Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

Po meni jedna velika greska i velika nemarnost u resavanj imovinskog problema je to gde je trebalo da bude "UKLJUCENJE SA AUTOKOMANDE PREMA NISU "koja jos uvek ceka resavanje zemljista . Dosta bi znacila sad kad pocnu radovi mostova . Dali neko zna dali ce to skoro uraditi ili ne jer za to ne treba dugo vremena ? Pozdrav
 
^^^..To je pitanje za temu 'Autokomanda' na ' Infrastrukturi', a čini mi se da je već dat odgovor
od Steve sa mapom ...biće rešeno kad se bude radio Deltin objekat u tom delu.
 
HenkMan":3n7dhgt6 je napisao(la):
Obnova Gazele počinje krajem godine
18. jul 2007. | 19:52 -> 08:12
...
Radovi na mostovima će se u jednom periodu poklapati, navodi se i dodaje da se mogu očekivati saobraćajne gužve, ali da je dinamika izvođenja radova precizno određena.
...
Ta jeziva dinamika mora da je isto toliko precizno odredjena kao sto je precizno odredjen pocetak radova na Gazeli i Pancevcu.
 
Stepenice su napravljene sasvim logično i opravdano. Tada, kada je građena gazela, smatralo se da će vrlo brzo, nakon završetka mosta, biti uklonjene zelezničke šine i da će biti uređen prostor od petlje do Save. Što se to nije desilo sve do danas (35 godina) duga je i druga priča. Inače, činjenica je da je Gazela potpuno posvećena automobilskom saobraćaju. Odmah, čim je otvorena mnogi su rekli da deluje nehumano - nihgde ni jednog pešaka, šetača i sl. Tako je ostalo sve do danas. Mislim da su graditelji (projektanti) pogrešili što nisu planirali šire trotoare na mostu. Sve će biti drukčije i neuporedivo bolje kad se izgradi Savski amfiteatar i kad se uklone zeleznički koloseci. Dočekaćemo i to samo treba biti strpljiv.
 
Обнова кључних градских мостова
Стручњаци уверавају да неће бити великих застоја у саобраћају приликом поправке „Газеле” и „Панчевца”
N_nOIPaI86lEa0ptZiz233MlnWaGvrsaxWagY.jpg

Предстоји комплетно сређивање „Газеле”
(Фото Д. Јевремовић)

Велики подухват обнове „Газеле”, која је заказана за октобар и комплетно сређивање Панчевачког моста које би, после низа одлагања, требало да почне следеће године у марту, већ изазивају страх возача од потпуне блокаде града.

Грађани имају довољно разлога за бојазан од колапса: изградња обилазнице око Београда тапка у месту, нема алтернативних путева за аутомобиле, поготово када је „Панчевац” у питању, а непостојање путева и мостова је хронична престоничка бољка и у „нормалним” ситуацијама. Осим тога, низ институција ради на сређивању послова око мостова, а грађанима остаје нада да се неће обистинити пословица „Много бабица, килаво дете”.

Обнова та два кључна градска моста потрајаће око две године, а стручњаци уверавају да ће повремено затварање коловозних трака на њима почети следећег лета и до тада ће, тврде они, бити учињено све да се умање неминовне гужве.

У Саобраћајном институту ЦИП кажу да ће 1. августа бити предат пројекат уређења саобраћаја приликом поправке „Панчевца” и да нема места за бригу.

Милутин Игњатовић, генерални директор ЦИП-а, каже да је у његовом предузећу све учињено да до колапса не дође, када поправке мостова добију пун замах и почне затварање коловозних трака. Он има другу муку. Огорчен је, каже, што држава још није објавила тендер за извођача поправке Панчевачког моста.

– Ми смо пројекат санације моста предали још прошле године тадашњем Министарству за капиталне инвестиције и представницима у градској власти. Нико још не реагује и ја не знам зашто се то дешава. Надали смо се да ће поправка почети у децембру, али од тога неће бити ништа – каже Игњатовић.

Он истиче, да још има времена да се објави тендер за оправку Панчевачког моста како би посао почео што пре.

