O cvoru...
Kada kazem da se mogu vec sutra dobiti dva odvojena sistema uz minimalne investicije mislim na trougao NBGD-P. Most-Rakovica. U tom prostoru bi Zeleznica i BG:voz bili odvojeni a takt BG:voza bio bi pojacan na 5 do 7 minuta. Puno bi znacilo imati takt slican metrou na linijama , NBGD- P.Most, P. Most-Rakovica i/ili NBGD- Rakovica.
Van trougla situacija ostaje ista kao danas, sremska pruga je vec na ivici svog kapaciteta kada se saberu standardni vozovi + BG:voz sa taktom 15min, ipak to je danas zadovoljavajuca situacija a moze se jednog dana poboljsati dupliranjem pruge Batajnica-NBGD ili barem Zemun-NBGD za pocetak kako bi jak takt BG:voza bio do Zemuna.
To vec iziskuje ozbiljne investicije, izmedju ostalog dupliranje tunela Tosin Bunar-Zemun, ali ne mora odmah da se radi a inace je daleko jeftinije nego da se duplira Vracarsko-Dedinjski tunel ili da se kopaju novi za regionalnu zeleznicu.
Usko grlo na NBGD, to jest neminovno ukrstanje vozova dok se pruga ne duplira dalje ka zapadu, pomera se sa istocnog na zapadni ulaz u stanicu (skretnice postoje), time zadrzavamo danasnju gustinu saobracaja zapadno od stanice ali istocno su dva sistema nezavisna. Isto vazi i za Rakovicu.
Sve u svemu, prebacivanje Z. St na NBGD i Rakovicu umesto Prokopa i pravljenje pristupnih koloseka za te stanice kako bi se otklonila sadasnja uska grla, dobijamo veoma jak takt BG:voza u uzem centru grada a saobracaj na ostatku pruge ostaje nepromenjen i sve to uz minimalne investicije.
Sve ovo moze da funkcionise i sa Sadasnjom Zeleznickom Stanicom.
Pruga P. Most-Pancevo moze se shvatiti i kao deo nezavisnog sistema regionalne zeleznice posto je danas osim Beovoza koriste samo dnevni ekspres za Rumuniju, dnevni sinobus za Zrenjanin, i poneki teretnjak. Ipak izbegavam da ubrajam tu jednokolosecnu prugu zbog njenih ogranicenja.
O starom zeleznickom mostu...
Most je jednokolosecan i previse nizak u odnosu na plovni put a ta situacija traje vec decenijama.
Cvor moze da funkcionise jos neko vreme sa njim kao i dosada ali to stanje znatno ogranicava kapacitet pruge. Najbolje bi bilo skloniti ga i napraviti na istom mestu jednostavan novi dvokolosecni zeleznicki most.
Mozda cak i postojeci stubovi mogu da se iskoriste ali sumnjam da bi mogla i postojeca celicna konstrukcija.
Time bi se sve resilo u jednom potezu.
Zamena starog zeleznickog mosta je ionako neminovnost ako zelimo da imamo i Zeleznicu i jak takt BG:voza na obe obale Save, Novi Zeleznicki Most (viseci) sam nema kapacitet za to.
- - -
Faza 1:
Otklanjanje uskih grla na ulazu u stanice NBGD i Rakovica (dva nova koloseka na par stotina metara). Dva nezavisna sistema sada funkcionisu u trouglu NBGD-P.Most-Rakovica, takt BG:voza se duplira.
Faza 2:
Rekonstrukcija Starog Zeleznickog Mosta i dodavanje koloseka na stanicama NBGD i Rakovica; ukidanje sadasnje Glavne Zeleznicke stanice i celokupne pruge u Savskom Amfiteatru (osim jednog koloseka oko Kalemegdana, za to je potreban most Vinca)
Faza 3: dupliranje pruge NBGD-Batajnica i NBGD-Resnik radi sirenja dvojnog sistema ka periferiji.
Михаило":11sv3xns je napisao(la):
Да допунимо лепо рецепт и пошаљемо Ђикију?
Iako vise volim svoj prvi plan, "amfiteatar" jer je bolje resenje za Beograd, sve vise uvidjam da je plan "Ada" mnogo realniji za sadasnje uslove i lakse izvodljiv.
Ako hocete da saljemo ne dozvoljavam da se skrene linija 3 ka Prokopu vec uz plan dodajem plan reorganizacije cvora i objasnjenja
JohnnyLee":11sv3xns je napisao(la):
ако је веровати зидаревој рачуници од 150 милки за градњу
- Posto u poslednjih 20 godina niko nije ponudio ozbiljan i izvodljiv plan za metro u Beogradu niti je dakako mogao da izracuna koliko bi to kostalo (najbolja procena koju smo imamo do sad je da je skupo kao rat, a posto ne znamo koliko rat kosta...),
- posto nijedna od suma koje se spominju u javnosti (400 miliona, milijardu evra) nije vezana ni za kakav stvarni plan niti ozbiljnu studiju,
mozete mi verovati na rec da je moja odokativna procena najozbiljnija racunica koja danas postoji za cenu izgradje metroa u Beogradu.
Ko god se usudi da kaze da nije tacna neka izracuna sam i to dokaze, ili napravi bolji plan
Mozda cak i dokazem da ce se zaraditi pare pravljenjem prve linije metroa :lol: