Ambassador
Advanced
:bash: :bash: :lool: :lool:
Pročitaj ponovo. http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=70628#p70628
Pročitaj ponovo. http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=70628#p70628
30. januar 2010. | 00:27 | Izvor: B92
Beograd -- Gradsko veće će na današnjoj sednici raspravljati o oštećenjima na mostu "Gazela" i rekonstrukciji najprometnije beogradske saobraćajnice.
Saobračajne gužve na Gazeli (Tanjug, arhiva)
Iz Evropske banke za obnovu i razvoj je za B92 u međuvremenu potvrđeno, da će predstavnici njene misije početkom februara sa nadležnima u Beogradu pregovarati o konačnom odobravanju kredita od 33 miliona za rekonstrukciju mosta. Stručnjaci kažu da takav most i nije bio odgovarajuće arhitektonsko rešenje za ravničarski predeo u kojem je građen.
Zbog pojave naprsline na mostu zatvorena je jedna saobraćajna traka, a nadležni tvrde da će sanacija tog problema trajati petneaestak dana.
Most u koji nije ulagano poslednjih 40 godina, već duže vreme čeka na rekonstrukciju. Podsetimo, deo novca za taj projekat obezbedila je Evropska banka za obnovu i razvoj.
Uslov za to je, međutim, bio raseljavanje porodica iz nehigijenskog naselja ispod "Gazele", ali uz obezbeđivanje humanih uslova za život.
Bojana Todorovska iz EBRD-a objašnjava da će delegacija te banke početkom februara pregovarati o odobravanju sredstava.
"Konačna misija EBRD obaviće se početkom februara i uključiće sastanke sa predstavnicima grada Beograda i Ministrastva za rad i socijalnu politiku. Zaključci sa sastanka će odmah biti predstavljeni menadžemntu Evropske investicione banke i EBRD na odobrenje”, rekla je Todorovska.
Ona je potvrdila i da plan akcije raseljavanja dobro napreduje.
"Grad Beograd je obavio dobar posao i većina ovih pitanja je već rešena", kaže Todorovska i dodala da sve strane rade na tome da kredit bude odobren što pre.
"Potrebna sanacija a ne rekonstrukcija"
Stručnjaci naglašavaju da, osim toga što je "Gazela" već decenijama preopterećena saobraćajem, ali i zapuštena, takav most nije bio odgovarajuće arhitektonsko rešenje za ravničarski predeo u kojem je građen.
Prema rečima člana Inžinjerske akademije Ljube Kostića, prilikom izgradnje više se vodilo računa o atraktivnosti, a mnogo manje o funkcionalnosti.
On naglašava da je jedan od osnovnih propusta to što "Gazela" nema stubove u vodi, što prilično utiče na stabilnost mosta i dodaje da je sada potrebna ozbiljna rekonstrukcija, a ne sanacija.
"Mislim da je pod saobraćajem jako teško raditi. Bilo bi idealno da se zatvori saobraćaj, ali ako to ne može, onda bi trebalo da se, sa uzvodne i nizvodne strane, doda potpuno nova konstrukcija drugog tipa mosta, kao što je to nekad bio slučaj sa Brankovim mostom”, kaže Kostić.
"Svi smo zainteresovani da stanje beogradskih mostova pređe u ruke stručnjaka a ne da to uglavnom pokriva politika. Grade se novi mostovi iz političkih razkoga, pravi se simbol grada a ne radi se na tome da ovo što imamo osposobimo, ojačamo, revitalizujemo i osiguramo", smatra on.
O ovoj temi B92 je ugovorio razgovor sa ministrom infrastrukture Milutinom Mrkonjićem. On se, međutim, bez ikakvog objašnjenja nije pojavio u ugovoreno vreme.
Inače, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas je prošle jeseni optužio ministra Milutina Mrkonjića i nadležne za obnovu mosta "Gazela" da mu osam meseci nisu dostavili jasan plan radova.
