији.
 
Isto je rađeno i pre uvođenja Bus plus sistema.
Još 2010. godine je na liniji 101 duže vreme saobraćao "personalizovani Milka" autobus (takođe N serija). Ceo plafon i sedišta su bili prelepljeni "Milka" tematikom, vozilo je spolja bilo brendirano, a iznad svakih vrata bio je ugrađen zvučnik sa kojeg bi se čula krava kako muče.

http://imageshack.us/photo/my-images/580/milka.jpg/
 
...и ти си баш "на крај срца" :rolleyes:
Злоупотреба ће бити када ти у таквом (загрејаном) возилу понуде хладну кока-колу "по промотивној цени" :/

Узгред (макар било и ОФФ) чујем неке старије људе (неспорно уредне платише) да је рок за плаћање уплатнице обједињене наплате ("Инфостан") 21. Мај. Кажу да то није никада пре није било, да је рок увек био 15.-и у месецу, а понекад +1 или +2 дана због викенда и/или празника.
Можда ће тако бити и наредног месеца? :cool:
 
Rok je pomeren zato što su uplatnice štampane gotovo nedelju dana kasnije nego što je to uobičajeno, a mislim da je krivac za to vodovod.
 
Evo danas sam imao mali razgovor sa prijatnim kontrolorom.

Kontrolor: Dobar dan jel imate kartu
Ja: Imam evo je ali je nisam overio
K: Jel ti je to mesečna, jel si uplatio ?
J: Jesam
Prisloni na svoj aparat, (ispisalo X) ali mi je rekao sledeće.
K: Ma to je važno da si ti uplatio, i pokaza mi aparat da piše da je do 31.5. , vidim ja do kada ti traje uplata.
J: Znači ne moram da se otkucavam
K: Ma dovoljno je makar prvi put kada uplatiš na početku meseca, sada ne mogu da te kaznim, a mogu samo od 1og do 5og ako nisi uplatio.
J: Hvala, prijatno :)
 
Па једина корисна промена је увођење ГПС-а а она има две предности:

1. Најава доласка аутобуса, која је опет, нестабилан систем јер зависи од много фактора и јако често не ради или даје погрешне информације.

2. Возачи више не могу да се зајебавају, да глуме квар аутобуса, да возе 90 па на терминусу одмарају пола сата и слично....

....поставља се питање, да ли смо морали заузврат да добијемо још једну сумњиву приватну паразитску фирму која ће се богатити на државном буџету за услугу која никада није ни функционисала како треба, а како време пролази, услуга је све гора и гора...
 
stf":397bqnpn je napisao(la):
....поставља се питање, да ли смо морали заузврат да добијемо још једну сумњиву приватну паразитску фирму која ће се богатити на државном буџету за услугу која никада није ни функционисала како треба, а како време пролази, услуга је све гора и гора...

Svi manji gradovi vec imaju GPS sisteme i u gradskom, i u prigradskom prevozu. To i nije tako velika investicija. Problem je sto je u Beogradu to spektakularno povezano u celokupni sistem BusPlus kako bi se uzimale stravicne pare iz budzeta.

Grad je mogao sam da uvede GPS, ona dojava o prevozu ce vremenom lepo raditi, ali koliko znam, naplacivace se, pa ja to vidim kao odvojen sistem od naplate karata. Problem je sto je valjda cela ideja bila da se naplata poveca, a verujem da je pocela i da se smanjuje. Oni vesto manipulisu procentima, kazu da je u februaru povecana naplata 13.5%, i njima 8.5% i narod misli da je gradu naplata povecana 5%, a to nije tacno, oni uzimaju 8.5% od cele sume. Trebalo bi da daju izjave koliko se gradu povecava naplata, a ne ukupno.

Da ne govorim o mogucnosti manipulacije novcem, sve ide u neku firmu, pa kad ona uzme svoj deo, uplacuje gradu...

