Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

dsc07578.jpg
 
Steta sto nikada nije dovrsen bocni pesacki deo sa strane vodovoda
 
Tad im nista nije smetalo nije mi jasno sto nisu uradili ,bilo bi fino da je simetricno
 
Da napravim alu retrospektivu i rezultat prvih casova fotosopa od strane stf dalo je neke rezultate
dsc07501.jpg

na ovoj slici se vidi da pjesacke komuinikacije nisu zavrsene prema starom mlinu evo iz drugog ugla
dsc07578.jpg

i nakraju kako bi to trebalo da izgleda ali iz nepoznath razloga neizgleda
mostar.jpg
 
Polako bice ,nezgodno je uz vopi raditi ,pije se u subotui nemoze preko sedmice
 
Gazela je izgrađena pre 40 godina ali još uvek nosi onu zaštitnu crvenu boju. I most u Brankovoj dugo je imao istu takvu boju dok ga konačno nisu obojili. Potrebno je i gazelu obojiti u neku vedru boju različitu od boje Brankovog mosta.
 
Gazela je izgrađena pre 40 godina ali još uvek nosi onu zaštitnu crvenu boju. I most u Brankovoj dugo je imao istu takvu boju dok ga konačno nisu obojili. Potrebno je i gazelu obojiti u neku vedru boju različitu od boje Brankovog mosta.
 
Мени се свиђа садашња боја
Zavisi sa koje strane svetla se posmatra efekat refleksije te boje u reci

Sama boja reke Save je zagasita braon
a kada se ta Gazelina narandjasta reflektuje po Savskoj površi
posmatrač ima utisak da se premoščuje reka proliva
strašno i još strašnije je sto vrlo dugo tako stoji

i deca u osnovnoj školi znaju koje boje se mogu mešati a koje ne
Sa takvo obojenom refleksijom i naj lepša vizura grada ne vredi ni cvonjka
 
Odličan primer si dao :kk:
i na obe fotografije se jasno vidi refleksija
Boja Save nije nepijatna, samo je obična
(verovatno je prva fotografija sa filterima)

Kao sto se vodi računa o uklapanju fasade zgrada sa okolinom (i sa kontrastima)
tako je trebalo voditi računa i o boji Gazele.

Sjedne strane vodi se računa o simbolima, vizurama i dr. pojedinostima
a onda neki tatin daltonista u*se*re ceo jugozapadni pogled na grad :bash:

Šteta sto nemamo mehanizam
da tog daltonistu nateramo da o svom trošku ,,prekreči,, Gazelu :evil: :rant: :twisted:
 
1_168549.jpg


Priča o prestoničkoj ćupriji: Kako je Beograd dobio svoj najprometniji most (FOTO)
U vreme kada ćete ovaj most pre vezati za gužve nego za lepotu ili neobičnost, teško je i zamisliti da je jednom on bio ponos i dika Beograda. A postojalo je i takvo vreme… Ovo je priča o Gazeli – mostu koji danas slavi 44 rođendan!

Danas verovatno ne mislite da je lep niti poseban. Ima Beograđana koji svakodnevno po nekoliko puta prelaze preko njega, a da ga ni ne primate. A nije uvek bilo tako...

Gazela, najopterećeniji beogradski most danas slavi 44 rođendan! Tačno na današnji dan, davne 1970. godine njime su prodefilovali Tito i Brako Pešić, tadašnji gradonačelnik Beograda.

1450900_10152041377200943_1015934403_n.jpg



Branko Pešić, Tito i Branislav Jovin na otvaranju mosta Gazela, Foto: Facebook/Stare slike Novog Beograda

Zašto Gazela?

Gazela je bila sastavni deo auto-puta Bratstva i jedinstva. Danas dnevno preko njega pređe više od 165.000 vozila iako je most projektovan za svega oko 40.000.

Glavni projektant mosta bio je Milan Đurić, čuveni profesor beogradskog Građevinskog fakulteta, a priča kaže da mu je „kumovao" Đorđe Lazarević, predsednik konkursne komisije za gradnju mosta, koji je rekao da je „ovaj most preskočio Savu kao gazela u skoku".

