danas nema radova na magistrali u ratini i vrbi. još jedan nezvaničan info: sve mašine su poslali na izgradnju autoputa kod v banje i neće ih vraćati dok ne završe tu deonicu. ovu deonicu magistrale nisu završali, ima rupa, jedan deo nije presvučen ni prvim slojem asfalta a neki sporedni putevi nisu spojeni sa magistralom tako da se prolazi kroz kanale i rupe prilikom uključivanja/isključivanja sa glavnog puta i najverovatnije će tako ostati u narednih par meseci
Naravno da ima nova petlja Preljina,ova se gasi kao i trenutna naplatna rampa.Ovi stubovi su isključenje sa Miloša prema Moravskom koridoru.
НЕ верујем да си у праву ,како ће се онда искључивати ту у Прељини ако не направе нову петљу а затворе спој ка Ибарској магистрали?Садашња петља излази право на Моравски коридор. Садашња наплатна рампа и спој на Ибарску магистралу се гасе, али петља остаје. А нова петља ће чекати вероватно нека друга времена, као и Појате. Реално, не постоји ни потреба. Нека среде прво петљу Београд тако да правац два највећа града у земљи не буде обично скретање са аутопута.
НЕ верујем да си у праву ,како ће се онда искључивати ту у Прељини ако не направе нову петљу а затворе спој ка Ибарској магистрали?
Ако ће да је реконструишу као Појате, онда боље да не дирају ништа. Нешто ми говори да нису могли да се договоре око цене за онај ресторан ка Нишу.А нова петља ће чекати вероватно нека друга времена, као и Појате. Реално, не постоји ни потреба.
Nisam, samo prenosim šta sam čuo. Rehabilitaciju magistrale radi novi pazar put (neki kamioni su jasno obeleženi) ali da li su njihovi i finišeri i ostale mašine - ne znamIste mašine/izvoðač rade magistralu i izgradnju autoputa? Da li si siguran?
Nama u Baluzi, Mojsinju i okolnim selima su ponudili 182 dinara po kvadratuKod nas takve ponude nema, jer parcele nisu eksproprisane. Još uvek su u našoj svojini, jer smo pokrenuli upravni spor protiv Minist. finansija, poštujući pouku o pravnom sredstvu. To znači da izvođač nije smeo da zgazi na naše parcele. Ne samo da su nam ušli na posed, već su jednu parcelu koja nam je jednini prilaz kući uništili, sa sve ogradom. To su tako strašne priče, da se pitate ko dopušta sve ovo Koridorima i Behtelu?...Naša je greška što smo verovali u institucije. Sada, nakon 4 godine borbe po zakonu, oni su to jednostvno rešili tako što su nam zatvorili put kojim idemo do magistrale, dakle put u privatnoj svojini. Prethodno smo se borili danima za očuvanje naše parcele. I onda su je preko noći zatvorili peskom.
Umesto mi da ne dozvolimo Behtelu da nam dalje koristi i uništava put u privatnoj svojini, on inama zatvoriše NAŠ put.
Oni čak i nemaju rešenje za našu kuću, kako bi mi najbliže do magistrale, već sada pokušavaju nešto da improvizuju. To sve govori o ozbiljnosti izrade ovog projekta.
Od prošle godine od kada su na silu ušli kod nas, naš put je konstantno bio u vodi. Od republičke građevinske inspekcije ne dobijamo nikakav izveštaj. To je nehumano, a kad se sve sabere, mi trpimo maltretiranje a da niko od nadležnih ne reaguje.
Kako je pozicija trase auto-puta izazvala dva puta prošle godine katastrofu s poplavama, Behtel je to rešio tako što je zagađenu i prljavu vodu pustio kod nas. Dva puta je prokopa trasu baš preko puta naše kuće, a zatim i nasip na trasi malo niže i opet sve izručio na naše imanje. Ugroženost životne sredine je nebitna, kao i poštovanje ekoloških standarda.
Pogledajte prilog 214963
Trasa trajno negativno utiče na naš kraj, ne samo na Vraneše. Pitanje uticaja budućih poplava je zanemareno.
Teren, podloga u Vranešima ne odgovara za gradnju ovakvog objekta. Opet, i to je zanemareno. Ali to što nam selo cepaju na pola, ne ostavljajući ni prolaz, e to ne shvatamo.
Koliko god apsurdno zvučalo, mislim da zapravo imaju pravo da uđu na posed, jer takvi su nam (nakaradni) zakoni.Znam za ove probleme. Upravo je suština u tome da Koridori nemaju pravo da stupe u posed eksproprisane nepokretnosti pre pravosnažne odluke o naknadi... (član 34 Zakona o eksproprijaciji:
"Korisnik eksproprijacije stiče pravo da stupi u posed eksproprisane nepokretnosti danom pravosnažnosti odluke o naknadi, odnosno danom zaključenja sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost, ako ovim zakonom nije drukčije određeno".
Treba zapravo prvo navesti član 58. Ustava RS... Znači nikako nisu mogli da uđu na parcele gde nije to ispoštovano.....Ali što bi ljudi ovo trebalo da znaju, upravo je trebalo organ koji je vodio postupak eksproprijacije da vodi računa o tome...Da ne spominjemo ulogu drugostepenog organa...
