Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

Pa ako ce ministarstvo infrastrukture i dalje da opstruira izgradnju obilaznice, a u isto vreme odlaze ostale projekte, onda cemo se tako vijati do apokalipse!
 
Obustave na mostu Gazela od aprila
Beograd -- Radovi na popravci Gazela neće početi pre kraja godine, zatvaranja kolovoznih traka ne pre aprila, i to noću i vikendima.

Direktor u odseku za investicije u Putevima Srbije Slavoljub Tubić najavio je objavljivanje tendera za izvođača radova na rekonstrukciji beogradskog mosta Gazela za 24. septembar. On je rekao da će na tenderu moći da konkuriše šest stranih kompanija koje su izabrane na pretkvalifikacionom konkursu.

"Ugovor o rekonstrukciji Gazele trebalo bi da bude potpisan do kraja godine, kada bi mogli da počnu i pripremni radovi", naveo je Tubić.

On je istakao da delimične obustave saobraćaja na mostu neće početi pre aprila 2008. "Postoji deteljan plan odvijanja saobraćaja tokom rekonstrukcije, pa su zatvaranja kolovoznih traka planirana za noć i vikende", dodao je Tubić.

Gazela je jedana od glavnih veza Beograda i Novog Beograda, a preko tog mosta dnevno pređe oko 160.000 vozila dnevno.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=09&dd=14&nav_id=263504
 
Popravka na čekanju
S. J. - S. B., 18. septembar 2007
MAJSTORI su početkom leta Beograđanima uterali starh u kosti posle najave da će od jeseni početi silne rekonstrukcije mostova. Septembar je već prešao polovinu, a radovi se iz dana u dan odlažu. Vozači su se spremali da Stari savski most izbegavaju još od avgusta. Početak popravki je pomeren za prve dane septembra, pa polovinu meseca, a od pre neki dan nadležni tvrde, krenuće se za najviše dve nedelje.
Negde u isto vreme, da su se obistinile najave, počela bi i, godinama iščekivana sanacija "Gazele". Trebalo je da majstori u oktobru započnu pripremne radove, a da kolovoz "zauzmu" na proleće sledeće godine. Završetak obilaznice je, međutim, pomrsio konce planerima. Ona je neophodna da bi primila transportni saobraćaj. Radovi na njoj su zastali zbog neredovne isplate izvođačima, pa će pripreme na "Gazeli" početi tek sledećeg proleća.
Sa popravkama "Pančevca", planirali su saobraćajni stručnjaci, trebalo bi da se počne, takođe, sledećeg proleća. U toku su pregovori oko finansiranja. Troškove će najverovatnije podeliti Grad Beograd i "Železnica Srbije", a deo novca stići će i iz Nacionalnog investicionog plana. Računica će se znati do kraja meseca, pa još nije sasvim izvesno da li će pančevačka ćuprija po starom planu stići na red za popravku.
Raspored se rasteže sa ove na sledeću godinu, a beogradskim mostovima popravke su neophodne. Nijedan od njih decenijama nije ozbiljnije sređivan. Stari savski most je jedino farban, a pre tri godine presvučen je novim asfaltom. Čeličnu konstrukciju je dobio pre tri decenije i od tada na njoj ništa nije rađeno. Sada se planira rekonstrukcija svih osam stubova i kompletne konstrukcije. Proširiće se i kolovoz, a kome će ovi radovi biti povereni znaće se sutra. Da je sanacija počela po planu, radovi bi se završili do kraja godine. Ovako, najverovatnije će zaći u sledeću.

SKIDA SE RĐA

NA "Gazeli" su planirani sveobuhvatni radovi na skidanju rđe, koja je značajno nagrizla metalnu konstrukciju. Saniraće se i zapušteni i ispucali kolovoz, ivičnjaci i bankine. Iz njih odavno viri armatura. Rekonstrukcija će trajati godinu i po dana.

