Šta je novo?

Most na ADI: tramvaj ili metro?

95% posto vozova ima kao pocetnu ili krajnu stanicu Beograd. Tako da to sto je ona ceona ne predstavlja problem po mom.

Sada smo mnogo manja drzava nego pre 20 godina Nismo vise u doba kada su vozovi isli od Ljubljane do Skolja i od Istambula do Pariza.
 
Za ovih 5% medjunarodnih vozova i ovih lokalnih sto prolaze kroz Beograd, nek stanu u Novi Beograd i nastave dalje kaRakovici, nema tu nikakvih problema.

Glavna stanica ostaje ceona za ovih 95% vozova koji imaju za krajno odrediste Beograd samo sto je sad ukopana na tih 800 metara i ne ometa razvoj grada a nalazi se na najboljoj mogucoj lokaciji za zeleznicku stanicu.
 
spatiotecte":6e5vs1kv je napisao(la):
95% posto vozova ima kao pocetnu ili krajnu stanicu Beograd.

To i jeste problem, 95% vozova bi trebalo da bude prolazno kroz Beograd, bilo medjunarodni bilo lokalni. Absurdno je da nemamo vezu recimo Nis-Novi Sad a da Subotica-Bar saobraca jedan put dnevno i to samo u sezoni.
Danas nemamo te veze bas zato sto je stanica ceona a ne obratno.

Ne treba da se prilagodjavamo postojecem stanju vec da planiramo buducnost.

spatiotecte":6e5vs1kv je napisao(la):
Sada smo mnogo manja drzava nego pre 20 godina Nismo vise u doba kada su vozovi isli od Ljubljane do Skolja i od Istambula do Pariza.

U maloj drzavi je ceona stanica jos apsurdnija. Beograd je u zeleznickom smislu samo prolazna tacka, bilo na medjunarodnom bilo na lokalnom nivou.
Imamo sve manje garnitura i lokomotiva a sebi dopustamo da gube vrme u manevrima na nepotrebnoj ceonoj stanici.

Pariz mozda moze sebi da dozvoli ceone stanice, jer je centar prostrane i bogate centralizovane drzave a zeleznicke putnicke linije se skracuju zbog konkurencije aviona tako da Marsej-Pariz i Pariz-Brest imaju smisla jer je na relaciji Marsej-Brest avion konkurentniji. To nije slucaj za Subotica-BGD-Nis.

Svi gradovi koji su uvideli da se nalaze na prolaznom putu presli su sa ceone na prolaznu stanicu, u Barseloni je Estacion de França zamenila nova Sants, u Londonu Waterloo > St Pancras.

Ceona stanica u sustini ima smisla jedino kada je dalje vodeno prostranstvo, Lisabon i Amstardam recimo.

- - - -

Dobar primer kako i gde napraviti savremenu stanicu je Berlin Hauptbahnhof:
- dupla prolazna stanica: istok-zapad (6 kolososeka od kojih 2 sa S-bahn) + sever-jug (8 koloseka)
- veza sa regionalnom zeleznicom
- nije u samom centru grada ali dovoljno blizu
- nova metro veza do centra
- oko stanice ima puno slobodnog gradjevinskog prostora za buduci razvoj
- Drzavne institucije (Bundestag) i reka (Spree) su u blizini

Ne znam za vas ali mene ovo neodoljivo podseca na NOVi Beograd

- prolazna stanica istok-zapad (5 koloseka od koji 2 za BG:voz)
- veza sa regionalnom zeleznicom
- nije u samom centru grada ali dovoljno blizu
- buduca metro veza do centra
- oko stanice ima nekoliko blokova slobodnog gradjevinskog prostora za buduci razvoj
- Drzavne institucije (SIV) i reka (Sava) su u blizini

:D :D :D
 
sumnjam da 95% saobracaja ima za krajno odrediste Beograd zato sto on ima ceonu stanicu. Prosto danas u 2011oj godini je takva situacija, u doba SFRJ je procenat prolaznih vozova kroz beograd bio mnogo veci ali danas nije to vise slucaj.

Dosta gradova slicne velicine kao Beograd ima ceone stanice, Budimpesta, Bukurest, Prag, ne vidim da oni imaju neki problem sa tim.

A da treba da postoji relacija Nis-Novi Sad slazem se, treba da postoji. ;)
 
zidar":3lowxyga je napisao(la):
Ceona stanica u sustini ima smisla jedino kada je dalje vodeno prostranstvo, Lisabon i Amstardam recimo.

Амстерам Централ је пролазна станица, и врло ми се свиђа како је урађен систем. између сваког перона иду три колосека, два за стајање и један у средини за пролазне возове. и сваки перон је подељен на А и Б део (1А, 1Б итд), тако да тим средњим колосеком возови иду до нпр. 1Б ако је 1А заузет
 
Да ли би дељење колосека могло да се изведе и код нас, да са једне половине колосека воз полази у једном смеру, а са друге половине у супротом? И Прокоп и Нбг имају врло дуге пероне, преко 400 м. Знам да то има смисла само ако су те станице почетне, а не пролазне, али свеједно.
 
