Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

Radovi-na-petljama-u-martu.jpg
 
Е да су сад паметни па да направе мали надвожњачић на Мостару кад буду сређивали петљу и да буде потпуно денивелисана :(
 
U Subotu sam prelazio Gazelu i video da se zaista ozbiljno radi. Na gradilistu je bilo oko 50 ljudi. 6 Kamiona,2 kompresora velika, 2 agregata. Na sve strane prasina,sevaju elektrode. u trenutku kada sam ja prosao bilo je postavljeno 3 satora,nastresnice. I videlo se da se radi.

Opet sam prosao u Ponedeljak preko mosta i tacno se primecuje sta su i koliko uradili. Zamenili su celicne ploce na sredini mosta i obnovili branik koji deli dva kolovoza. Sve to u duzini od stotinak metara. Ovim tempom za par meseci to ce biti gotovo.

Smesno je kada se pogleda kako je izgledalo i kako sada izgleda. Vidi se da je to moglo da se uradi mnooogo ranije i da se sa tim spreci prodor vode i soli u nosecu konstrukciju mosta.

Gazelu treba kandidovati za najneodrzavaniji most.
 
a super izgledaju te ploče :) Kad sam to video, odmah sam se zamislio i imao viziju ulickane gazele koja se sija sva heh
 
Da li neko zna, jel pod rekonstrukciju mosta spada i rekonstrukcija trga ispod nje, na desnoj obali Save? Skroz je zapusten i preko njega se izliva kanalizacija.
 
Odobren kredit za Gazelu

Evropska investiciona banka odobrila prvu isplatu od 10 miliona evra za rekonstrukciju mosta Gazela. Preostale rate moće će da se dobiju ako srpske vlasti adekvatno rasele ljude koji žive ispod Gazele. U suprotnom i prva rata biće vraćena.

Odbor direktora Evropske investicione banke odobrio je povlačenje prvih 10 miliona evra za rekonstrukciju beogradskog mosta Gazela, da bi se omogućio početak hitnih radova.
Preostale rate iz kredita, ukupne vrednosti 33 miliona evra, moći će da se povuku ako srpske vlasti ispune uslove oko raseljavanja ljudi koji su živeli u blizini mosta, navodi se u saopštenju Evropske investicione banke.

Ukoliko zahtev EIB-a ne bude ispunjen do kraja 2010. godine, Srbija će morati da vrati novac, ističe se u saopštenju.

Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investiciona banka odobrile su 2007. godine kredite "Putevima Srbije" za finansiranje radova na Gazeli i prilaznim putevima, ali povlačenje novca bilo je odloženo pošto nisu ispunjeni uslovi oko preseljenje Roma koji su živeli pored mosta.

Odluku o odobravanju povlačenja prve rate kredita EIB je donela na zahtev Srbije i na osnovu uvažavanja hitnosti trenutne situacije i zabrinutosti za javnu bezbednost uzrokovanu naglim pogoršanjem strukture mosta Gazela.

Inače, most Gazela nije rekonstruisan od 1970. godine kada je sagrađen, a dnevno preko mosta pređe 170.000 ljudi, što je četiri puta više od projektovanog kapaciteta.

Javno preduzeće "Putevi Srbije" potpisaće u ponedeljak sa austrijskom kompanijom "Štrabag" ugovor o rekonstrukciji beogradskog mosta Gazela. Prema ranijim informacijam vrednost tog ugovora je 58 miliona evra.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić potvrdio je da je Evropska investiciona banka odobrila prvu isplatu od 10 miliona evra.

"Sve obaveze smo ispunili ili barem počeli da ispunjavamo, oni su to prihvatili i krediti su otvoreni", istakao je ministar dodajući da se to pre svega odnosi na raseljavanje Roma i stvaranje uslova za njihov normalan život u Beogradu i na jugu Srbije.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/13/Ekonomija/561141/Odobren+kredit+za+Gazelu
 
Potpisan ugovor o obnovi "Gazele"

Beograd -- Renoviranje "Gazele" počinje najverovatnije sledeće nedelje i trajaće 22 meseca, saopšteno na potpisivanju ugovora sa izvođačem radova.

Dugo očekivana obnova “Gazele” počeće sledeće nedelje i odvijaće se u četiri faze u naredna 22 meseca. Most “Gazela” inače nije rekonstruisan od 1970. godine.

Današnjem potpisivanju ugovora između “Puteva Srbije” i izvođača radova – austrijske kompanije “Štrabag” - nisu prisustvovali ni ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, ni gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, koji je ranije insitirao da se obnova “Gazele” odloži do završetka obilaznice oko Beograda i mosta preko Ade Ciganlije.

