Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

bg-deponija3_620x0.jpg

Deponija opet uz Gazelu?!
Zelenu površinu između Vladimira Popovića i Zarije Vujoševića, tik uz most Gazelu, ponovo okupiraju sekundarne sirovine i drugi otpad
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -uz-Gazelu
 
Будући да нико од надлежних ово није видео, једино решење је да неко од нас (или људи који читају овај форум, а стало им је да град изгледа бар мало боље) пријави ову депонију комуналној инспекцији у 27. марта.
 
Podzemni prolaz ispod isključenja iz pravca Savske/Sajma prema Topčideru ...

2dtajd5.jpg

x5xisk.jpg
 
To bi trebalo da je izlaz prema vodovodu
 
Odlomak iz "Dnevnik jednog direktora", pisao inženjer građevinarstva Tihoslav Tošić Tića, tadasnji direktor GOŠE

Jovanka Broz: Ima li neki podupirač na sredini Gazele?
Petak, 17. novembar 1967.
Kada je drug Tito sa suprugom Jovankom posetio gradilište mosta Gazela u Beogradu (16. 11. 1967) bio sam prisutan kao predstavnik jednog od izvođača izrade čelične konstrukcije mosta (pored MIN-a) i montaže (pored Mostogradnje).
Posle izlaganja glavnog projektanta mosta prof. dr Miše Đurića o karakteristikama objekta i značaju mosta za rešavanje problema saobraćaja u Beogradu, drugarica Jovanka je, gledajući most, kako elegantno, bez oslonca u reci, preskače Savu, upitala prof. Đurića:
"Da li ste predvideli neki ‘podupirač’ u sredini raspona mosta? Za svaki slučaj!"
Profesor Đurić je strpljivo i detaljno objasnio da to nije potrebno i da je most siguran i bez "podupirača"!
Pošto je, očigledno, imala drugačije mišljenje, drugarica Jovanka je dodala: "Proverite vi to, meni bi sa podupiračem to bilo sigurnije!"
Posle tri godine, pred samo puštanje mosta u saobraćaj, u vreme ojačavanja i sanacije (izbočenih limova) nisam mogao da se ne setim ovog razgovora...

Četvrtak, 1. oktobar 1970.
Prešao sam na rad u "Direkciju za projektovanje i izgradnju mostova" u Beogradu, na radno mesto "višeg samostalnog projektanta". U toku prvog radnog dana, obavio sam obilazak mosta Gazela (sa inž. Borom Todorovićem – Direkcija za mostove).

Petak, 2. oktobar 1970.
Obilazak ostalih objekata na autoputu – sa inž. Jeličićem: Tošin bunar – Transverzale l, II i III, prilazi Gazeli sa leve obale (Novi Beograd), Mostarska petlja, Autokomanda, Ustanička ulica i dr.

Utorak, 10. novembar 1970.
Počeo tehnički prijem objekata na Autoputu i mosta Gazela.

