Šta je novo?

Most na ADI: tramvaj ili metro?

Pravilo broj 1:
Saobracajna politika jednog grada ne trpi nagle promene.

Pravilo broj 2:
Saobracajni sistem se dogradjuje postepeno.
 
@spatiotecte
Čija su to pravila?

@JohnnyBGood
Postavljao sam na ovaj forum (tema o metrou, tema o UMP-u, itd itd) te podatke više puta, uključujući i zvanične cene...
Evo jedan dobar članak sa cenama skoro pravljenih metroa po Evropi. U njemu piše da je Madridska ekstenzija od 56km za 4 godine je 68% ispod zemlje i 32% iznad zemlje i koštala je 26.7 miliona dolara po kilometru.

https://docs.google.com/viewer?a=v&...&sig=AHIEtbQSADEO9CL8lP2fJU8GYEuynymTMg&pli=1

@zidar
Slažem se sa tvojom procenom, mislim da 4 godine je sasvim realan rok za prvu liniju ukoliko za to postoji politička volja (da je brza i beskompromisna izgradnja u roku moguća i u Beogradu, to se videlo sa mostom kod Ade, npr).
 
Arnorian":nxstn3zr je napisao(la):
@JohnyBgood
Добро планирање увек има у виду и фазност. Нико озбиљан не тврди другачије. План метро система мора да буде модуларан, да би што пре дао резултате. Али глобални план мора да постоји, да би се избегло "ускакање себи у уста", Фазе се изводе онолико брзо колико финансијске могућости дозвољавају. Тај глобални план се по потреби модификује, како град еволуира. У урбанизму Top-Down приступ увек даје боље резултате него Bottom-Up.

Slazem se, samo hocu da kazem da vecina planova koju ovde vidim daje samo finalnu sliku. Kompletno resenje to prikazuje i po fazama, to je sve. A odabrati sta ces u prvoj i drugoj fazi da uradis je po meni najtezi deo problema.
 
zidar":10mkuh2l je napisao(la):
^^^ Slazem se, za 4 godine rada mozemo da imamo metro BB-Radnicka-NBGD-Usce-Terazije i funkcionalnu mrezu BG:voza sa novim stanicama (Zemun polje, Lisicji Potok itd ), dvokolosecnom prugom do Panceva, uklonjenim uskim grlima i osposobljenom vezom za Zeleznik.

To je vec sasvim solidna mreza i mnoooogo bi znacila gradskom prevozu a i te kako je izvodljivo.

Ali u drzavi koja ne moze da zavrsi autoput u ravnici...

Uskoro su izbori, C.S.I.-a za gradonacelnika, beobuild forum preuzima Direkciju za Saobracaj i Direkciju za Gradjevinsko Zemljiste ili kako se vec zvala a novoosnovana Beogradska Investiciona Grupa (B.I.G., evo je cu da je vodim :cool: ) finansira projekte :)

Pa se vidimo na sledecim izborima posle 4 godine...

:kk:

Moja jedina dilema je koliko kopati od raskrpetlje prema BBu u odnosu na kopanje od Karadjordjeve ka Vuku. Ukoliko se ispruzimo za sve krtice, svakako. Ali ako imamo samo za jednu po meni je bolje da raskrpetlja bude zadnja stanica neko vreme, bar dok se ne stigne do Vuka.

I onda se postavlja logicno pitanje sta dalje, u II i III fazi. Meni se licno svidja ono sto si ti postirao negde gore sa krakom prema Zemunu, produzetkom do B Jerkovica itd.

Ne znam u kojoj meri ovi nasi pajseri prepustaju Francuzima ili kome vec da daju kompletno resenje, sve sa stanicama, ili mozemo bar toliko da kazemo, ej ljudi, ovde hocemo stanice a ovde imamo mesto za depo.

