Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Koliko su vam ponudili po aru?
Kod nas takve ponude nema, jer parcele nisu eksproprisane. Još uvek su u našoj svojini, jer smo pokrenuli upravni spor protiv Minist. finansija, poštujući pouku o pravnom sredstvu. To znači da izvođač nije smeo da zgazi na naše parcele. Ne samo da su nam ušli na posed, već su jednu parcelu koja nam je jednini prilaz kući uništili, sa sve ogradom. To su tako strašne priče, da se pitate ko dopušta sve ovo Koridorima i Behtelu?...Naša je greška što smo verovali u institucije. Sada, nakon 4 godine borbe po zakonu, oni su to jednostvno rešili tako što su nam zatvorili put kojim idemo do magistrale, dakle put u privatnoj svojini. Prethodno smo se borili danima za očuvanje naše parcele. I onda su je preko noći zatvorili peskom.
Umesto mi da ne dozvolimo Behtelu da nam dalje koristi i uništava put u privatnoj svojini, on inama zatvoriše NAŠ put.
Oni čak i nemaju rešenje za našu kuću, kako bi mi najbliže do magistrale, već sada pokušavaju nešto da improvizuju. To sve govori o ozbiljnosti izrade ovog projekta.
Od prošle godine od kada su na silu ušli kod nas, naš put je konstantno bio u vodi. Od republičke građevinske inspekcije ne dobijamo nikakav izveštaj. To je nehumano, a kad se sve sabere, mi trpimo maltretiranje a da niko od nadležnih ne reaguje.
Kako je pozicija trase auto-puta izazvala dva puta prošle godine katastrofu s poplavama, Behtel je to rešio tako što je zagađenu i prljavu vodu pustio kod nas. Dva puta je prokopa trasu baš preko puta naše kuće, a zatim i nasip na trasi malo niže i opet sve izručio na naše imanje. Ugroženost životne sredine je nebitna, kao i poštovanje ekoloških standarda.
1728685121656.png


Trasa trajno negativno utiče na naš kraj, ne samo na Vraneše. Pitanje uticaja budućih poplava je zanemareno.
Teren, podloga u Vranešima ne odgovara za gradnju ovakvog objekta. Opet, i to je zanemareno. Ali to što nam selo cepaju na pola, ne ostavljajući ni prolaz, e to ne shvatamo.
 
Ovako je naš put izgledao u maju, nakon manjih padavina... Desno od našeg puta je susedna parcela koje čak i nema u dozvoli, što znači da na njoj ne može da se radi. No, ta parcela se nasipa. Da ne navodim ponovo da smo pokrenuli i upravne sporove protiv Minist. građevine za poništaj dve dozvole za sektor V. Banja-Vrba, što odlaže radove. Ali kao da nismo. Sve može na silu ovde... I sada se pitate, šta smo mi dobili time što smo poštovali zakon, a oni zgazili našu mukotrpnu četvrogodišnju borbu silom??
Kako nisu želeli razgovor sa nama, da bi dobili urednu građevinsku dozvolu od Minist. građevine, trebalo je da nas obiđu. Ali ne, oni jednostavno napišu da je sa nama završeno još 2021.g.?!.. I tako im Mnist. građevine izda dozvolu i potvrdi prijavu radova, a upoznato je sa time da naše parcele nisu eksproprisane.
I opet, o svemu ovome je obavešten Zaštitnik građana, kao i o problemu sa zakonskim osnovom za eksproprijaciju...

1728686652844.png


Slika našeg puta od septembra, u pozadini se vidi ostatak puta. Tuda smo išli na magistralu do pre nekoliko dana, kada nam je Behtel tokom noći zatvorio put. Umesto mi njima da zatvorimo prolaz, oni nama zatvoriše NAŠ put.
Šta i kako rade Koridori Srbije? Oni su Ministt. građevine dostavili odgovor da je za naše parcele rešenje o eksproprijaciji "konačno i izvršno". Naravno, to je netačno i svi imaju dostavljeno uverenje iz Upravnog suda o pokretanju spora..., i onda smo od Koridora ztražili da nam dostave "konačno i izvršno" rešenje, pozivajući se na Zakon o slob. pristupu informacijama od javnog značaja. I naravno, Koridori nam ga ne dostavljaju jer ga i nemaju.