– Било би идеално да се ради зими, али то вероватно неће бити могуће. Ја сам се обраћао свим институцијама које су надлежне, од Владе Србије до београдских власти, али више немам живаца. Оно што могу да урадим јесте да предам пројекат регулације саобраћаја и да поштено завршим са том причом – вели Игњатовић.

Подсетимо, Панчевачки мост је требало да буде поправљан овог лета и од тада је посао више пута најављиван и одлаган, највише због тога што је требало три месеца да буде формирана нова Влада Србије. Тада се у јавности помињало пет сценарија који би омогућили колико-толико нормалан проток саобраћаја, од постављања баржи преко Дунава, до заустављања саобраћаја у једној траци, што је тумачено као погубно за кретање возила.

– Дошли смо до најбољег решења, а то је да поставимо бетонске плоче преко једног железничког колосека, који ће послужити за возила. У случају затварања коловозних трака, возила ће бити пребачена на тај колосек и то ће омогућити бољи проток, уз мања ограничења брзине – каже Игњатовић.

Бранко Јоцић, генерални директор „Путева Србије”, каже да је један од услова да Београд функционише нормално, када почну велике поправке мостова, наставак изградње обилазнице око Београда. И он, попут Игњатовића, има проблема, додуше другачије врсте.

– Апелујем, у ствари молим Владу Србије да уложи још 50 милиона евра у градњу обилазнице, да бисмо могли да је припремимо за огромне захвате на мостовима – каже Јоцић.

Он напомиње, да је за деоницу обилазнице од Батајнице до Добановаца Европска банка за обнову и развој одвојила 115 милиона евра, и исто толико за деоницу Орловача–Бубањ Поток, али они очекују да посао почне да би проценили да ли треба да наставе са улагањем.

– Потребно је да изградимо поверење како би се кредитирање наставило. Све би то могло да помогне смањењу гужве на путу. Потребан је новац и за завршетак тунела Стражевица и градњу тунела Липак. Бирократија бескрајно успорава све те радове – тврди Бранко Јоцић.

Јоцић каже да ће за време поправки, које ће трајати две године, мостови бити делимично затварани укупно око четири месеца.

Бојан Станојевић, градски менаџер, такође каже да нема разлога за панику.

– Ни „Газела” ни Панчевачки мост неће бити затварани до половине следеће године, не треба плашити грађане без потребе. ЦИП је урадио добар пројекат регулације саобраћаја за Панчевачки мост. Све остало, што се тиче тендера, кредита и уговарања посла је ствар републичке владе. Ми само чекамо зелено светло да бисмо обезбедили функционисање у граду. Мостови ће углавном бити поправљани под саобраћајем, неће бити никакве блокаде града – уверава Бојан Станојевић.

Станко Стаменковић
[објављено: 23.07.2007.]
Политика
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=35342
 
Obnova Gazele
TENDER KRAJEM AVGUSTA
23. jul 2007. BEOGRAD - Međunarodni tender za izbor izvođača radova na mostu Gazela biće raspisan u drugoj polovini avgusta, a ugovor sa najboljim ponuđačem trebalo bi da bude potpisan u oktobru. Odmah po potpisivanju tog ugovora trebalo bi da počne rekonstrukcija Gazele vredna 77 miliona evra, koja će trajati godinu i po dana. Na konkurs se nije prijavila nijedna domaća kompanija, a pretkvalifikacioni postupak za izbor izvođača radova, koji je bio raspisan u martu, prošle su austrijske kompanije "Alpina Majreder" i "Štrabag", izraelski "Aštrom" i francusko-nemački konzorcijum "DSD-Fresine". Planiranom rekonstrukcijom taj most, jedan od najprometnijih u Srbiji, prvi put u poslednjih 36 godina - otkako je izgrađen - biće ozbiljnije saniran.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Mozda je neko vec pitao a neko drugi vec odgovorio....ali ovde kod mene je kasno i trenutno sam jako lenj da trazim....na sta se tacno misli kad se spominje "rekonstrukcija" Gazele?

Ako se radi samo o presvlacenju asfalta i sminkanju konstrukcije mosta, onda je to trosenje vremena i bacanje para.