PANČEVAC

ZUB vremena i vlaga oslabili su konstrukciju Pančevačkog mosta. Rđa mora da se skine sa skoro čitave čelične konstrukcije. Pojedini delovi moraju da se ojačaju, a na kraju treba da se stavi i antikorozivna zaštitta. Zapušteni su i prilazni putevi, na kojima su pukotine dužine i do pet metara.
Izvor: Vecernje Novosti
Link: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=108779&datum=2007-09-19
Link:
 
most_1.jpg


Bar smo po necemu poceli da licimo na zapad - po katastrofalnim guzvama na autoputevima...
 
^^ Iz nekog "čudnog" razloga, uvek uzmemo ono što je najgore na zapadu. A ono što je dobro, obično predstavlja "truli zapad"... :/
 
CIGANI LETE NA PERIFERIJU!
Radmila Hrustanović zamenica v. d. gradonačelnika potvrdila za Press da će Romi ispod Gazele biti preseljeni u Ovču, Mali mokri lug, Zvezdaru, Zemun i Novi Beograd
image.jpg

Gradska uprava konačno je odredila lokacije na koje će biti preseljeni Romi iz nehigijenskog naselja ispod Gazele, a kako je za Press potvrdila Radmila Hrustanović zamenica v. d. gradonačelnika stanovnici "karton sitija" biće preseljeni u Ovču, Mali mokri lug, Zvezdaru, ali i u pojedine delove Zemuna i Novog Beograda.

- Doneli smo odluku i utvrdili u kojim delovima grada će se graditi stambeni objekti za Rome. Romi će biti preseljeni u prigradska naselja - rekla je Hrustanovićka.

I Živojin Mitrović, potpredsednik Komisije za preseljenje Roma, potvrdio je da su sve lokacije utvrđene i da domaćinstva moraju najkasnije biti preseljena do aprila sledeće godine za kada je najavljen početak rekonstrukcije mosta Gazela.

Iako je odavno trebalo da budu obelodanjeni kriterijumi za preseljenje Roma, prema rečima Živojina Mitrovića, oni još nisu utvrđeni, niti je gotova preliminarna rang lista za dodelu stanova.

- Izrada pravilnika za dodelu stanova kojim ćemo odrediti kriterijume i standarde je u toku i zbog toga još nije urađena rang lista. Ispoštovaćemo rokove, trenutno završavamo drugu, a uskoro prelazimo u treću fazu rada i nemamo nikakvih problema - objasnio je Mitrović.

Podsetimo, sve porodice koje žive ispod mosta Gazela, a imaju prebivalište u Beogradu, biće obuhvaćene projektom raseljavanja. Romi će dobiti trajan smeštaj u montažnim kućicama koje tek treba da budu sagrađene, a da bi zadržali pravo stanovanja moraju redovno da plaćaju režije. Ove kućice sa dvorištem gradiće se na pomenutim lokacija izvan centra. Vlasnik će biti Grad, ali će posle nekoliko godina stanarima biti omogućen otkup po minimalnim cenama. Romi koji nisu iz Beograda, već su se doselili ili su deportovani iz zemalja Evropske unije, biće privremeno smešteni u kampovima na prilazima gradu i deliće kupatila. Kampovi će biti ograđeni, imaće portira na kapiji i u njima će biti podignuti vrtić i ambulanta.

Prema podacima sa popisa koji je obavljen u avgustu, u nehigijenskom naselju ispod Gazele živi 986 ljudi u 237 domaćinstava. Od popisanih, 208 ljudi nema zdravstveno osiguranje, a 87 romske dece nikada nije primilo nijednu vakcinu. Nijedno dete ne ide u obdanište, dok od starije dece školu pohađa samo njih 98. Od svih popisanih trećina je nepismeno, a oko 100 ljudi govori samo romski jezik.