Ja da sam francuski biznismen koji Beogradu prodaje metro, gledao bih da to bude sto veci paket i jos bi pustio par faca da se ugradi, a onda i njima odgovara sto veci ugovor. Po sistemu da se omastimo pa neka buduce vlasti u gradu grcaju. Ali ako imas kompetentnu vlasti i samo MALO postenja i mozga u glavi mozes i sam da odlucis sta hoces, sagradis sine po kojima ce da idu vagoni i lokomotive vise proizvodjaca pa onda ih sacekujes kad je kriza kao sada i padaju im cene.

OK, most jeste malo ekstravagantan ali mi nije krivo jer ce stvarno da bude super. Ali u slucaju metroa ti treba sto bolji SISTEM za sto manje para, a ne da i oni uvaljuju sta misle da mogu da ti uvale.
 
Bas sam se raspisao ali moram ovo da dodam. Ova diskusija pokazuje kolika je &*$#@-ija ono sa zgradom nekakvog *&@#$-nog centra za "popularizaciju nauke". Neki ce reci "pa obezbedjen je kredit". Penetrirao ih taj beskorisni kredit, ovo sa metroom pokazuje koliko ti je kapacitet zaduzenja za svaki evro bitan. Koliko je krtica i meseci njihovog rada moglo da se plati parama za tog &*^%-nog belog slona od projekta? A o nekakvom kratkom-debelom-glavatom "Teslinom tornju" da i ne govorom...
 
jovanovm":kf2usr32 je napisao(la):
@spatiotecte
Čija su to pravila?

To su pravila o dugorocnom planiranju saobracaja.
Procitao sam neki clanak u novinama gde neki ekspert spominje te 2 tacke. Radilo se o Beogradu.
 
Хммм...не знам да ли ћу да одвалим глупост, али имам нешто да приметим, а везано је за све досадашње предлоге траса....

Мислим да се понашамо једнако као наши урбанисти, тј. поседујемо исту бољку, звану крпеж.

Метро је кичма даљег развија града, а сви предлози крпе садашње стање. Метро треба планирати заједно са ГУП-ом. Али правим ГУП-ом а не овим нашим "ресавским". Значи ради се паралелно. Оно што ми (мислим на друштвену средину) радимо задњих 30 година је да крпимо рупе су тренутном стању. Ако тако наставимо, никад се нећемо одлепити већ ћемо константно крпити рупе.

Ако ме резумете шта мислим. Значи, ми планирамо прву линију да бисмо закрпили тренутне потребе. Док изградимо ту линију, град ће се проширити и развити на непланирану страну, и ми ћемо опет морати да крпимо овонастало стање...и тако довека.

Е, зато се метро планира, али не према искључиво садашњим потребама, већ према плану ширења градских центара.
 
JohnyBgood":1pswf7tk je napisao(la):
Slazem se, samo hocu da kazem da vecina planova koju ovde vidim daje samo finalnu sliku. Kompletno resenje to prikazuje i po fazama, to je sve. A odabrati sta ces u prvoj i drugoj fazi da uradis je po meni najtezi deo problema.
Не могу да говорим за друге који су постављали своје планове, али мој план јесте по фазама. Одабир дуге фазе, после линије Нгб-Звездара, је по мени јасан, Теразије-Славија-Прокоп-Чукарица.
 
zidar":1sfugrjl je napisao(la):
metro-ada-4.png

Jedno pitanje - kako si izracunao ove crvene povrsine koje su gusto naseljeni delovi grada? Zanima me jer si ocigledno prema tome projektovao mrezu (sto je i logicno naravno).

Kada govorimo o fazama pravljenja metroa, sto stalno potencira JohnyBGood, mislim da je vrlo vrlo vrlo vazno razmisliti o tome kako metro funkcionise sa tramvajem i koju tramvajsku deonicu treba prvo zameniti metroom (jer neminovno metro kada se "skroz zavrsi" ce zameniti bar 50% tramvajske mreze).

