Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

Naš najpoznatiji pisac bajki, poznat u internacionalnim okvirima kao drug Mrka. On je zasenio Andersena, a braća Grim su za njega mala deca.
 
Jel primetiste,od kada mu dođe nova S/M Sekretarica nema Mrke da se javi,baš je prezauzet.... :cool:...što bi rekao moj Deda..E ova će da reši problem....
 
D0382.jpg


D0382a.jpg


http://yugoslavian.blogspot.com/search?updated-max=2009-05-27T01:28:00-04:00&max-results=5
 
IZVEŠTAJ „MOSTPROJEKTA” O STANJU „GAZELE”
Rekonstrukcija ne sme da čeka FOTO

G.SVILAR | 23. 03. 2010. - 00:02h | Foto: V. Lalić | Komentara: 4
Izveštaj o stanju u kom se nalazi most “Gazela”, koji je izradila projektantska kuća “Mostprojekt”, juče je dostavljen gradskoj upravi. “Blic” saznaje da su stručnjaci iz “Mostprojekta” dali jasnu preporuku da ne sme biti odlaganja rekonstrukcije Gazele.


Stručnjaci iz “Mostprojekta” dali jasnu preporuku da ne sme biti odlaganja rekonstrukcije mosta
U toku jučerašnjeg dana izveštaj je najpre stigao u “Puteve Srbije”, nakon čega je prosleđen Gradu. Ovaj dokument naručilo je JP „Putevi Srbije, investitor rekonstrukcije mosta, ali je njegovu izradu praktično inicirao gradonačelnik Beograda Dragan Đilas. Prošle nedelje Đilas je izjavio da nema podatke o tome da je „Gazela” u kritičnom stanju i da neće odustati od mišljenja da rekonstrukcija treba da počne tek pošto se završi izgradnja mosta preko Ade Ciganlije. Na 15 kucanih strana “Mostprojekt” je poslao “Putevima Srbije” siže projekta sanacije mosta, sa jasnim preporukama da rekonstrukcija ne sme da čeka.

- Poslali smo analizu stanja u kom se most nalazi, sa posebnim naglaskom na to koji su razlozi zbog čega odmah treba ući u temeljnu sanaciju mosta. Mi smo još 2007. godine uradili projekat sanacije mosta. Naše mišljenje je da sanacija mora da krene odmah. Ako neko misli drugačije, onda za to treba da preuzme odgovornost. Teoretski, sanacija može da krene i za nekoliko godina, ali onda neko mora sve to da stavi na papir i da obrazloži zašto donosi takvu odluku - kaže za “Blic” Radomir Radičević, direktor “Mostprojekta”.







U “Putevima Srbije” takođe poručuju da rekonstrukcija ne sme da se odlaže. Narednih dana očekuje se i zvaničan stav Grada Beograda po ovom pitanju, a preporuka gradonačelnika je da radove treba odložiti jer saobraćaj u Beogradu ne može da izdrži jednu rekonstrukciju mosta i izgradnju drugog na razmaku od jednog kilometra. Osim pomenutog izveštaja, Grad Beograd je tražio i da se izrade jasni planovi za odvijanje saobraćaja preko mosta za vreme rekonstrukcije. Tačan datum početka radova mogao bi se znati tek nakon što izvođač radova „Štrabag“ uradi studiju obnove po svim fazama za šta ima rok od 28 dana.

„Bogati ne popravljaju mostove“
Sve što se u poslednje vreme događa na „Gazeli” pokazatelj je da se bliži kraj njene eksploatacije. Svaki most ima svoj eksploatacioni vek. Na žalost, mi ne smemo sa tim da se igramo, kao što neki smeju. Bogate zemlje naprave most, u njega ništa ne ulažu, puste da on propadne ali onda naprave novi. Mi nismo u toj poziciji i mislim da moramo da saniramo „Gazelu” da bi mostu produžili trajnost za narednih 40 godina, smatra Radomir Radičević, direktor “Mostprojekta

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/182008/Rekonstrukcija-ne-sme-da-ceka

Poslednji pasus je najbolji.Boze koji imbecili.Bas sam gledao neke dokumentarce,svake godine se odrzavaju mostovi a svakih nekoliko su regularne rekonstrukcije i nema problema.
 
