Šta je novo?

Nacionalni stadion

Pravno i jeste nekako rešeno ili može da bude, ali funkcionisanje je ogroman problem, posebno na mestu na kojem se nalaze. Mnogo isplativije i efektnije, a i u svakom smislu korisnije jeste prodati zemljište i napraviti dva nova stadiona sa svim pratećim sadržajima i prema standardima koji se traže. Beograd nije i ne treba da bude grad od pre 40-50 godina ...
 
Не може, остаје све где је.

Један покушај инвестиционе изградње (земљиште-пословни простор-трибине) повеликог стадиона у Београду већ се, наиме, десио. Реч је о Раду, чија матична кућа је већ увелико била у тешкој кризи, време неповољно, па се све, очекивано, сручило у воду, иако су какви-такви радови, чак, почели.

Нови, "енглески" стадион на Бањици, док је стајање још било у игри, планиран је за чак 43.000 гледалаца (!), а касније је то смањено на 28.000. У цитираном одељку са сајта клуба помиње се 20.000:

Највећа промена предвиђала је да Стадион прерасте у Пословно – спорски центар за 20.000 гледалаца, са хотелским апартманима са пет звездица, са пословним простором испод трибина и у четири куле. Идејни пројекат је направио арх. Момчило Поповић. Био је то савремени приступ а намера тржишно оријентисана. ФК РАД би добио трајно обезбеђене приходе и прелеп стадион. Приступило се решавању имовинско-правних питања, затварању финансијске конструкције, уклоњене су монтажне трибине, посечено предивно разнобојно дрвеће, започели радови на јужној страни и – крај. Државна, политичка, економска и социјална ситуација се мењала на горе и инвестиционе активности замирале. Једна изванредна пословно-спортска замисао је одложена на неодређено време. Годинама је широки откоп на јужној страни игралишта, са уграденим великим количинама бетона на то подсећао, а арматура бушила лопте.У последње време ФК РАД је нашао покровитеље и наставио са изградњом помоћних терена, ресторан је реновиран и опремљен европски, уређене све просторије Клуба, набављен нови инвентар и опрема, постављен семафор, затворен је откоп и тиме се показује смисао за потребе и заинтересованост за даље инвестирање све до 2014.године када се кренуло од мртве тачке.

Промењ на је комплетна травната површина, а јужна трибина је добила своју бетонску конструкцију и премијерно је отворена за уводни меч у пролеће 2015.године против Новог Пазара.

Оно што је деловало немогуће, добило је своје остварење 10.августа 2016.године против Радника из Сурдулице – Стадион Краљ Петар Први је добио рефлекторе и могућност играња утакмица у вечерњем термину. Комплетну финансијску конструкцију је затворило актуелно руководство клуба.

Сви поклоници „грађевинара“ верују да ће, када се стабилизују економске прилике у Србији, руководство ФК РАД вратити идеји о изградњи пословно – спортског објекта по европским стандардима утврђеним за фудбалске стадионе и савремено пословање.

Ја се као поклоник Звезде надам да ће се то остварити и на другој локацији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769943#p769943:1s1tgb86 je napisao(la):
razgradjevinar » Fri Aug 28, 2020 12:43 pm[/url]":1s1tgb86]
...ja naprotiv mislim da postoji hiljadu i jedan razlog zasto je neophodno prvo rascivijati status tih klubova (citaj skinuti ih sa drzavne si**) zatim rascivijati sta je u vlasnistu samih klubova te ih primorati da sa onim sto zaista poseduju posluju na trzistu (citaj da misle o svom kapitalu i kako ga maksimalno iskoristiti) a ne da parazitiraju od dirigovanih sponzorstava drzavnih firmi dok se profit ostvaren od transfera igraca preliva u privatne dzepove.
A ti oces da Terziceva, Vazurina, Kokezina i deca jos nekih, nemaju sta da jedu i obuku? :mrgreen:
 
