Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

danas nema radova na magistrali u ratini i vrbi. još jedan nezvaničan info: sve mašine su poslali na izgradnju autoputa kod v banje i neće ih vraćati dok ne završe tu deonicu. ovu deonicu magistrale nisu završali, ima rupa, jedan deo nije presvučen ni prvim slojem asfalta a neki sporedni putevi nisu spojeni sa magistralom tako da se prolazi kroz kanale i rupe prilikom uključivanja/isključivanja sa glavnog puta i najverovatnije će tako ostati u narednih par meseci
 
danas nema radova na magistrali u ratini i vrbi. još jedan nezvaničan info: sve mašine su poslali na izgradnju autoputa kod v banje i neće ih vraćati dok ne završe tu deonicu. ovu deonicu magistrale nisu završali, ima rupa, jedan deo nije presvučen ni prvim slojem asfalta a neki sporedni putevi nisu spojeni sa magistralom tako da se prolazi kroz kanale i rupe prilikom uključivanja/isključivanja sa glavnog puta i najverovatnije će tako ostati u narednih par meseci

Iste mašine/izvoðač rade magistralu i izgradnju autoputa? Da li si siguran?
 
Naravno da ima nova petlja Preljina,ova se gasi kao i trenutna naplatna rampa.Ovi stubovi su isključenje sa Miloša prema Moravskom koridoru.

Садашња петља излази право на Моравски коридор. Садашња наплатна рампа и спој на Ибарску магистралу се гасе, али петља остаје. А нова петља ће чекати вероватно нека друга времена, као и Појате. Реално, не постоји ни потреба. Нека среде прво петљу Београд тако да правац два највећа града у земљи не буде обично скретање са аутопута.
 
Садашња петља излази право на Моравски коридор. Садашња наплатна рампа и спој на Ибарску магистралу се гасе, али петља остаје. А нова петља ће чекати вероватно нека друга времена, као и Појате. Реално, не постоји ни потреба. Нека среде прво петљу Београд тако да правац два највећа града у земљи не буде обично скретање са аутопута.
НЕ верујем да си у праву ,како ће се онда искључивати ту у Прељини ако не направе нову петљу а затворе спој ка Ибарској магистрали?
 
НЕ верујем да си у праву ,како ће се онда искључивати ту у Прељини ако не направе нову петљу а затворе спој ка Ибарској магистрали?

Мислим да се нисмо разумели. Садашња петља у Прељини којом се искључује са Милоша Великог постаје спој Милоша Великог и Моравског коридора, а на самом Моравском коридору ће бити петља која ће бити искључење са аутопута. На ОСМ се све види јасно.

Screenshot (115).png
 
А нова петља ће чекати вероватно нека друга времена, као и Појате. Реално, не постоји ни потреба.
Ако ће да је реконструишу као Појате, онда боље да не дирају ништа. Нешто ми говори да нису могли да се договоре око цене за онај ресторан ка Нишу.

Могао бих да разумем када се градила петља Појате, али стварно не могу да разумем тип планирања петље Прељина, јер се прича за Моравски коридор покренула још 2005. године, а пројекат за А2 до Прељине сигурно је прављен касније и сада, по логици, наравно следи реконструкција саме петље... Колико ће додатно новца и ресурса бити утрошено, сад можемо само да рачунамо...
 
Kod nas takve ponude nema, jer parcele nisu eksproprisane. Još uvek su u našoj svojini, jer smo pokrenuli upravni spor protiv Minist. finansija, poštujući pouku o pravnom sredstvu. To znači da izvođač nije smeo da zgazi na naše parcele. Ne samo da su nam ušli na posed, već su jednu parcelu koja nam je jednini prilaz kući uništili, sa sve ogradom. To su tako strašne priče, da se pitate ko dopušta sve ovo Koridorima i Behtelu?...Naša je greška što smo verovali u institucije. Sada, nakon 4 godine borbe po zakonu, oni su to jednostvno rešili tako što su nam zatvorili put kojim idemo do magistrale, dakle put u privatnoj svojini. Prethodno smo se borili danima za očuvanje naše parcele. I onda su je preko noći zatvorili peskom.
Umesto mi da ne dozvolimo Behtelu da nam dalje koristi i uništava put u privatnoj svojini, on inama zatvoriše NAŠ put.
Oni čak i nemaju rešenje za našu kuću, kako bi mi najbliže do magistrale, već sada pokušavaju nešto da improvizuju. To sve govori o ozbiljnosti izrade ovog projekta.
Od prošle godine od kada su na silu ušli kod nas, naš put je konstantno bio u vodi. Od republičke građevinske inspekcije ne dobijamo nikakav izveštaj. To je nehumano, a kad se sve sabere, mi trpimo maltretiranje a da niko od nadležnih ne reaguje.
Kako je pozicija trase auto-puta izazvala dva puta prošle godine katastrofu s poplavama, Behtel je to rešio tako što je zagađenu i prljavu vodu pustio kod nas. Dva puta je prokopa trasu baš preko puta naše kuće, a zatim i nasip na trasi malo niže i opet sve izručio na naše imanje. Ugroženost životne sredine je nebitna, kao i poštovanje ekoloških standarda.
Pogledajte prilog 214963

