Михаило":3lcu0nu5 je napisao(la):
Газела је таква од кад је направљена, тј највероватније због неке грешке пројектаната и извођача постоји улегнуће на средини греде и то не би могло да се исправи било каквом реконструкцијом која не би укључивала сечење моста по сред среде...
Stariji pričaju da po izgradnji Gazele nije bilo ovih ulegnuća, već da je ona imala kontinuirani ravnomerni luk. Do ulegnuća je došlo vremenom, jer efekat sleganja nije bio uzet u obzir prilikom projektovanja i izgradnje mosta. Isti slučaj je i sa starim mostom kod Beške. Iz tog razloga novi most kod Beške na sredini ima "grbu" koja bi sleganjem vremenom trebala da se izgubi. Jeste da je ovo betonski most, ali slična filozofija važi i za čelične mostove velikog raspona.
Evo šta kaže jedan od inženjera koji je radio na izgradnji mosta kod Beške (sa SSC):
[box]
Zasto na novom mostu postoji "brdasce" na sredini?
Mozda si primetio da na starom mostu u sredini glavnog raspona postoji dolina.
E a sad, zbog ponasanja betona u toku vremena( ugibi, skupljanje i tecenje betona i sl.) predvidjeno je nadvisenje na novom mostu, da jednog dana kad se svi procesi u betonu zavrse, dobijemo ravnu niveletu.
Na starom mostu je niveleta u toku vremena pala za oko 30cm jer u vreme kad je gradjen tj, projektovan, nije bilo softvera za staticki proracun i uticaje nije bilo moguce tako precizno sracunati.
Inace stari most je staticki vrlo "nezgodna konstrukcija" gde je beton iskoriscen skoro 100 % ( ovo znaju gradjevinci). a novi je vrlo predimenzionisan[/box]
A evo šta je napisano posle otvaranja mosta na sajtu B92:
[box]....Međutim, nakon pompeznog puštanja saobraćaja preko "brata blizanca", vozači su primetili da im automobili nekako "poskakuju", kao da voze uzbrdo pa nizbrdo, što je probudilo njihovu sumnju u valjanost posla.
U Putevima Srbije kažu da se svi mostovi velikih raspona, posebno betonski, projektuju tako da imaju ozbiljna nadvišenja u sredini raspona da bi se neutralisala vremenska deformacija. Ugib, odnosno vidna deformacija mosta, može se primetiti i na starom beščanskom mostu,
mostu Gazela i drugima.
Objašnjavaju da je na novom mostu kod Beške namerno formirano nadvišenje od 60 metara, između 150. i 210. metra, jer se očekuje da će u narednih desetak godina most "sesti" od 10 do 15 centimetara....
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=10&dd=29&nav_id=553332
[/box]