vucko":2cacbjxf je napisao(la):
„Bogati ne popravljaju mostove“
Sve što se u poslednje vreme događa na „Gazeli” pokazatelj je da se bliži kraj njene eksploatacije. Svaki most ima svoj eksploatacioni vek. Na žalost, mi ne smemo sa tim da se igramo, kao što neki smeju. Bogate zemlje naprave most, u njega ništa ne ulažu, puste da on propadne ali onda naprave novi. Mi nismo u toj poziciji i mislim da moramo da saniramo „Gazelu” da bi mostu produžili trajnost za narednih 40 godina, smatra Radomir Radičević, direktor “Mostprojekta
Zbog ove izjave ga treba najuriti, pa nek ide i rusi mostove kod tih ""bogatih".
 
Bože, dakle kakvih ovde sve ima izjava - to je za medalju. samo očekujem da će da kažu, ljudi se plaše Gazele, jer je tako velika, i nema niti stubova u vodi, niti nikakav pilon, pa bilo dobro da je malo redizajniramo.
 
Sve su to srucnjaci ... eto cujemo glasove protiv gazele 40 godina kasnije ... te nije dobra,te izbor je pograsan,te nije takvo mesto za takav most,sve je to radi atraktivnosti,zapravo sve je to pogresno .... hmmm nesto mi je sve to mnogo poznato :gobb:
 
Stvarno ima tako uopštenog lupanja da je to smešno ( nije im dobar most koji za 40. god. nije ni ofarban.) Pošto je ovu preporuku naručila jedna stranka (Putevi Srbije) sad treba i druga stranka (grad) i sve će biti "stručne" i različite. Znam samo jedno da je sigurno, biće haos ako budu radili istovremeno i to 2. god. :(
Neophodne stvari na Gazeli treba završavati odmah a kompletnu rekonstrukciju kad završe most na Adi. Ako bude drugačije onda je to nažalost politika.
 
U jucerasnjem blicu mosotgradnja kaze da ne smju nikakvi kamioni preko gazele i da svi rebaju ici preko obilaznice+kruznog puta...
 
Na snazi zabrana za vozila teža od 3,5 tone na Gazeli »

29. Mart. 2010 | (16:42 -> 17:31), Izvor : Studio B, Komentari: 0

Zabrana saobraćaja za teretna vozila ukupne težine preko 3,5 tone na beogradskom mostu Gazela stupila je na snagu, saopšteno je iz "Puteva Srbije".


Zabrana za teratna vozila važi u oba smera autoputa E70/75, u smeru Beograd-Šid i Šid-Beograd.
Alternativni pravac za ta vozila je obilaznica oko Beograda i "Kružni put" R-251, navodi se u saopštenju.

Radovi na autoputu

Ekipe Puteva Srbije večeras od 22 do 5 sati ujutro krpiće rupe u brzoj i srednjoj traci oba smera autoputa, od petlje Zmaj do petlje Surčin.
Radove će obezbeđivati policija, koja će, ako bude gužve propuštati vozila.
 
Hvalim te Bože! i nadam se da više nikad neće vratiti kamione,a obilaznica je dovoljno funkcionalna,za nesmetani protok,pa neka izvole kredit,prodaja telekoma,turci,eu, ko god je zaintersovan neka finansira obilaznicu ako turcima i eu treba pouzdan tranzit neka ga i grade..i onako će kamioni prolaziti brže,nago da stoje na auto putu čekajući da prođu gazelu. :kafa: nego hoće li da izmeste i carinarnicu iz Luke Beograd,ta tek pravi haos u Karađođevoj
 
Ja nisam video nikakve znakove u smeru Šid-Niš, i kamioni su nesmetano prolazili tuda... Vreme: danas popodne..
 
Obično im za sprovođenje jednostavnih stvari treba oko godinu dana,a srećni smo ako ne bude decenija :kafa:
 
@2012
Obilaznica nije završena a lokalni put (Kružni put) Bubanj potok - Orlovača je u funkciji 60 -70 godina a možda i više. Takvom politikom (baš nas briga samo da je nama dobro) nećemo daleko dogurati. Nisam kamiondžija :) i ne volim šlepere na Gazeli koju svaki dan prelazim. Ali dok ne završe sektor 5 i 6 ne treba maltretirati strance zbog velikog prihoda eura od putarina.
 