Ja bi voleo da vidim po pet traka u svakom pravcu:

506886_30-141221278245fa810f73623750706827.jpg
 
^^I ja bih voleo da sam milioner pa nisam. :) Kako mislis da izgrade po jos dve trake u svakom smeru? Most se nece na taj nacin menjati a i ne bi to doprinelo ne znam ni ja koliko brzem protoku saobracaja jer ti je ostatak autoputa koji se nadovezuje na most klasican profil autoputa - dve trake i jedna zaustavna. Mostovi moraju u principu redovno da se odrzavaju i ovo sto ce se sa Gazelom raditi je nakupljeno neodrzavanje mosta godinama pa sada moraju sve to odjednom. Nije uvek u pitanju prosirenje ili poboljsanje protoka vec sigurnost. Npr. Pancevac je u toliko jadnom stanju da bi se srusio ukoliko ga ne bi uskoro sredjivali.
 
CrazySerb":2mfv67o3 je napisao(la):
Mozda je neko vec pitao a neko drugi vec odgovorio....ali ovde kod mene je kasno i trenutno sam jako lenj da trazim....na sta se tacno misli kad se spominje "rekonstrukcija" Gazele?

Ako se radi samo o presvlacenju asfalta i sminkanju konstrukcije mosta, onda je to trosenje vremena i bacanje para.

Ja bi voleo da vidim po pet traka u svakom pravcu:

http://www.vreme.com/g/images/506886_30-141221278245fa810f73623750706827.jpg
I još si zaboravio likvidaciju Karton Sitija...
 
Popis Roma u naselju ispod „Gazele“
Poslednji dani „Karton sitija“
Autor: J. Ilić - D. Ostojić | 08.08.2007 - 11:10
Nada i strah istovremeno su prisutni kod stanovnika kartonskog naselja ispod „Gazele“. Naime, u ponedeljak je počelo popisivanje Roma koji tu žive, kako bi ih raselili do oktobra kad počinje kompletna rekontrukcija mosta. Nadležni obećavaju da će ih sve udomiti, pomoći invalidima, decu poslati u škole, a bar po jednog člana porodice zaposliti.
Koštana, Snežana, Asa, mala Kenana i još oko hiljadu stanovnika „Karton sitija“ u velikoj su neizvesnosti protekla dva dana.
- Ne znamo šta se dešava. Nikad nas ovako nisu ispitivali. Pre pet-šest godina je bilo nekog manjeg popisa, pa su nam odmah nakon toga dali šporete. Nadamo se da ćemo i sada dobiti nešto, ali se i plašimo da će nas isterati odavde - kaže četrdesetpetogodišnja Snežana Sulejmani.
Mnogi Romi su već odgovorili na pitanja iz ankete, iako ne znaju tačno zašto su to uradili.
- Kažu da hoće da nam daju stanove i da zaposle neke ljude. Međutim, iz dosadašnjeg iskustva ne mogu da verujem u to, mada se, iskreno, itekako nadam. Imam osmoro unučadi, sina, kćerku, bolesnu ženu... Kad bi nam dali smeštaj da se ne smrzavamo i bar jedno od nas zaposlili mi bi bili zadovoljni - priča Asa Ibraimović koji je u Beograd došao iz Medveđe i dodaje da mu samo sedam godina treba do penzije, a da ne zna da li će je dočekati, jer živi od skupljanja kartona, a za to, kako kaže, nema više snage.
Međutim, Goran Šehović, direktor Agencije za saradnju sa nevladinim organizacijama koja vrši popis, uliva nadu stanarima romskog naselja da će konačno i oni živeti kao sav normalan svet.
- Kartonsko naselje ispod „Gazele“ je stvarno nešto najžalosnije što može da zadesi ljude. Spavaju sa pacovima, ujedaju ih psi, trudnice se porađaju pod vedrim nebom... Pokušaćemo da svu decu smestimo u škole i obdaništa, da pomognemo invalidima na adekvatan način, zaposlimo sposobne i, konačno, svima obezbedimo krov nad glavom - kaže Šehović.
On dodaje da se anketa vrši upravo da bi se utvrdilo postojeće stanje.
- Moramo da vidimo koliko ih tačno ima, odakle su, imaju li imovine, koliko ima invalida, dece... Nakon toga će Komisija odrediti šta je sve potrebno da se ti ljudi udome i da se o njima počne voditi računa - kaže naš sagovornik.
Samo za popis stanara najvećeg beogradskog nehigijenskog naselja, Grad je izdvojio više od milion dinara, a šef kancelarije Agencije za razvoj u Srbiji Danijel Đularis nedavno je kazao da je Agencija spremna da dodeli dva miliona evra za raseljavanja romskih porodica čim od uprave Beograda dobije efikasan plan. Romi će biti raseljeni na pet-šest lokacija u gradu, a do sada se pričalo o Borči, Ovči, Zemunu, Bloku45 mada nadležni još, navodno, ne znaju tačne lokacije. Takođe, Romima će, najverovatnije, biti ponuđene i različite lokacije na kojima će moći da grade kuće, kako ponovo ne bi bili na teretu opštinama.
Radovi u oktobru
Rekonstrukcija „Gazele“ trebalo bi da počne u oktobru i da bude završena za godinu i po. Nadležni još nemaju tačan plan protoka automobila tokom radova, a frekvencija saobraćaja na mostu je 165.000 automobila dnevno, što je četiri puta više od predviđenog.
Izvor: Blic online
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=10164
 