Trasa trajno negativno utiče na naš kraj, ne samo na Vraneše. Pitanje uticaja budućih poplava je zanemareno.
Teren, podloga u Vranešima ne odgovara za gradnju ovakvog objekta. Opet, i to je zanemareno. Ali to što nam selo cepaju na pola, ne ostavljajući ni prolaz, e to ne shvatamo.
Nama u Baluzi, Mojsinju i okolnim selima su ponudili 182 dinara po kvadratu
 
Znam za ove probleme. Upravo je suština u tome da Koridori nemaju pravo da stupe u posed eksproprisane nepokretnosti pre pravosnažne odluke o naknadi... (član 34 Zakona o eksproprijaciji:
"Korisnik eksproprijacije stiče pravo da stupi u posed eksproprisane nepokretnosti danom pravosnažnosti odluke o naknadi, odnosno danom zaključenja sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost, ako ovim zakonom nije drukčije određeno".
Treba zapravo prvo navesti član 58. Ustava RS... Znači nikako nisu mogli da uđu na parcele gde nije to ispoštovano.....Ali što bi ljudi ovo trebalo da znaju, upravo je trebalo organ koji je vodio postupak eksproprijacije da vodi računa o tome...Da ne spominjemo ulogu drugostepenog organa...
Koliko god apsurdno zvučalo, mislim da zapravo imaju pravo da uđu na posed, jer takvi su nam (nakaradni) zakoni.

Član 135. Zakona o planiranju i izgradnji kaže "organ nadležan za izdavanje građevinske dozvole, izdaje na rizik investitora građevinsku dozvolu i za nepokretnost na kojoj je u evidenciji katastra nepokretnosti upisana zabeležba spora, odnosno upravnog spora". Neka me ispravi neko ako grešim, ali ovo znači da je građevinska dozvola mogla da se izda - što je verovatno i učinjeno - bez obzira na to što spor koji ste pokrenuli pred Upravnim sudom nije rešen?? Sav rizik naknada i dodatnih troškova ovime se prevaljuje na investitora (državu), a sve isplate bi išle na teret budžeta kad se spor završi. Ovime je, de facto, omogućeno da radovi "ne trpe" a da se greške, nepravičnosti i bahatost saniraju naknadno - isplatama iz republičkog budžeta - testirajući strpljenje i istrajnost vlasnika parcela...
 
Ако ће да је реконструишу као Појате, онда боље да не дирају ништа. Нешто ми говори да нису могли да се договоре око цене за онај ресторан ка Нишу.

Па нема шта да је реконструишу, с обзиром да су смерови већ у раздвојеним коловозним тракама, што није био случај са петљом Појате. Петља Прељина је већ на "нивоу" на којем ће бити петља Појате након тренутне реконструкције.
 
Ne
Koliko god apsurdno zvučalo, mislim da zapravo imaju pravo da uđu na posed, jer takvi su nam (nakaradni) zakoni.

