Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

Ono što u celoj priči neviđeno zaudara je što svi dobro znamo kako se u EU "evropski" "rešavao" "problem" Roma - nasilnom deportacijom (eufemizam: repatrijacijom) u Srbiju. I mada se potpuno slažem sa Ambassadorom kada kaže - niko nas nije terao da uzimamo kredit od EBRD, a uslovi su takvi i takvi - odavno mislim, dakle još od kako se prvi put povela priča o zidanim kućama za Rome, da se na kreditu ipak trebalo zahvaliti.

Inače, apsolutno podržavam to što je Đilas uradio i što je tim ljudima ipak obezbedio nekakav krov nad glavom, bez obzira na EBRD. A, stav LDP-a *jeste* licemeran, jer su onomad se vrlo zdušno protivili *bilo kakvom* rešenju problema tog naselja - a sad uzimaju sebi za pravo da prozivaju vlast (čiji nisam apologeta, btw) zbog sporog rešavanja problema Gazele. Šta bi bilo tek da su ih poslušali?

Umesto toga, bolje bi im bilo da odustanu od, recimo, više nego simboličnih 20 miliona EUR za Beograd - Čačak (jer da se ne lažemo, tih par km autoputa ništa neće rešiti) i da lepo srede gazelu. Uostalom, ionako su postali isuviše "trigger-happy" sa tim kreditima. :bash: dobro neko reče, na kraju će uzimati kredit i za nove pločice za Skupštinu grada. :violina:

edit: slovo
 
ACR wrote..Inače, apsolutno podržavam to što je Đilas uradio i što je tim ljudima ipak obezbedio nekakav krov nad glavom, bez obzira na EBRD

Slažem se u potpunosti,jer tradicija Srbije je da je uvek bila protiv rasizma,a i taj jedan neonacista koji je osuđen,pobegao je u Italiju.To u Srbiji neće proći!


Drobnjak je najavio da će 11. februara u Londonu imati sastanak sa generalnim direktorom Banke za obnovu i razvoj da odobri kredit, kao i da je Evropska investiciona banka već odobrila 33 mliona evra.
"Nadam se da će novac biti odobren, a ako ne bude onda ćemo to finansirati iz naših sredstava", rekao je on.
Početak radova na kompletnoj rehabilitaciji mosta "Gazela" direktno je uslovljen davanjem saglasnosti Borda direktora Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj, na Akcioni plan raseljavanja nehigijenskog naselja ispod mosta Gazela, koji je Grad Beograd sproveo avgusta prošle godine.www.blic rs.
 
Danas o rekonstrukciji "Gazele"
30. januar 2010. | 00:27 | Izvor: B92
Beograd -- Gradsko veće će na današnjoj sednici raspravljati o oštećenjima na mostu "Gazela" i rekonstrukciji najprometnije beogradske saobraćajnice.

7821049824b636ee1ef0de237743423_450x225.jpg

Saobračajne gužve na Gazeli (Tanjug, arhiva)

Iz Evropske banke za obnovu i razvoj je za B92 u međuvremenu potvrđeno, da će predstavnici njene misije početkom februara sa nadležnima u Beogradu pregovarati o konačnom odobravanju kredita od 33 miliona za rekonstrukciju mosta. Stručnjaci kažu da takav most i nije bio odgovarajuće arhitektonsko rešenje za ravničarski predeo u kojem je građen.

Zbog pojave naprsline na mostu zatvorena je jedna saobraćajna traka, a nadležni tvrde da će sanacija tog problema trajati petneaestak dana.

Most u koji nije ulagano poslednjih 40 godina, već duže vreme čeka na rekonstrukciju. Podsetimo, deo novca za taj projekat obezbedila je Evropska banka za obnovu i razvoj.

Uslov za to je, međutim, bio raseljavanje porodica iz nehigijenskog naselja ispod "Gazele", ali uz obezbeđivanje humanih uslova za život.

Bojana Todorovska iz EBRD-a objašnjava da će delegacija te banke početkom februara pregovarati o odobravanju sredstava.

"Konačna misija EBRD obaviće se početkom februara i uključiće sastanke sa predstavnicima grada Beograda i Ministrastva za rad i socijalnu politiku. Zaključci sa sastanka će odmah biti predstavljeni menadžemntu Evropske investicione banke i EBRD na odobrenje”, rekla je Todorovska.