Hajdin: Mostovi u Srbiji bezbedni

Beograd -- Akademik Nikola Hajdin kaže da su mostovi u Srbiji bezbedni i da ne postoji opasnost od njihovog rušenja.
15. avgust 2007. | 11:20 |
Hajdin je kazao da pešaci i vožači u Srbiji ne treba da budu u strahu zbog nesreća sa ljudskim žrtvama do kojih je došlo kada su se srušili mostovi u SAD i Kini. Most može da se sruši ako nije dobro sagrađen, zbog greške u projektovanju, odabiru materijala ili izvođenju radova, ili ako je dotrajao zbog lošeg održavanja, objasnio je Hajdin i ukazao da "nijedan most nije večan".

Prema njegovom mišljenju, najvažnije je da se mostovi redovno održavaju u skladu sa dinamikom koja je preporučena u projektu mosta.

Hajdin je naveo da to znači stalno praćenje stanja u kome se nalazi most, zamenu dotrajalih delova konstrukcije, farbanje i zaštitu od korozije i drugih mehaničkih oštećenja koja mogu da utiču na stabilnost.

U poslednjih 10-15 godina nije bilo dovoljno novca za održavanje mostova u Srbiji, pa sada građevinari pokušavaju ubrzanim tempom da nadoknade propušteno, rekao je akademik Hajdin.

On je upozorio da redovno održavanje mosta ne košta mnogo, ali da svako odlaganje radova značajno podiže troškove, koji u jednom trenutku mogu da dosegnu nivo dovoljan za gradnju istog, potpuno novog mosta.

Hajdin je kazao da se stručnjaci za mostove obrazuju u Srbiji na isti način kao i u razvijenijim zemljama u svetu.

On je rekao i da veruje u domaće kompanije koje se bave gradnjom mostova, kao i u njihov što brži povratak u svetski vrh gde su, prema njegovom mišljenju, već i bile pre 20-ak godina.

"Gradnja mostova u Srbiji je stagnirala zbog sankcija, pa su domaće firme iz te oblasti, i pored velikog iskustva, izgubile reference da se samostalno pojavljuju na tenderima za izvođenje radova i održavanje mostova - najčesće su podizvođači radova", naveo je on.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=15&nav_category=9&nav_id=259350
 
Raspisase se ljudi o mostovima na sve strane! Svi pisu, a ne radi se nista!