Odluka o zabrani prelaska preko Gazele se odnosi valjda samo na kamione u tranzitu dok lokalni saobraćaj i dalje sme da koristi Gazelu.
 
shumar
I Turci su nekad pravili drumove za vreme Otomanskog carstva,pa rekoše da se vraćaju u velikom stilu,pa nek izvole da poprave ono što smo unuštili kada smo se oslobodili njihovog jarma :D , a sad harač mi uzimamo ali drumove ne gradimo,gde su te pare do sada od drumarine? Turci uzmite JAT ali nam bar napravitie obilaznicu, nismo vam zaboravili brutalno bombardovanje Niša i okoline,pa nek izvole ako neće kamiondžije da im se natežu..:cool:
 
@2012
Tu se čak i Velja zaprepastio: " Ja bih vas razumeo da vi malo kraduckate ali vi ga preteraste". Bar mafije imamo za izvoz a ovi iz drumske mafije uzimali svaki drugi strani kamion bar je tako pisalo u vreme prve optužnice.
 
Zaista jadno kad ne mozemo ni poluprofil da imamo,da su pametni pa da se iskombinuju bar taj deo sektore 5 i 6 da orade pa nek kradu al makar bi imali poluobilaznicu al ne vredi objasniti bagri
 
shumar":1js4c0m4 je napisao(la):
@2012
Obilaznica nije završena a lokalni put (Kružni put) Bubanj potok - Orlovača je u funkciji 60 -70 godina a možda i više. Takvom politikom (baš nas briga samo da je nama dobro) nećemo daleko dogurati. Nisam kamiondžija :) i ne volim šlepere na Gazeli koju svaki dan prelazim. Ali dok ne završe sektor 5 i 6 ne treba maltretirati strance zbog velikog prihoda eura od putarina.
Realno, treba im upola manje vremena za Bubanj potok-Orlovaca, nego da prelaze Gazelu, bice nam oni i zahvalni.
 
Posle emisije SAT drugar i ja smo se trkali od rampe na Bubanj potoku, dok je on došao do Orlovače ja sam bio na Gazeli, istina bila je noć ali svedno je razlika velika.
 
DRAGOLJUB ĐAKONOVIĆ O OBNOVI MOSTA GAZELA
Gužve ne možemo sprečiti

LANA GEDOŠEVIĆ | 23. 04. 2010. - 08:47h | Foto: O. Bunić | Komentara: 0
Sekretarijat za saobraćaj napravio je plan kako ćemo se voziti gradom dok bude trajala rekonstrukcija mosta Gazela: svi kamioni moraće na obilaznicu, neke linije gradskog prevoza biće izmenjene ili ukinute, ali Gazela ni u jednom trenutku neće biti potpuno zatvorena. U najgorem slučaju na mostu će biti uveden režim prelaska po sistemu „par-nepar“.

Do kraja ovog meseca zajednička komisija koju čine predstavnici Grada, JP „Putevi Srbije“, „Mostogradnje“ i „Štrabaga“ treba da donese plan i utvrdi dinamiku radova na rekonstrukciji Gazele.

- Bez obzira na to, i kada je u pitanju organizacija saobraćaja, mi ćemo morati da reagujemo nedeljno, pa čak i dnevno, u zavisnosti od radova - kaže za „Blic“ Dragoljub Đakonović, sekretar za saobraćaj.


Sekretarijat je predvideo brojne mere u organizaciji saobraćaja u gradu kako bi se ublažile gužve, koje će biti neminovne. Među njima su veća protočnost saobraćaja kroz Terazijski tunel ka Brankovom mostu, otvaranje nekih ulica za dvosmeran saobraćaj, ali i forsiranje korišćenja starog Savskog mosta koji se ni danas, kako kaže Đakonović, ne koristi punim kapacitetom. Tranzitni i teški saobraćaj, i iz pravca Niša i Šida koristiće obilaznicu.