Oko 40-tak porodica iz tog naselja nisu bili stanovnici Beograda, i oni su vraćeni (ili bar upućeni) u svoje opštine. Mislim, to mi je malo glupo, ovo je slobodna zemlja, valjda ima pravo da živi ko gde hoće (pa i da dođu u Beograd u potrazi za poslom), ali mislim da nije fer da neko traži socijalan stan od ovog grada, a ima nekretninu negde drugde. Pa i u nekom zapećku se kuća kuća može prodati za par hiljada evra. No, dobrojelenabgd":2trqnuea je napisao(la):govorio kako veliki broj Cigana (iako tamo nisu bili samo oni, ali su bili u većini) uopšte nije iz Beograda, već da je veliki broj njih iz sela u okolini Šapca gde imaju kuće, ali da su ovde došli da "rade" jer ima više "posla".
Izvor: http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/244/Сервисне+информације/468641/Колапс+на+Газели.htmlПортпарол Европске банке за обнову и развој у Лондону Бојана Тодоровска је истакла да расељеним лицима треба обезбедити барем минималне услове, уз обезбеђење основних социјалних потреба, укључујући здравствену заштиту, образовање деце и смештај.
Према њеним речима, град Београд је обавио добар посао и већина ових питања је већ решена.
http://www.politika.rs/rubrike/tema-dana/Gazela-ponovo-prohodna-za-tri-nedelje.sr.htmlГазела поново проходна за три недеље
Носач испод коловоза напукао на три места због превеликог оптерећења
Пуцање коловозног лима ортотропне плоче носача средње траке у правцу ка Новом Београду разлог је делимичног затварања саобраћаја на мосту „Газела”. Стручни тим „Мостпројекта”, предузећа ангажованог да у оквиру редовне санације обави инспекцију саобраћајнице, уочио је у току овог месеца оштећење греде које у претходним прегледима није откривено. Према извештају о хитним интервенцијама који су инспектори тог предузећа послали „Путевима Србије” реч је о низводном новобеоградском носачу који је испод коловоза напукао на три места. За две пукотине установљено је да су озбиљније, док је трећа мања напрслина.
Овај „квар” настао је као последица замора материјала због превеликог оптерећења саобраћајнице. Продирање атмосферске воде у конструкцију моста довело је до стварања рђе на оштећеном носачу, а узрок је дотрајалост асфалта, подлоге и хидроизолациног слоја испод коловоза који одавно не могу да задрже воду. Због тога на том делу коловоза често су се отварале рупе у асфалту, па су се удари точкова теретних камиона преносили директно на греду, постепено је ломећи.
У „Путевима Србије” наводе да ће санација напуклог дела бити завршена у наредне две недеље, после чега ће саобраћај бити нормализован. Радници „Мостоградње”, главног извођача радова на одржавању, поправљаће ћуприју на две позиције – уз стуб 30 на десној обали Саве и изнад воде, с доње стране конструкције, у пољу МП06.
Санацију је, према извештају о хитним интервенцијама, неопходно обављати искључиво дању и у повољним временским условима.
- Неопходно је заварити напукле делове и проверити шрафове који повезују греду пречника 60 пута 40 центиметара и плочу коловоза – објаснио је Дробњак.
У три дана „непосредних” радова саобраћај ће, осим у средњој, бити у потпуно затворен и на деоници од 200 метара у десној „спорој” траци.
М. Л.