Mostovi na štakama
S. J., 15. avgust 2007
DOMAĆI stručnjaci za mostogradnju tvrde da Gazela, Pančevački i Stari savski most ništa ne valjaju, ali da se neće srušiti. Doduše, ni stručnjaci u Minesoti i Kini, gde su se srušila dva mosta, nisu najavljivali katastrofe koje su se dogodile.
Ipak, na stalne prozivke javnosti, reagovali su nadležni: već je zakazana generalna rekonstrukcija Gazele i Starog savskog mosta. Napomenuto je i da će obnova "Pančevca" krenuti na proleće, ali 30 miliona evra, koliko je za to potrebno, još nije obezbeđeno.
Nijedan od ovih mostova proteklih decenija nije ozbiljnije sređivan. Stari tramvajski most je jedino farban, pre tri godine presvučen je novim asfaltom, a kada je početkom osamdesetih pripreman za prolazak tramvaja, betonska konstrukcija zamenjena je čeličnom. Od tada više nije dirana. Na Gazeli i Pančevačkom mostu od kada su postavljeni pre 37 odnosno 43 godine, nije bilo nikakvih radova osim menjanja "češnjeva" na kolovozu.
Obnova Starog mosta treba da započne ovih dana, a plan je da se završi do Nove godine. Srediće se kompletna mostovska i kolovozna konstrukcija. Zameniće se rešetke i stubovi na mostu, šine i kompletna naponska mreža. Na kraju će most biti i dekorativno osvetljen. Tokom radova biće zatvoren za saobraćaj.
Na Gazeli su planirani sveobuhvatni radovi na skidanju rđe, koja je dosta nagrizla metalnu konstrukciju. Kolovoz je zapušten i ispucao, a ivičnjaci i bankine oštećeni, pa je odavno vidljiva armatura. Obnova ovog mosta trajaće oko godinu i po dana.
Na "Pančevcu" su takođe značajno "pojedene" čelična i betonska konstrukcija. Pojedini delovi biće dodatno ojačani, a naneće se i antikorozivna zaštita. U zapuštenom stanju su i prilazni putevi, s pukotinama dužine i do pet metara.

BRANKOV MOST SIGURAN
JEDINI most čije se stanje ne dovodi u pitanje je Brankov most. On je proteklih nekoliko godina redovno održavan. "Peskirenjem" je skinuta sva rđa s njega i naneta je antikorozivna zaštita. Konstrukcija je i ofarbana, kao i ograda. Sređene su bankine i izliveni zidići. Ovaj most sagrađen je 1956. godine, a proširen novim mostom blizancem 1978. godine.


PLANIRANA IZDRŽLjIVOST
KADA su projektovani beogradski mostovi planirano je da preko njih prelazi pet puta manje vozila nego što oni danas podnesu. Tako je predviđeni kapacitet Gazele 38.000 vozila, Pančevačkog mosta 15.000, a Starog savskog mosta 25.000 automobila. Pošto do sada nisu rekonstruisani, izdržljivost ovih ćuprija mora svakodnevno da se testira.
Izvor: Vecernje Novosti
Link: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=107362&datum=2007-08-16
 
Сеоба Рома испод Газеле
Градска комисија припрема пресељење Рома у складу са структуром њихових породица и жељама

Попис ромских породица из дивљег насеља испод моста Газела још није у потпуности завршен, јер надлежни ових дана раде на укрштању свих података и осмишљавању оперативних планова за пресељење Рома са ове локације. Према првим подацима, каже Живојин Митровић, координатор Центра за укључивање Рома Београда, испод Газеле живe 294 ромске породице, међу којима је 60 фамилија чије расељавање није у надлежности градске комисије за пресељење ромских нехигијенских насеља.

– Детаљније податке о полној, образовној и старосној структури ових породица имаћемо почетком септембра, јер сада укрштамо све податке после припрема, уласка у насеље и прикупљања информација. Комисија упоредо са овим послом припрема оперативне планове за сеобу Рома у складу са структуром породица, њиховим жељама, образовањем, шта раде... Осим тога, у припреми је и план о томе како ћемо те људе у потпуности укључити у друштво, односно у систем социјално-здравствене заштите, образовни систем, као и да сви имају лична документа – каже Митровић.

Расељавање такозваног „картон ситија”, у којем има око 800 барака, према плану требало би да почне у октобру, јер су републичке власти за тај месец најавиле почетак припремних радова на обнови мостовне конструкције. Према Митровићевим речима, надлежнима у граду време је ограничавајући фактор, али се надају да ће имати довољно времена, јер ће се, како каже, у октобру само цртати планови за обнову Газеле.