BSK i Jugoslavija su sasvim opravdano ugašeni tj. učestvovali su u prvenstvu koje je bilo pod patronatom okupatora. Bilo kakva veza sa kvislinzima nije bas pozitivna stvar.
Od većih klubova iz toga perioda jedino je Hajduk Split zadržao kontinutet , jer su odbili da učestvuju u NDH i italijanskom prvenstvu.
 
ja sam ubedjen da cemo kroz 10 godina, ako ne i manje - ako izgradnja krene 2022ge ( budzetima nikakve pare nisu dodeljene pre toga za stadion) gledati i slusati naslove - "Veciti rivali prelaze na nacionalni stadion. Najavljen veliki stambeno-poslovni kompleks na prostoru bivshe Marakane i stadiona JNA". Ne postoji ekonomska racunica koja moze da pokaze da bi ovakav stadion, pogotovo na mestu na kojem je, bio isplativ i sam sebi dovoljan. Reprezentacija bi igrala na njemu manje od deset puta godisnje (pre bih rekao 5 puta) a drugi sadrzaji za ovakav kapacitet su retki. Kada je poslednji put neki koncert ili bilo sta drugo napunilo Marakanu ili JNA?
 
Praviće se sve i svašta

FB_IMG_15986352952922672.jpg.cec799c2484f54aa247ebc2acb8fd18e.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693405#p693405:3ssf66yw je napisao(la):
JohnnyLee » 28 Дец 2019, 12:32[/url]":3ssf66yw]алтернатива: продати све фудбалске клубове са све стадионима, а те паре утрошити на било шта од наведеног изнад
То је требало урадити одавно, само лепа лова се врти у спортском криминалу.
 
И леп утицај. Доста се ту уплићу политика, разне мафије, дилери и рекеташи из навијачких кругова.
 
blast to the past

2013 godina

677z381_stadion.jpg

http://www.politika.rs/sr/clanak/250468/Nacionalni-stadion-Srbija-na-Topcideru#!

p.s ako se neko pita sto su bas tada hteli JNA, pa odgovor lezi u imenu :D do skoro je bio prakticno drzavni :D

elem, sto se samog projekta tice, iz 2006
38.000 mesta
24.000m² hotel
60.000m² soping centar
18.000m² poslovanje
24.000m² poslovni apartmani
http://www.marazzi-paul.com/projekte/partizanstadium-belgrade

tako se projektuje stadion, da moze sam sebe da odrzava.

partizan-novistadion03.jpg


izgraditi ovakav stadion (povecati kapacitet do 45k) da bude zajednicki partizanov i zvezdin + nacionalni za par utakmica reprezentacije godisnje, zvezdin srusiti i prodati plac, tako da se pokrije bar deo troskova, to bi imalo smisla za mene. Ko pionir u kosarci

ovako graditi onakav i onoliki stadion na onom mestu, pored svih ovih postojecih stadiona - uzas i kretenizam
 
Pa, Milanče, to ti je bečka škola, mada je tamo nacionalni na mnogo boljoj lokaciji od Surčina.

Elem, da , Partizan je imao reklo bi se održiv plan za gradnju stadiona, i nešto slično bi trebalo raditi.

Ali, podrazumeva se da niti ja, niti bi bilo koji Zvezdaš otišao na to mesto kao na domaći stadion. Zaboravi to, ja tuda i kad prolazim kolima, gledam od stadiona, strogo u drum, Ili izgovaram neku vlašku (Il cigansku) magiju i pljuckam ka Humskoj ulici:)

I nepotrebno je, s obzirom da samo od prodaje zemljišta gde su zvezdini pomoćni tereni, može da se uzme para za jedan skroman stadiončić, koji bi se kasnije mogao da se nadogradi. Lično, ne vidim ni najmanji problem da se to realizuje.

Država bi, sa svoje strane, mogla da ustupi sportski centar u Makišu za kampus - Udbin smo klub, majku mu - čime bi nestala potreba za predmetnim pomoćnim terenima.
 
ovo za makis je dobra ideja. Partizan ima u zemunu, zvezda moze u makisu.
A ako je problem lokacija, onda bi moglo nesto od ovih silnih placeva, prekoputa vidikovca, ceraka, petlovoh i labudovog brda. Na primer ovde plavo obelezeno. Naravno, metro onda pogurati prema petlovom brdu. Tako bi zemljiste i zvezdinog i partizanovog stadiona moglo da se proda i vise para dobije.
 