[објављено: 30/01/2010]
Pa i ne bas. Ovo jeste slobodna zemlja ( vrlo relativan pojam ), ali to ipak ne daje nikom za pravo da se nasadi gde i kako hoce! Koliko ja poznajem zakon. Ti imas prava da se naselis u nekom mestu privremeno ili za stalno ( pod uslovom da ispunis uslove, na pr. stranci moraju dobiti boravak ili vizu... ), ali moras biti prijavljen u tom mestu. Dakle po pitanju Beograda, moraju imati prijavu boravka ( stana ) u Beogradu. Mislim da cak kad dodjes u hotel, tebi se automatski obezbedjuje privremeni boravak na adresi hotela ( nisam siguran ali mislim da je tako ) U ovom slucaju bi to bilo podno mosta Gazela desna obala! Ako nemaju prijavu boravka smatra se da nisu stanovnici Beograda i narocito ako nemaju stalan posao ili obavezu koja bi opravdala njihov privremen boravak. Ne mogu da ostvare prava na toj opstini! Inace jos jedan od ogromnih problema naseg grada ( lazne ili nikakve prijave boravka ).jovanovm":2yv0syje je napisao(la):Oko 40-tak porodica iz tog naselja nisu bili stanovnici Beograda, i oni su vraćeni (ili bar upućeni) u svoje opštine. Mislim, to mi je malo glupo, ovo je slobodna zemlja, valjda ima pravo da živi ko gde hoće (pa i da dođu u Beograd u potrazi za poslom), ali mislim da nije fer da neko traži socijalan stan od ovog grada, a ima nekretninu negde drugde. Pa i u nekom zapećku se kuća kuća može prodati za par hiljada evra. No, dobro
Мислиш да се неће закуцати и овако? Па већ су кренули да нас заобилазе. Ако мост Видин-Калафат заврше пре обилазнице око Београда, можемо да се сликамо.nikola32":17c54sj1 je napisao(la):Zakucao bi time trasnport roba preko Srbije. Prestali bi spediteri da salju kamione u i kroz Srbiju. Luka Beograd i Slob.Car.Zona bi istog sekunda mogle da se zatvore. Miskovic bi sutradan trazio dozvolu za prenamenu zemljista. Opravdano.Wile E. Coyote":17c54sj1 je napisao(la):Причали смо о томе... Проблем је у томе што међу онима који се баве саобраћајем нема паметних.
To su negativne strane. Bar dok se ne zavrsi funkcionalna obilaznica i ne usvoji zakon o prenameni zemljista. Pozitivne svi znamo
Početne prskotine počinju na mestima sitnih oštećenja, i pod dejstvom periodično promenjivog opterećenja se šire i produbljuju. Ta mesta, oslabljenog preseka, postaju izvori velike koncentracije napona i to dalje utiče na postepeno razaranje u tom preseku.kole":27waubep je napisao(la):Nisam strucnjak. Ali ako su odredjeni delovi usled zamora ispucali, a mostovi se prave da prenose optereceje preko konstrukcije na temelje ( ko i sve drugo ), zar ce jedno krpljenje pukotina resiti problem? Nece li se na drugom kriticnom mestu vrlo brzo opet pojaviti pukotine u konstrukciji? Zamor materijala deluje na citavu konstrukciju, samo se najbrze pokaze na mestima kojimi trpe najveca opterecenje? Mozda je doslo vreme da se gazela potpuno zameni?
Ovo su samo pretpostavke i pitanja...
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=01&dd=30&nav_category=12&nav_id=407648Beograd -- Gradonačelnik Dragan Đilas rekao je da, ako se rok za dobijanje kredita od Evropske banke ne ograniči do 15. marta, novac će tražiti na drugom mestu.
"Ako je rok 15. mart i ukoliko tog dana dobijemo papir da imamo kredit, valjda ćemo saznati i kako izgleda rekonstrukcija "Gazele" i krenuti u nju, ali ako 15. marta nemamo papir, treba da tražimo kredit na nekom drugom mestu i krenemo u rekonstrukciju", rekao je Đilas novinarima posle sednice Gradskog veća.
Nece. Smanjice se. Trenutno Bugari, sem ako ne idu za Italiju, nas obilaze. Turci pola pola. Bitna je cena. I brzina prolaska. Za Turke je preko Rumunije 200 km. duzi put. Sa istom cenom po km. na autoputu, dobrom cenom euro dizela i naravno brzom (jeftinom) carins.procedurom za Turske i delimicno Bugarske prevoznike (juzna i istocna Bug.) ne bi bilo dileme. Preduslov je zavrsen severni krak A10 i juzni sa obilaznicom oko Pirota. I vrlo bitno funkc. obilaznica oko Beograda: Bat.- Dob. i bar prosiren Rakovicki put do B. Potoka. Deo A10 ka Grckoj mogu da ostave za kasnije. Oni nemaju izbora.Wile E. Coyote":1rby5awf je napisao(la):Мислиш да се неће закуцати и овако? Па већ су кренули да нас заобилазе. Ако мост Видин-Калафат заврше пре обилазнице око Београда, можемо да се сликамо.
