Šta je novo?

Most na ADI: tramvaj ili metro?

belgrey":17eeec2u je napisao(la):
Mislim da bi ovakav metro od Beograda napravio fenomenalan grad.

Lepo si rezimirao prednosti plana, dodao bih aktiviranje zapustenih podrucja u centru grada: Amfiteatar, luka, Ada Huja, IMT

vucko":17eeec2u je napisao(la):
sticem utisak da forsiras NBG i prokop zapostavljas.

Ne zapostavljam ga vec totalno ignorisem :D zato se stanica i zove "Prokop" na plznovima a ne "Begd Centar". Sa druge strane NBGD i Rakovica zovu se "BGD Zapad" i "BGD Jug".
Prokop ce biti stanica BG:voza i to je sasvim dovoljno za tu lokaciju.

vucko":17eeec2u je napisao(la):
Nego,ja bih tu zelenu metro liniju umesto da vozim po zemunu od zemun centra usmerio ispod dunava ka tim borcama i ovcama.

Od Zemuna do Ovce ima nekoliko kolometara praznog prostora pa i nije bas isplativo vuci liniju tuda, narocito sto treba Dunav da se predje. Kao sto rece @Arnorian, mnogo je lakse da se napravi krak BG:voza.
- Pancevacka pruga moze da se racva kod Sebesa pa oko Velikog Blata pravo do srca borce. Teren je ravan i slabo izgradjen.
- Druga varijanta je iskoristiti postojece skretanje za Jabucki Rit pa uz Ovcu opet do srca Borce. Malo je okolo naokolo ali bi Ovca dobila stanicu u naselju.
- Treca varijanta, cim Pancevacki Most dodirne Banatsku obalu pruga skrece levo preko nasipa, do kraja Koteza (stanica) pa onda severno do Borce. Mlao je komplikovanije zbog iskljucenja sa Mosta.

Arnorian":17eeec2u je napisao(la):
не мислим да она треба да буде главна линија Земуна, Нбг око Фонтане и Миријева

Posto je moj aksiom da osovina linije 1 bude Vuk-NBGD iz poznatih razloga onda Zemunu i LMirijevu ne gine presedanje.
Sto je normalno, ne moze svaki cosak da ima direktnu vezu sa centrom, nije metro danasnji GSP.

Arnorian":17eeec2u je napisao(la):
Станице БгВоза Дедиње и Церак би биле нерентабилне, јер је пруга на дубини од око 70 м код и 60 м код друге. Иако има и дибљих метро станица, број путника у овом случају не би могао да их оправда.

Za Dedinje je cupavo jer bi stanica bila dosta duboko, sa druge strane ona opsluzuje i samo Dedinje a i ceo potez juzno do Banjice II i dalje. Mislim da bi bila veoma korisna.

Stanica BG:voza Cerak na raskrsnici Ibarske Magistrale i Zaplanjske je od presudne vaznosti. Odatle celokupan saobracaj sa Ibarske Magistrale dobija brzu vezu sa Centrom i NBGD kao i sva velika naselja u okolini (Vidikovac, Cerak Vinogradi, Labudovo i Petlovo Brdo)
Na tom prostoru ima dovoljno slobodnog gradjevinskog zemljista da se na pravi ne samo prigradski terminal vec i novi centar. Na kraju ce ljudi sa Banovog Brda ici na Cerak a ne obrnuto :)
Kljuc rasterecenja saobracaja u Beogradu je aktiviranje lokalnih centara.

Ta stanica je nezavisna od metroa koji ko zna kada ce do tamo stici i mogla bi dogledno vreme da se napravi i ovaj plan realizuje. Dubina je uvek problematicna ali Cerak je dobar kompromis, Vidikovac je suvise visoko i nije na Ibarskoj, Bele Vode na izlazu tunela jedva da imaju saobracajnu vezu.

Arnorian":17eeec2u je napisao(la):
Траса црвене линије би била кориснија као Теразије-Славија-КЦ-Прокоп-Сајам (Косте Главинића). Ако Прокоп постане главна станица Беовоза треба и њему станица. Постављање Метро моста јужно од Старог савског би дало станицу на месту БАС-а, што би уз трамвај Савском амфитеатру било довољно.

Prokop ce biti jedna od stanica BG:voza, prolazna kao i ostale, nema po cemu da postane glavna.
Suludo bi bilo kopati ispod KC, preskakati autoput pa kopati kroz Senjak kada moze lepo linija da se provuce kroz Savski Amfiteatar skroz do veze sa BG:vozom kod Sajma.
Svaka dodatna investicija u prokop (osim stepenica do Bul. Ka.Aleks.) je cisto bacanje para.

Amfiteatar je ogromno podrucje u samom centru grada i potrebna mu je cela linija (vidi plan "amfiteatar" na diskusiji metro :) ) a ne samo stanica.
Crvena linija je jedna od najlaksih za izgradnju. Od Visnjicke kroz Adu Huju do Luke ide nadzemno praznim prostorom, zatim tunel ispod grebena do Savskog Trga a onda opet moze nadzemno sve do Banovog Brda. Tunel do okretnice pa opet nadzemno do Orlovace.
 
zidar":2f94i6e2 je napisao(la):
...
Svaka dodatna investicija u prokop (osim stepenica do Bul. Ka.Aleks.) je cisto bacanje para....

Morao sam da izdvojim ovu rečenicu. Treba je ponavljati kao mantru! :kk:
 
belgrey":1e4vbz2g je napisao(la):
zidar":1e4vbz2g je napisao(la):
...
Svaka dodatna investicija u prokop (osim stepenica do Bul. Ka.Aleks.) je cisto bacanje para....

Morao sam da izdvojim ovu rečenicu. Treba je ponavljati kao mantru! :kk:
То је једина ставка у целој Зидаровој филозофији која ми се не свиђа. Уопште ми се не свиђа. Сматрам управо супротно, да је свака инвестиција у станицу НБГ бацање пара, кад је већ толико уложено у Прокоп. Не видим зашто је Прокоп проблематичан, локација је одлична, окружен је аутопутем и великим булеварима и чвориштима, у просеку је приступачнији од станице НБГ а с обзиорм да ипак доста већи број становника живи са десне стране саве, не би додатно оптеретио мостове. Уосталом, концепт БГ чвора је да буде проточан, тј да возови за југ и исток крећу из ТПС Земун и купе путнике на станицама НБГ, Прокоп и Раковица. Возови за север и запад крећу из ТПС кијево и на исти начин купе путнике у супротном смеру. Једина веза коју станица НБГ има а да прокоп нема је веза са садашњом Главном железничком станицом, а остављати ту везу и пругу у савском амфитеатру је јерес, ретроградно, нелогично, итд.