I ako je Bulevar "prirodna" trasa za metro, i i ako bi ja iz lokalpatriotskih razloga voleo da metro prvo tuda prodje, mislim da je nedavna rekonstrukcija "obezbedila" Bulevar da moze da funkcionise sa tramvajom sledecih 20 god. Jos kad dodju novi tramvaji, milina. Plus na Bulevaru ima mesta za odvojene tramvajske bastice, kao sto ima i na NBG.

E sad, prvi krak tramvajske mreze van centra koji je ozbiljno rekonstruisan bila je Pozeska, tj. krak ka Banovom Brdu. Ta rekonstrukcija ocigledno i nije uradjena bas kako treba, a i u Pozeskoj je "tesno" tramvajima, tako da je to ocigledan kandidat za prvi deo tramvajske mreze koji ce biti metroizovan. U tom smislu mi se dopada ova zidareva karta prve i druge metro faze, jer koliko vidim po njoj upravo tramvaj do BB postaje nepotreban u kratkom roku. Treba tempirati zavrsetak te prve faze taman sa potrebom da se tramvajska mreza na BB ponovo rekonstruise (sto je verujem za maks. 6-7 godina).
 
Arnorian":dtiva3j0 je napisao(la):
JohnyBgood":dtiva3j0 je napisao(la):
Slazem se, samo hocu da kazem da vecina planova koju ovde vidim daje samo finalnu sliku. Kompletno resenje to prikazuje i po fazama, to je sve. A odabrati sta ces u prvoj i drugoj fazi da uradis je po meni najtezi deo problema.
Не могу да говорим за друге који су постављали своје планове, али мој план јесте по фазама. Одабир дуге фазе, после линије Нгб-Звездара, је по мени јасан, Теразије-Славија-Прокоп-Чукарица.

Da li bi mogao to jos jednom ovde da postavis? Da ukrstimo sa zidarevim resenjem i vidimo da li eventualno prva (druga, treca?) faza moze da se dodatno poboljsa. Na temi metro iskreno ima toliko resenja da se iskreno ne secam tvoga.

Slazem se sa stavom da je Pozeska problem. I po meni prvo tamo treba da se kopa istog trenutka kad se zavrsi kopanje Savamala-Vuk. A ako se ispruzimo za 2 krtice odmah.

Meni se kod zidarevog plana takodje svidja sto druga faza polako napusta Bulevar odmah posle Vuka. Slazem se da su tamo tramvaji sada toliko ubrzani i poboljsani da je to prosto milina. A metro posto ide pod zemljom moze da poveze pravce na kojima ne postoji dobra/siroka ulica na povrsini.
 
stf":3njvrhc2 je napisao(la):
Хммм...не знам да ли ћу да одвалим глупост, али имам нешто да приметим, а везано је за све досадашње предлоге траса....

Мислим да се понашамо једнако као наши урбанисти, тј. поседујемо исту бољку, звану крпеж.

Метро је кичма даљег развија града, а сви предлози крпе садашње стање. Метро треба планирати заједно са ГУП-ом. Али правим ГУП-ом а не овим нашим "ресавским". Значи ради се паралелно. Оно што ми (мислим на друштвену средину) радимо задњих 30 година је да крпимо рупе су тренутном стању. Ако тако наставимо, никад се нећемо одлепити већ ћемо константно крпити рупе.

Ако ме резумете шта мислим. Значи, ми планирамо прву линију да бисмо закрпили тренутне потребе. Док изградимо ту линију, град ће се проширити и развити на непланирану страну, и ми ћемо опет морати да крпимо овонастало стање...и тако довека.

Е, зато се метро планира, али не према искључиво садашњим потребама, већ према плану ширења градских центара.

E pa sad si sam sebi postavio zadatak :D Kakav bi ti razvoj voleo da vidis po fazama? To je upravo TO.
 
Средио сам моју верзију плана, пар ствари сам модификовао.

