Izvor: B92.net
Mostarska petlja i dalje bez WC-a
Nedavno smo na našem sajtu pisali o radovima na rekonstrukciji pešačkih pasarela i stepeništa na Mostarskoj petlji. Tada smo se bavili i higijenskim problemom koji se javlja zbog nedostatka javnog toaleta na tom saobraćajnom čvorištu. U međuvremenu, veliki deo radova je završen, ali i dalje nema naznaka da će “Mostar” dobiti javni toalet.
Sve dok se ne nađu u ulozi pešaka, vozači koji prolaze rekonstruisanom Gazelom ili delovima Mostarske petlje ne znaju sa kakvim se higijenskim problemom suočavaju oni koji se svakodnevno kreću pešačkim komunikacijama.
Usled nedostatka WC-a, prolaznici često koriste stepeništa, pasarele i podzemne prolaze za vršenje nužde. Ovaj problem postojao je i ranije, a po svemu sudeći neće biti rešen ni nakon sveobuhvatne rekonstrukcije mosta Gazela i Mostarske petlje.
Da podsetimo, investitori i gradske službe koje smo kontaktirali u aprilu 2012. uglavnom su se proglašavali nenadležnim u upućivali su nas jedni na druge.
Tako su nam u “Putevima Srbije” rekli da projektna dokumentacija koja se odnosi na rehabilitaciju mosta Gazela sa pristupnim saobraćajnicama ne sadrži elemente sekundarne gradske infrastrukture, odnosno javnih toaleta i sl.
Kontaktirali smo i gradski Sekretarijat za komunalne i stambene poslove, kao i gradsku Direkciju za puteve, gde su nam rekli da ni oni nisu nadležni za rešavanje sanitarnog problema na Mostarskoj petlji (iako je Direkcija za puteve na tabli na gradilištu navedena kao investitor radova).
Ovim problemom bavili su se i na portalu Beobuild.rs koji prati dešavanja na svim gradilištima u Beogradu.
Urednik Beobuilda Igor Dudaš, smatra da ne bi trebalo propustiti priliku da se prilikom temeljne rekonstrukcije izgrade i više nego potrebni javni toaleti na Mostarskoj petlji.
“Redovni korisnici Mostarske petlje dobro su upoznati sa jako lošom higijenskom situacijom, naročito kada su u pitanju manje posećeni prolazi i stepeništa”, kaže Dudaš.
Problem je i što se ovo saobraćajno čvorište ne posmatra dovoljno iz pešačkog ugla, već samo kao objekat za kretanje motornih vozila.
“Treba imati u vidu da se na Mostarskoj petlji, na više nivoa, nalazi nekoliko autobuskih i tramvajskih stanica i da kroz nju prolaze prometne linije gradskog i prigradskog saobraćaja”, objašnjava Dudaš, “a tome treba dodati i međugradske autobuse, koji se takođe zaustavljaju na tim stanicama”.
Smatramo da, s obzirom da radovi na Mostarskoj petlji i dalje traju, još uvek ima dovoljno vremena da „nadležni organi“ reaguju i isprave ovaj nedostatak, kako se tek obnovljene pasarele i stepeništa ni bi ponovo pretvorili u javne toalete.
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2012&mm=06&nav_id=617820