Samo 11 stalno zaposlenih

Među stanovnicima ovog naselja samo 11 muškaraca je stalno zaposleno i to u "Zelenilu" i "Čistoći". Još 221 osoba radi na sakupljanju sekundarnih sirovina, nadniči na gradilištima ili prodaje voće i povrće na uličnim tezgama.Ispod "Gazele" popisana su 294 objekta. Struju ima 188 kućica, a vodu 104. Samo jedna kuća ima građevinsku dozvolu. U naselju postoji i jedna kafana, četiri prodavnice, frizerska i krojačka radnja i automehaničar

Fakti

- Tokom anketiranja 37,7 odsto Roma se izjasnilo da bi živelo bilo gde u Beogradu

- 1,36 procenat Roma ne bi se preselilo iz centra grada

- Kada bi moglo trećina njih bi kupili gotove kuće, a druga trećina njih bi kupili plac na periferiji i sazidali kuću.

- U velikim stambenim zgradama bi želelo da živi 8,18 odsto ljudi, a 19,55 se izjasnilo za male stambene zgrade.

J. PAUNOVIĆ
Izvor: Press
Link: http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=21718
 
Декоративно осветљење моста „Газела”
Четвртак, 25. октобар 2007.
1295703_gazela1_s.jpg

Израда пројектне документације за изградњу декоративног осветљења моста „Газела” финансираће се из градског буџета са 1.770.000 динара, рекао је на данашњој редовној конференцији за новинаре Зоран Алимпић, председник Скупштине града и в.д. градоначелника Београда.

– Након изградње декоративног осветљења Бранковог моста, Новог железничког и Старог савског моста (на коме су радови у току), „Газела” је остала последњи декоративно неосветљен мост у централном делу града. У 2008. обавиће се обимни радови на санацији овог моста. Носилац посла је ЈП „Путеви Србије”, док ће се Град Београд активно укључити и у овај посао – рекао је Алимпић.

Декоративним осветљењем „Газеле” као модерне грађевине елегантних и једноставних форми, нагласиће се основне линије моста, и у ноћној панорами града истаћи његов положај и значај.

Пројекат декоративног осветљења „Газеле” радиће се према Пројектном задатку формираном на основу разматрања већег броја идејних решења која су 2004. године, после јавног конкурса за осветљење мостова града, приспели у Управу за енергетику Секретаријата за комуналне и стамбене послове.
Izvor: BeoInfo
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1295700
 
Барже уместо „Газеле”
Уколико нехигијенско насеље испод „Газеле” буде исељено, припремни радови на мосту почеће у новембру, најавио Драган Ђилас и истакао да је стратешки план Владе Србије да за три године заврши Коридор 10 и деонице аутопута од Лесковца до македонске и бугарске границе, као и обилазницу око Београда

...Министар Ђилас истакао је да је стратешки план Владе Србије да за три године заврши Коридор 10 и деонице аутопута од Лесковца до македонске и бугарске границе, као и обилазницу око Београда. Према његовим речима, уколико нехигијенско насеље испод „Газеле” буде исељено, припремни радови на том мосту почеће у новембру.

Говорећи о радовима на Газели, Ђилас је навео да је његов предлог да се у току радова постави мост на баржама, додајући да је у току разматрање тог предлога.

– У међувремену ћемо урадити и надвожњак на Царевој ћуприји и имамо намеру да проширимо тобоган код Сајма и Савску улицу, што ће помоћи да смањимо гужве – рекао је Ђилас....
[објављено: 31.10.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=46117
 
Rečni gradski saobraćaj za vreme rekonstrukcije "Gazele"
Prevoz brodovima dok traju radovi

Autor: G. Svilar | 31.10.2007 - 06:00
camac-v.jpg

Za vreme rekonstrukcije mosta "Gazela" Beograđane bi preko Save mogli prevoziti i brodići gradskog prevoza. Gradski menadžer Bojan Stanojević kaže za "Blic" da je u toku izrada studije koja treba da pokaže da li je javni rečni saobraćaj moguć i da li bi ga Beograđani koristili.