већа верзија овде
metrok.jpg


Фаза 1:

Депо Ледине
линија 1 (тешки метро):
Депо Ледине - Вуков Споменик
гранање Стари Сајам - Земунски Парк
линија 4 (метро средњег капацитета):
Радничка - Меркатор
линија 5 (градска железница):
Батајница - Крњача 1
линија 6 (градска железница):
Прокоп - Панчево
линија 7 (градска железница):
Прокоп - Ресник
линија 8 (градска железница):
Прокоп - Железник

Фаза 2:

Депо Железник
линија 2 (тешки метро):
Теразије - Железник

Фаза 3:

линија 1
Вуков Споменик - Јерковић 1
линија 2
Теразије - Роспи Ћуприја

Претпоставњам да би било потребно 10+5+5 година по фазама, ако би се финансијска ситуација побољшала.

Edit: додана станица Јужни булевар
 
Arnorian":3mtnq7be je napisao(la):
Средио сам моју верзију плана, пар ствари сам модификовао.

већа верзија овде
metroio.jpg


Фаза 1:

Депо Ледине
линија 1 (тешки метро):
Депо Ледине - Вуков Споменик
гранање Стари Сајам - Земунски Парк
линија 4 (метро средњег капацитета):
Радничка - Меркатор
линија 5 (градска железница):
Батајница - Крњача 1
линија 6 (градска железница):
Прокоп - Панчево
линија 7 (градска железница):
Прокоп - Ресник
линија 8 (градска железница):
Прокоп - Железник

Фаза 2:

Депо Железник
линија 2 (тешки метро):
Теразије - Железник

Фаза 3:

линија 1
Вуков Споменик - Јерковић 1
линија 2
Теразије - Роспи Ћуприја

Претпоставњам да би било потребно 10+5+5 година по фазама, ако би се финансијска ситуација побољшала.

WOW!

Ja mislim da je i samo Ledine-Vuk na samoj granici sta bi moglo u prvoj fazi. Gledajuci primer Sofije i Tornia, 10ak kilometara sa 10ak stanica maksimum. S tim da je i to preambiciozno ako ukljucuje prelaz preko reke, osim naravno ako koristis most na adi koga vec imamo.

U drugoj fazi isto toliko. Mislim da ovo lepo izgleda ali su faze totalno nerealne, a onda se time narusava i realnost celog plana.
 
A ovo sa Beovozom naravno podrzavam, steta sto vise toga nije odavno implementirano...

Mislim da bilo koja prva faza jednostavno mora da iskoristi most na Adi (ako ne, eto nam tramvaja za sledecih 50 godina) i ZstNbg, upravo zbog toga sto Beovoz treba aktivirati i onda se veza sa tom mrezom namece kao imperativ. Kod Vuka tu vezu svi uzimaju kao svrsenu stvar i ucrtavaju u planove (sto pozdravljam) ali treba jos jedna veza, po mogucnosti NBg a ne Prokop, mada je i on mogucnost.

Tako da sam jos uvek za zidarev predlog, jedino pitanje je da li se ono sto je on zacrtao na potezu Raskrpetlja-Vuk moze dodatno poboljsati i kako?
 
Депо Ледине - Вуков Споменик је 10 км и 12 станица (11, пошто је Вук практично готов). Стари Сајам - Земунски Парк је 5,5 км и 6 станица. Радничка - Меркатор је 1,7 км (остатак је готов, само шине) и 4 станице. Могло би да се подели на два дела, тако да не прелази 10 км + 10 станица по фази. Нови Београд је погодан за плитко укопавање. Највећи трошак за су мост и депо. У другој фази траса од Трговачке до Железника без проблема може да иде на стубовима, што значајно смањује цену.

Спомињао сам и раније да би свака линија која иде само по центру, има проблем са локацијом депоа. Погон ГСП-а на Нбг се спомиње као могућност, али тај простор по мени није довољно велики за депо тешког метроа. Било би боље продати то земљиште и изградити комбиновани метро-аутобус-тролејбус депо испод Ледина.

Што се тиче Зидаревог плана, мислим да би прва линија Баново Брдо - Нови Београд - Вук убрзо постала недовољна, чак и пре проширења на друге делове града. Мост и могући радијуси на приступима мосту су ограничавајући фактори типа возила који би могли да се користе на тој линији, и тиме капацитета.
 