Ево показатеља на колико простора у граду може да стане велики стадион. Сантјаго Бернабеу, Мадрид:

Bernabeu.jpg


Сада упоредите ову слику са простором око великих београдских стадиона. Једини закључак је да никакво пресељење на њиве и ледине није потребно, као и да је питање изградње нових стадиона на постојећим локацијама у основи организационо, јер је у економском смислу веома лако изводљиво. No brainer, што би Американци казали.
 
Da da.. vec zamisljam komentare od toga gde je zelenilo, do problema s bukom, pa parkinga i haosa u sabracaju koji se pravi stanarima tog dela grada :).
 
Ovaj projekt pokazuje do koje mere SNS ekipa ozbiljno planira buducnost svojih dzepova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770591#p770591:3dc15nhu je napisao(la):
wexy » Pon Avg 31, 2020 10:43 am[/url]":3dc15nhu]Da da.. vec zamisljam komentare od toga gde je zelenilo, do problema s bukom, pa parkinga i haosa u sabracaju koji se pravi stanarima tog dela grada :).
A to nisu relevantna i legitimna pitanja?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770591#p770591:1qhtce6i je napisao(la):
wexy » 31 Aug 2020 09:43 am[/url]":1qhtce6i]Da da.. vec zamisljam komentare od toga gde je zelenilo, do problema s bukom, pa parkinga i haosa u sabracaju koji se pravi stanarima tog dela grada :).
Па, сад, онда мора бити да је Мадрид село, да за Београд важе виши стандарди него за ту примитивну варош, као и за Лондон нпр.

А не знам ни где је зеленило око постојећег стадиона, осим ако се не мисли на зеленило помоћних терена, или на вечиту каљугу иза источне трибине (која је, наравно, још при изградњи стадиона требало да буде асфалтирана, али, ето, Срби воле "зеленило").

Такођа, "бука, паркинг и хаос у саобраћају" постоје и при актуелном стању - а једино би већи хаос и гужва били када би се стадион преселио у Сурчин, јер би онда сви тамо кренули колима, а довде многи дођу и пешке.

Стадион у Сурчину = још дупло већа гужва на Газели него кад је стадион на Аутокоманди, тј. сељење централних градских садржаја на далеку периферију = тешка аутомобилизација, само што људи слабо капирају те ствари.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770560#p770560:3ud04pjh je napisao(la):
Пантограф » 31 Avg 2020, 07:59[/url]":3ud04pjh]Ево показатеља на колико простора у граду може да стане велики стадион. Сантјаго Бернабеу, Мадрид:



Сада упоредите ову слику са простором око великих београдских стадиона. Једини закључак је да никакво пресељење на њиве и ледине није потребно, као и да је питање изградње нових стадиона на постојећим локацијама у основи организационо, јер је у економском смислу веома лако изводљиво. No brainer, што би Американци казали.
file.php

Ovde nisi u pravu, Fifa i Uefa traze da se novi stadioni pozicioniraju tako, da par stotina metara okolo bude prazno, tj kao platoi, da se ne grade u gusto gradskim sredinama, zbog lakse kontrole pristupa, bezbednosti i nadzora. Tako da je pozeljno da 150-200m oko stadiona bude neka vrsta platoa, trga gde bi se i okupljali pred utakmicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770598#p770598:2itstxf5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 31 Авг 2020 10:03 am[/url]":2itstxf5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770591#p770591:2itstxf5 je napisao(la):
wexy » Pon Avg 31, 2020 10:43 am[/url]":2itstxf5]Da da.. vec zamisljam komentare od toga gde je zelenilo, do problema s bukom, pa parkinga i haosa u sabracaju koji se pravi stanarima tog dela grada :).
A to nisu relevantna i legitimna pitanja?