То што неки мисле да прокоп није довољно "у центру" је још гори аргумент, јер не живе сви у центру и на НБГ. Уосталом, на месту садашње гл. ж. станице је била мочвара и била је на периферији до изградње станице...

Узгред, ја пих на прокоп накачио аутобуску станицу уместо тржног центра и све супер :)
 
Takodje rekoh da mi se ne svidja ideja oko napustanja prokopa.

Super bi bilo sto kazes da imamo dve autobuske stanice.Jednu na NBG drugu na Prokopu.Sto bi recimo neki bus iz Nisa isao preko gazele pa na NBG kada moze na prokop? :kk:
 
zidar":1cjas7xr je napisao(la):
Ako pretpostavimo da ce Beograd jednog dana dobiti metro, :shok:, prva linija ce sigurno ici od centra do Novog Beograda jer je to najoptereceniji pravac.

Ako ta ista ili neka druga linija treba da predju preko novog mosta, onda nije logicno u medjuvremenu preko njega postavljati tramvajske sine i kontaktnu mrezu da bismo ih kasnije skidali i postavljali metro trasu.
Sa druge strane super-zuta traka i nije neki trosak i nije grehota ukinuti je da je metro zameni.

Znaci ili tramvaj a nikada metro, ili super-zuta traka pa metro.

spatiotecte":1cjas7xr je napisao(la):
Metrobusevi postoje u svetu to je tacno ali to je po mom "kad nemas para ni za Tramvaj" :(

Zapravo se ti koridori koriste autobusima da bi se jednog dana (kad se nadje finansiranje) pretvore u LRT ili metro.

To je ponekad slucaj ali uglavnom na deonicama u centralnim jezgrima gradova, na periferiji se mahom postavljaju "metro-bus" trase kada tramvaj nije opravdan zbog potrebne fleksibilnisti u planiranju ruta.

Bilo bi lepo imati brzu tramvajsku vezu Blokovi-Banovo Brdo ali je jos bolje imati brze autobuske veze Blokovi-Banovo Brdo-Vidikovac, Zemun-Rakovica-Petlovo Brdo i Banjica-Bezanijska Kosa sa minimalnim ulaganjima.

Ovde ce opet dobro doci nasa stara mantra: Nema sirenja tramvajske mreze dok ne pocne kopanje metroa!

@Матеја Бељан

Metro linija sa dva prelaska reke u sustini i ne bi bila lose, postize ono sto je cilj metroa u Beogradu a toje spajanje desne obale Save sa Novim Beogradom. Na samom NBGD ciji je urbanizam osmisljen za automobile saobracaj je vec prilicno brz, Metro je potreban prvenstveno starom delu grada. Zato linija koja zaranja duboko u desnu obalu a samo kaci NBGD ima i te kako smisla.

Osovina Banovo Brdo - NBGD - Terazije - Vuk je mozda najefikasniji pocetak mreze koji mozemo da napravimo:

Tunel izmedju Terazija i Vuka, kratak tunel na Banovom Brdu i plitak tunel na NBGD.
Jedan most vec imamo, za drugi se svi slazu da je potreban (osim onih naravno koji misle da metro ne treba ni praviti)

Centar vezan sa NBGD i Z. St NBGD, Cukarica i preko nje ceo jug vezani sa NBGD i sa Centrom
BG:voz dupliran u centru lukom metro linije.

Naravno da jednog dana i Zemun treba da se veze na metro ali od Tvornicke, dokle je predvidjen, do Usca treba 10 min autobusom vec danas, nece biti neki ucinak. Sa druge strane za desnu obalu metro ce puno znaciti.

Pravac Banovo Brdo-Zarkovo (tunel)- pa do Petlovog Brda nadzemno Ibarskom namece se kao kao logican nastavak sa juzne strane.
Na istocnoj strani treba favorizovati pravce koji nemaju tramvajsku vezu Karaburma, Konjarnik , Mirijevo, Medakovic, Brace Jerkovic.

Vazda sam forsirao pravac Vuk-Crveni Krst-Konjarnik-Ustanicka-Mirijevo, kada pogledam tvoj crtez i nastavak ka Vozdovcu ima smisla, ali mozda u sirem luku: Vuk-Crveni Krst-Konjarnik-Medak III - Brace Jerkovic II- Trosarina - Banjica II.
Time bi metro prosao kroz sve gore navedene gusto naseljene krajeve.

metro-ada-4.png

Mi LIKE this! PLUS kao vrata!

JT, da se zamah oko mosta iskoristi da se ODMAH napravi deo Raskrpetlja-ZstNbg (a tu je blizu i depo), i onda koristiti liniju koliko god da je kratka, pa makar jedna kompozicija isla napred-nazad (u rikverc ;) ) i kopati koliko mozes, svake godine po malo prema Vuku, znaci Arena, Sava centar, Usce, ... da napredujes 3 stanice godisnje, imas liniju Cukarica-Vuk za jednu deceniju.

Druga faza: pruzas krak ka Zemunu (opstina NBg, Stari Merkator) i picis dalje uz Bulevar.

Treca faza: Sada si vec savladao sve fazone i sistem je u punoj upotrebi tako da si sada gazda i gradis sta hoces (Aerodrom, Slavija, Karaburma, sta se nametne)

Mozda nam je sudjeno da metro pocnemo upravo preko ovog mosta, a i bilo bi fer jer nas toliko kosta i bas smo se napregli. A ako ga budemo gradili postupno i uz maksimalno domace snage mozda nas na kraju i manje bude kostao nego neko kljuc-u-ruke grandiozno resenje koje bi nam uvalili Francuzi, Rusi, ili ko li vec.

Mozda most na Adi stvarno postane most Nadi. :) Ako ga iskoristimo na pravi nacin, za pocetak sledece velike ideje koja se na nju nadovezuje.
 
Wile E. Coyote":729jq4on je napisao(la):
С тим што бих ја ипак и на НБГД ишао подземно.

А што се тиче развлачења прве линије ка Земуну (мада је развлачење до Творничке чиста небулоза која никуда не води, ако се већ гради линија у том правцу неизоставно је да заврши у центру Земуна), Земун нема ни трамвај, значи, ако не добије ни метро, остаје у подређеном положају. Ништа ново.

:kk:
 
Sto se tice racvanja linija, ne vidim da je to da ponekad neki voz saceka pola minuta neki problem. Lepse bi bilo naravno da toga nema ali je to jako skupo. Zato i London, Nju Jork, i Pariz, i (noviji metro) Sangaj imaju deonice koje deli nekoliko linija, a od gradova velicine Beograda i Amsterdam i Kopenhagen. Njihove mape sam postirao na temi o metrou a za ovu ovde, evo jos jedne VALENSIJA:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Xarxa-metroValencia.gif

Pogotovo sto ce prelaz preko/ispod reke biti jako skup, suludo je da to ne koriste bar dve linije metroa. Sta fali da svaki drugi voz ide za Zemun a drugi za Zst Nbg / savske blokove?
 