Član 135. Zakona o planiranju i izgradnji kaže "organ nadležan za izdavanje građevinske dozvole, izdaje na rizik investitora građevinsku dozvolu i za nepokretnost na kojoj je u evidenciji katastra nepokretnosti upisana zabeležba spora, odnosno upravnog spora". Neka me ispravi neko ako grešim, ali ovo znači da je građevinska dozvola mogla da se izda - što je verovatno i učinjeno - bez obzira na to što spor koji ste pokrenuli pred Upravnim sudom nije rešen?? Sav rizik naknada i dodatnih troškova ovime se prevaljuje na investitora (državu), a sve isplate bi išle na teret budžeta kad se spor završi. Ovime je, de facto, omogućeno da radovi "ne trpe" a da se greške, nepravičnosti i bahatost saniraju naknadno - isplatama iz republičkog budžeta - testirajući strpljenje i istrajnost vlasnika parcela...
Ne, to je druga stvar. To se odnosi na građevinsku dozvolu. Da bi izdao građevinsku dozvolu, generalno ti treba da imaš rešena imovinsko-pravna pitanja. Ovo je izuzetak - nemaš rešena imovinsko pravna pitanja, ali dobijaš građevinsku dozvolu sa izjavom da ćeš pre otpočinjanja radova rešiti imovinsko pravne odnose. Recimo kod elektrana (vetro i solarnih) ovo se često koristi, posebno kod preleta vodova preko tuđeg zemljišta.

Kod eksproprijacije, pre isplate ne bi smeli da uđu u posed eksproprisane nepokretnosti. Ovo sad naravno pričam iz glave, ali na nekim od ovih tema smo već diskutovali o tome - imao je onaj belo labudovo koji je tvrdio da "sada postoji brza eksproprijacija" sa kojim će vlast da brzo gradi puteve.
 
Zaboravlja se jedna sitnica. Da će postojeći nadvožnjak, od petlje Preljina, preko Dičine biti beskorisan a možda će ga i srušiti ali se sada radi drugi preko Čemernice. To je totalno drugačije od rekonstrukcije prelje Pojate. Treba napraviti mostove koji su 2+2. Spoj autoputeva A2-A5-A1 će biti običnim petljama, a ne čvorovima, sa po 1 trakom za svaki pravac a i projektovane brzine su možda manje. Kako god možda će jedno vreme da zadovolje obim saobraćaja da se ne stvara gužva a kasnije možda bude neko šitrenje bar za pravce iz BG i ka BG i za Pojate i Preljinu.
 
Ne

Ne, to je druga stvar. To se odnosi na građevinsku dozvolu. Da bi izdao građevinsku dozvolu, generalno ti treba da imaš rešena imovinsko-pravna pitanja. Ovo je izuzetak - nemaš rešena imovinsko pravna pitanja, ali dobijaš građevinsku dozvolu sa izjavom da ćeš pre otpočinjanja radova rešiti imovinsko pravne odnose. Recimo kod elektrana (vetro i solarnih) ovo se često koristi, posebno kod preleta vodova preko tuđeg zemljišta.

Kod eksproprijacije, pre isplate ne bi smeli da uđu u posed eksproprisane nepokretnosti. Ovo sad naravno pričam iz glave, ali na nekim od ovih tema smo već diskutovali o tome - imao je onaj belo labudovo koji je tvrdio da "sada postoji brza eksproprijacija" sa kojim će vlast da brzo gradi puteve.
Da li je to zaista tako kao što kažete? Lex specialis o Moravskom koridoru u članu 14. kaže da "investitor ima pravo da izvođača uvede u posed nepokretnosti eksproprisane u skladu sa ovim zakonom po isteku roka od sedam dana od dana dostave rešenja o eksproprijaciji strankama u postupku". Kako ja vidim, u praksi se desilo da su strankama su dostavljena rešenja o eksproprijaciji, koje su vlasnici parcela osporili na sudu.

U tom smislu, ne vidim da je zakon prekršen? Žalba ne odlaže izvršenje niti radove, što predviđa "specijalna" regulativa - član 11. istog Zakona kaže "žalba protiv rešenja iz stava 7. ovog člana ne sprečava izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli i prijavu radova pred organom nadležnim za izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli, ukoliko investitor u postupku izdavanja tog rešenja, odnosno prilikom prijave radova dostavi izjavu da prihvata rizik drukčijeg rešavanja u postupku eksproprijacije nepokretnosti"

P.S. ne mogu na forumu da nadjem "belo labudovo" niti tu referencu koja je spomenuta za "brzu eksproprijaciju", tako da, ne bilo Vam teško, pošaljite mi na private ili ovde. Hvala.
 
Poslednja izmena:
Da li je to zaista tako kao što kažete? Lex specialis o Moravskom koridoru u članu 14. kaže da "investitor ima pravo da izvođača uvede u posed nepokretnosti eksproprisane u skladu sa ovim zakonom po isteku roka od sedam dana od dana dostave rešenja o eksproprijaciji strankama u postupku". Kako ja vidim, u praksi se desilo da su strankama su dostavljena rešenja o eksproprijaciji, koje su vlasnici parcela osporili na sudu.