Sve što je rađeno u našoj opštini na predmetnoj deonici je za dobru inspekciju. Tužno je kada gledate kako vam neko svakodnevno uništava imanje i gazi vaša ljudska prava. A naša zemlja je potpisnik evropske konvencije o ljudskim pravima.. Ma to ne dotiče ovde nikog.
1728687623998.png
 
Napravili su potpuni kolaps oko KV. Izgleda da se presvlači deo magistralnog puta KV-VB, pa je onda dosta saobraćaja usmereno preko Vitanovca i puta koji izlazi blizu kružnog toka kod VB, koji lično koristim i za uštedu vremena, da ne idem na KV, a i iz ličnog zadovoljstva, prelep je, baš uživam. Ne znam da li postoji alternativa, preko Goča možda, ali gde tu šleperi. Dakle gomila šlepera itd na putu gde se negde jedva mimoiđu 2 auta. Onda naravno pređeš Moravu, dođeš do tog dela gde treba da prođe auto-put i zabodeš 1h, jer se eto zaglavio šleper sa prikolicom koji je nosio gotov betonski element (pilon ako sam dobro video). Onda lepo nazad, pa preko Lozne i TS u VB. Naravno, kako ni to nisu lepo obeležili i zatvorili, desi se da izađeš na zemljani put, jer su zatvorili stari most kod TS, pa moraš opet okolo kroz centar i dolaziš u minut do 12. Tako idem možda 2, 3x godišnje tim putem 20 godina i naravno, po starom dobrom Marfiju, baš onda kada imaš nešto jako bitno da završiš i vreme je fiksirano, desi se tako nešto. :) Srećom, pa sam dao sebi marginu od 1h. Ne znam kako svi ti ljudi svakodnevno funkcionišu tu!

Strahovito sve to neorganizovano deluje i cela ta koordinacija sa lokalnim vlastima, no kako sam zbog svega toga morao alternativnom deonicom od nekih 20 km gde praktično ideš paralelno sa auto-putem i imaš vizuelni kontakt skoro const, mora se priznati da rade punom parom. Mašine, ljudstvo, kiperi, dobavljači, samo pršti.

Svakako, auto-put je dobra stvar, ali posebna priča je ta eksproprijacija i baš me žalosti to što sam pročitao! Stricu su isto na toj deonici prešli preko imanja, tačno po sredini i otkupili samo taj deo gde ide put i malo pored. Raspolutili mu to, a nisu čak hteli da otkupe sve. Nije da se koristi, ali opet, sad ti moraš da praviš krug 10 km da bi došao do drugog dela imanja koje je 50 m vazdušnom linijom od tebe. A to ulaženje na privatan posed i štetu koju prave je posebna priča. Beležite sve to i najbolje bi bilo da zovete nadležne službe, neka oni naprave zapisnik lepo, to moraju, zbog eventualne tužbe! Pravda bi bila da ih ogulite! A za te ulaske na privatnu svojinu i neka izmišljanja, mora da postoji i lična odgovornost nadležnih! Neka vam daju sve te papire, pa ako imate vremena, živaca i novca, polako! Oni računaju da će 99% odustati! Nešto slično kao i sa restitucijom, samo su legalizovali zločine. 15% od procenjene vrednosti (a procena bila pre 7 godina kad je sve bilo duplo jeftinije), pa još na rate i obveznice 12 godina. Pa da prodam sve to, toliko bih dobijao na kamatu godišnje, pa bi to ostalo posle! Mi smo familijarno uspeli da vratimo većinu, doduše devastirano i kroz decenijska suđenja i ogromnu volju i to u granicama države, a nešto će morati da ide i preko! Želim Vam da uspete u tome!
Kod nas u Vranešima su vlasnicima bez problema otkupljivali cela imanja po tački 10. I tu su čak kriterijumi bili različiti.
Beležimo sve i prijavljujemo policiji, ali zaštitu ne dobijamo, jer im je upravo policija omogućila nezakonit ulazak na naše imanje..sve bez naloga.. kasnije se ispostavilo da nisu imali rešenje od suda, ništa nisu imali... Ali oni smatraju da je to što nezakonito izvode radove preko naše svojine, njima izgleda dozvoljeno....
Tačno je da idu na to da će se ljudi zamoriti i odustati, ali to bi značilo da im mi opraštamo sve ove muke i maltretiranje, što nećemo.
Katastar igra bitnu ulogu u svemu. Npr. nigde nećete naći da su Koridori podneli zahtev za zabeležbu eksproprijacije, takvih parcel nema. Šta to govori? Ali se katastar naknadno uključuje u ceo ovaj postupak, i deli parcele, menja svojinu....Ovde može sve.
Pišem previše stvari, ali prosto je strašno da svi puštaju da ovo prođe. Svaka čast Vama na istrajnosti u borbi!
Kako prave auto-put preko naše parcele, i to na silu, ispade da mi imamo svojinu na auto-putu. Kako imaju problem sa zakonitošću eksproprijacije, oni tu svojinu neće moći zakonski da promene. Eto.. Em što je traumatično za nas, ovo je i krajnje neozbiljno. ko ih je terao da rade preko naše svojine? Tj. da slažu u dozvolama?
 