Arnorian":3luwal0q je napisao(la):
Средио сам моју верзију плана, пар ствари сам модификовао...

добар ти је план, само што би ја направио две мале измене:
на зеленој линији. продужио бих је од Меркатора до Блока 12 и хотела Југославија
жута линија би ваљало да иде испод Сурчинске улице, са станицом Ледине

п.с. у чему си ово цртао?

едит: а да, и један депо за метро је мало. може један да се направи у Калуђерици, а други код Кружног пута
 
@JohnnyLee
Није један депо. Ледине је за метро, Железник је за метро и градски воз, а Нова Борча за градски воз. Црвена линија има укрштање са градском железницом код станице Железник и тиме приступ депоу. Иначе су сервисна укрштања на позицијама Стари Сајам, Вуков Споменик, Панчевачки Мост, Железник, Видиковац. Калуђерица није погодна за локацију депоа, јер је потребно равно земљиште.

Испрва сам имао идеју за зелену линију да од Меркатора иде до кружног тока, Фонтане и даље на Бежанијску косу, али сам одустао од тога, да не буде превише.

Сурчинска улица је уска, па је једини начин укопавање. Овако је доста јефтиније јер може да иде по површини. Ледине, ако и Беж. Коса и Сурчин, могу лако да се повежу са жутом линијом фидер линијама (најбоље тролејбуским).

Цртао сам, немој да се смејеш, у Ворду 2007.
 
@Armirian

Mreza je lepo razgranata i vezuje dobar deo grada doduse sa 4 linije.

Jedna linija vise kroz centar je naravno uvek dobrodosla i svidja mi se trasa kroz 27. marta, uz Bulevar-Sava Mala i Kralja Milana-Francuska efektno pokriva ceo centar, jedna trasa na grebenu, jedna severno i jedna juzno.

Na NBGD, kao novokomponovani pristalica trase kroz Bezanijske blokove moram da zamerim sto oni i IMT nisu pokriveni vec Jurija Gagarina :) i mislim da je bolje da ta linija skrene desno u Dr. Ribara kako bi pokrila kraj Bezanijske kose pa da nastavi kroz visoravan paralelno sa Surcinsko malo severnije, sa stanicama Ledine, Surcin (kod skretanja kao kod tebe) i Aerodrom. Depo i dalje moze da ostane iza naselja Dr. Ribar, odlicna lokacija btw, ima mesta koliko hoces, ravnica, a ionako ne sme nista stambeno da se gradi zbog prilaza aerodromu.

Iako je preko potrebna zbog nepostojecih arterija, dijagonala Kalenic-Dusanovac me malo plasi zbog visinske razlike, mada tehnicki sve se da izvesti, stanica u samom Juznom Bulevaru bi puno znacila. Inace kucice na Lekinom Brdu bi trebalo sravniti sa zemljom i planski naseliti taj kraj sa vecom gustinom stanovnistva, previse je blizu centra da bi ostalo ovako kako je danas.

Veza iz Mirijeva ka Kaludjerici, si señor.

Zasto je 4. metro srednjeg kapaciteta? zbog mosta? ma neka budu sve linije iste, nije vreme za takve finese, nas diskurs mora biti jednostavan i jasan.

Bg:voz za Borcu, da, prica za sebe naci najpogodniju trasu.

Stanice na presedanjima Sajmu i Z. St NBGD su ti previse daleko jedne od drugih, previse pesacenja pri presedanju ne valja.

Mislim da su suvisne stanice BG:voza "blok 39" i "KBC", ipak je njegova sustina prigradska, da brzo prelazi velike razdaljine, ne treba ga pretvoriti u metro.

Slobodno produzi 4. do Bezanijske Kose :)

Sve u svemu odlican rad :kk: , sada je vreme da predjes na Illustrator :D (
Arnorian":otpcu6lj je napisao(la):
Цртао сам, немој да се смејеш, у Ворду 2007.
)

hazard":otpcu6lj je napisao(la):
Jedno pitanje - kako si izracunao ove crvene povrsine koje su gusto naseljeni delovi grada? Zanima me jer si ocigledno prema tome projektovao mrezu (sto je i logicno naravno).