Koliko si siguran u ovo? Prosto, od juče je krenula medijska kanonada svaljivanja krivice na EBRD, koja je toliko providna da me, čak i kao skeptika prema dobrodušnosti evropskih organizacija an ženeral, tera da bljujem. Čak je npr. promicala informacija o izmenjenim trasama linija GSP-a ili ograničenju za teretna vozila (i meni mnogo bitnija - kako se kog đavola to primetilo tek u 5 popodne), ali se zato redovno pominjalo kako smo mi sve uradili, a oni, bag**, ne daju.ACR":3a2vugtj je napisao(la):ne bi se ta priča tek tako pojavila i perzistentno pojavljivala u medijima.
Izmene u saobraćaju zbog “Gazele“
30. januar 2010. | 16:41 | Izvor: Beta
Beograd -- Zbog radova na popravci mosta "Gazela", od ponedeljka, 1. februara, do završetka radova, privremeno će doći do izmena u saobraćaju.
Izmene u saobraćaju zbog sanacije mosta ''Gazela'' (Tanjug)
Kako je saopstio Sekretarijat za saobraćaj, pešački prelaz u Dečanskoj ulici kod Doma sindikata (“Borba“) biće ukinut, a njegova zona biće zatvorena ogradom za pešake. Pešacima je, kako se navodi u saopštenju, preporučeno da umesto tog pešačkog prelaza koriste podzemni pešački prolaz Nušićeva ili pešački prelaz na raskrsnici Dečanske i Vlajkovićeve ulice.
Na raskrsnici Dečanske i Nušićeve ulice doći će do izmene signalnog plana, ćime će se dati više vremena vozilima koja skreću u Terazijski tunel.
Na raskrsnici Brankove i ulice Carice Milice doći će do izmene signalnog plana u radu semafora, čime će se dati više vremena za prolazak vozila Brankovom ulicom.
Biće ukinut i pešački prelaz preko Brankove ulice, na raskrsnici Brankove i ulice Carice Milice, zona tog pešačkog prelaza biće zatvorena ogradom za pešake, a pešacima je preporučeno da za prelazak preko Brankove ulice koriste podzemni prolaz Zeleni venac.
Na raskrsnici Pop Lukine i Brankove ulice doći će do izmene signalnog plana u radu semafora, čime će se dati više vremena za prolazak vozilima duž Brankove ulice.
Levo skretanje svim vozilima sa Brankovog mosta u Pop Lukinu ulicu biće zabranjeno, saobraćajna traka koja se koristi za skretanje biće zatvorena, a vozačima koji su do sada koristili tu trasu za kretanje preporučeno je kretanje alternativnom trasom.
Preporučuje se skretanje sa Brankovog mosta desno, prema ulici Gavrila Principa i za dalje kretanje korišćenje trase Gavrila Principa - Crnogorska - Karađorđeva - Pariska - Kneza Sime Markovića.
U Pop Lukinoj, u zoni raskrsnice sa Brankovom ulicom, od dve postojeće saobraćajne trake za desno skretanje koristiće se samo jedna.
Na Brankovom mostu će svim vozilima biti dozvoljeno kretanje žutom trakom, u smeru od Brankove ulice ka Novom Beogradu.
I u Bulevaru Nikole Tesle, u smeru ka Brankovom mostu, od ulice Ušće do Bulevara Mihajla Pupina, svim vozilima će biti dozvoljeno kretanje žutom trakom.
A gradonačelnik Beograda, Dragan Đilas, poručio je danas da stanovi za raseljene Rome ne mogu biti uslov za kredit za rekonstrukciju mosta i da će, ukoliko evropske banke ne odobre sredstva za "Gazelu", grad potražiti novac na drugom mestu.
Treba baš biti naivan pa ne videti da je ovo jedan vid pritiska na EBRD, i da zatvaranje trake nije urađeno samo zbog radova na mostu.connect":2tae8nqh je napisao(la):Koliko si siguran u ovo? Prosto, od juče je krenula medijska kanonada svaljivanja krivice na EBRD, koja je toliko providna da me, čak i kao skeptika prema dobrodušnosti evropskih organizacija an ženeral, tera da bljujem.