Међутим, измештању овог две деценије старог нехигијенског насеља још прошле године на пут су се испречила оштра реаговања и демонстрације житеља Блока 45, који нису желели да прихвате нове комшије. Због става Новобеограђана, градске власти су биле принуђене да одустану од тог пројекта и да ове године крију на које локације ће бити пресељени Роми из нехигијенских насеља.

– Београђани су се противили сваком предлогу да се Роми доселе у понеки крај града јер као да су мислили да ће расељавањем преносити и своје картонске куће. Додуше, и Роми су били неповерљиви према селидби, али сада схватају да добијају шансу да живе у бољим и хуманијим условима. Ромске породице ће бити расељене на више локација за које се припремају сви урбанистички услови, а све у складу са профилом породица и њиховим потребама како би се што пре социјализовали у новој средини. На те локације неће бити пресељени само Роми испод Газеле, већ и остале социјално-маргинализоване групе у престоници – објашњава Митровић.

Засад се не знају коначно делови града у које ће бити пресељени житељи нехигијенских насеља, али у јавности су помињани Камендин, Моштаница, Борча, Овча и још неколико локација.

Иначе, за пресељење Рома из градског буџета издвојено је око шест милиона динара, од чега су само за попис предвиђена два милиона, при чему ће градска комисија одредити услове за добијање станова. Према најавама, Роми ће на овим локацијама станове добити само на коришћење како би се спречила продаја, али ће моћи да их наслеђују генерацијама неограничено дуго.

Решавању овог проблема придружио се и народни посланик Срђан Шајн, који је најавио да ће заменици градоначелника Радмили Хрустановић предложити да се тим породицама обезбеди бар по једно радно место или одговарајућа локација, на којој би и даље могли да се баве сакупљањем секундарних сировина.

Будући да градске службе интензивно раде на расељавању насеља испод Газеле, према недавној најави Радмиле Хрустановић, заменице градоначелника, реално је очекивати да ће цео посао бити завршен до пролећа следеће године. Иначе, у Београду, према последњем попису, има више од сто нехигијенских насеља у којима живи око 60.000 Рома, од којих је трећина екстремно сиромашна, а чак 80 одсто њих је неписмено.
Ненад Радичевић
[објављено: 25.08.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=38745
 
Градска комисија припрема пресељење Рома у складу са структуром њихових породица и жељама
Sta bre prave filozofiju od karton sitija? Neka ih jednostavno rasele bilo kuda, i ovako su tamo nelegalno, a da gde god odu bice im bolje i cistije.
 
E idam ja da i mene upisu, mozda dobijem nesto... :cool: :cool: :cool:
 
Usporeno od septembra
S. J., 29. avgust 2007
PRIMIČE se čas kada će prvi put u svom veku i most "Gazela" biti rekonstruisan. Za nešto više od mesec dana počeće radovi na njegovoj obnovi. Vozače sigurno oečekuje "vruća" jesen, ali oštećenja na mostu moraju da se saniraju.
Najkritičnija deonica je od Autokomande do Studentskog grada u oba pravca, jer je na tom delu dosta uključenja i isključenja na autoput. Testirali smo protočnost na ovom delu, koja u ovim uslovima ohrabruje. Ipak, realnija slika videće se u drugom delu septembra.
Deonica preko mosta od ulaska iz Ulice kneza Miloša do centra "Sava" dužine je 1,8 kilometara i juče popodne se prelazila za 3.05 minuta. Prosečna brzina kojom zbog kolone vozila mogu da se kreću je 40 kilometara na sat. Od tri trake dve su prebukirane, dok krajnju desnu koriste samo automobili koji se spremaju za skretanje. Slično je bilo i u suprotnom pravcu, samo je tu krajnja traka popunjena vozilima. To ukazuje da će gužve i zastoji kada se tokom radova zatvori jedna traka zavisiti od smera i saobraćajnog špica.
Na ulasku u Beograd od Nacionala do Sava centra juče popodne, takođe, nije bilo prevelikih gužvi. U koloni se moglo kretati sa dozvoljenih 80 kilometara na sat. Tu trasu od 4 kilometra bilo je moguće preći za 4.38 minuta. Kod petlji kod Arene moralo se usporiti na 50 kilometara na čas. Usporenja vozače čekaju i na ulasku na most "Gazelu". Tu se stvori mala gužva i prebaci u drugu brzinu, ali nije bilo stajanja.
Iz suprotnog pravca od Dušanovca ka Gazeli "crna tačka" je Autokomanda. Kolona se napravi kod ispusta iz Ustaničke ulice i oduži do Dušanovačke pijace. Juče oko 14 časova i ovde je bilo prohodnije pa su se 2 kilometra do "Gazele" mogla preći za 2,56 minuta. Na ulasku na most mora se usporiti, jer se stvara čep, naročito zbog uključenja kolone iz Savske ulice na autoput. Ipak, automobili ne staju, već samo brzinu sa 70 spuste na 30 kilometara na sat.