Odokativno, ucrtao sam sve krajeve za koje znam da su zgrade a ne kuce, a na google maps sam proverio za naselja koje slabije znam. Jeste da gustina stanovnistva ne zavisi samo od toga ali je ovo prilicno jednostavan i jasan nacin da se odrede gusto naseljeni krajevi. A projekat mreze bih mogao nazvati sizofrenim, vezuje ta gusta naselja i prazna podrucja koja ce jednog dana postati gusta naselja (Amfiteatar, IMT, Luka, Ada Huja, zapadna strana Ibarske...)

hazard":otpcu6lj je napisao(la):
kako metro funkcionise sa tramvajem i koju tramvajsku deonicu treba prvo zameniti metroom
u Pozeskoj je "tesno" tramvajima,
Pozeska je je u sustini jedina deonica van centra koja nema potencijal da postane potpuno odvojena trasa i time vapi za ukidanjem na konto metroa. Sve ostale (Bulevar, 7. na NBGD, JNA i Vojvode Stepe, 3. Sajam-Topcider) mogu sasvim pristojno da se srede kao sto smo to videli na Bulevaru i da postanu brze i efikasne. Metro, tramvaj i BG:voz treba umreziti tako da se dopunjuju a ne da dele pravac. Posto BG:voz i tramvaj vec postoje, ostaje pitanje gde je metro potreban a da se istovremeno uklapa sa ostala dva sinska sistema.
 
zidar":23ujdxd7 je napisao(la):
Jedna linija vise kroz centar je naravno uvek dobrodosla i svidja mi se trasa kroz 27. marta, uz Bulevar-Sava Mala i Kralja Milana-Francuska efektno pokriva ceo centar, jedna trasa na grebenu, jedna severno i jedna juzno.
Овакав распоред линија (плава и жуте) има предност да у почетку може да користи један прелаз преко реке, јер има укрштање крака код Вука и Старог Сајма. Касније, како се краци шире и сагради други мост, линије се одвајају у две независне, које се додирују на два места.
Na NBGD, kao novokomponovani pristalica trase kroz Bezanijske blokove moram da zamerim sto oni i IMT nisu pokriveni vec Jurija Gagarina :) i mislim da je bolje da ta linija skrene desno u Dr. Ribara kako bi pokrila kraj Bezanijske kose pa da nastavi kroz visoravan paralelno sa Surcinsko malo severnije, sa stanicama Ledine, Surcin (kod skretanja kao kod tebe) i Aerodrom.
Једна линија не може да покрије и савске блокове и Беж. Косу, чији је густо насељени део до гробља сувише далеко од трасе кроз блокове 61, 62, 63 - преко километар. Такво решење само оставља делове блокова 70-45 до реке предалеко (нпр. блок 45 би био од трасе између 450 и 1100 м). ИМТ је на Јурија Гагарина, то је довољно. Бежанија може да се повеже паром фидер линија до најближе станице метроа (Гандијева)
Iako je preko potrebna zbog nepostojecih arterija, dijagonala Kalenic-Dusanovac me malo plasi zbog visinske razlike, mada tehnicki sve se da izvesti, stanica u samom Juznom Bulevaru bi puno znacila. Inace kucice na Lekinom Brdu bi trebalo sravniti sa zemljom i planski naseliti taj kraj sa vecom gustinom stanovnistva, previse je blizu centra da bi ostalo ovako kako je danas.
У праву си за станицу Јужни булевар, то је 500 м станице Каленић, мислио сам да је мање. Висинска разлика Вук - Јужни булевар је само 17 м, што даје нагиб мањи од 1,5%. Мислим да је најбоље решење да линија иде преко Устаничке и аутопута и зарони опет на Вождовцу. Иначе, тај део трасе је исти у плану из 1976-те.
Zasto je 4. metro srednjeg kapaciteta? zbog mosta? ma neka budu sve linije iste, nije vreme za takve finese, nas diskurs mora biti jednostavan i jasan.
Да, главни разлог, мада као периферна и преседачка линија захтева мањи капацитет неге главне дијаметралне линије.
Stanice na presedanjima Sajmu i Z. St NBGD su ti previse daleko jedne od drugih, previse pesacenja pri presedanju ne valja.
Станице зелене и жуте линије код ЖС Нбг су удаљене 250 м, што није предалеко. Између наранџасте и црвене линије преседање није на Сајму, већ на Прокопу, где се секу.
Mislim da su suvisne stanice BG:voza "blok 39" i "KBC", ipak je njegova sustina prigradska, da brzo prelazi velike razdaljine, ne treba ga pretvoriti u metro.
Те две станице су веома атрактиве путницима (ова прва ће тек бити, са изградњом околних блокова). Повећање брзине на одвојеној прузи градске железнице од ЖС Нгб до Батајнице, те две станице не би битно продужиле трајање путовања. То је ствар процене шта се добија, а шта се губи. Мислим да се више добија.
Slobodno produzi 4. do Bezanijske Kose :)
Нисам хтео да претеријем, и онако ме јуре са бакљама и вилама jep фантазирам :)
 