Ona je potvrdila i da plan akcije raseljavanja dobro napreduje.

"Grad Beograd je obavio dobar posao i većina ovih pitanja je već rešena", kaže Todorovska i dodala da sve strane rade na tome da kredit bude odobren što pre.

"Potrebna sanacija a ne rekonstrukcija"

Stručnjaci naglašavaju da, osim toga što je "Gazela" već decenijama preopterećena saobraćajem, ali i zapuštena, takav most nije bio odgovarajuće arhitektonsko rešenje za ravničarski predeo u kojem je građen.

Prema rečima člana Inžinjerske akademije Ljube Kostića, prilikom izgradnje više se vodilo računa o atraktivnosti, a mnogo manje o funkcionalnosti.

On naglašava da je jedan od osnovnih propusta to što "Gazela" nema stubove u vodi, što prilično utiče na stabilnost mosta i dodaje da je sada potrebna ozbiljna rekonstrukcija, a ne sanacija.

"Mislim da je pod saobraćajem jako teško raditi. Bilo bi idealno da se zatvori saobraćaj, ali ako to ne može, onda bi trebalo da se, sa uzvodne i nizvodne strane, doda potpuno nova konstrukcija drugog tipa mosta, kao što je to nekad bio slučaj sa Brankovim mostom”, kaže Kostić.

"Svi smo zainteresovani da stanje beogradskih mostova pređe u ruke stručnjaka a ne da to uglavnom pokriva politika. Grade se novi mostovi iz političkih razkoga, pravi se simbol grada a ne radi se na tome da ovo što imamo osposobimo, ojačamo, revitalizujemo i osiguramo", smatra on.


O ovoj temi B92 je ugovorio razgovor sa ministrom infrastrukture Milutinom Mrkonjićem. On se, međutim, bez ikakvog objašnjenja nije pojavio u ugovoreno vreme.

Inače, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas je prošle jeseni optužio ministra Milutina Mrkonjića i nadležne za obnovu mosta "Gazela" da mu osam meseci nisu dostavili jasan plan radova.
 
EBRD je više puta rekla da je raseljenje ok, ja ne znam u čemu je problem do sada bio. Spora birokratija?

Inače:
jelenabgd":2trqnuea je napisao(la):
govorio kako veliki broj Cigana (iako tamo nisu bili samo oni, ali su bili u većini) uopšte nije iz Beograda, već da je veliki broj njih iz sela u okolini Šapca gde imaju kuće, ali da su ovde došli da "rade" jer ima više "posla".
Oko 40-tak porodica iz tog naselja nisu bili stanovnici Beograda, i oni su vraćeni (ili bar upućeni) u svoje opštine. Mislim, to mi je malo glupo, ovo je slobodna zemlja, valjda ima pravo da živi ko gde hoće (pa i da dođu u Beograd u potrazi za poslom), ali mislim da nije fer da neko traži socijalan stan od ovog grada, a ima nekretninu negde drugde. Pa i u nekom zapećku se kuća kuća može prodati za par hiljada evra. No, dobro

Ono gde ja mislim da su naši zaj*** stvar je nazavršavanje obilaznice (posebno dela Batajnica-Dobanovci!!). Svi smo svedoci koliko se sa tim (iskreno, malim) projektom kuburilo. To je mnogo veći problem rekonstrukcije Gazele nego EBRD... Pa zaboga, samo zbog poboljšanog prolaza kroz grad (i povećanog protoka robe), mislim da bismo za ovih 4-5 godina koliko se kuburi sa obilzanicom mogli da napabirčimo bar deo od tih 60 miliona evra.
 
Apropo toga da je EBRD u suštini zadovoljna iseljavanjem nehigijenskog naselja:

Портпарол Европске банке за обнову и развој у Лондону Бојана Тодоровска је истакла да расељеним лицима треба обезбедити барем минималне услове, уз обезбеђење основних социјалних потреба, укључујући здравствену заштиту, образовање деце и смештај.