U tom smislu, ne vidim da je zakon prekršen? Žalba ne odlaže izvršenje niti radove, što predviđa "specijalna" regulativa - član 11. istog Zakona kaže "žalba protiv rešenja iz stava 7. ovog člana ne sprečava izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli i prijavu radova pred organom nadležnim za izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli, ukoliko investitor u postupku izdavanja tog rešenja, odnosno prilikom prijave radova dostavi izjavu da prihvata rizik drukčijeg rešavanja u postupku eksproprijacije nepokretnosti"

P.S. ne mogu na forumu da nadjem "belo labudovo" niti tu referencu koja je spomenuta za "brzu eksproprijaciju", tako da, ne bilo Vam teško, pošaljite mi na private ili ovde. Hvala.
Pogledaću koji je to lex specialis. Nisam se toliko bavio Moravskim koridorom, ovo je bilo vezano za deonicu Požega - Kotroman.
 
Vezano za temu ulaska Koridora i Behtel Enke na naše parcele, dakle na parcele koje su i dalje u našoj svojini, nisu eksproprisane jer smo poštovali sve pouke o pravnom sredstvu i pokrenuli upravni spor protiv Minist. finansija, da pojasnim da investitor ne može da stupi na nepokretnosti koje nisu isplaćene. U poravnanju koje stranke potpisuju u postupku eksproprijacije, a koje ima snagu izvršnog rešenja, navedeno je kada Koridori Srbije d.o.o. stupaju u posed nepokretnosti koje su predmet eksproprijacije - nakon isplate utvrđene naknade.
Ovo piše u potpisanim poravnanjima vezano za opštinu Vrnjačka Banja, tj. za sektor 6 Vrnjačka Banja-Vrba:

1729024098105.png


Dakle ne može pre isplate. E kod nas je napravljen "izuzetak" jer su ušli na parcele koje nisu ni eksproprisane, gde rešenje o eksproprijaciji nije ni konačno, ni pravosnažno, ni izvršno. U momentu ulaska u aprilu prošle godine, imali smo pokrenute upravne sporove i protiv Minist finansija i protiv Minist. građevine /za poništaj privremene g. dozvole za pripremne radove/. U Rešenju o privremenoj građ. dozvoli za pripremne radove priloženo je netačno uverenje iz naše Opštinske uprave o rešenim imovinsko-pravnim odnosima investitora zaključno sa datumom 31.12.2021.g.. Imali su novo uverenje gde su naše parcele izostavljene (iz 2022.g.), ali su priložili ono koje je van snage. Mi smo reagovali odmah kod Minist. građevine, međutim, to ministarstvo je potvrdilo prijavu radova, iako je imalo informaciju da naše parcele nisu mogle biti eksproprisane 2021.g../te godine poslednje što nam je dostavljeno je rešenje Minist. finansija kojim se poništava rešenje o eksproprijaciji Opšt. uprave vezano za naše parcele.../
Uz isto uverenje iz 2021.g., dakle uverenje koje je VAN SNAGE, Minist. građevine izdaje Koridorima i građevinsku dozvolu 29.06.2023.g..I opet smo reagovali, i opet je to ministarstvo potvrdilo prijavu radova. A već smo pokrenuli upravni spor vezano za poništaj privremene g. dozvole za pripremne radove od 06.02.2023.g.. Tako da se preko parcela u našoj privatnoj svojini radi, a postoji više pokrenutih upravnih sporova kod Upravnog suda u Beogradu. Da napomenem i da građevinska dozvola nije mogla biti izdata pre pravosnažnosti privremene g. dozvole za pripremne radove...
Koridori Srbije d.o.o. ne mogu da stupe u posed nepokretnosti koje su predmet eksproprijacije - pre isplate utvrđene naknade. Tako stoji u potpisanim poravnanjima, i to je u skladu sa Ustavom RS i Zakonom o eksproprijaciji. Drugačije ne može.
 
 
Haos u najavi.
 
Прођох управо магистралом, додуше седео сам у аутобусу.

Механизација се сели од Стопање ка Кошевима
- Нови кружни ток у Кошевима је под асфалтом, не бих знао да ли је завршни слој.
- Видео сам неке раднике који се налазе на крову наплатне станице Кошеви, па ми је прошла мисао да можда врше њено уклањање.

Остаје нам да сачекамо ових 15ак дана, па да видимо резултат овог затварања аутопута.
 
Vrh