Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Iz pravca Beograda ka Kš jednom

Jasno je sve sa slika, hvala na objašnjenju. Mislio sam da je plan u Pojatama napraviti nesto nalik Bubanj potoku da se prolazi bez usporavanja
 
Требало би проширити и Коридор 10 у широј зони петље Појате на профил 3+1, да би се направило адекватно укрштање два аутопута. Рампе би исто требале да имају по две траке. Ја и даље не могу да верујем да је прва деоница отворена, а да још не постоји идејно решење за петљу Појате. То не може да се објасни никаквим рационалним аргументом.
 
Poslednja izmena od urednika:
Ne moraju 2 trake u skretanje zaista nigde u Srbiji južno od Bubanj potoka, osim kod Naisa gde već postoje 45 godina.
Dovoljno je produžiti zone sa 3 trake pre i posle uključenja na svim većim petljama, pogotovo na ovim od kojih se odvajaju drugi autoputevi ili motoputevi (Požarevac, Batočina, Pojate, Preljina, Ruma,...)
Sada se npr. za Požarevac i Kragujevac čekalo u zaustavnoj iz pravca Beograda što je totalno nebezbedno.
 
Ne moraju 2 trake u skretanje zaista nigde u Srbiji južno od Bubanj potoka, osim kod Naisa gde već postoje 45 godina.
Dovoljno je produžiti zone sa 3 trake pre i posle uključenja na svim većim petljama, pogotovo na ovim od kojih se odvajaju drugi autoputevi ili motoputevi (Požarevac, Batočina, Pojate, Preljina, Ruma,...)
Pojate nije obična petlja (ulaz/izlaz) kao što su Požarevac, Batočina i sl. tako da jedna traka nije adekvatna iz više razloga. Pojate je spoj dva autoputa, baš kao što si naveo da postoji kod Naisa, ili npr. kod Bubanj potoka i zbog toga bi taj spoj trebao da bude isti kao što su spojevi kod Naisa i kod Bubanj potoka.
 
I Požarevac i Batočina su petlje od kojih počinju brze saobraćanice.
Doduše, kod Batočine za malo, ali biće.
Sa druge strane, i kod Naisa je tako urađen samo smer od i ka BG, dok je od Sofije ka Solunu i obratno totalno običan sa 40km/h.

Bilo bi lepo da je tako sve urađeno, ali je to mnogo skupo.
A iskreno, obim saobraćaja je toliki da trenutmo ne opravdava 2 trake u skretanje.
Drugi razlog protiv je što se Moravski formira od dva uporediva toka, za razliku od Naisa gde se glavni tok cepa na dva podjednaka.

Naravno, potpuno se slažem da je sadašnje stanje petlje Pojate jako loše rešeno u svim pravcima, o čemu sam pisao, ali ajde opet.
BG-KŠ još i najbolji, ali ume da povuče, što napravi problem pogotovo zimi jer ima pad.
KŠ-BG sasvim OK
Niš-KŠ vrlo jaka krivina, kao na petlji Požarevac. 50km/h
KŠ-Niš katastrofa, prolazi kroz parking. 50km/h

Ono što se može uraditi gotovo bez para je produženje zona uključivanja 3+0 na koridoru X na bar 200m, što bi doprinelo bezbednosti i omogućilo ubrzanje do 80km/h
 
Da, Batočina, a nadam se da će uskoro i Požarevac, su petlje na kojima počinju brze saobraćajnice, ali brza saobraćajnica ipak nije autoput. Na tim petljama će postojati isklučenja/uključenja sa naplatnim rampama dok će petlja Pojate biti spoj dva autoputa i to su drastične razlike.

Takođe, trenutni obim saobraćaja ne bi trebalo da bude reper kada se projektuje saobraćajna infrastruktura jer da je tako ne bi se ni gradio Moravski koridor. Bitna je projekcija saobraćaja koji će se drastično uvećati kada se Moravski koridor u potpunosti završi, kada se autoputem napravi spoj od BiH ka Rumuniji i sl. Mislim da smo ovde nekoliko puta diskutovali o tome da se određeni put ne pravi samo na osnovu projekcije saobraćaja, već u to ulaze i mnogi drugi parametri kao što su: bezbednost, važnost za privredu i stanovništvo... Uvek se setim primera kada se gradila Gazela, mnogi su kritikovali zašto se pravi most sa tolikim saobraćajnim trakama umesto da naprave dva manja mosta na različitim lokacijama.

