Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Samo da konstatujem da je u neposrednoj blizini restorana Saran kota na 56km, tako da nam to moze biti reper za koji dan kad preko rizle dodje I asfalt da je od ukupno 112km Moravskog koridora ravno 50% zavrseno u potpunosti / naravno kad kompletiraju za nekoliko sedmica/.. Da je druga polovina poprilicno pripremljena I sad sve zavisi od zavrsetka sporova oko eksproprijacija da bi se kompletirao ceo AP. Najveca je neizvesnost most na Ibru, podvoznjak ispod pruge I petlja Sirca.
 
Moravski koridor za nas kojima Koridori Srbije otimaju imovinu, ostaje simbol nezakonitosti i bahatosti.
Mi smo juče sami sklanjali pesak sa naše parcele, oni su preko noći doterali još više peska.
Oni otimaju otvoreno. Ne poštuju ni instituciju Upravnog suda.
Samo da se zna, za sektor 6 nije data saglasnost na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu. Po Uredbi o utvrđivanju liste projekata za koje je obavezna procena uticaja i liste za koju se može zahtevati procena uticaja na životnu sredinu, za gradnju autoputeva je obavezna procena uticaja na životnu sredinu.
 
Zimi su magle od Cacka Kraljeva Trstenika do Krusevca bas guste uz Moravu. Zna nekada po 20 dana prst pred okom da se ne vidi. Zivo me zanima kako ce da funkcionise ovaj autoput kada naidju takvi uslovi zimi ???
I da li ce nasi vozaci koji jure ko blesavi znati da se snadju u takvim uslovima.
 
Кад се једног дана заврши до Пожеге, петља у Прилипцу ће бити руски рулет што се тиче магле, надам се да ће је добро, добро осветлити!
 
Zimi su magle od Cacka Kraljeva Trstenika do Krusevca bas guste uz Moravu. Zna nekada po 20 dana prst pred okom da se ne vidi. Zivo me zanima kako ce da funkcionise ovaj autoput kada naidju takvi uslovi zimi ???
I da li ce nasi vozaci koji jure ko blesavi znati da se snadju u takvim uslovima.
U Ratini kod Kraljeva svake godine se dogode po 2-3 udesa na jednoj oštroj krivini kada se ide prema Kraljevu(blizu mosta preko Ibra). Ništa se ne vidi kada se stvori magla a svi voze 80 koliko i jeste ograničenje ali ne i u tolikoj magli i onda naiđu na tu oštru krivinu.
 
Poslednja izmena:
Dobar deo vozaca nema osnovnu vozacku ni saobracajnu kulturu, niti zna da vozi po suvom :)
Po kisi, magli, snegu, nocu, to je vec izlisno govoriti...
Samo zbog ovoga jedva čekam da se otvori ova deonica Koševi-Vrnjci, pa i ceo autoput u globalu, jer izludim kad se sa magistralnog puta daje migavac u poslednjih par metara i isključuje se sa magistrale ili kad neki (ne)vozač (sa autom ili kamionom, nebitno) koji vozi 50-60 gde je ograničenje 80 na sat napravi kolonu od 10-15 automobila i nema osećaj za druge u saobraćaju. Ako se plaši da vozi, neka lepo propusti kolonu ili neka koristi javni prevoz. Pritom, nisam osoba koja lako ulazi u konflikte, dosta stvari me ne dotiče, ali se i dalje pitam zašto me to izludi u sekundi i onda nakon toga uživanje u vožnji mogu da okačim mačku o rep.
 
Zimi su magle od Cacka Kraljeva Trstenika do Krusevca bas guste uz Moravu. Zna nekada po 20 dana prst pred okom da se ne vidi. Zivo me zanima kako ce da funkcionise ovaj autoput kada naidju takvi uslovi zimi ???
I da li ce nasi vozaci koji jure ko blesavi znati da se snadju u takvim uslovima.
Biće svakako bolje nego ista ta magla na trenutnim magistralnim putevima po kojim isto tako jure ko blesavi.
 
Samo zbog ovoga jedva čekam da se otvori ova deonica Koševi-Vrnjci, pa i ceo autoput u globalu, jer izludim kad se sa magistralnog puta daje migavac u poslednjih par metara i isključuje se sa magistrale ili kad neki (ne)vozač (sa autom ili kamionom, nebitno) koji vozi 50-60 gde je ograničenje 80 na sat napravi kolonu od 10-15 automobila i nema osećaj za druge u saobraćaju. Ako se plaši da vozi, neka lepo propusti kolonu ili neka koristi javni prevoz. Pritom, nisam osoba koja lako ulazi u konflikte, dosta stvari me ne dotiče, ali se i dalje pitam zašto me to izludi u sekundi i onda nakon toga uživanje u vožnji mogu da okačim mačku o rep.
Cekaj sad ce da ti objasne kako je to po zakonu i kako treba da cutis i cekas da istaljigaju to svoje i da si u opasnosti da probijes zvucni zid.
 
Zimi su magle od Cacka Kraljeva Trstenika do Krusevca bas guste uz Moravu. Zna nekada po 20 dana prst pred okom da se ne vidi. Zivo me zanima kako ce da funkcionise ovaj autoput kada naidju takvi uslovi zimi ???
I da li ce nasi vozaci koji jure ko blesavi znati da se snadju u takvim uslovima.
Auto-put nije ni trebalo da se gradi sa te strane Z. Morave. Ali neko je bio uporan da se ovakav plan usvoji.
 