Према њеним речима, град Београд је обавио добар посао и већина ових питања је већ решена.
Izvor: http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/244/Сервисне+информације/468641/Колапс+на+Газели.html
 
Ma naravno da je za ovakvo stanje najviše kriva vlast u poslednjih 10-ak godina (ajde da ne zalazimo mnogo dalje mada bi i tu bilo priče), a da je nehigijensko naselje i ljudi u njemu to maltene i nisu bili (u poređenju sa ljudima na vlasti, naravno). Moj komentar se odnosio isključivo na to što neko očekuje da dobije stanove samo zato što se naselio na neki deo praznog zemljišta. Pa ja znam ljude koji su rođeni u Beogradu, a ceo svoj život, uključujići i sada kada su zasnovali svoju porodicu, žive kao podstanari.

Naravno da se teški slučajevi moraju rešavati na neki način, ali ima i mnogo bezobraznih ljudi.
 
Мене посебно иритира то детињасто: "неко други је крив". Па градоначелник је до јуче био министар, његова странка је фоирмирала владу и у сваком министарству су пропорционално заступљени. Из овог прозилази да је он у свађи са властитом странком и коалиционим партнерима. Град се налази у републици и то јесте јединствен организам...
 
A konačno da neko kaže i gde je "kvar"


Газела поново проходна за три недеље
Носач испод коловоза напукао на три места због превеликог оптерећења

Пуцање коловозног лима ортотропне плоче носача средње траке у правцу ка Новом Београду разлог је делимичног затварања саобраћаја на мосту „Газела”. Стручни тим „Мостпројекта”, предузећа ангажованог да у оквиру редовне санације обави инспекцију саобраћајнице, уочио је у току овог месеца оштећење греде које у претходним прегледима није откривено. Према извештају о хитним интервенцијама који су инспектори тог предузећа послали „Путевима Србије” реч је о низводном новобеоградском носачу који је испод коловоза напукао на три места. За две пукотине установљено је да су озбиљније, док је трећа мања напрслина.
Овај „квар” настао је као последица замора материјала због превеликог оптерећења саобраћајнице. Продирање атмосферске воде у конструкцију моста довело је до стварања рђе на оштећеном носачу, а узрок је дотрајалост асфалта, подлоге и хидроизолациног слоја испод коловоза који одавно не могу да задрже воду. Због тога на том делу коловоза често су се отварале рупе у асфалту, па су се удари точкова теретних камиона преносили директно на греду, постепено је ломећи.
У „Путевима Србије” наводе да ће санација напуклог дела бити завршена у наредне две недеље, после чега ће саобраћај бити нормализован. Радници „Мостоградње”, главног извођача радова на одржавању, поправљаће ћуприју на две позиције – уз стуб 30 на десној обали Саве и изнад воде, с доње стране конструкције, у пољу МП06.

Санацију је, према извештају о хитним интервенцијама, неопходно обављати искључиво дању и у повољним временским условима.
- Неопходно је заварити напукле делове и проверити шрафове који повезују греду пречника 60 пута 40 центиметара и плочу коловоза – објаснио је Дробњак.
У три дана „непосредних” радова саобраћај ће, осим у средњој, бити у потпуно затворен и на деоници од 200 метара у десној „спорој” траци.

М. Л.

[објављено: 30/01/2010]
http://www.politika.rs/rubrike/tema-dana/Gazela-ponovo-prohodna-za-tri-nedelje.sr.html
 
"Grad Beograd je obavio dobar posao i većina ovih pitanja je već rešena", kaže Todorovska i dodala da sve strane rade na tome da kredit bude odobren što pre.

Promenili ploču,bilo bi lepo da se završi na tome...
 