Mislim da u Pakovraću ima još parcela koje su na sudu a deonica Preljina-Pakovraće je puštena pre skoro tri godine.Doneli su neku razbojničku uredbu da mogu da uđu u posed iako nije urađena eksproprijacija ili tako nešto.Kao za vreme komunista,otimačina.
Znam za ove probleme. Upravo je suština u tome da Koridori nemaju pravo da stupe u posed eksproprisane nepokretnosti pre pravosnažne odluke o naknadi... (član 34 Zakona o eksproprijaciji:
"Korisnik eksproprijacije stiče pravo da stupi u posed eksproprisane nepokretnosti danom pravosnažnosti odluke o naknadi, odnosno danom zaključenja sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost, ako ovim zakonom nije drukčije određeno".
Treba zapravo prvo navesti član 58. Ustava RS... Znači nikako nisu mogli da uđu na parcele gde nije to ispoštovano.....Ali što bi ljudi ovo trebalo da znaju, upravo je trebalo organ koji je vodio postupak eksproprijacije da vodi računa o tome...Da ne spominjemo ulogu drugostepenog organa...
 
Trebali ste da kontaktirate ljude u Mojsinju koji su više od godinu dana držali blokadu radova pa i vi tako da se organizujete.Mada posle ovih vaših postova mislim da vam spasa nema.Napravili su vam pakao od života.Kao i većini ljudi koji žive u Srbiji.Ja radim u rudniku Kolubara,mesto gde živim nam je delimično iseljeno i toliko zagađeno da je kancer postao redovna pojava kao grip.Nikoga to ne interesuje,samo tone i kubici i puni privatni đžepovi....
 
Pa kad drzavu vodi mafija , nema inatitucija, te mi nije jasno kako je iko iusta mogao da veruje.
No da je to moj plac, ja bih im pustao rafale pusaka preko zvucnika, pretio , ugnjetavao i ometao rad, i gadjao ih vazdusnom puskom. Steta sto se hapsi za takve stvari pucao bi u njih kao u Americi kad ti upadne neko na posed.
 
U Ratini su počeli radovi na izgradnji kružnog toka kod Kamidžorskog Mosta, kao i izgradnja podvožnjaka ispod pruge.
Radovi se odvijaju i noću, prolazio sam i juče oko 23:00 i bilo je puno radnika na tom delu autoputa i budućeg kružnog toka.
Jutros sam baš video, išao sam da snimam radove kod Banje pa rekoh u povratku ću snimiti ako ostane baterije, ali nije 😀
 
