Ako pretpostavimo da ce Beograd jednog dana dobiti metro, :shok:, prva linija ce sigurno ici od centra do Novog Beograda jer je to najoptereceniji pravac.
Ako ta ista ili neka druga linija treba da predju preko novog mosta, onda nije logicno u medjuvremenu preko njega postavljati tramvajske sine i kontaktnu mrezu da bismo ih kasnije skidali i postavljali metro trasu.
Sa druge strane super-zuta traka i nije neki trosak i nije grehota ukinuti je da je metro zameni.
Znaci ili tramvaj a nikada metro, ili super-zuta traka pa metro.
spatiotecte":1liomhaq je napisao(la):
Metrobusevi postoje u svetu to je tacno ali to je po mom "kad nemas para ni za Tramvaj"
Zapravo se ti koridori koriste autobusima da bi se jednog dana (kad se nadje finansiranje) pretvore u LRT ili metro.
To je ponekad slucaj ali uglavnom na deonicama u centralnim jezgrima gradova, na periferiji se mahom postavljaju "metro-bus" trase kada tramvaj nije opravdan zbog potrebne fleksibilnisti u planiranju ruta.
Bilo bi lepo imati brzu tramvajsku vezu Blokovi-Banovo Brdo ali je jos bolje imati brze autobuske veze Blokovi-Banovo Brdo-Vidikovac, Zemun-Rakovica-Petlovo Brdo i Banjica-Bezanijska Kosa sa minimalnim ulaganjima.
Ovde ce opet dobro doci nasa stara mantra:
Nema sirenja tramvajske mreze dok ne pocne kopanje metroa!
@Матеја Бељан
Metro linija sa dva prelaska reke u sustini i ne bi bila lose, postize ono sto je cilj metroa u Beogradu a toje spajanje desne obale Save sa Novim Beogradom. Na samom NBGD ciji je urbanizam osmisljen za automobile saobracaj je vec prilicno brz, Metro je potreban prvenstveno starom delu grada. Zato linija koja zaranja duboko u desnu obalu a samo kaci NBGD ima i te kako smisla.
Osovina Banovo Brdo - NBGD - Terazije - Vuk je mozda najefikasniji pocetak mreze koji mozemo da napravimo:
Tunel izmedju Terazija i Vuka, kratak tunel na Banovom Brdu i plitak tunel na NBGD.
Jedan most vec imamo, za drugi se svi slazu da je potreban (osim onih naravno koji misle da metro ne treba ni praviti)
Centar vezan sa NBGD i Z. St NBGD, Cukarica i preko nje ceo jug vezani sa NBGD i sa Centrom
BG:voz dupliran u centru lukom metro linije.
Naravno da jednog dana i Zemun treba da se veze na metro ali od Tvornicke, dokle je predvidjen, do Usca treba 10 min autobusom vec danas, nece biti neki ucinak. Sa druge strane za desnu obalu metro ce puno znaciti.
Pravac Banovo Brdo-Zarkovo (tunel)- pa do Petlovog Brda nadzemno Ibarskom namece se kao kao logican nastavak sa juzne strane.
Na istocnoj strani treba favorizovati pravce koji nemaju tramvajsku vezu Karaburma, Konjarnik , Mirijevo, Medakovic, Brace Jerkovic.
Vazda sam forsirao pravac Vuk-Crveni Krst-Konjarnik-Ustanicka-Mirijevo, kada pogledam tvoj crtez i nastavak ka Vozdovcu ima smisla, ali mozda u sirem luku:
Vuk-Crveni Krst-Konjarnik-Medak III - Brace Jerkovic II- Trosarina - Banjica II.
Time bi metro prosao kroz sve gore navedene gusto naseljene krajeve.