Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

Pa jeste,kako se to danas kaže...razmišljam korporativno :D
 
He he ,da proverimo da se neko iz vlasti nije odlučio,da potera teret preko Gazele :p
 
relja":3ecvavcs je napisao(la):
Početne prskotine počinju na mestima sitnih oštećenja, i pod dejstvom periodično promenjivog opterećenja se šire i produbljuju. Ta mesta, oslabljenog preseka, postaju izvori velike koncentracije napona i to dalje utiče na postepeno razaranje u tom preseku.

Drugim rečima, opterećenje umesto da se prenosi na temelje, onako i onoliko koliko je predviđeno, sada "radi" i u oštećenom preseku i razara taj čelični nosač, a i raspored opterećenja po celoj konstrukciji se sada promenio.

Samo pogledom na donju stranu Gazele se vidi koliko mnogo ima rđe po spojevima elemenata. Svako to mesto je potencijalni mali izvor zamora.
Hvala Relja
To sam upravo i mislio. Sad, da li jedno varenje moze taj problem da resi? Ustvari da li varenje moze taj problem da resi uopste? Ako se sila usled pucanja jednog dela prenela na drugi, koj nije projektovan da trpi silu iz tog ( da kazemo delimicno promenjenog ) pravca ( posto se noseca konstrukcija projektuje tako da se prenosenje sila vrsi u odredjenom, zeljenom pravcu ), onda se moze pretpostaviti da je citav nosac moze pokazati znake zamora i samim ti je zreo za zamenu? Narocito uz cinjenicu da su ti delovi oslabljeni i rdjom. Verujem samo da je u tom slucaju jeftinije i bolje skinuti gazelu i napraviti novu?
Opet samo pretpostavke... Problematiku prenosenja sile, delovanja iste i zamora materijala poznajem malko iz vazduhoplovstva.
Mada je u vazduhoplovstvu problem sto ne mozes iskoristiti beskonacno mnogo materijala da bi ucvrstio neki deo. Prosto bi letilica bila preteska da poleti.
Apropo pogleda na donju stranu Gazele.
Proslog leta sam dobio priliku da pogledam delic donjeg dela Gazele izbliza. Mozda nekih dva tri metra od tacke na kome se spaja stub i most ( da ne ulazim u pricu kako i zasto ). Taj deo je u izuzetno jadnom stanju. Ne znam da li sam video jedan zakivak da nije izrdjao...
 
nikola32":19end3un je napisao(la):
Wile E. Coyote":19end3un je napisao(la):
Мислиш да се неће закуцати и овако? Па већ су кренули да нас заобилазе. Ако мост Видин-Калафат заврше пре обилазнице око Београда, можемо да се сликамо.
Nece. Smanjice se. Trenutno Bugari, sem ako ne idu za Italiju, nas obilaze. Turci pola pola. Bitna je cena. I brzina prolaska. Za Turke je preko Rumunije 200 km. duzi put. Sa istom cenom po km. na autoputu, dobrom cenom euro dizela i naravno brzom (jeftinom) carins.procedurom za Turske i delimicno Bugarske prevoznike (juzna i istocna Bug.) ne bi bilo dileme. Preduslov je zavrsen severni krak A10 i juzni sa obilaznicom oko Pirota. I vrlo bitno funkc. obilaznica oko Beograda: Bat.- Dob. i bar prosiren Rakovicki put do B. Potoka. Deo A10 ka Grckoj mogu da ostave za kasnije. Oni nemaju izbora. :)

Za Rumunske prevoznike bi mnogo znacio polu auto put do Vrsca i most Zem.-Borca.
Па о томе ти и причам. Изгледа да се нисмо разумели. :cool:
 
kole":1eeyu1w2 je napisao(la):
Hvala Relja
To sam upravo i mislio. Sad, da li jedno varenje moze taj problem da resi? Ustvari da li varenje moze taj problem da resi uopste? Ako se sila usled pucanja jednog dela prenela na drugi, koj nije projektovan da trpi silu iz tog ( da kazemo delimicno promenjenog ) pravca ( posto se noseca konstrukcija projektuje tako da se prenosenje sila vrsi u odredjenom, zeljenom pravcu ), onda se moze pretpostaviti da je citav nosac moze pokazati znake zamora i samim ti je zreo za zamenu? Narocito uz cinjenicu da su ti delovi oslabljeni i rdjom. Verujem samo da je u tom slucaju jeftinije i bolje skinuti gazelu i napraviti novu?
U stvari, to u stvari znači da se "spustila" granica za pojavu zamora u nekom drugom preseku jer je sada optrećenje veće nego što je projektovano, a frekvencija ostala ista kao pre. I sad sve zavisi od stepena sigurnosti koji su usvojeni kada je most projektovan, tj da li je "rezerva" dovoljno velika.