jovanovm":2yv0syje je napisao(la):
Oko 40-tak porodica iz tog naselja nisu bili stanovnici Beograda, i oni su vraćeni (ili bar upućeni) u svoje opštine. Mislim, to mi je malo glupo, ovo je slobodna zemlja, valjda ima pravo da živi ko gde hoće (pa i da dođu u Beograd u potrazi za poslom), ali mislim da nije fer da neko traži socijalan stan od ovog grada, a ima nekretninu negde drugde. Pa i u nekom zapećku se kuća kuća može prodati za par hiljada evra. No, dobro
Pa i ne bas. Ovo jeste slobodna zemlja ( vrlo relativan pojam ), ali to ipak ne daje nikom za pravo da se nasadi gde i kako hoce! Koliko ja poznajem zakon. Ti imas prava da se naselis u nekom mestu privremeno ili za stalno ( pod uslovom da ispunis uslove, na pr. stranci moraju dobiti boravak ili vizu... ), ali moras biti prijavljen u tom mestu. Dakle po pitanju Beograda, moraju imati prijavu boravka ( stana ) u Beogradu. Mislim da cak kad dodjes u hotel, tebi se automatski obezbedjuje privremeni boravak na adresi hotela ( nisam siguran ali mislim da je tako ) U ovom slucaju bi to bilo podno mosta Gazela desna obala! Ako nemaju prijavu boravka smatra se da nisu stanovnici Beograda i narocito ako nemaju stalan posao ili obavezu koja bi opravdala njihov privremen boravak. Ne mogu da ostvare prava na toj opstini! Inace jos jedan od ogromnih problema naseg grada ( lazne ili nikakve prijave boravka ).
Gazela.
Nisam strucnjak. Ali ako su odredjeni delovi usled zamora ispucali, a mostovi se prave da prenose optereceje preko konstrukcije na temelje ( ko i sve drugo ), zar ce jedno krpljenje pukotina resiti problem? Nece li se na drugom kriticnom mestu vrlo brzo opet pojaviti pukotine u konstrukciji? Zamor materijala deluje na citavu konstrukciju, samo se najbrze pokaze na mestima kojimi trpe najveca opterecenje? Mozda je doslo vreme da se gazela potpuno zameni?
Ovo su samo pretpostavke i pitanja...
 
nikola32":17c54sj1 je napisao(la):
Wile E. Coyote":17c54sj1 je napisao(la):
Причали смо о томе... Проблем је у томе што међу онима који се баве саобраћајем нема паметних. :rolleyes:
Zakucao bi time trasnport roba preko Srbije. Prestali bi spediteri da salju kamione u i kroz Srbiju. Luka Beograd i Slob.Car.Zona bi istog sekunda mogle da se zatvore. Miskovic bi sutradan trazio dozvolu za prenamenu zemljista. Opravdano.

To su negativne strane. Bar dok se ne zavrsi funkcionalna obilaznica i ne usvoji zakon o prenameni zemljista. Pozitivne svi znamo
Мислиш да се неће закуцати и овако? Па већ су кренули да нас заобилазе. Ако мост Видин-Калафат заврше пре обилазнице око Београда, можемо да се сликамо.
 
kole":27waubep je napisao(la):
Nisam strucnjak. Ali ako su odredjeni delovi usled zamora ispucali, a mostovi se prave da prenose optereceje preko konstrukcije na temelje ( ko i sve drugo ), zar ce jedno krpljenje pukotina resiti problem? Nece li se na drugom kriticnom mestu vrlo brzo opet pojaviti pukotine u konstrukciji? Zamor materijala deluje na citavu konstrukciju, samo se najbrze pokaze na mestima kojimi trpe najveca opterecenje? Mozda je doslo vreme da se gazela potpuno zameni?
Ovo su samo pretpostavke i pitanja...
Početne prskotine počinju na mestima sitnih oštećenja, i pod dejstvom periodično promenjivog opterećenja se šire i produbljuju. Ta mesta, oslabljenog preseka, postaju izvori velike koncentracije napona i to dalje utiče na postepeno razaranje u tom preseku.

Drugim rečima, opterećenje umesto da se prenosi na temelje, onako i onoliko koliko je predviđeno, sada "radi" i u oštećenom preseku i razara taj čelični nosač, a i raspored opterećenja po celoj konstrukciji se sada promenio.

Samo pogledom na donju stranu Gazele se vidi koliko mnogo ima rđe po spojevima elemenata. Svako to mesto je potencijalni mali izvor zamora.
 
Beograd -- Gradonačelnik Dragan Đilas rekao je da, ako se rok za dobijanje kredita od Evropske banke ne ograniči do 15. marta, novac će tražiti na drugom mestu.
"Ako je rok 15. mart i ukoliko tog dana dobijemo papir da imamo kredit, valjda ćemo saznati i kako izgleda rekonstrukcija "Gazele" i krenuti u nju, ali ako 15. marta nemamo papir, treba da tražimo kredit na nekom drugom mestu i krenemo u rekonstrukciju", rekao je Đilas novinarima posle sednice Gradskog veća.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=01&dd=30&nav_category=12&nav_id=407648


Tako je. Ako nastave da ucenjuju, apsolutno treba otkačiti EBRD. 33 miliona nije tako veliki novac, sigurno može da se namakne i na drugi način (napr. odustajanjem od simboličnog početka BG-ČA - te pare i nisu bile iz kredita već iz budžeta)
Mislim da apsolutno ima istine u tome da su insistirali na zidanim kućama za raseljene "Kartonce" - ne bi se ta priča tek tako pojavila i perzistentno pojavljivala u medijima.
 
