DRAGOLJUB ĐAKONOVIĆ O OBNOVI MOSTA GAZELA
Gužve ne možemo sprečiti
LANA GEDOŠEVIĆ | 23. 04. 2010. - 08:47h | Foto: O. Bunić | Komentara: 0
Sekretarijat za saobraćaj napravio je plan kako ćemo se voziti gradom dok bude trajala rekonstrukcija mosta Gazela: svi kamioni moraće na obilaznicu, neke linije gradskog prevoza biće izmenjene ili ukinute, ali Gazela ni u jednom trenutku neće biti potpuno zatvorena. U najgorem slučaju na mostu će biti uveden režim prelaska po sistemu „par-nepar“.
Do kraja ovog meseca zajednička komisija koju čine predstavnici Grada, JP „Putevi Srbije“, „Mostogradnje“ i „Štrabaga“ treba da donese plan i utvrdi dinamiku radova na rekonstrukciji Gazele.
- Bez obzira na to, i kada je u pitanju organizacija saobraćaja, mi ćemo morati da reagujemo nedeljno, pa čak i dnevno, u zavisnosti od radova - kaže za „Blic“ Dragoljub Đakonović, sekretar za saobraćaj.
Sekretarijat je predvideo brojne mere u organizaciji saobraćaja u gradu kako bi se ublažile gužve, koje će biti neminovne. Među njima su veća protočnost saobraćaja kroz Terazijski tunel ka Brankovom mostu, otvaranje nekih ulica za dvosmeran saobraćaj, ali i forsiranje korišćenja starog Savskog mosta koji se ni danas, kako kaže Đakonović, ne koristi punim kapacitetom. Tranzitni i teški saobraćaj, i iz pravca Niša i Šida koristiće obilaznicu.
- Tokom rekonstrukcije neminovnost će biti i izmene u gradskom prevozu, ali i ukidanje i otvaranje novih linija. Izvesno je da linije 17, 18 i 88, koje koriste Gazelu, neće biti menjane - objašnjava Đakonović istakavši da još nije odlučeno da li će se rečni prevoz definitivno aktivirati.
Jedna od mera je i početak rada Gradske železnice, koja bi od septembra trebalo da prevozi putnike do Batajnice.
- S obzirom da će rekonstrukcija trajati dve godine, ove mere će se postepeno uvoditi. Veliki problem će biti kada krenu radovi na trolejbuskom mostu koji je veza Kneza Miloša i Bulevara vojvode Putnika, i oni nikako ne bi smeli da se izvode u isto vreme kad i na Gazeli - objašnjava Đakonović.
Sekretarijat je trenutno u „fazi prepiske“ sa JP „Putevi Srbije“ jer je težnja Grada da, ako je rekonstrukcija neophodna, radovi što pre počnu i da se oni najteži i najzahtevniji obave u ovoj godini, kako bi naredna bila oslobođena velikih zatvaranja.
- Već početkom 2011. imaćemo radove na petlji u Radničkoj ulici, rušenje tobogana ka Banovom brdu, privođenje kraju radova na špicu Ade Ciganlije…Sve to će zahtevati izmene u saobraćaju, i ne bi bilo dobro da se i jedno i drugo rade u isto vreme - kaže Đakonović i dodaje da je želja Sekretarijata da radovi počnu, krajem juna.
Nema novca za čelik?
Iako je početak radova na „Gazeli“ planiran za kraj juna, prema Đakonovićevim rečima, pitanje je da li će tada i početi pošto „Štrabag“, kako kaže, ima problem sa nabavkom čelika jer nema dovoljno sredstava. U zavisnosti od nabavke ovog materijala, zavisiće i dinamika radova.
- Tada ćemo moći da istrpimo čak i da se zatvori jedna polovina mosta, a da se saobraćaj odvija na drugoj. Ako bude tako, naš predlog je da se, na primer, vikendima zatvaraju delovi Kneza Miloša, a Gazela čak i radnim danima, i da se to čini u terminu od 20. juna do 25. avgusta - objašnjava Đakonović.
On ističe da će problemi u saobraćaju biti veliki i svakodnevni i da sugrađani moraju toga da budu svesni.
- Oni će morati da dele i raspoređuju resurse, i da u što većoj meri koriste javni prevoz. U zonama radova prioritet će imati javni prevoz, Hitna pomoć, komunalne i vatrogasne službe, pa tek putnički automobili. Ako sve ovo ne bude dalo efekat, krajnja mera je da se preko Gazele uvede sistem saobraćaja „par-nepar“ - kaže Đakonović istakavši da je putna mreža u prestonici takva kakva jeste, da alternativni pravci ne postoje, i da ćemo svi morati, sa tim što imamo, da izađemo na kraj.