Moguće linije
1. Blok 45, Blok 70 - Sajam
2. Braće Krsmanovića - Staro sajmište
3. 25. maj - Borča

Rekonstrukcija "Gazele" svakako je jedan od najznačajnijih gradskih projekata planiranih za sledeću godinu. Sadašnji haos u saobraćaju mogao bi se pretvoriti u do sada neviđena zagušenja u vreme rekonstrukcije. Beograđani koji svakodnevno prelaze preko reke verovatno i ne sanjaju kakvi ih problemi čekaju po zatvaranju najopterećenijeg beogradskog mosta. Da bi se potencijalne gužve smanjile, gradski čelnici planiraju uvođenje Javnog gradskog prevoza na rekama.
- Za sada samo razmišljamo kako da na najbolji mogući način organizujemo gradski saobraćaj preko reke. Pitanje je da li je moguća realizacija ideje, na kojim lokacijama je najpotrebnije obezbediti takvu vrstu prevoza za građane, koliko će to sve da košta, i možda najvažnije da li su Beograđani zainteresovani za takvu vrstu prevoza. Studija će biti završena krajem januara - objašnjava Stanojević.
Grad ne namerava da kupuje nove brodove već će, ako krene u taj projekat, organizovati konkurs za privatne prevoznike koji imaju brodove. Jovan Ranđelović iz firme "Metro na vodi", čiji su projekat gradski čelnici odbili 2004. godine, poručuje da je spreman da se uključi u najavljen projekat gradskog saobraćaja na vodi.
- Dnevno bi mogli da prevezemo oko 15 hiljada putnika. Da bi se stiglo iz Borče do Zemuna potrebno je preći 25 kilometara. Ako bi se putovalo brodom, na istoj relaciji je potrebno preći čak pet puta manju razdaljinu. Iz Starog grada autobusom ili automobilom do Bloka 45, kad nema gužve, može da se dođe za dvadesetak minuta, a brodom upola manje - kaže Ranđelović.
Pre ideje o uvođenju javnog rečnog prevoza, među gradskim čelnicima mogao se čuti predlog da se tokom rekonstrukcije "Gazele" postavi pontonski most. Iako je "Blicu" rečeno da se od te ideje odustalo, ministar Dragan Đilas juče nam je rekao da je i ovaj predlog još aktuelan.

Veza brodova i autobusa
Branko Smiljanić, zamenik Sekretara za saobraćaj kaže da je ideja odlična, ali da je u studiji neophodno pažljivo odrediti mesta polaska i pristanka brodova.
- Najvažnije je da ljudi koji se prevezu brodom imaju mogućnost da nakon plovidbe nastave svoje putovanje javnim prevozom. To podrazumeva da u blizini mesta gde brodovi budu pristajali moraju da postoje autobuska stajališta ili da ta mesta budu u blizini tramvajskih stajališta sa starobeogradske strane - naglašava Smiljanić.

Karta 10 dinara
Sat vremena plovidbe brodom košta oko 12 hiljada dinara. Srazmerno tome mogla bi se odrediti i prosečna cena karte.
- Za sat vremena možemo da prevezemo oko 600 putnika što znači da bi cena jedne karte iznosila bi oko 10 dinara - kaže Ranđelović.
Izvor: Blic Online
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=18011
 
Брига око „Газеле” преурањена
Евентуално затварање моста због радова тек за годину дана. Јавни градски превоз на рекама је алтернатива коју разматрамо, али питање је да ли су навике и интересовања Београђана такви да ће га користити, најавио Бојан Станојевић, градски менаџер

Забринутост Београђана и медија о томе како ће саобраћај функционисати у току обнове моста Газела, према мишљењу градских челника, засад је преурањена, јер ће радови почети у марту или априлу 2008. године. Према речима Бојана Станојевића, градског менаџера, уколико „Газела” уопште буде затварана за саобраћај, то ће се десити за годину дана.