Međutim,pre svega ovoga bilo je potrebno tesitrati velelepnu konstrukciju. Mostom su tada prodefilovali kamioni Jugoslovenske narodne armije natovareni šljunkom i vojni transporteri za balističke rakete istovremeno. Na sredini mosta, u skladu sa jednom starom tradicijom koja se više ne poštuje, stajali su gradonačelnik Branko Pešić i projektant profesor Milan Đurić.

526962_10151322416625943_752300869_n.jpg



Predsednik Republike Josip Broz Tito otvara deonicu Auto-puta "Bratstvo-jedinstvo" kroz Beograd, Foto: Stare slike Novog Beograda

Televizija Beograd je direktno prenosila ispitivanje nosivosti mosta.

Gazela u brojkama

Most je kombinacija grede i oluka, dugačak 332 m, a širok 27,5 m. Ukupna širina kolovoza je 21,8m (po tri trake u oba smera, širine 10m sa razdvojnicom od 1,5m).

Delom dužine mosta postoje i dve pešačke staze širine po tri metra.

Gazela se iznad Save izdiže 22,8m tokom srednjeg vodostaja.

Priča kaže da je tih dana u Beogradu najpopularnija bila šala o tome da su vozači kamiona, za svaki slučaj, dobili i - ronilačka odela.

Naravno, most nije poklekao pred izazovom i 4. decembra svečano je otvoren. Postojano je stajao, trpeći opterećenje, punih 40 godina. Tada je 2010. uočena pukotina na glavnom nosaču mosta. Usledila je rekonstrukcija u okviru koje je na Gazeli, praktično, zamenjeno sve.

I Beograđani su tako ponovo dobili svoj most.

1280px-Gazela.JPG



http://www.dnevno.rs/ekalendar/beograd- ... -foto.html
 
Taj most i autoput je uništio urbano jezgro stare strane frada, prepolovivši je na dva razdvojena dela. To se jednostavno ne može dovoljno puta ponoviti.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
A su bile sve vile prmjeri arhitekture ili nabijace udzerice , fali par nadvoznjaka ukljucenja i da sve bude kako treba , kako bi se odvjao saobracaj da ovo tada nije napravljeno
 
Taj 'autoput' i most su zila kucavica ovog grada. To sto 40 i kusur godina nismo u stanju da ga na sumadijskoj strani premostimo govori o tome koliko smo inferiorni u odnosu na starije generacije .
 
To što mi moramo da primenjujemo dodatne mere da spojimo dva dela grada ne govori u korist tog autoputa, već naprotiv svedoči tome da je taj autoput dizajnirana prepreka.

Tebi je život u Beogradu super ako ti je autoput "žila kucavica". Meni je žila kucavica Beograda Knez Mihailova, a Knez Mihailove ima, nažalost mnogo manje od toga koliko jezivih automobilskih "žila kucavica" ima ovaj grad.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
Чињеница је да је Газела једини тотално нехуман мост за пешаке. И за бициклистички саобраћај. А приликом реконструкције је остао исто. Такође услови за јавни превоз на истом су све гори, јер се приликом пројектовања моста није много мислило о њему.

Про десне обале Саве, она и сада као и у време "комунистичке једнакости" третира као "Подсахарска Африка" без приступа оним стручњацима и фондома, намењеним Новом Београду. На Вождовцу је политичким декретом забрањено проширење Булевара ЈНА на 2+2 од Саве Машковића до Паунове, а неки додатни надвожњак или чак прикључак на аутопут су научна фантастика!
 
jlaki":54q4838o je napisao(la):
To što mi moramo da primenjujemo dodatne mere da spojimo dva dela grada ne govori u korist tog autoputa, već naprotiv svedoči tome da je taj autoput dizajnirana prepreka.

Tebi je život u Beogradu super ako ti je autoput "žila kucavica". Meni je žila kucavica Beograda Knez Mihailova, a Knez Mihailove ima, nažalost mnogo manje od toga koliko jezivih automobilskih "žila kucavica" ima ovaj grad.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk

Jako poštujem sve inicijative da se ovaj grad učini humaniji za pješake i bicikliste, ali za mnoge od nas autoput jeste žila kucavica ovoga grada. Ja kada idem iz Velikog Mokrog Luga na posao na Novi Beograd, stignem za 16-17 minuta koristeći taj autoput (kada nema gužve naravno). Dok ne budem imao neku drugu, najmanje podjednako efikasnu alternativu, za moj svakodnevni život autoput ostaje žila kucavica ovoga grada.
 
Vrh