Михаило":1shemhnm je napisao(la):
То је једина ставка у целој Зидаровој филозофији која ми се не свиђа.

Jedno iskreno hvala za pohvalu :cool:
Михаило":1shemhnm je napisao(la):
Сматрам управо супротно

Ovaj forum je dragocen bas zato sto se ne slazemo oko svega ali i o svemu mozemo da razgovaramo, smireno i argumentovano. Nekada dodjemo do kompromisa, nekada ne, ali u svakom slucaju dobro analiziramo sve aspekte situacije i na imamo strucno misljenje o temi. Treba imati dobre sparing partnere kada se spremas za borbu :gobb:

Михаило":1shemhnm je napisao(la):
да је свака инвестиција у станицу НБГ бацање пара, кад је већ толико уложено у Прокоп

To sto je 40 godina ulagano u projekat koji je u jednom trenutku postao prevazidjen nije valjan razlog da se sa pogresnom investicijom nastavi.
Nemci su 40 godina ulagali u nuklearke, mnogo vise novca nego mi u Prokop doduse oni su ih i koristili, danas su zakljucili da ta tehnologija ne odgovara njihovim zahtevima i prekidaju investicije i zatvaraju centrale.

у просеку је приступачнији од станице НБГ

do Prokopa se stize sa 2 saobracajnice, Autoput i Bulevar Mira, do stanice NBGD istim tim autoputem, Novim Mostom (Ibarska) a oko nje su siroki novobeogradski bulevari. + za NBGD

Уосталом, концепт БГ чвора је да буде проточан, тј да возови за југ и исток крећу из ТПС Земун и купе путнике на станицама НБГ, Прокоп и Раковица.

To je koncept cvora iz '70ih, pre 40 godina, a osmisljen je sa nezavisnim mrezama metroa (5 linija) i regionalnog metroa (4 linije) koje nikada nisu ni zapocete.
Sad kada BG:voz koristi tu infrastrukturu (most i tunele), saobracaj i kapacitet prigradske zeleznice ce samo da rastu jer je tek zaceta a potrebe su ogromne, nema vise prostora i za putnicki zeleznicki saobracaj.

Zato je vreme da se organizacija cvora azurira a ne da se slepo drzimo jednog usamljenog poglavlja plana iz '74.

Posto BG:voz uspesno koristi trougao Pancevacki Most-Rakovica-NBGD, treba ga ostaviti njemu samom kako bi mogao odmah da iskoristi sav njegov kapacitet. Za to je potrebno prvenstveno otkloniti uska grla na prilazima stanicama NBGD i Rakovica, to jest napraviti bar jos jedan dodatni kolosek dugacak 300 odnosno 1200 metara.

Time dobijamo dva potpuno odvojena sistema u centru grada, zeleznicu na trasi NBGD-stari zeleznicki most (koji ce jednog dana biti zamenjen)-topciderska dolina-Rakovica i BG:voz u trouglu P.Most-Rakovica-NBGD preko Novog Z.Mosta i Tunela.

Svaki sistem time dobija prostor za razvoj i ne smeta onom drugom, narocito sto imaju drugacije potrebe i organizaciju (red voznje/taktni rezim)
Dupliranjem trase NBGD-Zemun-Batajnica i Rakovica-Resnik ta organizacija se u istom duhu produzava na sire urbano podrucje.

Pruga u Savskom amfiteatru i sadasnja glavna stanica se ukidaju, NBGD i Rakovica postaju prolazne Zeleznicka stanice (i dalje mogu Zemun i Kijevo da ih servisiraju a Topcider im je u sredini). Okolina tih stanica, a narocito NBGD koja oko sebe ima nekoliko praznih blokova, gusto se urbanizuju i postaju ekonomski centri (saobracajni cvor+gradjevinsko zemljiste = san za arhitekte i investitore).

U trouglu P.Most-NBGD-Rakovica BG:voz vec sutra moze da postigne maksimalni takt koji sadasnja infrastruktura dozvoljava, 5 do 7 min, a modernizacijom se moze i pojacati. Dupliranjem pruga na Sremskoj strani i ka jugu taj takt se siri do Batjnice odnosno Resnika. Dupliranjem Pancevacke pruge siri sa potencijalno i do Panceva.

Prokop ostaje jedna od stanica BG:voza bez ikakvog drugog zeleznickog saobracaja osim prigradskog (i eventualno voz za Rumuniju dok se ne napravi most Vinca)

Zato nema potrebe investirati u Prokop kao da je buduca Zeleznicka Stanica, za stanicu prigradske mreze vec je opremljen kako treba.
To ne znaci da se struktura koja je do sada izgradjena treba zapostaviti, betonska ploca vec je tu i moze da se iskoristi za bilo koju drugu svrhu jer ima prilicno centralan polozaj, stanicu BG:voza i lep pogled. Birajte: trzni centar, stadion, hotel, poslovni centar...
 
Svuda u Evropi se do centralne železničke stanice dolazi bulevarima i avenijama, jedino bi se kod nas na Prokop stizalo autoputevima, vijaduktima, tunelima, uspinjačama, stepenicama. Stanica se ne nalazi u urbanom tkivu, ona je u nekadašnjoj prigradskoj zoni koja i danas izgleda kao suburbia; ispod šume-parka iza koje se nalazi elitno naselje sa niskom gustinom stanovanja i bez potrebe za masovnim prevozom. Od Prokopa treba da se spuštaš ka sajmu, da se penješ ka bulevaru mira, da prelaziš autoput ka kliničkom centru i da se zapetljavaš u mostarsku petlju i autokomandu da bi stigao "u grad". Iz prokopa se može izaći na tri strane: u tunel, u tunel i na most! Izem ti stanicu. Ako joj se tako prilazi onda su mogli da je stave i na trg republike.

Ne mogu da prežalim što Autokomanda nije izabrana za centralnu stanicu. Ona livada koja je sada Deltina bi bila idealna po mom mišljenju. A sadašnjeg Prokopa ne bi ni bilo, već bi postajalo stajalište Senjak/Sajam, iznad senjačke pijace i ono bi služilo gradskom vozu.
 
belgrey":4fokf3c5 je napisao(la):
Svuda u Evropi se do centralne železničke stanice dolazi bulevarima i avenijama, jedino bi se kod nas na Prokop stizalo autoputevima, vijaduktima, tunelima, uspinjačama, stepenicama. Stanica se ne nalazi u urbanom tkivu, ona je u nekadašnjoj prigradskoj zoni koja i danas izgleda kao suburbia; ispod šume-parka iza koje se nalazi elitno naselje sa niskom gustinom stanovanja i bez potrebe za masovnim prevozom. Od Prokopa treba da se spuštaš ka sajmu, da se penješ ka bulevaru mira, da prelaziš autoput ka kliničkom centru i da se zapetljavaš u mostarsku petlju i autokomandu da bi stigao "u grad". Iz prokopa se može izaći na tri strane: u tunel, u tunel i na most! Izem ti stanicu. Ako joj se tako prilazi onda su mogli da je stave i na trg republike.