- Tokom rekonstrukcije neminovnost će biti i izmene u gradskom prevozu, ali i ukidanje i otvaranje novih linija. Izvesno je da linije 17, 18 i 88, koje koriste Gazelu, neće biti menjane - objašnjava Đakonović istakavši da još nije odlučeno da li će se rečni prevoz definitivno aktivirati.

Jedna od mera je i početak rada Gradske železnice, koja bi od septembra trebalo da prevozi putnike do Batajnice.
- S obzirom da će rekonstrukcija trajati dve godine, ove mere će se postepeno uvoditi. Veliki problem će biti kada krenu radovi na trolejbuskom mostu koji je veza Kneza Miloša i Bulevara vojvode Putnika, i oni nikako ne bi smeli da se izvode u isto vreme kad i na Gazeli - objašnjava Đakonović.

Sekretarijat je trenutno u „fazi prepiske“ sa JP „Putevi Srbije“ jer je težnja Grada da, ako je rekonstrukcija neophodna, radovi što pre počnu i da se oni najteži i najzahtevniji obave u ovoj godini, kako bi naredna bila oslobođena velikih zatvaranja.

- Već početkom 2011. imaćemo radove na petlji u Radničkoj ulici, rušenje tobogana ka Banovom brdu, privođenje kraju radova na špicu Ade Ciganlije…Sve to će zahtevati izmene u saobraćaju, i ne bi bilo dobro da se i jedno i drugo rade u isto vreme - kaže Đakonović i dodaje da je želja Sekretarijata da radovi počnu, krajem juna.

Nema novca za čelik?
Iako je početak radova na „Gazeli“ planiran za kraj juna, prema Đakonovićevim rečima, pitanje je da li će tada i početi pošto „Štrabag“, kako kaže, ima problem sa nabavkom čelika jer nema dovoljno sredstava. U zavisnosti od nabavke ovog materijala, zavisiće i dinamika radova.
- Tada ćemo moći da istrpimo čak i da se zatvori jedna polovina mosta, a da se saobraćaj odvija na drugoj. Ako bude tako, naš predlog je da se, na primer, vikendima zatvaraju delovi Kneza Miloša, a Gazela čak i radnim danima, i da se to čini u terminu od 20. juna do 25. avgusta - objašnjava Đakonović.
On ističe da će problemi u saobraćaju biti veliki i svakodnevni i da sugrađani moraju toga da budu svesni.

- Oni će morati da dele i raspoređuju resurse, i da u što većoj meri koriste javni prevoz. U zonama radova prioritet će imati javni prevoz, Hitna pomoć, komunalne i vatrogasne službe, pa tek putnički automobili. Ako sve ovo ne bude dalo efekat, krajnja mera je da se preko Gazele uvede sistem saobraćaja „par-nepar“ - kaže Đakonović istakavši da je putna mreža u prestonici takva kakva jeste, da alternativni pravci ne postoje, i da ćemo svi morati, sa tim što imamo, da izađemo na kraj.

Mere koje će biti na snazi tokom radova na Gazeli
Terazijski tunel:
Veći protok saobraćaja na potezu Terazijski tunel - Brankov most. Zabranjeno levo skretanje iz Brankove u Pop Lukinu, a vozila će se kretati trasom Crnogorska – Karađorđeva - Pariska - Kneza Sime Markovića - Pop Lukina. Zabranjeno desno skretanje iz Ulice carice Milice u Brankovu. Produžavanje „zelenog talasa“, u dnevnom režimu biće 150 sekundi, odnosno 90 sekundi u noćnom.

Brankov most:
Omogućiti dvosmeran saobraćaj kroz ulice Vase Čarapića i Uzun Mirkovu. Ulice Uzun Mirkovu i Vasinu, preko Pariske i Kneza Sime Markovića, povezati sa Pop Lukinom, odakle bi se desnim skretanjem ulazilo u Brankovu. Vozila koja iz pravca Niša siđu sa autoputa, koristiće Sarajevsku i Gavrila Principa. Ovaj pravac biće jednosmeran i vodiće do uključenja na Brankov most. Ako je veće zakrčenje na ovom potezu biće obezbeđena veća protočnost saobraćaja prema Brankovom mostu, na uštrb pravca Nemanjine.

