shumar":2qtr7cvw je napisao(la):
Do nedavno bio sam za opciju tramvaja preko novog mosta, jer mi je to bilo najlogičnije pošto postoji infrastruktura sa obe strane mosta, pa je samim tim i ulaganje minimalno. Sada ste me ozbiljno pokolebali sa vašim postovima za metro jer postojanje 2 km nezavisne linije zaista nije mala stvar.
Inače "teško" mi je pričati o metrou u gradu koji nema ni obilaznicu.
:kk:
Isti slucaj!
Toliko sam se nalozio na onaj prvobitni plan koji je napravio zidar, da sam cak i za to da za pocetak aktiviraju samo deonicu od Raskrpetlje do Z. St. NBg koja je vecim delom prakticno gotova kad izgrade most, samo treba dodati sine i napraviti JEDNU stanicu u plitkom rovu, pa onda kopati dalje u zavisnosti od toga koliko obezbede para. Tu bukvalno moze da cirkulise jedna ili dve kompozicije po sistemu napred-nazad, i evo zasto mislim da je to dobro:
1. Bitno je da se POCNE i da vidimo bar jedan metro-voz. Dosta vise prenemaganja i vecitog vajkanja i izvlacenja. Za SINE na jedno tako kratkoj deonici i JEDNU, DVE mini kompozicije valjda imamo para.
2. Ne znam za drugi primer u svetu gde je jedan metro-voz mogao da bude pusten na tako kratkoj deonici a da odmah bude jako koristan. Ogroman broj Beogradjana je jednostavno ZELJAN dobre veze izmedju starog i novog dela grada, i sa jedne i sa druge strane tu ide ogroman broj tramvajskih i drugih linija na koje ce biti lako presesti.
3. PLUS tu je i Beovoz sa linijama do Fransa/Vuka/Pancevca, plus Zemuna, plus Rakovice. Ljudi, pa to je ogroman transportni potencijal koji vec imamo i samo ga treba sto vise iskoristiti i aktivirati! Ovime bi se i Beovozu dao ogroman podsticaj i najzad bi se smilovali da investiramo to malo para da se taj sistem unapredi a i da se Z.St.NBg bar MALO upristoji. Sve je vec tu, samo ga treba malo urediti.
4. Da to krene u upotrebu svi bi dahtali za vrat trenutnoj vlasti stalno je pritiskajuci kad ce da puste jos neku deonicu. Pogledajte samo koliko ovde ima postova o mostu na Adi. Da krenu da kopaju METRO, posle svih ovih DECENIJA, pratili bi svaki njihov metar napretka po Novom Beogradu a i spijunirali bi dokle su stigle krtice apsolutno svaki dan.
5. Kako gradimo ucili bi nove trikove i naredne deonice bi isle brze, lakse i jeftinije. Ni cut&cover nije neki "rocket science" a nasa preduzeca su vec radila i sa krticama. Doduse davno ali valjda je ostao neki majstor. Samo treba kupiti jednu dve, mozda cak i polovne ako imamo majstore koji umeju iz njih da izvuku maksimum.
Na kraju, mislim cak da se ovde polako ocrtava i ta trasa koju prvo treba graditi, jos samo da totalno finaliziramo lokacije svih stanica :/