Generalni direktor “Puteva Srbije” Zoran Drobnjak imao je, međutim, prilikom potpisivanja ugovora podršku Zorana Lilića koji je predsednik Upravnog odbora “Puteva Srbije”.

Srbija je dobila deo novca za početak rekonstrukcije mosta, posle tri godine čekanja. Evropska investiciona banka (EIB) odobrila je povlačenje prvih 10 miliona evra od 33 miliona evra koliko je odobreno za rekonstrukciju “Gazele”.

Naime, ovaj novac biće povučen tek pošto se potpiše još jedan aneks ugovora jer će ostatak novca od 33 miliona evra biti odobren ako se do kraja godine reši stambeni status raseljenih Roma.

Osim smeštaja, država će Romima morati da obezbedi i posao, a tu obavezu na sebe treba da preuzmu grad Beograd, Ministarstvo rada i socijalne politike i Ministarstvo za infrastrukturu. U suprotnom, Srbija će morati da vrati 10 miliona evra.

Kompletni radovi na rekonstrukciji “Gazele” koštace 58 miliona evra. Rokovi izgradnje su 630 dana od početka radova.

Pored novca od Evropske investicione banke (EIB), 25 miliona evra biće obezbeđeno iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), grad Beograd će obezbediti 7,8 miliona evra, “Putevi Srbije” 4,8 miliona, a računa se i na donaciju Evropske agencije za rekonstrukciju (EAR) od 6,75 miliona evra.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=03&dd=15&nav_category=9&nav_id=417738
 
...sve što je "odobreno" jeste 10 miliona eura od potrebnih 33, pri čemu Srbija treba da vrati 10 ako ne zaposli Rome i izgradi im stanove...

Šta reći osim :blah: i :violina: za sve koji su dogovorili ovakav "aranžman"... :(
 
Sretoh novinarku 24 sata koja je isla na konferenciju za stampu,ispostavi se da su dobili od neke banke 2 miliona eura za raseljavanje roma a da iskoristi oko 900 000 eura,a ostalo je nekim cudom nestalo.Ispada da se o tome radi,ne mogu da verujem da smatraju i evropljane za idiote koje mogu da sisaju ko ove ko ovaj jadan narod kojim vladaju.
 
trialin":cpg4brv6 je napisao(la):
Generalni direktor “Puteva Srbije” Zoran Drobnjak imao je, međutim, prilikom potpisivanja ugovora podršku Zorana Lilića koji je predsednik Upravnog odbora “Puteva Srbije”.
:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
vucko":106abnrp je napisao(la):
Sretoh novinarku 24 sata koja je isla na konferenciju za stampu,ispostavi se da su dobili od neke banke 2 miliona eura za raseljavanje roma a da iskoristi oko 900 000 eura,a ostalo je nekim cudom nestalo.Ispada da se o tome radi,ne mogu da verujem da smatraju i evropljane za idiote koje mogu da sisaju ko ove ko ovaj jadan narod kojim vladaju.
Sve i da su dobili 2 miliona za raseljavanje Roma, te pare nisu došle kao poklon već kao kredit koji treba vraćati, što u velikoj meri tupi oštricu tog argumenta. Da naša vlast nenamenski troši naše pare, to ništa nije novo, ali mi je teško da zamislim besmisleniju upotrebu našeg novca od stanova za evropske Rome ubačene u Srbiju na osnovu sporazuma o repartrijaciji. :blah:
 
Slazem se,ali sami su pristali na uslove tog ugovora,da su "izboksovali" da nema tih uslova pa da rade sta hoce,ko im je kriv nek postuju ugovor kad su ga potpisali.Valjda ce jednom nauciti da to sto stoji na papiru sluzi za nesto a ne pise se radi reda.
 
Sramota za Vladu ima li pilota u avionu? A ugovor se lepo raskine pare se ne uzmu, i pozajmi se od Kineza ali EIB je već donirala 7.mil eur.gradu i sad očekuje da se ne raskida ugovor,već da se ćutke pređe preko toga,šta bi sa obećanjem Grdonačelnika? da neće prihvatati nikakve ucene i pritiske ,da li su on i Vlada svesni dugoročnih posledica po interese Srbije ,jer ako im prođe ovakva stvar šta je sledeće? gradnja humanitarnog naselja za nezaposlene Albance sa Kosova dok naše izbeglice žive po barakama u mizernim uslovima ima li kraja ovome? :notok: dok su Cigani preko puta Čukaričke padine već počeli da prave novu deponiju, kuće bez ikakve reakcije vlasti,dok se "ostali" građani teraju da po najvećoj krizi plate za legalizaciju
 
Bilo kako bilo Beogradjani bolje i da vam saniraju most bilo kako nego da idete preko barzi uskoro preko save....
 
