spatiotecte":6e5vs1kv je napisao(la):
95% posto vozova ima kao pocetnu ili krajnu stanicu Beograd.
To i jeste problem, 95% vozova bi trebalo da bude prolazno kroz Beograd, bilo medjunarodni bilo lokalni. Absurdno je da nemamo vezu recimo Nis-Novi Sad a da Subotica-Bar saobraca jedan put dnevno i to samo u sezoni.
Danas nemamo te veze bas zato sto je stanica ceona a ne obratno.
Ne treba da se prilagodjavamo postojecem stanju vec da planiramo buducnost.
spatiotecte":6e5vs1kv je napisao(la):
Sada smo mnogo manja drzava nego pre 20 godina Nismo vise u doba kada su vozovi isli od Ljubljane do Skolja i od Istambula do Pariza.
U maloj drzavi je ceona stanica jos apsurdnija. Beograd je u zeleznickom smislu samo prolazna tacka, bilo na medjunarodnom bilo na lokalnom nivou.
Imamo sve manje garnitura i lokomotiva a sebi dopustamo da gube vrme u manevrima na nepotrebnoj ceonoj stanici.
Pariz mozda moze sebi da dozvoli ceone stanice, jer je centar prostrane i bogate centralizovane drzave a zeleznicke putnicke linije se skracuju zbog konkurencije aviona tako da Marsej-Pariz i Pariz-Brest imaju smisla jer je na relaciji Marsej-Brest avion konkurentniji. To nije slucaj za Subotica-BGD-Nis.
Svi gradovi koji su uvideli da se nalaze na prolaznom putu presli su sa ceone na prolaznu stanicu, u Barseloni je Estacion de França zamenila nova Sants, u Londonu Waterloo > St Pancras.
Ceona stanica u sustini ima smisla jedino kada je dalje vodeno prostranstvo, Lisabon i Amstardam recimo.
- - - -
Dobar primer kako i gde napraviti savremenu stanicu je Berlin Hauptbahnhof:
- dupla prolazna stanica: istok-zapad (6 kolososeka od kojih 2 sa S-bahn) + sever-jug (8 koloseka)
- veza sa regionalnom zeleznicom
- nije u samom centru grada ali dovoljno blizu
- nova metro veza do centra
- oko stanice ima puno slobodnog gradjevinskog prostora za buduci razvoj
- Drzavne institucije (Bundestag) i reka (Spree) su u blizini
Ne znam za vas ali mene ovo neodoljivo podseca na NOVi Beograd
- prolazna stanica istok-zapad (5 koloseka od koji 2 za BG:voz)
- veza sa regionalnom zeleznicom
- nije u samom centru grada ali dovoljno blizu
- buduca metro veza do centra
- oko stanice ima nekoliko blokova slobodnog gradjevinskog prostora za buduci razvoj
- Drzavne institucije (SIV) i reka (Sava) su u blizini