Mislim da nisi razumeo sta sam hteo da kazem, probaj opet.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770608#p770608:2itstxf5 je napisao(la):
Пантограф » 31 Авг 2020 10:25 am[/url]":2itstxf5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770591#p770591:2itstxf5 je napisao(la):
wexy » 31 Aug 2020 09:43 am[/url]":2itstxf5]Da da.. vec zamisljam komentare od toga gde je zelenilo, do problema s bukom, pa parkinga i haosa u sabracaju koji se pravi stanarima tog dela grada :).
Па, сад, онда мора бити да је Мадрид село, да за Београд важе виши стандарди него за ту примитивну варош, као и за Лондон нпр.

А не знам ни где је зеленило око постојећег стадиона, осим ако се не мисли на зеленило помоћних терена, или на вечиту каљугу иза источне трибине (која је, наравно, још при изградњи стадиона требало да буде асфалтирана, али, ето, Срби воле "зеленило").

Такођа, "бука, паркинг и хаос у саобраћају" постоје и при актуелном стању - а једино би већи хаос и гужва били када би се стадион преселио у Сурчин, јер би онда сви тамо кренули колима, а довде многи дођу и пешке.

Стадион у Сурчину = још дупло већа гужва на Газели него кад је стадион на Аутокоманди, тј. сељење централних градских садржаја на далеку периферију = тешка аутомобилизација, само што људи слабо капирају те ствари.

Ja nisam nigde napisao da oko planiranog ima zelenilo itd.. samo navodim primer kakvi bi bili komentari da se kojim slucajem stadion pravi u sred grada (nije nemoguce, ali ova slika sto si postavio je po meni horor), poenta je da ljudi kao bolje resenje navode nesto sto bi zestoko kritikovali da je kojim slucajem TO ono sto je planirano.

A to sto smatras da samo ljudi iz centra dolaze na stadion pa je njima lako da dodju peske to je posebna prica za sebe... pa valjda i ovaj iz Suricna treba da moze da dodje do stadiona? Oce i on peske?
 
Јес, само у Београду две трећине људи живи на десној а не на левој обали Саве, а становника околостадионских општина - Вождовац, Врачар, Савски Венац, малко је више од популације Сурчина са Јаковом и Бољевцима.

Примењена математика. Посебно је Београд, са вероватно најгорим уским грлом типа левак у Европи, аутопутем и мостом Газела, неповољан терен за овакве пројекте. Чак се и обилазница реализује у профилу из пројекта који је предвиђао да буде под наплатом. Да напоменемо да је, у идеалним условима, пропусна моћ једне саобраћајне траке 2.000 аутомобила на сат, у реалним и двапут мање. А да се планира стадион са 55.000 места. Поприличан се хаос призива, не разуме се урбанизам, а биће после - није нико рекао...

Е, па ништа, да јавимо Реал Мадриду да му је стадион хорор, а и да тај нови што планира - не гради ту, него да измести на неку далеку ледину од црвене земље.

Гледе коментара плебса, па и опозиционог, на то се не треба обазирати.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770613#p770613:1nlaecrz je napisao(la):
milanche » 31 Aug 2020 10:41 am[/url]":1nlaecrz]
Ovde nisi u pravu, Fifa i Uefa traze da se novi stadioni pozicioniraju tako, da par stotina metara okolo bude prazno, tj kao platoi, da se ne grade u gusto gradskim sredinama, zbog lakse kontrole pristupa, bezbednosti i nadzora. Tako da je pozeljno da 150-200m oko stadiona bude neka vrsta platoa, trga gde bi se i okupljali pred utakmicu.
Ево га један од најновијих стадиона. Лондон:



И наравно да није поента набити све колико се може - то се код нас ни не мора - већ да се контрастном фотографијом покаже колико заправо има места око Маракане (и око ЈНА, и на Бањици). Па, тамо се заправо све време налазе два стадиона (неки прволигаши до јуче нису имали ништа много боље од Звездиног помоћног), па терен са вештачком травом (бивша шљака), па зграда, клупски хотел и, наравно, терени изнад јужне трибине на неколико хектара. Ту, где је ар 150.000...