RADOVI

IZ "Puteva Srbije" najavili su da će obnova "Gazele" trajati oko godinu i po dana. Na površini mosta radiće se četiri meseca narednog leta i najviše radova obavljaće se noću. U tom periodu oko mesec dana će biti zatvoren po ceo jedan smer. Do tada zbog radova na konstrukciji i obodima mosta biće zatvorene po jedna od tri trake u oba smera.
Izvor: Vecernje Novosti
Link: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=107985&datum=2007-08-30
 
ZA MESEC DANA BOLJI ŽIVOT
Rome ispod Gazele raseljavanje čeka u oktobru, ali se još ne zna gde
Iako još uvek nije poznata tačna lokacija na koju će Skupština grada, pre početka rekonstrukcije mosta Gazela, preseliti romske porodice koje su se pod ovaj most doselile pre više od dvadeset godina, popis žitelja ovog naselja je završen. Prema planu, raseljavanje takozvanog karton sitija trebalo bi da počne u oktobru, jer su tada republičke vlasti najavile početak pripremnih radova na obnovi mostovne konstrukcije. Živojin Mitrović, koordinator Centra za uključenje Roma Beograda, potvrdio je juče za Kurir da ispod Gazele u oko 800 baraka žive ukupno 294 romske porodice. Međutim, među njima je i 60 familija čije raseljavanje nije u nadležnosti gradske komisije za preseljenje romskih nehigijenskih naselja.

- Posle ulaska u naselje i detaljnog popisa ostalo je još da saberemo podatke o polnoj, obrazovnoj i starosnoj strukturi, i to će biti gotovo tokom ovog meseca. Takođe, u pripremi je nacrt plana za potpuno uključenje ovih ljudi u društveni, obrazovni i zdravstveni sistem, a pre toga je potrebno da im se obezbede sva neophodna lična dokumenta - objasnio je Mitrović.

Prema rečima Đorđa Bobića, gradskog arhitekte, u Beogradu postoji desetak potencijalnih lokacija koje će biti ustupljene beskućnicima pod Gazelom, ali tek treba urediti imovinsko-pravne odnose tih zemljišnih parcela.

- Strategija grada koja će biti usvojena na prvoj sednici Skupštine tiče se preseljenja, ali i uređenja pojedinih postojećih objekata, prema kojoj će svim Romima biti obezbeđen civilizovan smeštaj. Bitno je da se dosadašnji žitelji pod Gazelom na neki način razdvoje kako bi se lakše uključili u normalan život - istakao je Bobić.

KAMENOVANI

Pre samo desetak dana nepoznati huligani su sa mosta Gazela kamenovali žitelje ovog romskog naselja, a samo dva dana pre ovog incidenta požar, za koji još uvek nije poznato kako je izbio, spalio je četiri barake. Povređenih, srećom, nije bilo.
Izvor: Kurir
Link: http://www.kurir-info.co.yu/arhiva/2007/septembar/04/B-03-04092007.shtml
 
sad sam cuo da Velja pomera rekonstrukciju Gazele za prolece zbog obilaznice :o
nadam se da ce Rome ipak da prebace ovog oktobra
 
HenkMan":181iinxh je napisao(la):
sad sam cuo da Velja pomera rekonstrukciju Gazele za prolece zbog obilaznice :o
nadam se da ce Rome ipak da prebace ovog oktobra
NJIH TREBA IZBACITI, A NE PREBACITI :lol:
 
Vrh