E sad, da li će da "krpe" navarivanjem ploča ili kako već, to je pitanje za koje milionče evra. Sada će morati da vade iz penzije inženjere koji su projektovali i gradili Gazelu, ovo nije posao za studente građevine iz 90-tih...
 
relja":8rog2cgk je napisao(la):
I sad sve zavisi od stepena sigurnosti koji su usvojeni kada je most projektovan, tj da li je "rezerva" dovoljno velika.
Надам се да јесте, ипак је то грађено у срећнија времена кад се није штедело.
 
Ко је пажљиво читао изјаве званичника могао је да уочи да ће сада бити обављена само привремена санација, која треба да "држи воду" до почетка генералне реконструкције. Дакле, нема појма да ће сада уложити "које милионче евра".
 
Ne znam da li su se ljudi onako, dobrano uplašili, ili je tranzitni saobraćaj u velikoj meri izmešten, ili zbog kolapsa u gradu ljudi u to vreme nisu stigli još ni da se dočepaju autoputa (a najverovatnije od svega pomalo) - tek, danas u 17:15 maltene nije bilo žive duše na gazeli, stigao sam za 15 minuta od Zemuna do Konjarnika!?
 
Eh,kad bi imali pravu obilaznicu pa da tako bude svaki dan.
 
Имам осећај да ће реконструкција Газеле бити скупља од нове мостовске конструкције на постојећим носачима...

Нова конструкција на постојећим носачима је много јевтиније решење од целог новог моста јер нема испитивања тла, прављења пројеката, утицаја на ово, на оно и све остало што повећева цену...

Ово са пукотином може да буде и као економска криза (стварање панике), да би после било сасвим нормално да реконструкција кошта много...;)
 
Guzva zbog zatvaranja jedne trake oko 8h je cak od Plavog mosta! Sada moram da krenem pola sata ranije u skolu! :rant: :rant: :rant:
 
Ja danas prosao gazelom u oba pravca, negde oko 2 popodne :) milina ne secam se kad sam brze prosao a da nije nesto oko 2-3ujutru
 
Pa tako će izgledati BG kada završe celu obilaznicu i sve kamione usmere na nju,kroz grad će prolaziti samo automobili i lagana dostavna vozila,autobusi a bitno je i da izmeste carinarnicu kod Bubanj potoka,ne znam šta se dešava s tim..
 
Ја и даље виђам камионе на ауто-путу. Да ли је неко пролазио поред Добановаца и Бубањ Потока? Усмерава ли полиција на Кружни пут и обилазницу?
 
Usmerava. Ja sam juce prosao od Orlovace dole ka Knezevcu, ima kamiona i Turaka kol'ko volis.
 
Хвала Богу да су се сетили. :cool: Да буде памети па да тако остане и после поправке Газеле.
 
Upravo je djilas gostovao u kaziprstu b92 preslusajte a djilas je rekao da ce vjerovatno kamioni nastaviti da idu mimo gazele i kad se sanira 40min su drvili o gazeli i romima voditeljka sakss :rant: :rant:
 
Ne uzbuđuj se,to su naručene emisije,kao onaj prošli intervju sa Mrkonjćem,gde je 40 min.odgovarao na 2 pitanja :kafa:
 
Đilas: Ne pristajemo na ucene EBRD
2. februar 2010. | 11:41 | Izvor: B92, Beta
Beograd -- Država neće uzeti kredit za sanaciju Gazele ukoliko EBRD ne odustane od uslova o raseljavanju Roma, kaže gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

Đilas je rekao da je most Gazela bezbedan za saobraćaj i da kredit Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) od 33 miliona evra za sanaciju mosta neće biti uzet, ukoliko ta banka ne promeni uslov o raseljavanju Roma.

:kafa:
 
gazela1.jpg

gazela.jpg


Извор: 24 сата
Адреса: http://www.24sata.co.yu/_customfiles/pdf/24sata_020210.pdf
 
Pa valjda će se konačno uspostaviti služba koja će se baviti samo održavanjem mostova u Beogradu,video nadzor,specijalizovana vozila cisterne za ispiranje soli, i tehnička služba za građevinski deo.
 
Kada se setim emisija koje sam gledao o svetskim mostovima...i kada znam da svaki od njih se neprekidno farba...popravlja.. Taman dodju do kraja i krenu ispocetka..

Ova nasa Gazela 40 godina stoji i niko je nije pipao. Odlicno i izgleda....
 
Била је нешто сређивана пре једно петнаестак година. Зашто после тога није била сређивана, треба да питамо оне који су се развлачили са обилазницом (као да су чекали да ће неко да дође са стране да реши то питање :rolleyes:).
 
Vrh