Ne mogu da prežalim što Autokomanda nije izabrana za centralnu stanicu. Ona livada koja je sada Deltina bi bila idealna po mom mišljenju. A sadašnjeg Prokopa ne bi ni bilo, već bi postajalo stajalište Senjak/Sajam, iznad senjačke pijace i ono bi služilo gradskom vozu.

Slazem se, da su je gurnuli ili desno na Autokomandu ili ugurali nekako sa druge strane vojv. Putnika, onda bi uz nju isao Bul Vojv Misica sa jedne strane a sa druge strane bi pravac Kneza Milosa isao u "grad" a autoputem na Novi Beograd i prema Dusanovcu i Konjarniku. Doduse ne znam koliko je to bilo moguce tehnicki.

Zato se cesto pitam KO je ugura u taj prostor iz koga je jako tesko uci i izaci? A daleko je i bul. kneza Aleksandra, dugo sipcenje za pesake a da trolu zavlacis da prolazi uz stanicu, kuda da je ponovo izvedes u Kneza Milosa?
 
JohnyBgood":106k8sxl je napisao(la):
Slazem se, da su je gurnuli ili desno na Autokomandu ili ugurali nekako sa druge strane vojv. Putnika, onda bi uz nju isao Bul Vojv Misica sa jedne strane a sa druge strane bi pravac Kneza Milosa isao u "grad" a autoputem na Novi Beograd i prema Dusanovcu i Konjarniku. Doduse ne znam koliko je to bilo moguce tehnicki.
Између Војводе Путника и Војводе Мишића неma места а терен је јако стрм, не заборави да се надвожњак преко Сајма завршава готово до Војводе Путника. Са друге стране, померањем према Aутокоманди, вероватно би било немогуће направити станицу код Вука, јер би траса много морала да кружи. Исто би се десило и са правцом према Раковици.
JohnyBgood":106k8sxl je napisao(la):
Zato se cesto pitam KO je ugura u taj prostor iz koga je jako tesko uci i izaci? A daleko je i bul. kneza Aleksandra, dugo sipcenje za pesake a da trolu zavlacis da prolazi uz stanicu, kuda da je ponovo izvedes u Kneza Milosa?
Булевар Кнеза Александра је удаљен од плоче Прокопа око 50 метара. То није далеко. Тролејбуска линија је планирана од Хумске улице, преко Делиградске па на СЛавију. Такође, колико се сећам, планирана је и трамвајска линија.


Све у свему, не знам да ли бих подржао Прокоп или не, али, да ли би можда било боље уместо једне велике аутобуске станице на НБГ, направити две мање, на НБГ и Прокопу?
 
Bilo kako bilo, steta je da trolujemo ovde o Prokopu, kad je ovo sto je predlozio Zidar potencijalno od ogromne vaznosti.

Da se napnemo i napravimo mini-zacetak metroa: Raskrpetlja - Zel. stanica Novi Beograd. To stvarno ne bi bilo preterano skupo jer ce most i tako i tako biti tu i samo treba postaviti sine i kupiti jednu-dve kompozicije.

Pa makar jedna kompozicija isla napred nazad (u rikverc), jer ce to vec u kombinaciji sa BeoVozom i cak i minimalnim upristojenjem te stanice da bude NESTO. A drugo, onda se mogu lako iz godine u godinu dodavati segmenti prema Vuku i bar jos jedan do Cukarice. Sa razumnim ritmom od dva segmenta godisnje (pogotovo bi ovi kroz Novi Beograd trebalo da budu jeftiniji) vec za 5 godina mozemo imati osnovnu liniju Cukarica - NBgd - Vuk!

Onda u sledecih pet godina mozemo ici dalje niz bulevar i pruziti jos jedan krak ka starom Merkatoru. Mozda i uznapredovati do Banovog Brda.

Ako to savladamo, em cemo nauciti jeftinije i efikasnije graditi, em ce se razbistriti situacija kako dalje. U svakom slucaju ne verujem da bi zbog ovoga zazalili. Sve sto naucimo se moze primeniti na druge linije.

Dodatne prednosti:

Ako bi isli tako mic po mic i pre svega uz sopstvene snage verovatno ce biti puno vise domace rezije/preduzeca a ne da ti Francuzi ili Rusi uvale ogroman projekat po sistemu kljuc u ruke koji finansiraju njihove banke i teraju te da koristis sve njihovo. Ja bih recimo voleo da vidim spansku tehnologiju samih vozova, iz vise razloga o kojima ne bih sada ;)

Gradnja mic-po-mic daje mogucnost gradonacelniku da svakih 6-12 meseci nesto otvara :D a to je kod nas jako vazno.

Jako bih voleo da se most i zamah koji nam on daje iskoristi za sledeci veliki iskorak a ne za nekakav j***ni tramvaj, mada on mozda i izgleda kao logicno resenje. Ako tramvaj predje mostom, tu metro ne prolazi za nasih zivota. A i njegov dolazak u Beograd se odlaze bar za 5 godina. SAD nam je sansa da ga "poguramo". A uz to bi dali zamah i BeoVozu koji je isto jako korisan i potreban.
 
Потпуно се слажем да би требало некако покушати протурити идеју да се деоница преко Моста на Ади укомпонује у прву фазу, или да се барем обавезно размотри као једна од варијаната у ”француској” студији.
 
Danas cu podeliti sa Vama [highlight=yellow]recept za pravljenje metro sistema[/highlight] u Beogradu za [highlight=yellow]kratko vreme i male pare[/highlight] :D

Potrebni sastojci:

- 1 krtica (ne treba vam uputstvo za koriscenje, @2012 ce da je jase)
- 2 ekipe nezaposlenih rudara
- Most na Adi i Stari Savski Most
- 150 miliona € (odokativno za prvu fazu)
- sine, kablovi i razni gradjevinski materijal u sto vecim kolicinama

Vreme pripreme:

- 1 gradonacelnikov mandat

Faza 1:

- Doterajte krticu na ugao Gavrila Principa i Licke, ukljucite je i usmerite u greben u pravcu severo-istoka, posle trista metara busenja naci ce se ispod Terazija, tu napravite stanicu i pustite krticu da kopa dalje ispod Bulevara u pravcu Vuka.