– Тек разматрамо различите начине за прелазак Саве, уколико „Газела” уопште буде затварана у току радова. Међутим, сматрам да је о томе у јавности још прерано говорити, јер још није завршен тендер за избор извођача радова на „Газели”, будући да је један од услова у тендеру да извођач одреди како ће саобраћати возила у случају евентуалног затварања моста. Можда ће извођач радова рећи да је технички изводљиво да се заврши посао без затварања моста. Постоји више могућности, попут тога да мост буде делимично затваран или потпуно затворен, али ми то не можемо да наметнемо извођачу, јер он боље познаје ту струку. Уколико и буде затварања моста, то ће се догодити следеће године у ово време – објашњава Станојевић и додаје да ће грађани на време бити обавештени о свим променама у саобраћају.

Као алтернатива „Газели” помињани су мост на баржама и организовање јавног речног саобраћаја, али засад обе ове могућности су у фази разматрања. За мост на баржама, који би евентуално требало да послужи, према свему судећи, највећи проблем биће прилазни путеви, док је за јавни речни саобраћај у току израда студије коју је наручила градска власт.

– Јавни градски превоз на рекама је алтернатива коју разматрамо, али питање је да ли су навике и интересовања Београђана такви да ће користити овај вид превоза, односно да ли ће то ублажити саобраћајне гужве. Осим тога, неопходно је проценити колико ће све то да кошта – каже градски менаџер и додаје да би у том случају јавни речни саобраћај био део јединственог тарифног система.

Ако градске власти у јавни градски саобраћај укључе и речни саобраћај, био би расписан конкурс за приватне превознике који имају бродове. Фирма „Метро на води” својевремено је представила пројекат градског саобраћаја на води према којем је била спремна да дневно превезе више хиљада људи. Осим тога, као могуће линије овог новог вида јавног превоза у Београду помињане су маршруте од Блока 45 или Блока 70 до Сајма, потом од Браће Крсмановић до Старог сајмишта, као и од Борче до СЦ „Милан Гале Мушкатировић” (некадашњи „25. мај”).

– Уколико приватници желе да организују ову врсту посла, град им не стоји на путу, али уколико ће у овај посао ући и град то се мора пажљиво проценити. Многи заборављају да градски буџет има своје лимите и да сада огроман новац дајемо на јавни градски превоз – каже Станојевић.
Н. Радичевић
[објављено: 01.11.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=46237
 
Obnova najprometnijeg gradskog mosta nameće postavljanje barži

Gazela "spušta" Beograd na reku
Postavljanje pontonskih mostova je prihvatljivije i isplativije rešenje od uvođenja brodova u gradski prevoz, smatra profesor Milan Vujanić

Gradski rečni saobraćaj ili pontonski mostovi na baržama, nameću se kao jedno od rešenja, dok bude trajala rekonstrukcija mosta Gazela. Inače, kompletna popravka pomenutog mosta predviđena je za april naredne godine.

- Dnevno Gazelom prolazi preko 140.000 vozila, pa se samim tim postavlja pitanje koliko bi brodova trebalo uvesti kako bi se rasteretio saobraćaj u gradu. Ovo samo ukazuje na to da bi uvođenje rečnog saobraćaja u Beogradu bio veoma skup poduhvat - smatra profesor Milan Vujanić, sa Saobraćajnog fakulteta.

On je mišljenja da bi za efikasno funkcionisanje rečnog saobraćaja bili neophodni brodovi velikog kapaciteta odnosno nosivosti koji bi mogli prevoziti i po 1.000 putnika. Ipak, ova plovila veoma su skupa, prema rečima Vujanića, postavljanje pontonskih mostova na baržama je prihvatljivije i ekonomičnije rešenje. Međutim, kod pontonskih mostova problem nastaje u usklađivanju rečnog i tramvajskog saobraćaja s obzirom na činjenicu da je to izvodljivo na svega nekoliko mesta (kod Brankovog mosta, Sajma...).