Mislim da sam već objavila kako izgleda plan za auto-put uz 2020.g. To je trasa označena crvenom linijom. Sivom linijom označena je magistrala Kv-V. Banja. Može se uočiti pravilnost magustrale i trase iz 2013.g., a potpuna nepravilnost trase prema P. planu iz 2020.g.. Ovako kako su crtali, mogli su bilo gde da provuku autoput na delu od magistrale do reke Z. Morave. Prešli su preko kuća, preko naselja, dok je trasa iz 2013.g. sve to obilazila. Oni nemaju stručno opravdani razlog zašto trasa ide preko naselja. Zašto je srušeno toliko objekata u opštini V. Banja (preko 60...)?
Kroz druge opštine trasa iz 2020.g. je prošla udaljeno od kuća, i postavljena je tako da bude zaštita od izlivanja reke. U našoj opštini, sve je rađeno suprotno. Reka i njen uticaj ostaju trajni problem, koji uopšte nisu rešili.
1728019959442.png
 
Izvinjavam se auditorijumu, ali sam se neplanirano vratio preko Pakovraća, a ne preko Preljine, tako da nisam imao dobar pogled za slikanje. Ali radi se na stubovima između magistrale i isključenja sa auto-puta MV, u blizini mosta preko Čemernice. Sa strane ka Balugi nema radova.

Pretpostavljam da će uskoro morati da naprave neku devijaciju kada budu premošćavali magistralu.
 
Pogledajte prilog 214311

na današnjem sentinelu se vidi da su formirali kružni tok na magistrali za petlju vrnjačka banja
Radovi na sektoru 6 u op[tini Vrnja;ka Banja nisu mogli da se izvode, jer postoje dve tužbe za poništaj izdatih dozvola Ministarstva građevine kod Upravnog suda u Beogradu. Opet ću naspiati da za sektor 6 NIJE data saglasnost na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu.
 
Kako su Koridori Srbije d.o.o dobili građevinsku dozvolu za sektor 6? Tako što je iz Opštinske uprave opštine Vrnjačka Banja priloženo netačno uverenje o rešenim imovinsko-pravnim odnoisima Koridora na nepokretnostima, i to uverenje iz 2021.g.. A npr. nama je novo rešenje o eksproprijaciji dostavljeno 2022.g.. Iako smo odmah reagovali kod Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, to ministarstvo je izdalo dve dozvole Koridorima. Koridori su inače u rešenju o eksproprijaciji krajnji korisnik?! a i korisnik eksproprijacije.
Postoji toliko problema koje ova trasa prema P. planu iz 2020.g. pravi u mestu Vraneši i delu Podunavaca, ali nadležni nisu reagovali. Donji Vraneši su inače poznati kao plavno područje, i neko je baš tu trasirao auto-put. Tako su trajno stvorili problem sa posledicama izlivanja voda, presekli prirodan pad vode ka reci Z. Morava. Konkretno kod nas, kada je naišla ogromna voda sa brda, Behtel je prokopao trasu i pustio tu vodu nama na imanje..iako smo prethodno upravo mi upozoravali da će se to desiti... Donji Vraneši su presečeni na pola, čak naše mesto ne dobija ni podvožnjak. Ulaze na imanja na silu, kršeći Ustav. Mnogi ljudi čuvaju svoja imanja, zašto ako se radi po zakonu? Zakon sile je neumoljiv....
 
Zna se kako se izdaje građevinska dozvola i kome za ovako ozbiljan i obiman projekat kao što je gradnja auto-puta. Ovde je toliko propusta napravljeno još u postupku eksproprijacije. Ali da se slaže u dozvolama da Koridori imaju rešene imovinsko-pravne odnose na nepokretnostima (sektor6), a nemaju, i da niko iz Ministasrtva građeivne na tu činjenicu ne reaguje, e to je greška koja košta nas preko čijih parcela se radi na silu. Otima se. Tj. pokušava se sa otimanjem. Pre nekoliko dana su nam zatvorili privatni put i improvizovali prolaz pored trase. Znači na silu pokušavaju tuda da prođu. Mi smo put nekako oslobodili, oni su naredne noći još peska doterali. ..
A bukvalno svima smo se obratili, i niko ne reaguje. Posebno je čudno da Zaštitnik građana ne reaguje u skladu sa svojim ovlašćenjima. Zašto se ne radi po zakonu?
Ovako kako se radi, sa tuženom građevinskom dozvolom?!, svakako govori o tome da ovde pravila i zakon mogu biti ignorisani. I samo se pitate, šta sa ljudima koji se ne razumeju u pitanje eksproprijacije? U opštini Čačak npr. nailazite na rešenje o eksproprijaciji gde se pozivaju na NEVAŽEĆI prostorni plan za auto-put iz 2013.g.?! To je prosto skandalozno.
O problemima kroz koje prolaze vlasnici nepokretnosti, skoro da se i ne piše. Treba da se zna da Behtel ne može da radi na parcelama gde vlasnici nisu potpisali poravnanje. (Poravnanje ima snagu izvršnog rešenja..). Međutim, to se ovde ne poštuje. A kod nas su ušli na parcele koje nisu ni eksproprisane, još uvek su u privatnoj svojini.
Još jednom, dozvola za sektor 6 Vrnjačka Banja-Vrba, dobijena je od Ministarstva građevine, a nije smela biti izdata jer Koridori nisu imali rešene imovi.-pravne odnose na nepokretnostima na tom sektoru. I sad se radi na silu.

Fotografije od prošle godine, uništeni prilazni put kući.. Koridori su uveli Behtel uz asistenciju policije, bez ijednog dokumenta koji bi im to dozvolio:
1728412719372.jpeg
1728413298674.png
 
У окупираној земљи, све је могуће! Бехтел је главна фирма војноиндустријског комплека америке. Тако да мале шансе имате, али не треба се престати борити! Никад!
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: vra
Vrh