Arnorian":g52u6314 je napisao(la):
Депо Ледине - Вуков Споменик је 10 км и 12 станица (11, пошто је Вук практично готов). Стари Сајам - Земунски Парк је 5,5 км и 6 станица. Радничка - Меркатор је 1,7 км (остатак је готов, само шине) и 4 станице. Могло би да се подели на два дела, тако да не прелази 10 км + 10 станица по фази. Нови Београд је погодан за плитко укопавање. Највећи трошак за су мост и депо. У другој фази траса од Трговачке до Железника без проблема може да иде на стубовима, што значајно смањује цену.

Спомињао сам и раније да би свака линија која иде само по центру, има проблем са локацијом депоа. Погон ГСП-а на Нбг се спомиње као могућност, али тај простор по мени није довољно велики за депо тешког метроа. Било би боље продати то земљиште и изградити комбиновани метро-аутобус-тролејбус депо испод Ледина.

Што се тиче Зидаревог плана, мислим да би прва линија Баново Брдо - Нови Београд - Вук убрзо постала недовољна, чак и пре проширења на друге делове града. Мост и могући радијуси на приступима мосту су ограничавајући фактори типа возила који би могли да се користе на тој линији, и тиме капацитета.

OK, ja mislim da je to nesto sto bi se moglo.

A uokviru toga sto se moze ja bih predlozio dve izmene:

FAZA 1:

Dopada mi se zidareva ideja da se povezu Bezanijski blokovi. Na nov nacin, za sta je metro sansa, tako da po meni ne treba previse insistirati na dupliranju pravaca koje i tako sasvim dobro sluze tramvaji i sav drugi saobracaj "pici" bez nekih problema. A i linija 1 Ledine-Vuk bi onda mogla da prolazi mnogo blize Zst NBg. Cini mi se da je trenutno na nekih 400 m.

Takodje bi tu okrenuo niz Antifasisticku i napravio stanicu bilzu Arene, dalje Sava centar, pa onda zutom trasom do Vuka.


FAZA 2:

- OK mi je da se ide do Zemunskog parka, znaci pruzio bih krak od Arene do tamo, ali bih izabrao malo drugacije stanice. Mislim da je Opstina Novi Beograd puno bitnija da se poveze od Fontane. Naravno ne zbog opstine nego zato sto se tu preseca gomila autobuskih linija. Takodje bih razmislio o pomeranju druge stanice do raskrsnice kod starog Merkatora (ipak su tu veliki trgovinski centri, renovirani bioskop Jugoslavija, hotel Putnik, a i velika gustina naseljenosti). I najzad, da li linija moze da se malo vise "ugura" u centar Zemuna?