- U medjuvremenu zaposlite jednu ekipu rudara da iskopa 200 metara tunela od tramvajskog vijadukta kod Hipodroma do Pijace Banovo Brdo gde cete napraviti stanicu.
Druga ekipa rudara kopa plitki tunel od Z. St. NBGD kroz Spanskih Boraca, Bulevar AVNOJA, Vladimira Popovica doZemunskog puta to jest prilaza na Stari Savski Most.

- Sve one sine sto ste nabavili stavite u Tunel od Terazija do Stajge, zatim na vijadukt do Starog Savskog Mosta i na sam most, u plitki tunel do Z. St. NBGD, na sredinu mosta na Adi, na tramvajski vijadukt kod Hipodroma i u kratki tunel na Banovom Brdu.

Eto, dobili ste prvu metro liniju a da niste ni dodatni most sagradili. Sada zadovoljno mozete da uzivate u daljem sirenju mreze.

Faza 2:

- Sada je krtica koja je isla ka Vuku stigla cak do Konjarnika i izbila na povrsinu. Prenesite je na Banovo Brdo do onog tunela sto su rudari iskopali i pustite je da rovari ispod Pozeske do bivse okretnice tramvaja u Trebevickoj (tramvaja naravno vise nema posto ste im oteli vijadukt kod hipodroma, ali sta ce vam tramvaj u 21. veku tamo gde imate metro?). Dalje trasu nastavite nadzemno Trgovackom ulicom i Ibarskom Magistralom ka jugu pa dokle stignete, prepreka vise nema do Lipovacke Sume.

- One rudare na Novom Beogradu sto su se vec ispraksali u kopanju plitkog tunela zaposlite da prokopaju prvo plitki tunel ispod Antifasisticke Borbe kako bismo preusmerili liniju 1 ka Blokovima a zatim trasu od Arene do Zemuna za liniju 3.

- Od Z. St. NBGD zapocnite nadzemnu trasu (ili eventualno plitki tunel ali onda vam treba treca ekipa nezaposlenih rudara umest nezaposlenih gradjevinara) ka IMT-u, Bezanijskim Blokovima i gurajte sve do Aerodroma. Kada stignete do tamo pohvalite se svima kako imate direktnu metro vezu od Aerodroma do centra grada i pozovite prijatelje iz inostranstva metroom skoknu do "Moskve" na kafu (ili Vinjak, po zelji).

- Do sada vam sigurno vec osladilo zidanje nadzemnih trasa pa napravite jos jednu od Visnjicke, kroz Adu Huju i Luku do rampe i sacekajte da se oslobodi krtica da nastavite dalje ka Terazijama.
Naravno iskoristite priliku da napravite i komad od Konjarnika (tamo gde je krtica izbila psle svog prvog posla) do Medaka, dalje necete moci dok vam krtica jednog lepog dana ne nadje pri ruci ili nabavite drugu sto i ne bi bilo lose.

Sada vec imate pozamasnu mrezu a prokopali ste samo dva tunela krticom i niste pravili nove mostove.

Faza 3:

- Posto je krtica zavrsila posao na Banovom Brdu, prebacite je na Dorcol tamo gde ste stali sa nadzemnom trasom kroz Luku, okrenite je u pravcu Terazija i pustite je da ide pravo do Stare Zeleznicke Stanice. Ispod Terazija naprvite stanicu i vezu sa linijom 1.

- Od mesta gde krtica izbije na povrsinu nastavite nadzemno kroz Savski Amfiteatar koji je otarasen sina otkad je Z. St NBGD postala glavna Zeleznicka Stanica posto ste je jos preneku godinu spojili sa centrom prvom metro linijom. Kod Sajma napravite vezu sa BG:vozom, dajte arhitektama da mastaju, a kod petlje Radnicka se vezite na trasu ka Banovom Brdu.

Trasu Visnjicka-Banovo Brdo itd. nazovite linija 2 i izadjite na izbore sa oformljenim metro sistemom sa 3 linije, sagradjenog sa onoliko para koliko je onomad bilo predvidjeno samo za liniju Tvornicka-Vuk.

U toku sledeceg mandata, posto ste naravno dobili izbore sa tako ociglednim preduzetnicko-finansijskim uspehom, uzivajte i sirite dalje mrezu kuda vam je volja, Zemun, Jerkovic/Banjica, Topcider-Dedinje-Vozdovac umesto UMP-a, Karaburma, Mirijevo.

Ajd' prijatno :cool:

52_bgd-metro-ada-pola-cene.png
 
Sta ako nadju ostatke Singidunuma kada pocnu da kopaju? Da ne prodje metro kao onaj hotel na staroj okretnici trola kod Kalemegdana?
 
zidar":8tfq318e je napisao(la):
Danas cu podeliti sa Vama [highlight=yellow]recept za pravljenje metro sistema[/highlight] u Beogradu za [highlight=yellow]kratko vreme i male pare[/highlight] :D

Potrebni sastojci:

- 1 krtica (ne treba vam uputstvo za koriscenje, @2012 ce da je jase)
мислим да већ постоји у Београду
zidar":8tfq318e je napisao(la):
- 2 ekipe nezaposlenih rudara
имамо и више од 2 екипе
zidar":8tfq318e je napisao(la):
- Most na Adi i Stari Savski Most
постоји
zidar":8tfq318e je napisao(la):
- 150 miliona € (odokativno za prvu fazu)
лако ће се нађе
zidar":8tfq318e je napisao(la):
- sine, kablovi i razni gradjevinski materijal u sto vecim kolicinama
Железара Смедерево за шине, има она фабрика каблова у Јагодини, а грађевинског материјала има кол'ко год 'оћеш на разним напуштеним градилиштима

а ево ти и +, супер си ме орасположио
 
zidar":3mcrevo4 je napisao(la):
Danas cu podeliti sa Vama [highlight=yellow]recept za pravljenje metro sistema[/highlight] u Beogradu za [highlight=yellow]kratko vreme i male pare[/highlight] :D

Potrebni sastojci:

- 1 krtica (ne treba vam uputstvo za koriscenje, @2012 ce da je jase)
- 2 ekipe nezaposlenih rudara
- Most na Adi i Stari Savski Most
- 150 miliona € (odokativno za prvu fazu)
- sine, kablovi i razni gradjevinski materijal u sto vecim kolicinama

Vreme pripreme:

- 1 gradonacelnikov mandat

Faza 1:

- Doterajte krticu na ugao Gavrila Principa i Licke, ukljucite je i usmerite u greben u pravcu severo-istoka, posle trista metara busenja naci ce se ispod Terazija, tu napravite stanicu i pustite krticu da kopa dalje ispod Bulevara u pravcu Vuka.

- U medjuvremenu zaposlite jednu ekipu rudara da iskopa 200 metara tunela od tramvajskog vijadukta kod Hipodroma do Pijace Banovo Brdo gde cete napraviti stanicu.
Druga ekipa rudara kopa plitki tunel od Z. St. NBGD kroz Spanskih Boraca, Bulevar AVNOJA, Vladimira Popovica doZemunskog puta to jest prilaza na Stari Savski Most.