Subota, 28. novembar 1970.
Telefonski poziv iz Direkcije za izgradnju mostova. Direktor, inž. Božidar Kalajdžić, tražio je da hitno dođem u Direkciju i rekao mi da je već poslao kola za prevoz.
Bilo je to uoči praznika, Dana Republike, te nisam očekivao nikakav poziv... Pogotovo što je već bila skoro ponoć!? Na liniji je bio tadašnji direktor Direkcije za mostove, inž. Božidar Kalajdžić. Tražio je da "hitno dođem u Direkciju" i da je "već poslao kola" po mene...
Pošto sam obično na posao išao gradskim prevozom (trolejbusom) ili pešice (relacija Slavija – Sremska 6, blizu palate "Albanija"), znao sam da se nešto ozbiljno dogodilo.
U Direkciju su već bili stigli projektanti mosta Gazela, na čelu sa profesorom dr Mišom Đurićem – glavnim projektantom. Takođe, stigli su i profesor dr Nikola Hajdin i inženjer Ljuba Jevtović – koji su pozvani, kao poznati projektanti čeličnih mostova, radi konsultacija! Znači, sve sami eksperti za čelične mostove...
Posle kraćih razgovora i analiza – sve je bilo jasno! Razlog za "izbočavanje" limova glavnih nosača je bio u tome, što nije uzeta u obzir tzv. transverzalna sila, čije je dejstvo dovelo do izbočavanja! Kad je to utvrđeno – brzo je postignut dogovor o načinu sanacije čelične konstrukcije mosta.
A sve je počelo ovako: neposredno pred završetak montaže mosta i puštanja mosta u saobraćaj, poslovođa Mostogradnje je prilikom redovnog obilaska radova uočio da su se vertikalni limovi glavnih nosača, u okolini gde se kosa podupirala sa glavnim nosačem mosta – izbočili! I to na sva četiri mesta – istovetno! Očigledno da je delovala neka sila (naprezanje), koja statičkim proračunom nije uzeta u obzir. Naravno, nastala je prava uzbuna.
Pošto je puštanje mosta u saobraćaj planirano za prve dane decembra, znači kroz nekoliko dana, to je bilo neophodno da se ova deformacija hitno sanira! Iako je Mostogradnja, koja je obavila montažu čelične konstrukcije mosta, imala u Batajnici sasvim solidnu radionicu za izradu čeličnih konstrukcija (uglavnom rezervoara i lakih konstrukcija), ocenjeno je da će to najbrže uraditi fabrika u Palanci! I zato sam, kao doskorašnji direktor te fabrike, koja je izradila polovinu čelične konstrukcije mosta – bio i pozvan! Trebalo je sve dodatne elemente za sanaciju mosta napraviti u toku noći i sutradan montirati (!?) kako bi se na vreme obavilo probno opterećenje mosta, zakazano za 2. decembar, i puštanje mosta u saobraćaj, kako je planirano (4. 12. 1970).
Naravno, odmah sam krenuo kolima za Palanku. Pre polaska sam javio telefonom mom ranijem poslovnom sekretaru, Radetu Radosavljeviću, nekadašnjem šefu ađustaže, koji je odlično poznavao tu vrstu posla, da odmah odabere i pozove u fabriku sve radnike koji će biti potrebni da se ovi, dodatni elementi, izrade u toku noći! Celu noć niko nije spavao, a ja sam zajedno sa kolegom Momirom Pavlićevićem, koji je već bio u fabrici i po uputstvu prof. dr M. Đurića, crtao detalje limova za ojačanje i montažne veze, organizovao kompletnu proizvodnju u trećoj smeni u "Goši".
U toku noći, oko 400 radnika – koliko je "podignuto na noge" –izradilo je potrebnu dodatnu konstrukciju za ojačanje mosta i naravno, sutradan (do 11h), sve je bilo isporučeno na gradilište! Radnici "Goše" i MIN-a, svako na svojoj strani mosta, uz pomoć radnika Mostogradnje, koji su pomagali u dopremi materijala na lice mesta, to su odmah montirali i time ojačali most, da bi za par dana, tačnije 4. 12. 1970, most i bio pušten u saobraćaj!
U prisustvu predsednika SFRJ, Josipa Broza Tita, mnogobrojnih zvanica, projektanata i izvođača radova, most je pustio u saobraćaj Branko Pešić, gradonačelnik Beograda.
Naravno, to je bio događaj od velikog značaja za Beograd, kao glavni grad Federacije.
Međutim, i pored svečanog trenutka, nisam mogao, a da se ne setim pitanja koje je drugarica Jovanka postavila prilikom posete gradilištu mosta tri godine ranije (16. 11. 1967), kad je predložila da se "ugradi podupirač"...

Nedelja, 29. novembar 1970.
Praznik Dan Republike. Rad u fabrici "Goša" na izradi delova za ojačanje čelične konstrukcije glavnih nosača mosta Gazela...

Ponedeljak, 30. novembar 1970.
Završetak izrade delova u "Goši" i isporuka na gradilište u Beograd.

Sreda, 2. decembar 1970.
Probno ispitivanje mosta Gazela.

Petak 4. decembar 1970.
Puštanje mosta Gazela u saobraćaj – 11h.
 
Kako je nekada bilo lakše i jednostavnije. Danas bi im za ovakvu akciju (saniranje tih "izbočina") trebalo više meseci - raspisivanje tendera, traženje kredita...
 
Da, ali je sve potpuno drugačije. Komunizam svakako da ima i svoje prednosti, tj nekapitalističkisistem. No, kod ans se i sa tenderima dešavaju teške makljaže, zamisli da ih nema :)
 
astrodule":13674ltb je napisao(la):
Kako je nekada bilo lakše i jednostavnije. Danas bi im za ovakvu akciju (saniranje tih "izbočina") trebalo više meseci - raspisivanje tendera, traženje kredita...
Зависи од одговорности извођача радова у уговору.

- Одговорност извођача за свако оштећење у наредних 10 година изузев оштећења изазваних саобраћајним незгодама
- Пенали 50.000 евра дневно за сваки дан кашњења.
Па нек извођач дере кожу о шиљак, ако је нешто негде заказало :dil: какви тендери!
 