Wile E. Coyote":1rby5awf je napisao(la):
Мислиш да се неће закуцати и овако? Па већ су кренули да нас заобилазе. Ако мост Видин-Калафат заврше пре обилазнице око Београда, можемо да се сликамо.
Nece. Smanjice se. Trenutno Bugari, sem ako ne idu za Italiju, nas obilaze. Turci pola pola. Bitna je cena. I brzina prolaska. Za Turke je preko Rumunije 200 km. duzi put. Sa istom cenom po km. na autoputu, dobrom cenom euro dizela i naravno brzom (jeftinom) carins.procedurom za Turske i delimicno Bugarske prevoznike (juzna i istocna Bug.) ne bi bilo dileme. Preduslov je zavrsen severni krak A10 i juzni sa obilaznicom oko Pirota. I vrlo bitno funkc. obilaznica oko Beograda: Bat.- Dob. i bar prosiren Rakovicki put do B. Potoka. Deo A10 ka Grckoj mogu da ostave za kasnije. Oni nemaju izbora. :)

Za Rumunske prevoznike bi mnogo znacio polu auto put do Vrsca i most Zem.-Borca.
 
ACR":3a2vugtj je napisao(la):
ne bi se ta priča tek tako pojavila i perzistentno pojavljivala u medijima.
Koliko si siguran u ovo? Prosto, od juče je krenula medijska kanonada svaljivanja krivice na EBRD, koja je toliko providna da me, čak i kao skeptika prema dobrodušnosti evropskih organizacija an ženeral, tera da bljujem. Čak je npr. promicala informacija o izmenjenim trasama linija GSP-a ili ograničenju za teretna vozila (i meni mnogo bitnija - kako se kog đavola to primetilo tek u 5 popodne), ali se zato redovno pominjalo kako smo mi sve uradili, a oni, bag**, ne daju.

Dvajesčetvorokaratni spin.

Na kraju krajeva, žao mi je što nasedanje primećujem i kod nekih neosporno inteligentnih ljudi na ovom forumu.
 
Evo malo i servisnih informacija

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=01&dd=30&nav_category=12&nav_id=407765B92


Izmene u saobraćaju zbog “Gazele“
30. januar 2010. | 16:41 | Izvor: Beta
Beograd -- Zbog radova na popravci mosta "Gazela", od ponedeljka, 1. februara, do završetka radova, privremeno će doći do izmena u saobraćaju.

Izmene u saobraćaju zbog sanacije mosta ''Gazela'' (Tanjug)
Kako je saopstio Sekretarijat za saobraćaj, pešački prelaz u Dečanskoj ulici kod Doma sindikata (“Borba“) biće ukinut, a njegova zona biće zatvorena ogradom za pešake. Pešacima je, kako se navodi u saopštenju, preporučeno da umesto tog pešačkog prelaza koriste podzemni pešački prolaz Nušićeva ili pešački prelaz na raskrsnici Dečanske i Vlajkovićeve ulice.

Na raskrsnici Dečanske i Nušićeve ulice doći će do izmene signalnog plana, ćime će se dati više vremena vozilima koja skreću u Terazijski tunel.

Na raskrsnici Brankove i ulice Carice Milice doći će do izmene signalnog plana u radu semafora, čime će se dati više vremena za prolazak vozila Brankovom ulicom.

Biće ukinut i pešački prelaz preko Brankove ulice, na raskrsnici Brankove i ulice Carice Milice, zona tog pešačkog prelaza biće zatvorena ogradom za pešake, a pešacima je preporučeno da za prelazak preko Brankove ulice koriste podzemni prolaz Zeleni venac.

Na raskrsnici Pop Lukine i Brankove ulice doći će do izmene signalnog plana u radu semafora, čime će se dati više vremena za prolazak vozilima duž Brankove ulice.