Trebali ste da kontaktirate ljude u Mojsinju koji su više od godinu dana držali blokadu radova pa i vi tako da se organizujete.Mada posle ovih vaših postova mislim da vam spasa nema.Napravili su vam pakao od života.Kao i većini ljudi koji žive u Srbiji.Ja radim u rudniku Kolubara,mesto gde živim nam je delimično iseljeno i toliko zagađeno da je kancer postao redovna pojava kao grip.Nikoga to ne interesuje,samo tone i kubici i puni privatni đžepovi....
Razlika je u tome što je ljude iz Mojsinja podržala Čačanska policija
 
Moje neko ocekivanje za otvaranja deonica su:

Kosevi - Vrnjacka Banja Nova Godina
Vrnjacka Banja - Vrba mart
Preljina -Adrani jun
Adrani - Vrba Nova Godina

Naravno + - mesec dana

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Nema asfaltiranja celu zimu,tako je i prošle zime bilo,Januar i februar majstrori na asfaltirkama idu u Tursku na odmor tako da VrnjačkaBanja-Vrba nema šanse da bude u martu.
Adrani-Vrba 2026 god.
 
Moja predviđanja:

Koševi - Trstenik 10. decembar
Trstenik - Vrnjačka Banja 24. decembar

Ili sve odjednom 24. decembra
 
U Ratini su počeli radovi na izgradnji kružnog toka kod Kamidžorskog Mosta, kao i izgradnja podvožnjaka ispod pruge.
Radovi se odvijaju i noću, prolazio sam i juče oko 23:00 i bilo je puno radnika na tom delu autoputa i budućeg kružnog toka.
Da, prolazim gotovo svakodnevno, nego pitaje je sta ce tu kruzni tok, petlja kamidzora je dole dalje iza magnohroma, kolko se secam iz projekta, a ne tu bukvano preko puta sadasnjih kamidzorskih mostova !?
 
Da, prolazim gotovo svakodnevno, nego pitaje je sta ce tu kruzni tok, petlja kamidzora je dole dalje iza magnohroma, kolko se secam iz projekta, a ne tu bukvano preko puta sadasnjih kamidzorskih mostova !?
Ako misliš na ovaj kružni tok, evo kako će to izgledati
Ukida se T raskrsnica i umesto nje kružni tok

Screenshot 2024-10-12 184513.png
 
Мислим да је најбитније да асфалтерски радови буду приведени крају до Нове године, након чега екипа задужена за ту врсту радова иде на заслужени одмор током зиме. То је предуслов да се деоница до Новог Села пусти у саобраћај. Искрено се надам да ће успети да то све одраде, јер су са асфалтом дошли малтене до петље, а и кружни ток у Новом Селу је асфалтиран и део пута од наплатне станице до кружног тока. Е сад, све то може и да се одужи, ако након завршног асфалта на аутопуту остану неки крупнији радови око завршетка, само наглас размишљам, јер нисам баш у материји.

Снимак радова је супер, врло добра колор-корекција! @Glisok
 
Мислим да је најбитније да асфалтерски радови буду приведени крају до Нове године, након чега екипа задужена за ту врсту радова иде на заслужени одмор током зиме. То је предуслов да се деоница до Новог Села пусти у саобраћај. Искрено се надам да ће успети да то све одраде, јер су са асфалтом дошли малтене до петље, а и кружни ток у Новом Селу је асфалтиран и део пута од наплатне станице до кружног тока. Е сад, све то може и да се одужи, ако након завршног асфалта на аутопуту остану неки крупнији радови око завршетка, само наглас размишљам, јер нисам баш у материји.

Снимак радова је супер, врло добра колор-корекција! @Glisok
Hvala Aco!
 
Очигледно све приводе крају, наредних 10-15 дана је релативно лепо време. После тога све постаје неизвесно што се тиче временских прилика или неприлика. Свакако су посао привели крају. Скоро је готова дренажа на петљи Врњци, потом следи ризла па асфалт, ограде и расвета. Очигледно јако много људи и машина ради, могуће је да заврше до НГ!
 
Искрено, једва чекам да видим саобраћај након завршетка пута, тј након пуштања ове деонице. Да Стопања, а и сва остала села где је школа малтене уз саму магистралу, мало продишу од саобраћаја!
 
Vrh