Ако ће да је реконструишу као Појате, онда боље да не дирају ништа. Нешто ми говори да нису могли да се договоре око цене за онај ресторан ка Нишу.
Ne, to je druga stvar. To se odnosi na građevinsku dozvolu. Da bi izdao građevinsku dozvolu, generalno ti treba da imaš rešena imovinsko-pravna pitanja. Ovo je izuzetak - nemaš rešena imovinsko pravna pitanja, ali dobijaš građevinsku dozvolu sa izjavom da ćeš pre otpočinjanja radova rešiti imovinsko pravne odnose. Recimo kod elektrana (vetro i solarnih) ovo se često koristi, posebno kod preleta vodova preko tuđeg zemljišta.Koliko god apsurdno zvučalo, mislim da zapravo imaju pravo da uđu na posed, jer takvi su nam (nakaradni) zakoni.
Član 135. Zakona o planiranju i izgradnji kaže "organ nadležan za izdavanje građevinske dozvole, izdaje na rizik investitora građevinsku dozvolu i za nepokretnost na kojoj je u evidenciji katastra nepokretnosti upisana zabeležba spora, odnosno upravnog spora". Neka me ispravi neko ako grešim, ali ovo znači da je građevinska dozvola mogla da se izda - što je verovatno i učinjeno - bez obzira na to što spor koji ste pokrenuli pred Upravnim sudom nije rešen?? Sav rizik naknada i dodatnih troškova ovime se prevaljuje na investitora (državu), a sve isplate bi išle na teret budžeta kad se spor završi. Ovime je, de facto, omogućeno da radovi "ne trpe" a da se greške, nepravičnosti i bahatost saniraju naknadno - isplatama iz republičkog budžeta - testirajući strpljenje i istrajnost vlasnika parcela...
Da li je to zaista tako kao što kažete? Lex specialis o Moravskom koridoru u članu 14. kaže da "investitor ima pravo da izvođača uvede u posed nepokretnosti eksproprisane u skladu sa ovim zakonom po isteku roka od sedam dana od dana dostave rešenja o eksproprijaciji strankama u postupku". Kako ja vidim, u praksi se desilo da su strankama su dostavljena rešenja o eksproprijaciji, koje su vlasnici parcela osporili na sudu.Ne
Ne, to je druga stvar. To se odnosi na građevinsku dozvolu. Da bi izdao građevinsku dozvolu, generalno ti treba da imaš rešena imovinsko-pravna pitanja. Ovo je izuzetak - nemaš rešena imovinsko pravna pitanja, ali dobijaš građevinsku dozvolu sa izjavom da ćeš pre otpočinjanja radova rešiti imovinsko pravne odnose. Recimo kod elektrana (vetro i solarnih) ovo se često koristi, posebno kod preleta vodova preko tuđeg zemljišta.
Kod eksproprijacije, pre isplate ne bi smeli da uđu u posed eksproprisane nepokretnosti. Ovo sad naravno pričam iz glave, ali na nekim od ovih tema smo već diskutovali o tome - imao je onaj belo labudovo koji je tvrdio da "sada postoji brza eksproprijacija" sa kojim će vlast da brzo gradi puteve.
Pogledaću koji je to lex specialis. Nisam se toliko bavio Moravskim koridorom, ovo je bilo vezano za deonicu Požega - Kotroman.Da li je to zaista tako kao što kažete? Lex specialis o Moravskom koridoru u članu 14. kaže da "investitor ima pravo da izvođača uvede u posed nepokretnosti eksproprisane u skladu sa ovim zakonom po isteku roka od sedam dana od dana dostave rešenja o eksproprijaciji strankama u postupku". Kako ja vidim, u praksi se desilo da su strankama su dostavljena rešenja o eksproprijaciji, koje su vlasnici parcela osporili na sudu.
U tom smislu, ne vidim da je zakon prekršen? Žalba ne odlaže izvršenje niti radove, što predviđa "specijalna" regulativa - član 11. istog Zakona kaže "žalba protiv rešenja iz stava 7. ovog člana ne sprečava izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli i prijavu radova pred organom nadležnim za izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli, ukoliko investitor u postupku izdavanja tog rešenja, odnosno prilikom prijave radova dostavi izjavu da prihvata rizik drukčijeg rešavanja u postupku eksproprijacije nepokretnosti"
P.S. ne mogu na forumu da nadjem "belo labudovo" niti tu referencu koja je spomenuta za "brzu eksproprijaciju", tako da, ne bilo Vam teško, pošaljite mi na private ili ovde. Hvala.
Haos u najavi.Oбавештење о затварању дела „Моравског коридора“
Из ЈП Коридори Србије обавештавају грађане да ће од 16. октобра до почетка децембра 2024. године за саобраћај бити затворен део аутопута - државни пут IA реда ознака пута А5 (''Моравски коридор''), и то на делу од…krusevacpress.com
Auto-put je prešao preko Lađarišta, zaštićenog arheološkog nalazišta.Pogledajte prilog 214311
na današnjem sentinelu se vidi da su formirali kružni tok na magistrali za petlju vrnjačka banja