Stari savski most:
Tri uključenja na Stari savski most: Mihajla Bogićevića – Karađorđeva - Stari savski most; Lička – Karađorđeva - Stari savski most; Kraljevića Marka – Karađorđeva – Stari savski most. Ovaj režim važi i za vozila koja se isključuju sa autoputa iz smera Novog Beogr ada. U vreme kada je zatvorena ulazna rampa iz Ulice Vladimira Popovića, koristiće se potez Vladimira Popovića – Stari savski most – Karađorđeva – Savska.

Hercegovačka ulica:
Teretna vozila koja idu do parkinga Železničkog integralnog transporta moći će da prođu kroz Hercegovačku ulicu. Ostalim kamionima biće zabranjeno kretanje tim pravcem.

Tranzitni saobraćaj
Iz pravca Šida i Novog Sada vozila se isključuju kod Dobano vačke petlje, na obilaznicu oko Beograda. Iz pravca Niša teretnjaci se isključuju kod Bubanj potoka i koriste Kružni put i obilaznicu. Ako se kreću banatskim pravcem koriste trasu Smederevski put - Bulevar kralja Aleksandra – Batutova - Dimitrija Tucovića – Ruzveltova - Mije Kovačevića - Pančevački most. Ista trasa važi i za suprotni pravac.

Gradski prevoz:
Linije 17, 18 i 88 neće menjati trase (idu preko „Gazele“). Autobusi 74, 89, 94 i 601 menjaju trasu. Uvodi se nova autobuska linija od Keja oslobođenja (Zemun) do Bloka 70a. Ukidaju se tramvajske linije 11 i 13, a uvode se dve nove: Blok 45 - Banovo brdo i Beton hala - Tašmajdan.

Rečni saobraćaj:
Ako zaživi, biće u sistemu gradskog prevoza. Ići će od Bloka 44 (postoji pristan), odnosno od Bloka 70a (izgraditi novi pristan) do Ade Ciganlije. Minibus će putnike prevoziti do Radničke ulice, koji odatle koriste postojeći gradski prevoz. Možda će biti produžena linija 87, kako bi mogla da uđe na Adu.

Gradska železnica:
Radi se remont vozova. Radovi na kolosecima u stanici „Prokop“ i veze sa tunelima biće završeni do 30. juna. U septembru počinje sa radom prva faza gradske železnice, od Pančevačkog mosta do Bataj nice, sa taktom od 15 minuta.

Trolejbuski most:
Veza između Ulice kneza Miloša i Bulevara vojvode Putnika. Kada počnu radovi, dati prioritet komunalnim vozilima i gradskom prevozu. Za potrebe Hitne pomoći aktiviraće se saobraćajnica pored zgrade srušenog MUP-a.

Parking:
Kod Bulevara i Železničke stanice Novi Beograd biće napravljen parking gde će građani moći da ostave svoje automobile, odakle će se prevoziti novom gradskom železnicom, autobusima 94 i 95 ili tramvajima 7 i 9.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/186376/Guzve-ne-mozemo--spreciti
 
Дробњак га опет дроби, а вала га и тупи. Сад је заказао почетак радова за 20. јун. (интервју у "24 сата" за 12.5.2010) Објашњава то чињеницом да тад почиње школски распуст. Колико ли то основаца прелази Газелу? Можда је мислио на средњошколце. Ставрно је релевантна категорија тих 84 мученика које су за**бали да иду 4 године на други крај града. Још ми је боља његова изјава приликом потписивања уговора са бешчеличним Штрабагом да ће радови почети кад се пролепша време. Ај, за Лилића ми је јасно, али где овога ископаше... Он је својом појавом најбољи разлог да се сва друштвена предузећа хитно приватизују. Приватник би му дао ногу још на разговору за посао. И захвалио се, наравно.
 
Evo zanimljivog infa kojeg saznah od sefa katedre za zavarivanje na masinskom fakultetu.

Gazela ima 6000 tona celika,1500 ce jos biti stavljeno u konstrukciju da bi se ukrutila.Otprilike 2/3 opterecenja na mostovima dolazi zbog njihove tezine,kada pogledate koliko su teske konstrukcije a koliko vozila koja idu po njima ima smisla.Kod gazele je 3/4 opterecenja od sopstvene tezine zbog ekstravagantnog nacina konstrukcije.Reparacija to jest rekonstrukcija je komplikovanija od izgradnje i rizicnija zbog vibracija.