Pa ko kaže da moraju oni,imamo Kineze pa Ruse možemo svima pomalo da se šlihtamo kad pritisnu,pa neutralni smo zar ne?A Kinezi nam bez ikakvih poltičkih uslovljavanja još i nude novac,pa gde je tu logika?
 
22 meseca. To deluje jaaako dugo. Zasto, npr, ne razmotre mogucnost rada i u nocnim smenama? Em je Gazela manje zakrcena nocu, em bi tako skratili vreme potrebno za rekonstrukciju, barem na godinu i po. 22 meseca je..da poludis.
 
Kako sam razumeo vučka, nije fazon što moraju da vraćaju kintu, nego što je 900.000 evra nestalo.... Uradili su projekat za "jefitnije", a šta je bilo sa razlikom? vučko, imaš li još neke informacije?

ovo najzad ima smisla... :)
 
jovanovm":1nlkj25a je napisao(la):
Kako sam razumeo vučka, nije fazon što moraju da vraćaju kintu, nego što je 900.000 evra nestalo.... Uradili su projekat za "jefitnije", a šta je bilo sa razlikom? vučko, imaš li još neke informacije?

ovo najzad ima smisla... :)
Naprotiv od 2 miliona je nestalo 1.1 miliona.Verujem da nasi mediji to ne smeju da objave zbog zna se cega.I ako sam dobro razumeo taj novac je dobijen kao donacija a ne kredit.
 
vucko":2ohz14h8 je napisao(la):
Sretoh novinarku 24 sata koja je isla na konferenciju za stampu,ispostavi se da su dobili od neke banke 2 miliona eura za raseljavanje roma a da iskoristi oko 900 000 eura,a ostalo je nekim cudom nestalo.Ispada da se o tome radi,ne mogu da verujem da smatraju i evropljane za idiote koje mogu da sisaju ko ove ko ovaj jadan narod kojim vladaju.
Па је ли то нешто чудно??? :shok:
2012":2ohz14h8 je napisao(la):
šta bi sa obećanjem Grdonačelnika? da neće prihvatati nikakve ucene i pritiske
Право питање.
 
Scenario

Dobili smo samo 10 miliona za rekonstrukciju, uz zahtev za ispunjavanje nemogucih uslova! ( i ta prica od fantomskih 2 miliona mi ne deluje uverljivo )
Putevi srbije i Strabag su potpisali ugovor.
Strabag zapocinje radove, ali probija sve rokove.
Nakon nekog vremena postaje jasno, da tempom kojim se radi, rekonstrukcija neci biti zavrsena u sledecih 4-5 godina i troskovi ce znacajno premasiti proracunate sume.
U medjuvremenu EIB ne odobrava povlacenje ostatka novca...
Grad biva ozbiljno blokiran i beogradjani zive u katastrofalnim saobracajnim uslovima.
Republick vlast sleze ramenima i traze izgovor za svoju ne kompetentnost.
Beograd je primoran da problem Gazele resi sam..
Raskida se ugovor sa Strabagom i rekunstrukcija se finansira iz gradskog buzeta.
Gradski budzet je ponovo ostecen za ogromnu sumu novca i neki od drugih projekata moraju biti obustavljeni.
Da ne pricamo o tome da ce tranzitni saobracaj kroz Srbiju biti znatno umanjen kad vozaci shvate da za prolazk kroz Beograd treba cekati jako dugo. Posto obilaznica nije zavrsena i za Gazelu nema adekvatne alternative.

Ovo su samo pretpostavke.
 
I uz boraniju se vidi da Gazela nema adekvatnu alternativu :p Svaki dan prelazim Gazelu i kad mi neko spomene rekonstrukciju Gazele sav se naježim. Bilo bi nestvarno lepo, sjajno, divno i krasno kad bi rekonstrukciju radili posle završetka mosta na Adi. Ovako ako ostane to neće biti haos nego noćna mora koja će trajati bar 2 god. :(
 
Ја се и даље надам да ће САВ транзит да преусмере на овако крњу обилазницу у комбинацији са Кружним путем. Још кад би у неко догледно време стали тајФунима на пут и кренули део од Батаје до Добановаца, не би било ТОЛИКО ужасно.
 
Vrh