Mere koje će biti na snazi tokom radova na Gazeli
Terazijski tunel:
Veći protok saobraćaja na potezu Terazijski tunel - Brankov most. Zabranjeno levo skretanje iz Brankove u Pop Lukinu, a vozila će se kretati trasom Crnogorska – Karađorđeva - Pariska - Kneza Sime Markovića - Pop Lukina. Zabranjeno desno skretanje iz Ulice carice Milice u Brankovu. Produžavanje „zelenog talasa“, u dnevnom režimu biće 150 sekundi, odnosno 90 sekundi u noćnom.
Brankov most:
Omogućiti dvosmeran saobraćaj kroz ulice Vase Čarapića i Uzun Mirkovu. Ulice Uzun Mirkovu i Vasinu, preko Pariske i Kneza Sime Markovića, povezati sa Pop Lukinom, odakle bi se desnim skretanjem ulazilo u Brankovu. Vozila koja iz pravca Niša siđu sa autoputa, koristiće Sarajevsku i Gavrila Principa. Ovaj pravac biće jednosmeran i vodiće do uključenja na Brankov most. Ako je veće zakrčenje na ovom potezu biće obezbeđena veća protočnost saobraćaja prema Brankovom mostu, na uštrb pravca Nemanjine.
Stari savski most:
Tri uključenja na Stari savski most: Mihajla Bogićevića – Karađorđeva - Stari savski most; Lička – Karađorđeva - Stari savski most; Kraljevića Marka – Karađorđeva – Stari savski most. Ovaj režim važi i za vozila koja se isključuju sa autoputa iz smera Novog Beogr ada. U vreme kada je zatvorena ulazna rampa iz Ulice Vladimira Popovića, koristiće se potez Vladimira Popovića – Stari savski most – Karađorđeva – Savska.
Hercegovačka ulica:
Teretna vozila koja idu do parkinga Železničkog integralnog transporta moći će da prođu kroz Hercegovačku ulicu. Ostalim kamionima biće zabranjeno kretanje tim pravcem.
Tranzitni saobraćaj
Iz pravca Šida i Novog Sada vozila se isključuju kod Dobano vačke petlje, na obilaznicu oko Beograda. Iz pravca Niša teretnjaci se isključuju kod Bubanj potoka i koriste Kružni put i obilaznicu. Ako se kreću banatskim pravcem koriste trasu Smederevski put - Bulevar kralja Aleksandra – Batutova - Dimitrija Tucovića – Ruzveltova - Mije Kovačevića - Pančevački most. Ista trasa važi i za suprotni pravac.
Gradski prevoz:
Linije 17, 18 i 88 neće menjati trase (idu preko „Gazele“). Autobusi 74, 89, 94 i 601 menjaju trasu. Uvodi se nova autobuska linija od Keja oslobođenja (Zemun) do Bloka 70a. Ukidaju se tramvajske linije 11 i 13, a uvode se dve nove: Blok 45 - Banovo brdo i Beton hala - Tašmajdan.
Rečni saobraćaj:
Ako zaživi, biće u sistemu gradskog prevoza. Ići će od Bloka 44 (postoji pristan), odnosno od Bloka 70a (izgraditi novi pristan) do Ade Ciganlije. Minibus će putnike prevoziti do Radničke ulice, koji odatle koriste postojeći gradski prevoz. Možda će biti produžena linija 87, kako bi mogla da uđe na Adu.
Gradska železnica:
Radi se remont vozova. Radovi na kolosecima u stanici „Prokop“ i veze sa tunelima biće završeni do 30. juna. U septembru počinje sa radom prva faza gradske železnice, od Pančevačkog mosta do Bataj nice, sa taktom od 15 minuta.
Trolejbuski most:
Veza između Ulice kneza Miloša i Bulevara vojvode Putnika. Kada počnu radovi, dati prioritet komunalnim vozilima i gradskom prevozu. Za potrebe Hitne pomoći aktiviraće se saobraćajnica pored zgrade srušenog MUP-a.
Parking:
Kod Bulevara i Železničke stanice Novi Beograd biće napravljen parking gde će građani moći da ostave svoje automobile, odakle će se prevoziti novom gradskom železnicom, autobusima 94 i 95 ili tramvajima 7 i 9.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/186376/Guzve-ne-mozemo--spreciti