- Sve one sine sto ste nabavili stavite u Tunel od Terazija do Stajge, zatim na vijadukt do Starog Savskog Mosta i na sam most, u plitki tunel do Z. St. NBGD, na sredinu mosta na Adi, na tramvajski vijadukt kod Hipodroma i u kratki tunel na Banovom Brdu.

Eto, dobili ste prvu metro liniju a da niste ni dodatni most sagradili. Sada zadovoljno mozete da uzivate u daljem sirenju mreze.

Faza 2:

- Sada je krtica koja je isla ka Vuku stigla cak do Konjarnika i izbila na povrsinu. Prenesite je na Banovo Brdo do onog tunela sto su rudari iskopali i pustite je da rovari ispod Pozeske do bivse okretnice tramvaja u Trebevickoj (tramvaja naravno vise nema posto ste im oteli vijadukt kod hipodroma, ali sta ce vam tramvaj u 21. veku tamo gde imate metro?). Dalje trasu nastavite nadzemno Trgovackom ulicom i Ibarskom Magistralom ka jugu pa dokle stignete, prepreka vise nema do Lipovacke Sume.

- One rudare na Novom Beogradu sto su se vec ispraksali u kopanju plitkog tunela zaposlite da prokopaju prvo plitki tunel ispod Antifasisticke Borbe kako bismo preusmerili liniju 1 ka Blokovima a zatim trasu od Arene do Zemuna za liniju 3.

- Od Z. St. NBGD zapocnite nadzemnu trasu (ili eventualno plitki tunel ali onda vam treba treca ekipa nezaposlenih rudara umest nezaposlenih gradjevinara) ka IMT-u, Bezanijskim Blokovima i gurajte sve do Aerodroma. Kada stignete do tamo pohvalite se svima kako imate direktnu metro vezu od Aerodroma do centra grada i pozovite prijatelje iz inostranstva metroom skoknu do "Moskve" na kafu (ili Vinjak, po zelji).

- Do sada vam sigurno vec osladilo zidanje nadzemnih trasa pa napravite jos jednu od Visnjicke, kroz Adu Huju i Luku do rampe i sacekajte da se oslobodi krtica da nastavite dalje ka Terazijama.
Naravno iskoristite priliku da napravite i komad od Konjarnika (tamo gde je krtica izbila psle svog prvog posla) do Medaka, dalje necete moci dok vam krtica jednog lepog dana ne nadje pri ruci ili nabavite drugu sto i ne bi bilo lose.

Sada vec imate pozamasnu mrezu a prokopali ste samo dva tunela krticom i niste pravili nove mostove.

Faza 3:

- Posto je krtica zavrsila posao na Banovom Brdu, prebacite je na Dorcol tamo gde ste stali sa nadzemnom trasom kroz Luku, okrenite je u pravcu Terazija i pustite je da ide pravo do Stare Zeleznicke Stanice. Ispod Terazija naprvite stanicu i vezu sa linijom 1.

- Od mesta gde krtica izbije na povrsinu nastavite nadzemno kroz Savski Amfiteatar koji je otarasen sina otkad je Z. St NBGD postala glavna Zeleznicka Stanica posto ste je jos preneku godinu spojili sa centrom prvom metro linijom. Kod Sajma napravite vezu sa BG:vozom, dajte arhitektama da mastaju, a kod petlje Radnicka se vezite na trasu ka Banovom Brdu.

Trasu Visnjicka-Banovo Brdo itd. nazovite linija 2 i izadjite na izbore sa oformljenim metro sistemom sa 3 linije, sagradjenog sa onoliko para koliko je onomad bilo predvidjeno samo za liniju Tvornicka-Vuk.

U toku sledeceg mandata, posto ste naravno dobili izbore sa tako ociglednim preduzetnicko-finansijskim uspehom, uzivajte i sirite dalje mrezu kuda vam je volja, Zemun, Jerkovic/Banjica, Topcider-Dedinje-Vozdovac umesto UMP-a, Karaburma, Mirijevo.

Ajd' prijatno :cool:

52_bgd-metro-ada-pola-cene.png

Пошаљи ово Ђиласу као поруку и реци да крене одмах! :D :D :D
 
Zidar dobio si + odlična ideja. Ako je 150 meleona za sve 3 faze što je 3 puta jeftinije od novog mosta, onda daj da počnemo.

Ja imam par pitanja u vezi metroa, kad smo se već raspisali u ovoj temi. Da li metro mora da ide samo ispod ulica? Da li krtica može da kopa daleko od dubine temelja neke zgrade i da ta zgrada ostane stabilna?

Smatram da nije dobro praviti nadzemni metro na bilo kom delu grada, tek u malo daljem predgrađu. Gubi se građevinskog zemljišta, zelenih površina i pravi se još veća gužva i buka. Mislim da bi Beograd i to u svim delovima grada trebalo da teži da ide ispod zemlje. Svaka zelena površina može postati podzemna garaža, i ostati zelena površina. Neko je ovde na forumu potencirao da nbg više nije spavaonica, nije sada je ogroman parking, kao i veći deo Beograda.
 
Zidar, to je TO! +++

Samo me zanima kako se moze resiti konflikt tramvaj-metro na Starom mostu. Po meni bi tramvaji trebalo da prelaze reku na mestu koje i sada koriste bar jos neko vreme, dok se ovo gradi.

Inace, uz odlican plan razvoja linija, posebno me odusevljava trasa kroz blokove 6* i dalje ka aerodromu. Ja bi tu isao sa plitkim tunelom dok se ne izadje iz NBg-a prema aerodromu.

I da ponovim, mislim da bi se deo od raskrpetlje do ZstNBg mogao brzo aktivirati kao podizac morala i onda svakih 6-9 meseci po jedan segment. Kopaci krenu da kopaju od ZstNbg pa kako oni nesto zavrse betoniranje/pokrivanje/sine/instalacije i udri jos jedan segment. Pa makar 1 ili 2 kompozicije isle samo napred-nazad. Jako brzo bi tako imali Raskrpetlja - Karadjordjeva a to bi bio ogroman psiholoski podsticaj da se eto NESTO MOZE (cak i mi i cak i kod nas) a i vec sasvim opipljiva saobracajna korist.

Ovo nam treba na toliko nivoa, ne samo da bi olaksali ovaj saobracajni kolaps u gradu, nego i da od sredine/zemlje luzera u kojoj se samo kuka postanemo zemlja go-getera :D

Djiki, ako pratis ovaj forum, ovo ti je sansa da ucutkas sve one koji ti zameraju cenu mosta. Da na kraju sledeceg mandata kazes EVO VAM, prva linija metroa, i to za koje pare! OK sa mostom si usao u istoriju ali bi OVO bilo EPOHALNO.
 
zidar":3k4ddy15 je napisao(la):
Михаило":3k4ddy15 je napisao(la):
То је једина ставка у целој Зидаровој филозофији која ми се не свиђа.