Levo skretanje svim vozilima sa Brankovog mosta u Pop Lukinu ulicu biće zabranjeno, saobraćajna traka koja se koristi za skretanje biće zatvorena, a vozačima koji su do sada koristili tu trasu za kretanje preporučeno je kretanje alternativnom trasom.

Preporučuje se skretanje sa Brankovog mosta desno, prema ulici Gavrila Principa i za dalje kretanje korišćenje trase Gavrila Principa - Crnogorska - Karađorđeva - Pariska - Kneza Sime Markovića.

U Pop Lukinoj, u zoni raskrsnice sa Brankovom ulicom, od dve postojeće saobraćajne trake za desno skretanje koristiće se samo jedna.

Na Brankovom mostu će svim vozilima biti dozvoljeno kretanje žutom trakom, u smeru od Brankove ulice ka Novom Beogradu.

I u Bulevaru Nikole Tesle, u smeru ka Brankovom mostu, od ulice Ušće do Bulevara Mihajla Pupina, svim vozilima će biti dozvoljeno kretanje žutom trakom.

A gradonačelnik Beograda, Dragan Đilas, poručio je danas da stanovi za raseljene Rome ne mogu biti uslov za kredit za rekonstrukciju mosta i da će, ukoliko evropske banke ne odobre sredstva za "Gazelu", grad potražiti novac na drugom mestu.
 
connect":2tae8nqh je napisao(la):
Koliko si siguran u ovo? Prosto, od juče je krenula medijska kanonada svaljivanja krivice na EBRD, koja je toliko providna da me, čak i kao skeptika prema dobrodušnosti evropskih organizacija an ženeral, tera da bljujem.
Treba baš biti naivan pa ne videti da je ovo jedan vid pritiska na EBRD, i da zatvaranje trake nije urađeno samo zbog radova na mostu.
 
Jes' ironičan? :)

Za slučaj da jesi, jeste zatvoreno zato. Najverovatnije. No, od momenta zatvaranja tok diskusije je krajnje nesrazmeran zdravoj logici. Tim pre što se, ako je istina ono što priča ACR, na kreditu ljubazno moglo zahvaliti i ranije i nastaviti bivati borcem pravednikom protivu evropskog licemerja.

U slučaju da nisi, ne smatram svojom dnevno-političkom obavezom da imam razumevanja za kalkulisanje da li će se jedan deo mosta strovaliti u Savu usred popodnevnog špica.

Zapravo, ova dva se uopšte ne isključuju međusobno.
 
Mislim da EBRD ume i sama da se brani od eventualnih neosnovanih napada na njen račun. A ono što smo čuli od njih nije nikakva odbrana, već izjava kako će kredit biti odobren kada se ispune svi uslovi vezani za raseljavanje Roma.... :kafa: što je potpuno na liniji onoga što Đilas priča i što se pojavilo u medijima.

Sve to ne oslobađa naše vlasti odgovornosti za nemar koji je učinjen kada je Gazela u pitanju. Ona je morala da bude davno rekonstruisana sredstvima iz budžeta.
 
@ Connect - Sitauacija u koju smo došli je apsurdna.
Mislim da je u lavirintu svesti naših političara čak i tako nešto nekome palo na pamet - ni malo se nismo potrudili ali je sve došlo na svoje mesto, sad moraju da nam daju pare, bravo za nas!

A ova gužva zbog zatvaranja je morala da se dogodi kad tad. Po ko zna koji put se ponavlja isti scenario - ignorisanjem problema, problem je doveden do usijanja, gradjane više ne zanima odgovornost već samo rešenje i trpeće uz obaveno nekog vozača koji u kameru kaže "kad je tako, mora se", a završće se uz obavezno čestitanje "i uprkos svim teškoćama pokazali smo svoje pravo lice u najboljem svetlu".

"i na kraju je naš čovek ispao najpametniji" kako Bata Stojković priča deci vic u legendarnom "Idemo dalje". Ironija? Zar je to sad bitno?
 
Bilo bi jako smešno da se sruši zapravo, haha. Sad se svaki dan smejem kad prolazim pored.
Hej, nova ikonica! :pob:
 
Pa posle svega čekamo posetu Ebrd posle prvog,i 15.mart odobrenje kredita kako najaviše,a muđuvremenu jedna prijateljska kafica sa Kinezima :kafa:
 
Vrh