1111":pkg25gr7 je napisao(la):
Код нас не постоје временске карте и због чега би неко са Видиковца или Кошутњака одједном изгубио директну везу са Сарајевском улицом и железничком станицом. Због чега би куцао две карте, када је до сада куцао само једну?
Cinjenica je da je bez vremenskih karata tesko organizovati sistem sa presedanjima, cak i kada vecina ljudi ima markice. Na svu srecu novi sistem naplate omogucava njihovo uvodjenje i boricemo se za to.
Posle ostaje posao uskladjivanja polozaja samih stajalista koja su danas prvenstveno postavljena kako bi automobilima bilo lako (skretanje desno na raskrsnici a stanice na par stotina metara jedna od druge po dijagonali da zaustavljeni autobusi ne smetaju) a ne pesacima.
Ipak sa
53 si se uhvatio za pogresan primer
53 i 23 u smeru ka Vidikovcu imaju identicnu trasu od Odeona/Gepratove pa do kraja, samo
zeleni venac nije zajednicka stanica.
U smeru ka gradu, 23 ide kroz Kneza Mlosa a 53 kroz Sarajevsku. Te dve ulice su paralelne i na 150 metara jedna od druge tako da se moze reci da je trasa identicna. Jedino stanice
Kamenicka i Zeleni Venac nisu zajednicke.
Ako 53 predje na NBGD pa zavrsi na Zelenom Vencu putnici sa Vidikovca gube samo direktnu vezu sa Kamenickom!
Posto dobijaju vezu sa Sava Centrom i Uscem mislim da se promena isplati
1111":pkg25gr7 je napisao(la):
Слажем се да би требало да постоји линија од Брда до НБг-а, и то лако може да постане 512 или 531 и 532 које и тако имају велику нулту километражу.
solecar":pkg25gr7 je napisao(la):
Zašto linije baš da se okreću kod okretnice blok 70A? Zašto ne kod okretnice u bloku 70 , gde se trenutno okreće samo linija 68 , i koja ne ide tako često. Tamo bi bez problema mogle da se okreću još 2 - 3.
Predlagao sam da se linija 512 produži od Banovog brda Požeškom pa na novi most do bloka 70.
Na okretnicama u blokovima moze da okrece bezbroj linija jer autobusi mogu da se parkiraju duz same ulice do sledece stanice koja postaje prva. (okretnica i prva stanica ne moraju biti na istom mestu)
U Beogradu postoji 2 vrste prigradskih linija:
- linije koje idu iz velikog naselja do centra (pr. Surcin 601)
To su linije sa jakim taktom i one unutar gradskog jezgra imaju istu ulogu kao i dvocifrene linije.
- linije koje idu iz malog naselja do cvora za presedanje (pr 531 Rusanj-B. Brdo)
Te linije imaju slab takt i funkcionisu po principu reda voznje. Njihova svrha je da putnike sto brze prebace sa periferije do cvora gde ce moci da presednu na visoko taktne gradske linije.
Zbog toga te linije ne zalaze dublje u grad: povecala bi im se kilometraza i izgubile bi puno vremena u gradskoj guzvi sto bi pogorsalo njihov vec slabi takt i dovelo u pitanje tacnost i pouzdanost.
Zato prigradske linije koje okrecu na Banovom Brdu (cvoru) ne treba da nastavljaju dalje ka gradu. Mogle bi po istom principu cak da se pomere jos vise ka periferiji (Vidikovac...) ali bi izgubile tramvajsku vezu koja je dragocena (cf Ustanicka, Blok 45, Bogoslovija).
Sa druge strane,
511 koja odgovara prvoj definiciji mogla bi
da se preusmeri na Most na Adi i da umesto u rupi kod Zeleznicke zavrsi na Uscu (princip prigradske okretnice na Uscu).
Isto vazi i za 91, 92, 551, 552 koje odgovaraju definiciji 2 ali im je cvor kod zeleznicke.
Odatle postoje tramvaji za Z. St. i gomila autobusa do Zelenjaka i Trga.
11030":pkg25gr7 je napisao(la):
Treba da postoji gradska dvocifrena linija sa taktom npr 53. koja ce ici zidarevom trasom i povezati SC, Usce i Zelenjak. Genijalna ideja zidara!
Ideja jeste genijalna
ali nisam jedini zasluzan za nju vec je to bukvalno rezultat ove diskusije. Bilo je neophodno da Sole urgira za Sava Centar, 1111 propagira status quo (i cekanje da se vidi sta ce se desiti, mozda neki autobus slucajno skrene na most na Adi
) i da se Igor zapita kojom to logikom idemo. Sve je to povuklo dalje razmisljanje i kombinovanje uz svaki put neophodno jasno definisanje principa reorganizacije.
Da sumiramo dokle smo stigli za sada:
- 88 i 89, u principu se slazemo da jedna od ovih linija treba da ide preko novog mosta. Ja sam pre za 88 jer je duza linija i znaci joj kraca ruta. 89 je kraca linije i ne dobija toliko promenom (iako bi i njoj naravno znacila)
- 94. Imamo argumente za i protiv promene.
Glasam za. Pouzdanija veza Banjice i NBGD sa zutom trakom na novom mostu je po meni napredak prema sadasnjem nesigurnom prelazu preko gazele i ucestalih guzvi na autoputu. Zrtvovani su soliteri u bul. Mira.
- 53 preko gazele kao zamenu za 88 na relaciji sajam-SC (ako smatramo da ta veza nije neophodna 53 moze i preko novog mosta)
- slicnom logikom 52 bi mogla da predje preko Ade, i zavrsi na zelenjaku. Malo opterecujemo Brankov Most ali ne i tunel (sto bi bio slucaj da 37 ide tuda).
- 511, 91, 92, 551, 552 preko Ade do Usca
Eto skinuli smo trecinu saobracaja sa Sajma (52, 88, 91, 92, 511, 551, 552) a u bul. Vojvode Misica ostaju 23, 37, 53, 55, 56, 58, 89.
Most je posteno zaposlen i stvorili smo nove veze bez pravljenja novih linija.