Jedno iskreno hvala za pohvalu :cool:
Нема на чему :)

zidar":3k4ddy15 je napisao(la):
Михаило":3k4ddy15 je napisao(la):
да је свака инвестиција у станицу НБГ бацање пара, кад је већ толико уложено у Прокоп

To sto je 40 godina ulagano u projekat koji je u jednom trenutku postao prevazidjen nije valjan razlog da se sa pogresnom investicijom nastavi.
Nemci su 40 godina ulagali u nuklearke, mnogo vise novca nego mi u Prokop doduse oni su ih i koristili, danas su zakljucili da ta tehnologija ne odgovara njihovim zahtevima i prekidaju investicije i zatvaraju centrale.

у просеку је приступачнији од станице НБГ

do Prokopa se stize sa 2 saobracajnice, Autoput i Bulevar Mira, do stanice NBGD istim tim autoputem, Novim Mostom (Ibarska) a oko nje su siroki novobeogradski bulevari. + za NBGD

Уосталом, концепт БГ чвора је да буде проточан, тј да возови за југ и исток крећу из ТПС Земун и купе путнике на станицама НБГ, Прокоп и Раковица.

To je koncept cvora iz '70ih, pre 40 godina, a osmisljen je sa nezavisnim mrezama metroa (5 linija) i regionalnog metroa (4 linije) koje nikada nisu ni zapocete.
Sad kada BG:voz koristi tu infrastrukturu (most i tunele), saobracaj i kapacitet prigradske zeleznice ce samo da rastu jer je tek zaceta a potrebe su ogromne, nema vise prostora i za putnicki zeleznicki saobracaj.

Zato je vreme da se organizacija cvora azurira a ne da se slepo drzimo jednog usamljenog poglavlja plana iz '74.


Posto BG:voz uspesno koristi trougao Pancevacki Most-Rakovica-NBGD, treba ga ostaviti njemu samom kako bi mogao odmah da iskoristi sav njegov kapacitet. Za to je potrebno prvenstveno otkloniti uska grla na prilazima stanicama NBGD i Rakovica, to jest napraviti bar jos jedan dodatni kolosek dugacak 300 odnosno 1200 metara.

Time dobijamo dva potpuno odvojena sistema u centru grada, zeleznicu na trasi NBGD-stari zeleznicki most (koji ce jednog dana biti zamenjen)-topciderska dolina-Rakovica i BG:voz u trouglu P.Most-Rakovica-NBGD preko Novog Z.Mosta i Tunela.

Svaki sistem time dobija prostor za razvoj i ne smeta onom drugom, narocito sto imaju drugacije potrebe i organizaciju (red voznje/taktni rezim)
Dupliranjem trase NBGD-Zemun-Batajnica i Rakovica-Resnik ta organizacija se u istom duhu produzava na sire urbano podrucje.

Pruga u Savskom amfiteatru i sadasnja glavna stanica se ukidaju, NBGD i Rakovica postaju prolazne Zeleznicka stanice (i dalje mogu Zemun i Kijevo da ih servisiraju a Topcider im je u sredini). Okolina tih stanica, a narocito NBGD koja oko sebe ima nekoliko praznih blokova, gusto se urbanizuju i postaju ekonomski centri (saobracajni cvor+gradjevinsko zemljiste = san za arhitekte i investitore).

U trouglu P.Most-NBGD-Rakovica BG:voz vec sutra moze da postigne maksimalni takt koji sadasnja infrastruktura dozvoljava, 5 do 7 min, a modernizacijom se moze i pojacati. Dupliranjem pruga na Sremskoj strani i ka jugu taj takt se siri do Batjnice odnosno Resnika. Dupliranjem Pancevacke pruge siri sa potencijalno i do Panceva.
Посматрајмо то са друге стране - зашто да користимо нешто што није било предвиђено за регионални железнички саобраћај а сада се користи за исти само зато што оно што је било планирано за регионални саобраћај није изграђено? По мени су трасе којима тренутно саобраћа БГ:Воз неадекватне и представљају обично крпљење - дај да искористимо шта имамо. Да, служе сврси, али не како би требало. По мени би било много логичније уместо у доградњу станице НБГ уложити у изградњу нових траса регионалне железнице, које би постале допуна метро систему, а постојећи чвор оставити ономе чему је и намењен. Како год се окрене, потребна су велика улагања, али мислим да би ова варијанта била далеко кориснија.

Не кажем да је твоја идеја лоша, далеко од тога, али ипак сматрам да је то правац који не би дао оптималне резултате.

zidar":3k4ddy15 je napisao(la):
Prokop ostaje jedna od stanica BG:voza bez ikakvog drugog zeleznickog saobracaja osim prigradskog (i eventualno voz za Rumuniju dok se ne napravi most Vinca)

Zato nema potrebe investirati u Prokop kao da je buduca Zeleznicka Stanica, za stanicu prigradske mreze vec je opremljen kako treba.
To ne znaci da se struktura koja je do sada izgradjena treba zapostaviti, betonska ploca vec je tu i moze da se iskoristi za bilo koju drugu svrhu jer ima prilicno centralan polozaj, stanicu BG:voza i lep pogled. Birajte: trzni centar, stadion, hotel, poslovni centar...
По мени је Прокоп као станица БГ:Воза потпуно бесмислен. Боље га је затрпати у том случају. Једноставно, налази се на положају на коме не циркулише велики број људи, нема пословног простора, великог стамбеног, није довољно доступан пешацима итд. А управо то су предности прокопа као централне железничке станице. Мислим да главна станица није станица на коју ће просечан Београђанин одлазити сваки дан - напротив. То не треба да буде станица која ће људе да довози у пословно или туристичко градско језгро одакле ће пешке на посао, или где већ. Дакле, возом до прокопа, а онда на метро/аутобус/трамвај, па даље ка Новом Београду, Дорћолу, Сремчици, Калуђерици... Баш због тога што на Прокопу не би било чвориште градских, регионалних, међуградских и међународних миграција и видим предност његовог положаја.