To samo najveci marketinski mag na Balkanu kao sto je Djilas moze da smisli i da mu narod da ovoliko glasova. Ja mu, iskreno, skidam kapu.
 
Delija":2ph9rb0u je napisao(la):
... из бус плус апарата уместо најаве станице трештила је музика из кока-клоине рекламе.

Direkcija se nakanila da azurira imena pojedinih stanica, "Fabrika Secera" napokon je promenjena u "Ada Ciganlija" ali je zato "BIM Slavija" postala "Coca-cola"

Iako je daljinar na cirilici ime ove stanice napisano je latinicom, ne znam kako ce izgledati na samom stajalistu, valjda bi pravilno bilo "кoка-кoла"
 
U sklopu izlozbe 'I love GSP" na Mikser festivalu, prikazujemo 10 resenja za bolji gradski prevoz.
Ideje poticu sa foruma a ekipa Imamo Plan ih je raazradila u konkretne projekte. :gobb:

Resenje broj 4 zove se "Bus Bonus" i odnosi se na optimalno koriscenje novog Bus Plus sistema.

Za sada smo zakljucili da sistem omogucava dve bitne stvari a to je statistika kretanja putnika i fleksibilnost u tarifnom sistemu.

Glavne mane su obavezno rucno validiranje i oskudna ponuda karata i pretplata.

Shodno tome za sada predlazemo sledece:

- Bezkontaktna validacija. RFID sistem to omogucava samo ga treba prilagoditi.

- Uvodjenje vremenskih karata. Ili izbor nekoliko fiksnih vrednosti (2h, 1 dan, 7 dana, mesec dana itd) ili slobodne dopune (kao za mobilni ili benzin, koliko para toliko voznje)

Na ovoj diskusiji je to pitanje razmatrano uzduz i popreko, nazalost nisam uspeo sve da ispratim.

Ako mislite da jos nesto treba da se doda na izlozbeni ipmamo jos nedelju dana za to.

Evo kako za sada izgleda (bice tu jos propratnog teksta naravno :) ):

74_4-busbonus_v2.png
 
Зидар, бесконтактна валидација је веома проблематична. Замисли да имаш 2 бус плус картице из било ког разлога, и уђеш у аутобус а он ти скине кредит са обе. Осим тога, РФИД на растојањима већим од 4cm је изузетно проблематичан, количина података који се могу пренети је врло мала (свега 20так карактера), а и сам принцип функционисања РФИД-а је такав да у једном тренутку може да очитава једну картицу. Кад су две картице у пољу, долази до конфликта и немогућности читања. У аутобусу би такво поље захватало десетине картица... У овом случају употреба РФИДа дугог домета је практично немогућа...

Са друге стране, временске карте су :kk:
 
Ili druga situacija koja je meni pala na pamet a koju često viđam: ulaze ljudi u bus i posle dve sekunde spaze drugi i kažu e ajmo sa njim to nam je bolja varijanta, i izađu da bi prešli u taj drugi. Znam da ima još dosta takvih situacija zbog kojih bi bezkontaktna validacija bila loše rešenje, samo traba da ih se setim.
 
Koliko bi upotrebljivi bili opticki senzori na vratima za brojanje putnika? Svestan sam mogucih situacija koje bi mozda izazivale probleme, ali takvih je relativno malo, pa verujem da bi se dobila precniznija slika, a s druge strane bezbolno po putnike.
 
Ako ja recimo stojim na vratima (+5 još ljudi), i sada neko hoće da izadje nas 6 moramo da izadjemo napolje pa ponovo da udjemo to je 12 bespotrebnih očitavanja više... po svakoj stanici.
To je dobro za prodavnice, gde ti udješ jedanput i izadješ jedanput, pa oni to na kraju podele sa 2.
 
А да ли се бесконтактна валидација може "локализовати" само на повластице?

Док би се остале и даље прислањале...
 
Vrh