T. S. - S. B., 11.03.2008
SA padom Vlade Republike Srbije u vodu je pala i neophodna rekonstrukcija najznačajnijeg beogradskog mosta. Sanacija "Gazele" koja je bila hitna još pre šest godina moraće da sačeka novi saziv Parlamenta. U preduzeću "Putevi Srbije" upozoravaju da bi ona mogla da kasni čitavih godinu dana!
Rekonstrukcija "Gazele", kao i ostali radovi na saobraćajnoj mreži Srbije, koji se finansiraju iz kredita evropskih banaka, verovatno neće započeti u ovoj građevinskoj sezoni - jer ugovori o zajmovima sa Evropskom investicionom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj nisu ratifikovani u Skupštini Srbije. U slučaju beogradske ćuprije to bi značilo i poskupljenje radova i to za čak 50 odsto zbog veće cene gvožđa i ostalog materijala, napominju u "Putevima Srbije". Jedina nada je da Skupština Srbije u međuvremenu, po hitnom postupku, ratifikuje potpisane kredite.
Trebalo je da majstori konačno ove jeseni krenu sa njegovom rekonstrukcijom, ali je datum početka radova po ko zna koji put doveden u pitanje. Ovoga puta zbog raspuštanja Skupštine Republike Srbije. Poslanici nisu stigli da daju garanciju za povlačenje dogovrenog zajma od Evropske investicione banke vrednog 66 miliona evra. Polovina novca namenjena je beogradskom, a ostatak obnovi još 100 mostova u Srbiji.
- Ovako se dovodi u pitanje početak radova na obnovi "Gazele" - navode u preduzeću "Putevi Srbije". - Za ovaj posao ugovoren je kredit sa Evropskom investicionom bankom u iznosu od 33 miliona evra. Tenderski postupak za "Gazelu" je pri kraju. Šest stranih kompanija prošlo je pretkvalifikaciju i dostavilo ponude, ali tender ne može da se okonča. Sa pobednikom ne može da se potpiše ugovor sve dok poslanici u Skupštini Srbije ne ratifikuju kredit sa Evropskom investicionom bankom.
Na ratifikaciju čeka i kredit sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj vredan 25 miliona evra, koji je namenjen obnovi autoputa na delu kroz Beograd i sanaciju Kružnog puta. Nisu ratifikovani ni zajmovi još dve veropske banke u ukupnom iznosu od 115 miliona evra namenjenih izgradnji dela obilaznice oko Beograda, od Batajnice do Dobanovaca. Za ovaj posao je u toku pretkvalifikacija za izbor izvođača.
Trenutno je izvesno da će se raditi obilaznica na delu od Ostružnice do Ibarske magistrale, jer je taj novac obezbeđen iz Nacionalnog investicionog plana i budžeta Beograda. Ona će biti završena do kraja septembra. Neophodna popravka "Gazele" trebalo bi da počne posle toga, ali samo pod uslovom da do tada stignu garancije Skupštine i novac iz kredita.
Ključni radovi u okviru sanacije "Gazele" biće regulacija odvodnjavanja i prečišćavanja otpadnih voda sa mosta. Kompletno će se srediti kolovoz, hidoizolacija, a obnoviće se i infrastruktura komunalnih preduzeća, koja je provučena kroz most. Na samim stubovima neće biti puno posla.
NASTAVLJAJU
BEZ obzira na raspuštanje Skupštine, nastavljaju se radovi na petljama na autoputu Novi Sad - Beograd, kao i samog autoputa u zoni Novog Sada. Kreće i izgradnja novog mosta na Dunavu kod Beške. Krediti evropskih banaka za ove projekte prethodnih godina su dobili "zeleno svetlo" u srpskom parlamentu.
PANČEVAČKI MOST
KONAČNO se primakla i rekonstrukcija Pančevačkog mosta. Direkcija za građevinsko zemljište raspisala je tender za izbor izvođača radova u prvoj fazi, koji će sanirati čeličnu konstrukciju ispod kolovoza i železničku konstrukciju na prilazu iznad leve obale Dunava. To znači da bi skidanje rđe i nanošenje novog čelika moglo da počne već za dva meseca. Ovi radovi neće uticati na saobraćaj na površini, tako da zbog njih ne bi trebalo da bude zagušenja vozila.
U narednim fazama planirano je da se poploča drugi kolosek na mostu, gde će se formirati dve kolovozne trake u koje će se prebacivati vozila iz smera koji se posle bude rekonstruisao. Obnova mosta bi trebalo da traje 18 meseci, a koštaće 3 miliona dinara.
URGENTNO
"MOSTPROJEKT" je još pre šest godina završio kompletnu analizu stanja mosta Gazela i zaključio da je sanacija hitna i neophodna! Trebalo je još tada da počnu radovi, ali je posao izrade projekta dodeljen jednoj slovenačkoj firmi. Ona, međutim, nije ispunila obaveze, pa je čitav posao ponovljen.
Prema prošlogodišnjim planovima, priprmeni radovi sanacije zakazani su za oktobar, a majstori bi po tom rasporedu gornji deo mosta "zauzeli" ovog proleća. Kako ovim mostom dnevno prođe 165.000 vozila, a zatvaranje njegovih traka "garantuje" saobraćajni kolaps, nadležni su rešili da sačekuju da se završi deo obilaznice oko Beograda i početak posla odložili za ovu jesen.