Пенали 50.000 евра дневно за сваки дан кашњења.
zar nije sad u modi :lool:
dodatno kreditno zaduženje za ,,ubrzanje radova, kako ne bi došlo do kašnjenja,, :laugh: :lool: :laugh:
 
Karlo del Ponte":39es37b0 je napisao(la):
- Одговорност извођача за свако оштећење у наредних 10 година изузев оштећења изазваних саобраћајним незгодама
- Пенали 50.000 евра дневно за сваки дан кашњења.
Па нек извођач дере кожу о шиљак, ако је нешто негде заказало :dil: какви тендери!


A kad izvodjaci nestanu iz privrednih registara, poput recimo Alpine, ali i drigih?
Onda? Nasa koza na siljak?! ;-)

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
nisu nestali iz registara nego su "otišli u stečaj".

u tom slučaju država Srbija napravi listu svojih potraživanja, u koje uračuna kašnjenja, gubitke zbog kašnjenja i čisto. onda se rasprodaje imovina firme i od para koje se dobiju tom prilikom vrši se naplaćivanje poverioca po prioritetu. ako nešto para preostane dok dođemo mi na red onda ćemo se naplatiti.
 
MilisaV":2dyc46xs je napisao(la):
nisu nestali iz registara nego su "otišli u stečaj".

Aj po paru da ce uskoro biti izbrisani iz registra, jer po okoncanju stecajnog postupka sledi likvidacija i brisanje iz registra.
I sta onda?

MilisaV":2dyc46xs je napisao(la):
u tom slučaju država Srbija napravi listu svojih potraživanja, u koje uračuna kašnjenja, gubitke zbog kašnjenja i čisto. onda se rasprodaje imovina firme i od para koje se dobiju tom prilikom vrši se naplaćivanje poverioca po prioritetu. ako nešto para preostane dok dođemo mi na red onda ćemo se naplatiti.

O cemu ti pricas covece???
Pa podizvodjaci ce ostati neisplaceni za vec uradjeno, prelistaj, proguglaj...
A mi smo ovde komentarisali prcu o naknadnim troskovima nastalim losim projektom ili losom realizacijom.

Evo konkretno bilo je informacija da iz stecajne mase Alpine nece moci da se naplati ni 10 posto potrazivanja.
I sad hipoteticki (nedaj Boze) most Beska 2 pokaze neke probleme, kome naplatis penale, koga juris zbog tog problema?
Pustimo teoriju u kojoj sve lepo izgleda. Zivot nije crno-belo.
Ima mnogo nijansi sive izmedju...


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
1. onda ništa. ko se naplatio naplatio se, ko nije mora da upiše svoja potraživanja kao nenaplative i u skladu sa tim da uradi potrebne knjigovodstvene radnje.

2.pa ja mislim da sam bio jasan. potraživanja će se namiriivati dok bude stečajne mase. i nisam rekao da će se svi naplatiti nego će se potraživanja naplaćivati jasnim redosledom. ja sad ne znam tačno kako ide redosled naplaćivanja potraživanja, ali je vrlo moguće da ne bude dovoljno za sve poverioce.


a za most beška stvarno ne znam kome da se naplati ako bude nekih propusta u garantnom roku.
 
Gazela je radjena kao nase unutrašnje dostignuce
most na Adi radjen je kao naša muljačina
e zato i može
[1. onda ništa.
Pravo poznaje i dublje mere i radjnje
kao što je bilo sa Davinićevim satelitom :oops:
 
I dalje ne vidim sta ljudi imaju protiv mosta na adi?

Problem je sto se infrastruktura gradi, kao da je jedna osoba zaduzena za izgradnju, a ne mi i drzava. Usmeh izgradnje mosta je nas, a ne nekoga ko je tada bio na vlasti. Vlasti odlaze i dolaze a mi smo most pravili za sebe da nam sluzi.

Najveci problem je taj sto onaj ko je trenutno na vlasi cini sve da od svega napravi cirkus i svaki uspeh pripise sebi umesto narodu, te tako sada dolazimo u situaciju da je most djilasov, a da vucic cini sve da most ospori i diskredituje ga. Sa on ima da se buni protiv naseg mosta. Most nije djilasov, nego moj, milisavov, graditeljev, lakijev ili bilo kog drugog gradjana beograd i srbije.

Sve dok na projekte budemo gledali kao vlasnistvo politicara, vracacemo se korak po korak ka srednjem veku.
 