Осим тога, Прокоп би имао директну везу са аутопутем, за разлику од станице на НБГ у чијем непосредном окружењу већ умеју да се створе огромне гужве. Ма колико новобеоградски булевари деловали привлачно, заправо су врло оптерећени, постоје јака попречна укрштања друмског саобраћаја, па је ту и трамвајски саобраћај... Не причам теоретски, у пракси тако стоје ствари... Раскрснице ул. Антифашистичке борбе са Трећим булеваром и Јурија гагарина су јако често закрчене. Још кад ту прође УМП, биће весеље. Додати још и аутобуску станицу и имамо колапс. Једноставно, тај потез има превелики транзит да би био добро место за главну железничку станицу. Уосталом, нема потребе додатно оптерећивати мостове тиме што би цео Београд са десне обале саве морао преко до железничке станице. По проточном систему тог саобраћаја нема уопште. Јесте да сад добијамо још један мост, ал то ће да држи воду 5, макимално 10 година, и опет ће бити гужве...
 
zidar":vhl6pghc je napisao(la):
Danas cu podeliti sa Vama [highlight=yellow]recept za pravljenje metro sistema[/highlight] u Beogradu za [highlight=yellow]kratko vreme i male pare[/highlight] :D

Potrebni sastojci:

- 1 krtica (ne treba vam uputstvo za koriscenje, @2012 ce da je jase)
- 2 ekipe nezaposlenih rudara
- Most na Adi i Stari Savski Most
- 150 miliona € (odokativno za prvu fazu)
- sine, kablovi i razni gradjevinski materijal u sto vecim kolicinama
Супер је рецепт, осим горе поменутог проблематичног састојка званог Прокоп :laugh:

Елем, оно што недостаје у рецепту (осим ако није укључено у ових 150 милки) је цена куповине/изнајмљивања кртице. Колико би то коштало?
 
Uh to bi leglo drugu Mrki da se podseti mlađih dana ,kada je udranički probijao trasu kod Vukovog spomenika.A ja ću da je jašem u svakom slučaju... :laugh:
 
Михаило":2zddrjn2 je napisao(la):
Посматрајмо то са друге стране - зашто да користимо нешто што није било предвиђено за регионални железнички саобраћај а сада се користи за исти само зато што оно што је било планирано за регионални саобраћај није изграђено?

Zato sto mozemo jer cvor zeleznica ne koristi, a i nije joj neophodan, a BG:vozu sjajno odgovara, sve vise ljudi koristi gradsku zeleznicu a taj broj ce samo da raste kroz vreme i sa dodavanjem novih linija.

Михаило":2zddrjn2 je napisao(la):
...уложити у изградњу нових траса регионалне железнице
Bilo bi lepo osmisliti i napraviti sistem regionalnog metroa kao sto su o tome mastali Jovin i drustvo '74. ali to je basnoslovno skupo a trasa sadsnjeg cvora uopste nije losa, narocito kada se umrezi sa metroom, a ima ogromnu prednost da vec postoji i da se ne koristi. Podsecam da kroz tunel Prokop-Rakovica danas prolazi zamo jedan par vozova dnevno na relaciji Subotica-Bar ito samo u letnjoj sezoni. Ostatak godine zvrji prazan.

Reorganizacija cvora koju ja nudim ne iziskuje znacajna dodatna ulaganja u infrastrukturu vec koristi iskljucivo postojece kapacitete.
BG:voz koristi Novi Zeleznicki Most i Tunele dok standardna zeleznica koristi Stari Zeleznicki most i prugu uz Sajam i kroz Topcidersku dolinu kao i do sada.

Uz to Zeleznicke stanice Rakovica i Novi Beograd takodje vec postoje i mogle bi vec danas da zamene Glavnu Zeleznicku stanicu koja nije nesto narocito bolje opremljena. Naravno prijalo bi im par dodatnih koloseka ali i to se da resiti sa vise prolaznih vozova (Subotica-Nis umesto Subotica-BGD i BGD-Nis) sad kada su stanice prolazne i nema zadrzavanja svojstvenih staroj ceonoj stanici.

Jedina nuzna investicija je uklanjanje uskih grla na ulazu u stanice, pritom par kilometara sina i nije neki trosak.

U sustini poenta plana sto moze vec sutra mogu da se dobiju dva nezavisna sinska sistema uz minimalne investicije sto nije ni priblizno slucaj sa Prokopom kao glavnom stanicom.

Михаило":2zddrjn2 je napisao(la):
По мени је Прокоп као станица БГ:Воза потпуно бесмислен. Боље га је затрпати у том случају.
Pa dobro sad kada je vec tu a ploca udarena vredi nesto sagraditi na njemu pa ce imati jos vise smisla. Uz to Dedinje a i Banjica mogu da koriste tu stanicu.

Михаило":2zddrjn2 je napisao(la):
Једноставно, налази се на положају на коме не циркулише велики број људи, нема пословног простора, великог стамбеног, није довољно доступан пешацима итд. А управо то су предности прокопа као централне железничке станице. Мислим да главна станица није станица на коју ће просечан Београђанин одлазити сваки дан - напротив.
U velikim Evropskim gradovima Zeleznicke stanice i njhova neposredna okolina postali su svojevrsni ekonomski centri. Urbanizacija se zahuhtala bas zbog prisustva komunikacionog cvora a stanice vise koriste zaposleni u gradu koji zive na peririji ili u drugom gradu i poslovni ljudi nego turisti i ostali putnici. Uz to dobar deo zaposlenih u tom podrucju zivi i u gradu i dolazi tu svaki dan na posao. Sve to sto si nabrojao kao prednosti Prokopa su u stvari mane.

Poslovni centar Madrida je na Chamartinu a u Parizu oko zeleznickih stanica St. Lazare, Montparnasse i Gare de Lyon. To su najpropmetnije tacke u gradu u svakom pogledu uz cvor regionalnog metro (RER) na Halama u geografskom centru grada.

Михаило":2zddrjn2 je napisao(la):
Додати још и аутобуску станицу и имамо колапс.
A tek bi na Prokopu bio Kolaps, autoput bi postao stalni zastoj koji bi se protezao od Autokomande do Sajma. A nema mogucih alternativnih pravaca ni za vozace ni za GSP, samo 2 prilaza.
Uz to kolaps u saobracaju se resava metroom i dobrom mrezom gradskog prevoza za koju na NBGD ima mnogo vise potencijala, lakse je napraviti zute trake u novobeogradskim Bulevarima nego u Kneza Milosa-Bulevar Mira i na Autoputu, i
na NBGD vec postoji i tramvajska trasa odvojena od saobracaja koja moze puno da se poboljsa.

Ipak najbitnije od svega je to sto oko stanice NBGD postoji OGROMAN prazan gradjevinski prostor za razvoj pomenute urbanizacije sto je zaista dragoceno.

Ako necemo saobracajnu guzvu i gustu urbanizaciju nego stanicu u miru i prirodi, onda nista ni od Prokopa ni NBGD, Makis je pravi izbor.

Михаило":2zddrjn2 je napisao(la):
Елем, оно што недостаје у рецепту (осим ако није укључено у ових 150 милки) је цена куповине/изнајмљивања кртице. Колико би то коштало?

Za to pitanje je najstrucniji @2012 :D
 
Vrh