управо зато у Амстердаму служи тај средњи колосек. на Прокопу то не може да се постави јер нема места између перона. у Копенхагену (а и целој Данској) су перони издељени на 4 дела (А, Б, Ц, Д) и на дисплеју ти пише да воз долази нпр. на 5 колосек, а када се спустиш на перон на перонском дисплеју стоји на који део 5. колосека стаје (5А, 5Б итд.)
 
ево мала модификација зидаревог плана:
metro-ada.jpg


и хвала за подлоге :)
надземне трасе су:
- Хиподром-Радничка-ЖС НБГ
- Ледине-Аеродром
- правац Видиковац север-ЖС Раковица-Миљаковац и то део око саме ЖС Раковица, метро станица би ишла директно преко железничке станице са степеницама ка свим перонима
- правац Карађорђева-Ушће, преко моста, до зграде НИС-а
 
Po meni odličan plan, kamo sreće da po ovom planu grade metro
 
Odosmo u off topic, predlazem Administratoru da prebaci postove vezane za metro i gradsku zeleznicu u odgovarajuce teme.
 
@ JohnnyLee

4 linije, previse lako :D

naravno ne bi nista falilo da mreza bude malo gusca u centru

ipak par stvari nedostaje,
- veza Vuk-Terazije, iako razumem da je lakse spustiti trasu sa Tasa do Karadjordjeve
- Transverzala Ustanicka-Banovo Brdo ili nesto slicno

Linija 4 nepotrebno krivuda u centru samo da bi uhvatila Prokop (sa linijom 3 vec ima kontakt na Trgu) a bilo bi mnogo lakse i korisnije da se veze sa K. Parkom

Jurija Gagarina ili unutrasnja saobracajnica Bezanijskih Blokova, that is the question. Ja sam pre za Bezanijske, cist prostor i opsluzen IMT, Gagarina vec ima tramvaj.
Kada vec imas 4 linije i ides kroz J. Gagarina dodaj 5. liniju "Sremska Transverzala" Blok45-Bezanijska Kosa-Tosin Bunar-Zemun i ukrsti je sa plavom.

A da ti nisi mozda iz Jerkovica :D

Ajde ponesi plan na okup pa da popricamo.
 
е видиш 5 линија на НБГ-у, није лоша идеја. уцртаћу је на план, па ћу да понесем. пази, ово је само модификација твог плана уз мало проширење :)
 
JohnnyLee":2al04hxi je napisao(la):
ево мала модификација зидаревог плана:
metro-ada.jpg


и хвала за подлоге :)
надземне трасе су:
- Хиподром-Радничка-ЖС НБГ
- Ледине-Аеродром
- правац Видиковац север-ЖС Раковица-Миљаковац и то део око саме ЖС Раковица, метро станица би ишла директно преко железничке станице са степеницама ка свим перонима
- правац Карађорђева-Ушће, преко моста, до зграде НИС-а

Kljucno pitanje, odnosno dva:

(1) Kojih 10 segmenata sa po oko 1 km duzine u proseku i stanicom na kraju bi odabrao za fazu 1? (segment koji prelazi reku se broji kao dva, osim onoga preko mosta na Adi koga dobijes za dzabe)

(2) Kojih 10 segmenata za fazu 2?

Voleo bih da vidim sliku na kojoj je to predstavljeno ovako, recimo faza 1 crvena a faza 2 plava, a sve ostalo super-tankim isprekidanim linijama. To i tako ne bi stiglo pre 20-25 godina od sada tako da je na dugom stapu.
 
@JohnnyBGood
Ценим одрживо размишљање, али не разумем због чега се дају такве процене. Шпанци су саградили десетине километара метроа за 10 година (они нису једини). Не видим ниједан технички разлог зашто би нама требало дуже.
 
jovanovm":2827zftc je napisao(la):
@JohnnyBGood
Ценим одрживо размишљање, али не разумем због чега се дају такве процене. Шпанци су саградили десетине километара метроа за 10 година (они нису једини). Не видим ниједан технички разлог зашто би нама требало дуже.

Ne vidim ni ja tehnicki razlog ali vidim finansijski. Spanija je PUNO, PUNO bogatija zemlja od nas, mi smo na $5.300 po glavi stanovnika godisnje a oni su na $30.000. Sam Madrid siburno ima puno veci budzet od cele Srbije. Najzad I ta i takva Spanija se ne kraju ispostavlja da je prezaduzena, tako da su se malo suvise istrosili na infrastrukturu. A mi u najboljem slucaju mozemo da se poredimo sa Sofijom. Budimo realisticni.
 