@bojan87
Mogla je Gazela 2 umesto Pilona
I da je samo jedna daska za prelaz i ona bi bila naša :lool:

Mostovi ljudima su potrepština a ne umetničko delo
Balans izmedju funkcionalnosti lepote i finas. mogucnosti- odredjuju kakv ce biti

Sve vreme ii govori se da je po svim tačkama došlo do nepotrebnog preterivanja
i da oni koj su plačeni da i izvrše balansiranje nisu to i uradili
vec su ličnim prstom pomerili tas merne vage na dr. stranu :kum:
Za razliku u ceni necu ni da nabrajam sta je sve moglo
a ta razlika je isto naša, i to koja bi nas iz srednjeg veka odvela bliže 21 veku :?
 
Ево Бојане. Знам да ти опет неће бити јасно али ћу ти опет рећи.
Све имам против моста! Све! Баш све!
Тај мост је најмање мој и за мене. Моји су дугови - потпуно моји, за мене и мени намењени!
 
Мени смета то што је прича са свим београдским мостовима толико слична да је готово идентична, али су сви остали мостови наши, само је Ада мост фараонских политичара.

То иде дотле да се Нови железнички сматра примером рационалности у градитељству ... Војимјеоца ... :roll:

Па да ли је могуће да смо толико затровани будалаштинама о 3 моста за један? Нисмомного паметни онда ...
 
Па није могуће. Од три у један не могу да подржим ни кафу, јер ми је шећер вишак, пре 2 у 1 :)
То да је за све мостове иста прича, склон сам да поверујем. Не знам који је најрационалније постављен, који је највише на корист људима, граду? На неке мостове и ти си давао примедбе, мени смета и Борчански ( јер Борчански уистину није ) Дугови стоје а до центра НБГ већа је километража. Боље да се нису фолирали и да су направили обилазницу а на градски мост смо могли да чекамо. Овако губимо обе нормалне варијанте а добијамо још један 2 у 1 или од два један. Опет непотпуно све. Никада се нисам осећао, као да се било шта ради због мене, народа, сем ако је изнуђено а и тада је смандрљано.
Овај на Ади тек да не коментаришем, ево уживајте у благодетима које сте приметили и нека вас еуфорија држи дуго, дуго, колико год вам је потребно. Боље него бити незадовољан. А да ли су политичари фараони или не, грађани сигурно нису у могућности да се размећу и баш се неко и не осврће на њихове потребе. Чак се и од стручне рационалности увек одвајају за популистичке добити или гашење пожара уз обавезну промоцију.
Ако сам у праву, значи да си ти у праву...нисмо много паметни.

Да ли мислиш да је Газела као део ауто пута кроз БГД ок?
Да ли је мост на Ади сразмеран? Значи суво питање, јер знам да мислиш да нам треба разбијање монотоније и јачих подухвата, амбиције. Са тим се и слажем, али само кад се очекује добит. Пре ће на жалост Цеца и туче навијача бити препознати у свету него пилон...дакле пустимо се туризма овде.
Траса моста Земун - Борча?
А више си пута помињао ( урбану деградацију ) код Бранковог, и згроженост над тиме што се људима свиђа нови железнички. За друге ево сам дај коментар, али не знам шта нам остаје. Мост на Себешу :)
 
Danas sam bas prolazeci preko mostarske petlje pozeleo da vidim neku fotografiju tog dela pre izgradnje petlje. Ako neko ima fotografije bilo bi fino da ih postavi
 
Игоре, имам само ове две, уствари једна је фотографија, а друга је уметничка слика, а обе је објавио Телеграф у једном чланку о Мостарској петљи:



По кафани "Велики Мостар" , Мостарска петља је добила име, а виде се БИГЗ и Стари млин:


TELEGRAFOV VREMEPLOV: Mir i tišina na Mostarskoj petlji umesto buke i gužve (FOTO)
Na ovom mestu, koje je naziv dobilo po kafani koja se ovde nalazila neposredno pre rušenja, nekada su živeli Romi. Odlukama o urbanizaciji njihovo naselje je porušeno, a Beograd je dobio moderne saobraćajnice

http://www.telegraf.rs/vesti/beograd/53 ... etlji-foto

Имаш и овде пар слика пре краја чланка "Све о Београду": http://pulse.rs/sve-o-beogradu/

Слике на гуглу кад укуцаш "Мостарска петља":
https://www.google.rs/search?q=fotograf ... 8#imgdii=_
 
Vrh