- Ideja o izgradnji pristaništa za brodove je izuzetno dobra, ali će tu biti neophodne brze izmene. Očekujem da za vreme obnove Gazela neće u potpunosti biti zatvorena i da će gradska vlada pojačati autobuski saobraćaj preko tog mosta s obzirom na činjenicu da autobusi mogu da prime i do 180 putnika. Ako se istovremeno bude popravljao i Pančevački most, biće neophodno pojačati javni prevoz - smatra naš sagovornik.

Kada je reč o projektu "Metro na vodi", čiji je autor Jovan Ranđelović (2003. godina) i za koji niko iz gradske vlasti nije pokazao interesovanje pune četiri godine, profesor Vujanić smatra da bi se njegovim eventualnim uvođenjem gradski saobraćaj rasteretio za svega 20 odsto, tako da je njegova funkcija da dopuni, a ne da zameni gradski prevoz.

- Uvođenja daljinskog upravljanja saobraćajem, jedan je od projekata i mera kako bi Beograđani počeli da menjaju svoje navike da se pretežno voze svojim automobilima. Saobraćaj na Gazeli se obavlja usporeno, vozila se kreću prosečnom brzinom od samo 5 kilometara na sat, tako da je nerazumno ponašanje građana koji provode po sat i po u svojim privatnim automobilima na putu do posla i isto toliko u povratku - smatra profesor Vujanić.
Izvor: Glas Javnosti
Link: http://www.glas-javnosti.co.yu/clanak/glas-javnosti-02-11-2007/gazela-spusta-beograd-na-reku
 
Картон сити” одолева селидби
Нехигијенско насеље испод „Газеле” мора да буде измештено до априла следеће године
N_BFQQjrcJvupcejeIaXU1l6w01wB66xGlOvJ.jpg

Насеље са око 300 кућа од којих само једна има дозволу
Фото Д. Јевремовић

Ниједан житељ такозваног „Картон ситија” засад није пресељен на неку другу локацију, а градске власти покушавају да нађу решење по којем ће бар по један члан из 237 породица испод „Газеле” добити запослење. Према речима Живојина Митровића, координатора Центра за укључивање Рома Београда, град је пронашао локације за смештај породица које живе у нехигијенском насељу испод „Газеле”, а сада покушава да реши проблем њиховог укључивања у друштво и све његове системе.

– Није довољно само обезбедити смештај за ове породице већ и начин да зараде новац, јер jе неопходно да оне месечно редовно плаћају рачуне за комуналне услуге. Засад још нико није пресељен, али знамо да нам је крајњи рок април следеће године, када почињу радови на мосту, тако да је у плану да до тада селидба буде завршена – каже Митровић.

Према подацима добијеним у току августовске анкете, међу 986 становника овог насеља само 11 мушкараца је стално запослено и то у „Зеленилу” и „Чистоћи”, при чему још 221 особа ради на сакупљању секундарних сировина, продаје воће и поврће на уличним тезгама или надничи на градилиштима. Приликом анкетирања, 37,7 одсто Рома се изјаснило да би живело било где у Београду, а 1,36 одсто се не би преселило из центра града.

– Роми који нису из Београда, већ су се доселили, биће привремено смештени у камповима на прилазима граду и делиће купатила. Кампови ће бити ограђени, имаће портира на капији и у њима ће бити подигнути вртић и амбуланта. Биће изграђена насеља као што су некад грађена радничка – објашњава Митровић и додаје да у овом програму неће бити коришћени контејнери за становање које је Београд својевремено добио од Немачке, а који нису постављени због протеста житеља новобеоградских блокова.

Према подацима са пописа, у насељу испод „Газеле” живи 986 људи, при чему 208 људи нема здравствено осигурање, а 87 ромске деце никада није примило ниједну вакцину. Трећина пописаних житеља је неписмена, а стотинак њих говори само ромски језик.

Насеље испод „Газеле” броји 294 објекта од којих само једна кућа има грађевинску дозволу, 188 кућица има струју, а 104 воду. У насељу постоји и једна кафана, четири продавнице, фризерска и кројачка радња и аутомеханичар.
Н. Р.
[објављено: 12.11.2007.]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=47444
 
Pa da, 'ebeš kanalizaciju, vodu i struju - bitno da je kafana tu :lol: .
 
