Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Zna se kako se izdaje građevinska dozvola i kome za ovako ozbiljan i obiman projekat kao što je gradnja auto-puta. Ovde je toliko propusta napravljeno još u postupku eksproprijacije. Ali da se slaže u dozvolama da Koridori imaju rešene imovinsko-pravne odnose na nepokretnostima (sektor6), a nemaju, i da niko iz Ministasrtva građeivne na tu činjenicu ne reaguje, e to je greška koja košta nas preko čijih parcela se radi na silu. Otima se. Tj. pokušava se sa otimanjem. Pre nekoliko dana su nam zatvorili privatni put i improvizovali prolaz pored trase. Znači na silu pokušavaju tuda da prođu. Mi smo put nekako oslobodili, oni su naredne noći još peska doterali. ..
A bukvalno svima smo se obratili, i niko ne reaguje. Posebno je čudno da Zaštitnik građana ne reaguje u skladu sa svojim ovlašćenjima. Zašto se ne radi po zakonu?
Ovako kako se radi, sa tuženom građevinskom dozvolom?!, svakako govori o tome da ovde pravila i zakon mogu biti ignorisani. I samo se pitate, šta sa ljudima koji se ne razumeju u pitanje eksproprijacije? U opštini Čačak npr. nailazite na rešenje o eksproprijaciji gde se pozivaju na NEVAŽEĆI prostorni plan za auto-put iz 2013.g.?! To je prosto skandalozno.
O problemima kroz koje prolaze vlasnici nepokretnosti, skoro da se i ne piše. Treba da se zna da Behtel ne može da radi na parcelama gde vlasnici nisu potpisali poravnanje. (Poravnanje ima snagu izvršnog rešenja..). Međutim, to se ovde ne poštuje. A kod nas su ušli na parcele koje nisu ni eksproprisane, još uvek su u privatnoj svojini.
Još jednom, dozvola za sektor 6 Vrnjačka Banja-Vrba, dobijena je od Ministarstva građevine, a nije smela biti izdata jer Koridori nisu imali rešene imovi.-pravne odnose na nepokretnostima na tom sektoru. I sad se radi na silu.

Fotografije od prošle godine, uništeni prilazni put kući.. Koridori su uveli Behtel uz asistenciju policije, bez ijednog dokumenta koji bi im to dozvolio:
Pogledajte prilog 214460Pogledajte prilog 214461
Koliko su vam ponudili po aru?
 
Mislim da u Pakovraću ima još parcela koje su na sudu a deonica Preljina-Pakovraće je puštena pre skoro tri godine.Doneli su neku razbojničku uredbu da mogu da uđu u posed iako nije urađena eksproprijacija ili tako nešto.Kao za vreme komunista,otimačina.
 
Možda će ovuda biti devijacija

Pogledajte prilog 214392
Milsim da bi ovo bilo loše rešenje. Taj puteljak što se uključuje na magistralu je dosta uzan. Pre da nastave dole pored carinskog skladišta, ako ima mesta, ali i to je manje više, loše rešenje.

Logičnije je da urade novo isključenje sa auto-puta u Balugi (gde planiraju) i da se ide na Konjeviće i kružni tok tamo. Mada i tu se na kružni tok ulazi poprilično pod uglom, tako da mislim da šleperi mogu tuda da prođu.
1728462537623.png
 
Milsim da bi ovo bilo loše rešenje. Taj puteljak što se uključuje na magistralu je dosta uzan. Pre da nastave dole pored carinskog skladišta, ako ima mesta, ali i to je manje više, loše rešenje.

Logičnije je da urade novo isključenje sa auto-puta u Balugi (gde planiraju) i da se ide na Konjeviće i kružni tok tamo. Mada i tu se na kružni tok ulazi poprilično pod uglom, tako da mislim da šleperi mogu tuda da prođu.
Pogledajte prilog 214542

Verovatno jeste praktičnije i bolje, ali ona moja ruta je dosta kraća. Doduše, put je verovatno uži i u lošijem stanju
 
Verovatno jeste praktičnije i bolje, ali ona moja ruta je dosta kraća. Doduše, put je verovatno uži i u lošijem stanju
Upravo to, to je seoski put. A ovaj deo je nešto širi, s tim što po projektu mislim da treba da grade paralelno sa putem koji sam ja ucrtao novi put ka Čačku.
 
Evo ovako bi trebalo da izgleda:
1728479293766.png


Plavo je trasa Moravskog koridora. Zeleno - postojeća trasa kroz Konjeviće. Crveno je planirana trasa isključenja sa AP ka Čačku, a žuta tačka s desne strane je moj plac. Ako je neko zainteresovan da kupi :D
 
Ako je urađeno odvodnjavanje na celoj trasi od Preljine do Adrana onda bih to trebalo brzo da ide tri sloja rizle i asfalt uigrana su ekipa ali dok ne završe ovo do Vrnjačke banje nećemo videti finišer na ovoj trasi. Bauer je došao zato što je tamo oko Banje sve završio i ovde ima par desetina rupa da izbiši da se premosti samo ovaj put i to je gotovo. Verovatno su grede izlivene i ta ekipa bih uskoro mogla da se preseli i da počnu pakovanje na ovim stubovima što su prošle godine urađeni. I tačno će ostati deonica od Banje do Kraljeva na kraju tj 2026.
 
Чекајте,једна ствар ми никако није јасна ! Овде се спомиње петља Прељина,али ако се добро сећам,ова сада петља се затвара и треба нова да се гради негде иза ових стубова у смеру ка Адранима. Да ли је тако или сам нешто помешао? Ако је тако та петља није још ни почела да се ради,а ту треба доста времена,зар не?
 