Za ostale stvari se slažem sa tobom, pošto od željenog spajanja očigledno neće biti ništa, mislim da bi te duže zone uključivanja doprinelo boljoj bezbednosti. Nadam se da će bar rešiti taj parking na deonici KŠ-Niš. U svakom slučaju. videćemo konačno rešenje kada se završe svi radovi.
 
Posle vožnje u oba smera, generalni utisci su pozitivni. Najvažniji utisak mi je skraćene vremena puta i Konačno Ćao Ćićevcu, Đunisu i ostalim lokalnim putevima.
Par detalja mi je zasmetalo, ali ajde iz te sam struke pa možda i zbog toga.
Vitoperanja mi se ne sviđaju, tj onih nekoliko dvovodnih, fino su ih izveli ali mi se ne sviđa takav prelaz. Na jednoj deonici na koridoru X istok, uspeli smo da ih preprojektujemo u toku izvođenja i time poboljšamo udobnost vožnje.
Dilatacije na mostovima su uradili odlično, što se i očekuje kada ih radiš nakon završetka asfalta.
Habajući sloj je trebao da bude bolje odrađen, nije loš ali nije ni odličan.
Ostali detalji su više estetika, za moj ukus, npr, više mi se sviđa TIP B zaštitne odbojne ograde kao što je u većini slučajeva na našim autoputevima, nego primenjeni TIP A.
Takođe, što se tiče portala sa izmenjivom s.s., ima ih više nego dosad, i što reče neko i ja se slažem sa tim, kada je sve normalno u saobraćaju trebalo bi da budu ugašeni i da se uključuju samo ako dođe do neke promene.
Tako smo jedan sličan takav izveli na Koridoru X, on je doduše imao mogućnost rada u potpuno autonomnom modu. Kada su svi zadati parametri u granicama, on je ugašen, kada se neki parametar promeni, uključuje se određeni scenario u skladu sa očitanim parametrima. I na kraju kada se sve vrati u normalu on se ponovo isključuje. Kasnije je on umrežen sa Putevima, ali unazad 2-3 godine nisam video nikad da su ga uključili, dok je pre toga bio aktivan. Tj. možda koriste senzore i meteo stanicu ali portal ne uključuju iz nekog razloga. Zanimljiv i koristan sistem kada znaš da ga iskoristiš i lepo osmisliš.
 
Pojate nije obična petlja (ulaz/izlaz) kao što su Požarevac, Batočina i sl. tako da jedna traka nije adekvatna iz više razloga. Pojate je spoj dva autoputa, baš kao što si naveo da postoji kod Naisa, ili npr. kod Bubanj potoka i zbog toga bi taj spoj trebao da bude isti kao što su spojevi kod Naisa i kod Bubanj potoka.
Apsolutno ne mora da bude isto kao kod Naisa i BP, dovoljno je da prilagode trubu da bude kao kod Preljine. Bubanj Potok je ukrštanje sa više smerova nego Pojate, Nais ima internacionalno značenje kao odvajanje za Bugarsku i za Grčku.

Mislim prepuna je Evropa truba kao veza između dva auto puta pa i pored toga nemaju nikakvih problema sa time.

Nemačka:
1683653803526.png


Austrija:
1683654025064.png


Francuska:
1683654118701.png


Mađarska:
1683654393695.png


Itd. itd.
 
Apsolutno ne mora da bude isto kao kod Naisa i BP, dovoljno je da prilagode trubu da bude kao kod Preljine. Bubanj Potok je ukrštanje sa više smerova nego Pojate, Nais ima internacionalno značenje kao odvajanje za Bugarsku i za Grčku.

Mislim prepuna je Evropa truba kao veza između dva auto puta pa i pored toga nemaju nikakvih problema sa time.

Verovatno si u pravu i hvala ti na trudu što si postavio sve ove fotografije. Znam da je većina takvih petlji na evropskim autoputevima, mada često sam nailazio i na petlje sa po dve trake. Sigurno ima neke logike zašto je to tako.
 
Vrh