Pa da. Nemas 'leba da jedes, ali imas automehanicara, ako ti se pokvari auto :D
 
i posle nas optuzuju da smo fasisti. Ono sto cini dusu ovoga grada je to da se i na ovakvim stvarima ide do toga da coveku bude bolje bez obzira na to sto je ciganin.
U drugim zemljama i gradovima na zapadu resavali su stvari tako sto ih samo oteraju policijom., :) tako da plus za gradske vlasti :)
 
dziggy":17bcz5uy je napisao(la):
i posle nas optuzuju da smo fasisti. Ono sto cini dusu ovoga grada je to da se i na ovakvim stvarima ide do toga da coveku bude bolje bez obzira na to sto je ciganin.
U drugim zemljama i gradovima na zapadu resavali su stvari tako sto ih samo oteraju policijom., :) tako da plus za gradske vlasti :)
hehe, ovde u Kelnu su se podnožje mostova naselili romi iz Rumunije i Bugarske (jelte EU :D ), dodje policija rastera ih, posle 3 dana se vrate opet haha
 
Ne brini se Stevo, sad smo potpisali readmisiju, poslace ih uskoro u Srbiju :)
 
Šest ponuđača za obnovu Gazele
11:45 |
Beograd -- Šest ponuđača konkuriše za izvođača radova na obnovi beogradskog mosta Gazela, poslu vrednom 77 miliona evra.

U trci za izbor izvođača radova na obnovi mosta Gazela je šest ponudjača koji su prošli pretkvalifikaciju i kupili tendersku dokumentaciju, a otvaranje njihovih ponuda zakazano je za 18. decembar, kažu u "Putevima Srbije".

Sa pobednikom na tenderu, medjutim, ugovor ne može biti potpisan sve dok kredit, koji je ugovoren sa Evropskom investicionom bankom (EIB) 16. jula ove godine, ne bude ratifikovan u Skupštini Srbije.

Na "zeleno svetlo" poslanika čekaju i krediti za popravku 100 mostova u Srbiji, kao i zajam EIB i Evropske investicione banke (EBRD) u ukupnom iznosu od 115 miliona evra za obilaznicu oko Beograda.

Projekat sanacije mosta Gazela uradio je beogradski "Mostprojekt". Prema rečima inženjera Danila Dragojevića, projekat sanacije je preobiman, a ključni radovi će biti na odvodnjavanju sa prečišćavanjem otpadnih voda sa 80.000 kvadrata, kolika je površina Gazele sa prilazima.

Još 2002. godine "Mostprojekt" je uradio kompletnu analizu stanja Gazele i zaključeno je da je sanacija hitna i neophodna. Radovi je trebalo da počnu pre tri godine, ali je posao na izradi projekta sanacije dodeljen slovenačkoj projektantskoj kući koja nije ispunila ugovorene obaveze, raskinut je ugovor i izrada projekta dodeljena je beogradskoj firmi.

Gazelom dnevno prođe oko 165.000 vozila i velike gužve na njemu su svakodnevne, iako radovi još nisu počeli.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=11&dd=28&nav_id=274106


Ovo je za mene kao nocna mora iz koje se nadam da cu se probuditi!! Dakle, vazno je da se donesu svi zakoni za izbore, da bi ponovo mogli da dodelimo fotelje istom sljamu, a celokupna infrastruktura zemlje pati i ceka! Pa da li je ovo stvarno nasa realnost!!??
 
Gazela na jesen zatvorena za saobraćaj
Radovi na „Gazeli“ počeće na proleće, ali će most delimično biti zatvoren za saobraćaj tek na jesen. Pontonski mostovi i prevoz brodićima preko reke su varijante koje se još uvek razmatraju kako bi saobraćaj bio olakšan za vreme radova..
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=25001

NIje neka specijalna vest, ali ...
 