- Pogotovo ako se zuta linija pomeri u Bezanijske blokove, delom zelene linije od ZstNBg do "Merkatora" se jako malo dobija. Zasto umesto toga ne potrositi te pare da se uznapreduje bar do Pozeske i ako je moguce do samog Banovog Brda?

Jedino se pitam da li bi imalo smisla i koliko bi bilo moguce aktivirati krak Raskrpetlja-Zst NBg vec u prvoj fazi, s obzirom da je taj most vec tu. Pa onda neka se delje prema BBu u drugoj fazi koliko se moze...

PS Cini mi se da se diskusija najzad spusta u domen realnosti :kk: , s tim sto bih i dalje voleo da se planovi crtaju sa prvom fazom u debelim masnim linijama, drugom fazom u debelim isprekidanim, a sve nakon toga tankim isprekidanim linijama.
 
@Arnorian
Чини ми се да је ово једна од најбољих мапа које сам видео. Не могу да смислим део града који није добро покривен. Које су статистике по дужини линија? Можда бисмо могли да направимо неку студију трошкова (типа: да се овакав метро гради у Бомбају, Бангалору, Мадриду, Алжиру, Шангају, итд итд) и прелиминарну поделу на фазе водећи се финансијским подацима?
 
Arnorian":vdhrwwsa je napisao(la):
Није један депо. Ледине је за метро, Железник је за метро и градски воз, а Нова Борча за градски воз. Црвена линија има укрштање са градском железницом код станице Железник и тиме приступ депоу. Иначе су сервисна укрштања на позицијама Стари Сајам, Вуков Споменик, Панчевачки Мост, Железник, Видиковац. Калуђерица није погодна за локацију депоа, јер је потребно равно земљиште.

а, ок

Arnorian":vdhrwwsa je napisao(la):
Цртао сам, немој да се смејеш, у Ворду 2007.

у Ворду? свака ти част када си имао стрпљења то да радиш у Ворду :)
 
@JohnyBgood
У Јурија Гагарина, по мом плану, метро би ишао уместо трамваја, тамо да не би било дуплирања. Док стигнемо до изградње метроа трамвајским шинама ће и онако требати реконструкција. Зашто мислим да је та траса боља него кроз блокове 61-63 већ сам написао.

Око 320 м је, могло би да се смањи благим скретањем према станици, али то зависи да ли ће моћи да се копа у блоковима 42 и 43. Хтео сам да све линије остану независне у коначној верзији, а ако би скретала према Арени, како предлажеш, плава и жута линија би морале да деле трасу.

Аутобуске линије у садашњем облику не би више постојале по окончању читавог плана, постале би фидери метроа, а не средство путовања са краја на крај града. Због тога локације станица не зависе од садашње аутобуске мреже.

За трасу у Земуну још нисам сигуран да ли је боље овако или да линија иде испод Првомајске (око које је густина становања већа) до Галенике. Једна линија метроа не може да потпуно покрије Земун, потребне су помоћне аутобуске, или још боље тролебуске линије. Плава линија би могла да се рачва према Првомајској и ЖС, и према центру, Душановој и Галеници (као у плану из 1976-те), али нисам хтео да компликујем.

Искрено, заситио сам се цртња за сада, мапе по фазама ће морати да сачекају. :)
 
@JohnnyLee
Пробао сам да цртам у Корелу, али ми у њему начин манипулисања кривама делује превише пипаво. У Ворду је релативно једноставно, посебно у новијим верзијама.

@jovanovm
Статистике линија су отприлике овакве:
1: 20 км, 23 станице
2: 29 км, 32 станице
3: 30 км, 26 станица
4: 14 км, 13 станица

Карта нивелације траса је отпилике ово. Вероватно на појединим деловима који су дати под тунел може да се изведе нешто јефтиније, али сам оставио такво где нисам био сигуран да заиста може.
тунел, стубови, плитко укопано, по површини, сервисно укрштање, депо

nivelacija.jpg
 
Vrh