Има места и за трг, и за паркинг испод њега. А за разлику од паркинга на крају села, тај може да доноси новац 24/7. Итд.
 
Baš me zanima kako je rešen problem parkiranja oko Santijaga Bernabeua i Totenhemovog stadiona. Verujem da se uopšte ne isplati dolaziti automobilom na njihove utakmice.

Naravno, poenta je da gradski prevoz prolazi pored ovakvih objekata. Zanimljivi detalji ispod pišu i to samo govori koliko smo mi daleko od bilo koje organizacije.

Transport
The stadium is accessible via a number of London Overground, London Underground and National Rail stations: Seven Sisters, Tottenham Hale, Northumberland Park, and White Hart Lane stations. The nearest station, at around 200m away, is White Hart Lane, which is on the London Overground line from Liverpool Street station.[261] The station ticket hall was rebuilt in 2019, and a Wembley-style walkway for fans from the station to the stadium is planned. The next nearest is Northumberland Park and fans can reach the stadium via Park Lane. Both Seven Sisters and Tottenham Hale stations are stops along the Victoria line on London Underground. The walk to the stadium from Seven Sisters station takes around 30 minutes.[262] White Hart Lane and Seven Sisters are popular stops for fans which can cause congestion after games on match days.[263]

The stadium area is served by up to 144 buses an hour.[264] Bus routes that stop close to the ground are 149, 259, 279, 349, and W3.[261] A number of bus routes however are subject to diversions on matchdays. The club also operates two high frequency shuttle bus services to the stadium, one from Alexandra Palace via Wood Green (on Piccadilly line) and finishing at Haringey Sixth Form College, and the other from Tottenham Hale to Duke's Aldridge Academy.[264][265] On matchdays, roads near the stadium are normally closed to traffic two to three hours before kick-off, and one to one-and-a-half-hours after the match.[266][267] Car parking in the area is controlled on matchdays.[268] Tottenham has also started an arrangement with Big Green Coaches to provide matchday travel for fans to and from matches. A number of major towns in and around South East England are chosen as pickup points and supporters are dropped off at a designated coach parking facility near the Stadium, and are collected from the same area, with coaches departing around an hour after the final whistle back to their collection points.[269]

Transportation
The stadium is served by its own metro station along the Line 10 called Santiago Bernabéu. It is also served by bus routes 14, 27, 40, 43, 120, 147 and 150. The stadium is 8.2 miles (13.2 km) away from Barajas International Airport.
 
Који црни аутомобил у Лондону, то боље ни немати. Са друге стране, Мадрид је можда и најбољи велеград за вожњу, али свакако не за ове потребе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770422#p770422:28la707w je napisao(la):
Пантограф » 30 Aug 2020 02:59 pm[/url]":28la707w]
Ali, podrazumeva se da niti ja, niti bi bilo koji Zvezdaš otišao na to mesto kao na domaći stadion. Zaboravi to, ja tuda i kad prolazim kolima, gledam od stadiona, strogo u drum, Ili izgovaram neku vlašku (Il cigansku) magiju i pljuckam ka Humskoj ulici:)

da li to znaci da okreces glavu i od titula koje je klub za koji navijas osvojio igrajuci kao domacin na tom stadionu? zasto mislis da je tocak istorije neminovno ide u pravcu u koga ga poslednih nekoliko decenija guraju raznorazni arkani i velje nevelje, ocigledno uz tvoju precutnu podrsku, i da je vreme u kome su bobek i bora kostic mogli posle utakmice da sednu za isti sto u kafani zauvek proslo?
 
паркинг се реши лако. направе се гараже. за Митића гаража може да се направи испод источне трибине, на три нивоа, а горе да буде плато са све пратећим садржајима и зградама. за ЈНА има више места где могу да се граде гараже, из Звечанске, испод тениских терена, из Манцеа, опет да буде испод неког стадијумског платоа, итд. раније сам рекао, стадион ЈНА је супер локација за Наци стадион, и ко не види разлоге зашто, онда му не вреди објашњавати
 
Vrh