Ne bih da vas vredjam ali previse sanjarite drugari,mi cemo imati kintu za 2 linije u narednih 20 godina i to je realno.
 
vucko":2yne7qgo je napisao(la):
Ne bih da vas vredjam ali previse sanjarite drugari,mi cemo imati kintu za 2 linije u narednih 20 godina i to je realno.

I te dve od po 10-ak km max, sa od prilike tolikim brojem stanica.

I jos nam je problem sto imamo i ne-tako-malu reku koju treba premostiti a to kosta ekstra. Ali zato vec imamo izgradjen most na jednom mestu. U tom kontektu je ona linija sto je ranije ovde predlozio zidar melem na ranu. Efektno a MOGUCE. Naravno ima i efektnijih resenja koja nisu moguca. Da smo Abi Dabo gradili bi jedno ali smo ipak Beograd i siromasna Srbija. Ljudi, i Crna Gora nas je pretekla po BDPu, o cemu mi pricamo?
 
@JohnnyBGood
Njihovih deset kilometara metroa ih je koštalo kao nas dosadašnje zaduženje za UMP i Most na Adi. Toliko para imamo, problem je za šta se troše i gde prelivaju.
 
Треба да се планира 50 година унапред, не 20. Али то иде против српског националног спорта, ошљарења.
 
Arnorian":1yqd6w57 je napisao(la):
Треба да се планира 50 година унапред, не 20. Али то иде против српског националног спорта, ошљарења.

Tako je, treba da planiramo 50 godina unapred ali deo svakog ozbiljnog plana mora da bude sta cemo u prvih 10, pa sledecih 10, itd. A onda i sta u prvih 5, sledecih 5, itd. a onda i godisnji planovi.

Mislim da je skica sta ces imati za 50 godina nepotpuna. Svako ozbiljno resenje mora i da trasira put. Sta ces imati za 10, sta za sledecih 10, itd. Samo to trazim. I racionalno je da negde u 25godini bude promena/adaptacija u tome sta ces graditi u 45-oj. Ali zato sta cemo da imamo za 10 godina treba da odlucimo SADA i to je nas najveci problem. Drugim recima, za svaku razgranatu mrezu koja prikazuje nesto sto cemo imati za 40-50 godina hocu da vidim KAKO mi do toga stizemo. Sta imamo u 5-toj, sta u 10-oj, godini itd.

Tvrdim da je problem nacrtati nesto lepo sto bi voleli da imamo za 40-50 godina zapravo lako u odnosu na odluku sta izgraditi u prve dve faze. Koje ne mogu da budu vise od 20ak kilometara zajedno, pa pogledajte ljudi Sofiju, Torino, i druge...
 
jovanovm":1g6sak67 je napisao(la):
@JohnnyBGood
Njihovih deset kilometara metroa ih je koštalo kao nas dosadašnje zaduženje za UMP i Most na Adi. Toliko para imamo, problem je za šta se troše i gde prelivaju.

Pa ne znam, daj nam podatke/izvore?
 
не знам колико шта кошта, али за неких годину до годину и по дана може да буде готова траса Пожешка-Хиподром-Радничка-ЖС НБГ и 4 од 8 линија БГ-Воза (с тим да две већ раде, захтевају само други колосек до Панчева). а и ово је још једна у низу идеја које постоје за БГ метро
 
@JohnyBgood
Добро планирање увек има у виду и фазност. Нико озбиљан не тврди другачије. План метро система мора да буде модуларан, да би што пре дао резултате. Али глобални план мора да постоји, да би се избегло "ускакање себи у уста", Фазе се изводе онолико брзо колико финансијске могућости дозвољавају. Тај глобални план се по потреби модификује, како град еволуира. У урбанизму Top-Down приступ увек даје боље резултате него Bottom-Up.
 
^^^ Slazem se, za 4 godine rada mozemo da imamo metro BB-Radnicka-NBGD-Usce-Terazije i funkcionalnu mrezu BG:voza sa novim stanicama (Zemun polje, Lisicji Potok itd ), dvokolosecnom prugom do Panceva, uklonjenim uskim grlima i osposobljenom vezom za Zeleznik.

To je vec sasvim solidna mreza i mnoooogo bi znacila gradskom prevozu a i te kako je izvodljivo.

Ali u drzavi koja ne moze da zavrsi autoput u ravnici...

Uskoro su izbori, C.S.I.-a za gradonacelnika, beobuild forum preuzima Direkciju za Saobracaj i Direkciju za Gradjevinsko Zemljiste ili kako se vec zvala a novoosnovana Beogradska Investiciona Grupa (B.I.G., evo je cu da je vodim :cool: ) finansira projekte :)

Pa se vidimo na sledecim izborima posle 4 godine...
 
Vrh