Totalni idoti su sto nisu na vreme vrsili popravke sto se tice zavarivanja jer su na ovaj nacin samo povecali troskove popravke(covek ne odbacuje da su to mozda i hteli).
 
STRUČNJACI UTVRDILI REŽIM SAOBRAĆAJA TOKOM REKONSTRUKCIJE „GAZELE“
Vraća se vožnja po sistemu „par-nepar“

L. GEDOŠEVIĆ | 25. 05. 2010. - 00:02h | Foto: N. Marković | Komentara: 5
Krajnja mera u organizaciji saobraćaja kad bude počela rekonstrukcija mosta „Gazela“, mogla bi da bude uvođenje sistema „par-nepar“. To praktično znači da se preko mosta tokom dana voziti samo automobili čiji se poslednji registarski brojevi završavaju parnom ili neparnom cifrom. Međutim, datum početka rekonstrukcije najprometnijeg mosta u gradu još je nepoznnanica.

Prema rečima sekretara za saobraćaj Dragoljuba Đakonovića, konkretne mere koje će se primenjivati za vreme rekonstrukcije mosta znaće se tek kada se bude znala dinamika radova.

- Još ne znamo kada će rekonstrukcija tačno krenuti i na kom potezu. Kada saznamo sve te detalje, odredićemo i režim rada koji ćemo prilagođavati u zavisnosti od situacije na terenu - rekao je Đakonović.

On objašnjava da je izvesno da će vozači, koji se isključuju sa autoputa iz pravca Niša, biti usmeravani na jednosmerne ulice: Sarajevskom, Gavrila Principa do Brankovog mosta.

- Ako se pokaže da taj pravac trpi velika opterećenja, moraćemo da produžimo „zeleni talas“, i to će ići na uštrb saobraćaja u Nemanjinoj ulici - objašnjava Đakonović.

Vozila koja dolaze iz pravca Novog Beograda, Ulicom Jurija Gagarina, ili iz pravca Šida, biće usmeravana u Ulicu Vladimira Popovića, Zemunski put, preko Starog Savskog mosta, Karađorđevom i Savskom, do uključenja na autoput.
Teretna vozila, koja su u tranzitu, idu na obilaznicu oko Beograda.

Gradski prevoz
- Umesto tramvaja 11 i 13 uvodi se posebna linija koja će ići od Bloka 45 do Banovog Brda, kao i privremena linija od Depoa „Sava“ do Tašmajdana.
- Autobusi na linijama 18 i 88 nastavljaju da idu preko „Gazele“.
- Linija 87 biće produžena od Čukaričke padine do Ade Ciganlije.
- Predviđeno je da dva trajekta od Bloka 70, odnosno 70a, građane prevoze do Ade Ciganlije i Radničke ulice, odakle će koristiti postojeći gradski prevoz.
- Teretna vozila koja idu ka Luci „Beograd“ moći da dođu do Hercegovačke ulice, a oni koji žele da se priključe na Železnički integralni transport (ŽIT) moći to da učine internim saobraćajnicama ispod Starog Savskog mosta, i dalje desnim skretanjem u Karađorđevu ulicu - objašnjava Đakonović.

Na potezu Brankov most - Terazijski tunel neće biti bitnijih izmena. Potez od Ulice Vase Čarapića do Uzun Mirkove biće dvosmeran, ali za sve vrste vozila, koja put nastavljaju ka Pariskoj, Kneza Sime Markovića, Pop Lukinoj i desnim skretanjem izlaze na Brankovu ulicu i Brankov most.

Đakonović kaže da će se tokom rekonstrukcije „Gazele“ ozbiljno računati i na gradsku železnicu. Njena prva linija trebalo bi da krene u septembru, i putnike će prevoziti od Zemuna do Pančevčkog mosta.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/190895/Vraca-se-voznja-po-sistemu-parnepar

Par,nepar neko je to prizeljkivao i eto ti ga sad,bice ovo luda zurka.
 
Vrh