Чекајте,једна ствар ми никако није јасна ! Овде се спомиње петља Прељина,али ако се добро сећам,ова сада петља се затвара и треба нова да се гради негде иза ових стубова у смеру ка Адранима. Да ли је тако или сам нешто помешао? Ако је тако та петља није још ни почела да се ради,а ту треба доста времена,зар не?

Mislim da nema ništa od te petlje, kao ni nove petlje Pojate.
 
Napravili su potpuni kolaps oko KV. Izgleda da se presvlači deo magistralnog puta KV-VB, pa je onda dosta saobraćaja usmereno preko Vitanovca i puta koji izlazi blizu kružnog toka kod VB, koji lično koristim i za uštedu vremena, da ne idem na KV, a i iz ličnog zadovoljstva, prelep je, baš uživam. Ne znam da li postoji alternativa, preko Goča možda, ali gde tu šleperi. Dakle gomila šlepera itd na putu gde se negde jedva mimoiđu 2 auta. Onda naravno pređeš Moravu, dođeš do tog dela gde treba da prođe auto-put i zabodeš 1h, jer se eto zaglavio šleper sa prikolicom koji je nosio gotov betonski element (pilon ako sam dobro video). Onda lepo nazad, pa preko Lozne i TS u VB. Naravno, kako ni to nisu lepo obeležili i zatvorili, desi se da izađeš na zemljani put, jer su zatvorili stari most kod TS, pa moraš opet okolo kroz centar i dolaziš u minut do 12. Tako idem možda 2, 3x godišnje tim putem 20 godina i naravno, po starom dobrom Marfiju, baš onda kada imaš nešto jako bitno da završiš i vreme je fiksirano, desi se tako nešto. :) Srećom, pa sam dao sebi marginu od 1h. Ne znam kako svi ti ljudi svakodnevno funkcionišu tu!

Strahovito sve to neorganizovano deluje i cela ta koordinacija sa lokalnim vlastima, no kako sam zbog svega toga morao alternativnom deonicom od nekih 20 km gde praktično ideš paralelno sa auto-putem i imaš vizuelni kontakt skoro const, mora se priznati da rade punom parom. Mašine, ljudstvo, kiperi, dobavljači, samo pršti.

Svakako, auto-put je dobra stvar, ali posebna priča je ta eksproprijacija i baš me žalosti to što sam pročitao! Stricu su isto na toj deonici prešli preko imanja, tačno po sredini i otkupili samo taj deo gde ide put i malo pored. Raspolutili mu to, a nisu čak hteli da otkupe sve. Nije da se koristi, ali opet, sad ti moraš da praviš krug 10 km da bi došao do drugog dela imanja koje je 50 m vazdušnom linijom od tebe. A to ulaženje na privatan posed i štetu koju prave je posebna priča. Beležite sve to i najbolje bi bilo da zovete nadležne službe, neka oni naprave zapisnik lepo, to moraju, zbog eventualne tužbe! Pravda bi bila da ih ogulite! A za te ulaske na privatnu svojinu i neka izmišljanja, mora da postoji i lična odgovornost nadležnih! Neka vam daju sve te papire, pa ako imate vremena, živaca i novca, polako! Oni računaju da će 99% odustati! Nešto slično kao i sa restitucijom, samo su legalizovali zločine. 15% od procenjene vrednosti (a procena bila pre 7 godina kad je sve bilo duplo jeftinije), pa još na rate i obveznice 12 godina. Pa da prodam sve to, toliko bih dobijao na kamatu godišnje, pa bi to ostalo posle! Mi smo familijarno uspeli da vratimo većinu, doduše devastirano i kroz decenijska suđenja i ogromnu volju i to u granicama države, a nešto će morati da ide i preko! Želim Vam da uspete u tome!
 
Put asfaltiraju od 7 do 17h i tada je zatvoren za saobraćaj, ja zato idem ili posle ili pre do Vrnjačke Banje iz Kraljeva. Ko oće može i da zaobiđe radove preko Vukušica i da izađe u Gračac-u na put.
 
Ne znam da li je tad već bilo radova na magistrali, ali pre oko mesec dana od Trstenika do Kraljeva namerno sam išao severnom obalom Morave, preko Stubla i Čukojevca, i iskreno rečeno odmorio sam mozak. Put je nešto uži ali je asfalt uglavnom odličan, saobraćaja je bilo jako malo i to sve putnička kola. Prosto mi je žao što prethodnih godina tu alternativu nisam češće koristio iako sam znao za nju, taj deo od Adrana do skretanja za V. Banju uvek mi je bio nateži deo puta od Preljine do Pojata. Inače super što se autoput ubrzano gradi, ali baš mi je bez veze što najveće usko grlo, tj. prolazak kroz Kraljevo ostaje do samog kraja. Po svakoj logici obilaznicu oko KV trebalo je napasti kao prvu a ne ostavljati je za kraj.
 
Nezvaničan info - ti radovi bi trebalo da budu gotovi do nedelje u 17h, odnosno dotad bi trebalo da postave završni sloj asfalta. Dotad je potpuna obustava saobraćaja na toj deonici u periodu 7-17h (zaključno sa nedeljom) mada nas koji živimo tu puštaju
 
Magistralni put o kome pricate u planu je da se zavrsi 04.11. Dakle svakog dana sem nedelje od 07-17h bice zatvoren. Ima tri alternative od KV do VB. Jednu ste vec pomenuli, preko Stubla i Cukojevca. To je leva strana Morave, onda paralelno sa magistralom ide jos jedan put. Na Beranovcu se skrene ka Metikosima i onda preko Otroka, Gracca i Novog Sela se dodje u VB. I njega neko malopre pomenu I treci put je preko Goca.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Vrh