Обнова кључних градских мостова
Стручњаци уверавају да неће бити великих застоја у саобраћају приликом поправке „Газеле” и „Панчевца”
Предстоји комплетно сређивање „Газеле”
(Фото Д. Јевремовић)
Велики подухват обнове „Газеле”, која је заказана за октобар и комплетно сређивање Панчевачког моста које би, после низа одлагања, требало да почне следеће године у марту, већ изазивају страх возача од потпуне блокаде града.
Грађани имају довољно разлога за бојазан од колапса: изградња обилазнице око Београда тапка у месту, нема алтернативних путева за аутомобиле, поготово када је „Панчевац” у питању, а непостојање путева и мостова је хронична престоничка бољка и у „нормалним” ситуацијама. Осим тога, низ институција ради на сређивању послова око мостова, а грађанима остаје нада да се неће обистинити пословица „Много бабица, килаво дете”.
Обнова та два кључна градска моста потрајаће око две године, а стручњаци уверавају да ће повремено затварање коловозних трака на њима почети следећег лета и до тада ће, тврде они, бити учињено све да се умање неминовне гужве.
У Саобраћајном институту ЦИП кажу да ће 1. августа бити предат пројекат уређења саобраћаја приликом поправке „Панчевца” и да нема места за бригу.
Милутин Игњатовић, генерални директор ЦИП-а, каже да је у његовом предузећу све учињено да до колапса не дође, када поправке мостова добију пун замах и почне затварање коловозних трака. Он има другу муку. Огорчен је, каже, што држава још није објавила тендер за извођача поправке Панчевачког моста.
– Ми смо пројекат санације моста предали још прошле године тадашњем Министарству за капиталне инвестиције и представницима у градској власти. Нико још не реагује и ја не знам зашто се то дешава. Надали смо се да ће поправка почети у децембру, али од тога неће бити ништа – каже Игњатовић.
Он истиче, да још има времена да се објави тендер за оправку Панчевачког моста како би посао почео што пре.
– Било би идеално да се ради зими, али то вероватно неће бити могуће. Ја сам се обраћао свим институцијама које су надлежне, од Владе Србије до београдских власти, али више немам живаца. Оно што могу да урадим јесте да предам пројекат регулације саобраћаја и да поштено завршим са том причом – вели Игњатовић.
Подсетимо, Панчевачки мост је требало да буде поправљан овог лета и од тада је посао више пута најављиван и одлаган, највише због тога што је требало три месеца да буде формирана нова Влада Србије. Тада се у јавности помињало пет сценарија који би омогућили колико-толико нормалан проток саобраћаја, од постављања баржи преко Дунава, до заустављања саобраћаја у једној траци, што је тумачено као погубно за кретање возила.
– Дошли смо до најбољег решења, а то је да поставимо бетонске плоче преко једног железничког колосека, који ће послужити за возила. У случају затварања коловозних трака, возила ће бити пребачена на тај колосек и то ће омогућити бољи проток, уз мања ограничења брзине – каже Игњатовић.
Бранко Јоцић, генерални директор „Путева Србије”, каже да је један од услова да Београд функционише нормално, када почну велике поправке мостова, наставак изградње обилазнице око Београда. И он, попут Игњатовића, има проблема, додуше другачије врсте.
– Апелујем, у ствари молим Владу Србије да уложи још 50 милиона евра у градњу обилазнице, да бисмо могли да је припремимо за огромне захвате на мостовима – каже Јоцић.
Он напомиње, да је за деоницу обилазнице од Батајнице до Добановаца Европска банка за обнову и развој одвојила 115 милиона евра, и исто толико за деоницу Орловача–Бубањ Поток, али они очекују да посао почне да би проценили да ли треба да наставе са улагањем.
– Потребно је да изградимо поверење како би се кредитирање наставило. Све би то могло да помогне смањењу гужве на путу. Потребан је новац и за завршетак тунела Стражевица и градњу тунела Липак. Бирократија бескрајно успорава све те радове – тврди Бранко Јоцић.
Јоцић каже да ће за време поправки, које ће трајати две године, мостови бити делимично затварани укупно око четири месеца.
Бојан Станојевић, градски менаџер, такође каже да нема разлога за панику.
– Ни „Газела” ни Панчевачки мост неће бити затварани до половине следеће године, не треба плашити грађане без потребе. ЦИП је урадио добар пројекат регулације саобраћаја за Панчевачки мост. Све остало, што се тиче тендера, кредита и уговарања посла је ствар републичке владе. Ми само чекамо зелено светло да бисмо обезбедили функционисање у граду. Мостови ће углавном бити поправљани под саобраћајем, неће бити никакве блокаде града – уверава Бојан Станојевић.
Станко Стаменковић
[објављено: 23.07.2007.]