Dva pontona baj-pas za Beograd
ČETIRI godine nije bilo valjane komunikacije na relaciji Grad - Republika. Ali, kada su se nadležni na inicijativu Dragana Đilasa, ministra zaduženog za sprovođenje Nacionalnog investicionog plana i predsednika beogradskih demokrata, okupili za jednim stolom, postignut je dogovor. Rešen je Prokop, krenula obilaznica, proširiće se Savska ulica, obnoviti Gazela i "Pančevac", pokrenuće se "Beovoz"...
- Prošle su decenije, a Beograd nije dobio novi most - navodi Đilas. - Kao privremeno rešenje, u vreme rekonstrukcije Gazele, sledeći primer velikih gradova kao što je Dubai, postavićemo dva jednosmerna pontonska mosta. Gde tačno, odlučiće stručnjaci, ali najbliži smo rešenju sa jedne i druge strane starog tramvajskog mosta, jer je tu železnički saobraćaj mnogo manji nego u delu kod Sajma. Očekujemo da će Železnica imati razumevanja i da se tokom dana ova deonica neće koristiti, što će omogućiti nesmetan protok vozila, koja će pristizati sa pontonskog mosta. Jedan pontonski most koštaće nas pet do šest miliona evra. I kada bude završena rekonstrukcija Gazele, ako bude potrebe, ti mostovi će ostati na Savi i može da protestuje ko hoće i koliko hoće. Ne želim da građani dva sata provode u autobusima ili automobilima zbog saobraćajnog kolapsa, ako deca na vreme mogu da stignu od škole do kuće zahvaljujući pontonskim mostovima, ništa me drugo ne zanima. Ostaće tu sve dok se ne izgrade novi u naredne četiri godine.
Izvor: Novosti
Link: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=113515&datum=2007-12-30
 
:lol: Dakle, on zaista hoće da bude gradonačelnik... :)
Samo mi se ova retorika "može da protestuje ko god hoće" ne sviđa, liči mnogo na Velju... :rolleyes:
 
ГРАД БЕОГРАД – ГРАДСКА УПРАВА
Секретаријат за комуналне и стамбене послове

упућује
Ј А В Н И П О З И В
за достављање понуда у отвореном поступку

ЗА ИЗРАДУ ПРОЈЕКТНЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ ЗА
ИЗГРАДЊУ ДЕКОРАТИВНОГ ОСВЕТЉЕЊА МОСТА ГАЗЕЛА
...
Рок за достављање понуда је 18. јануар 2008. године, до 11 часова, без обзира на начин на који су послате. Јавни позив је објављен 11. децембра 2007. године у „Службеном гласнику Републике Србије”, у броју 116.
...
Наручилац ће донети одлуку о додели уговора у оквирном року од 45 дана од дана отварања понуда и о томе обавестити све учеснике у овом поступку, а уговор ће се закључити по истеку рока прописаног чланом 135. тачка 2. Закона о јавним набавкама. Наручилац задржава право да одустане од избора понуђача уколико установи да ниједна понуда не одговара условима јавног позива и конкурсне документације, или због неког другог оправданог разлога...
izvor Beoinfo
link http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1301137
 
ZAVRŠETAK RADOVA DO POLOVINE OKTOBRA
16.1.2008 14:36 BEOGRAD - Ministar zadužen za sprovođenje Nacionalnog investicionog plana Dragan Djilas i gradonačelnik Beograda Zoran Alimpić potpisali su danas neformalni dogovor sa preduzećima koja rade na Obilaznici oko Beograda, po kojem radovi na sektoru četiri treba da budu završeni do 15. oktobra.
Dogovorom je predviđeno da će radovi biti redovno avansno plaćani, a izvođači smatraju da deo saobraćajnice od Ostružnice do Ibarske magistrale može da bude pušten u rad već u maju, a da će svi radovi biti završeni do oktobra, kada će moći da počne rekonstrukcija mosta ''Gazela''.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Vrh