Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Kod susjeda, ako nema ograničenja piše tačno vreme i temperatura na srednjem, a dva bočna sa brzinama su crni.
Više ljudi mi se pohvalilo da su pomogli proračun ljepe njihove kad su vozili samo par km/h preko tog zadatog ograničenja. Kada ga nema, tolerišu i do 145km/h.

Sistemi za aktivno upravljanje saobraćajem su odlična stvar. Doprinose bezbednosti i povećavaju kapacitet.
U Hrvatskoj imaju na oko 5km portale, kamere i meteo stanice.
Takođe, sve im je vezalo za lokalne radii stanice iz mreže HRT, koje emituju važna saooštenja. Kada sam prvi put to čuo kod Varaždina, hteo sam volan da ispustim, jer je svirao CD.
Oni imaju to već više od 10 godina na svim autoputevima.
A da ne pričam o italijanima, koji imaju i mogućnost da proglase zaustavnu za sporu traku, detekciju sudara i svašta nešto.

Kod nas je neophodno da ugrade od Novog sada do Niša
 
Значи, како ствари стоје, кружни ток код Макрешана могу да укину?
 
Jel zna neko zašto se ni na novim deonicama ne stavljaju džerzi ograda na sredini auto puta nego "samo" obična zaštitna ograda? Primetio sam da džerzi barijere imaju veliku prednost da uglavnom blokiraju farove vozača iz suprotnog smera a i može da se sipa zemlja sa zelenilom u međuprostoru. Znam da nemci prilikom rehabilitacije/rekonstrukcije svuda menjaju središnju ogradu sa džerzi ogradom. Ovo otprilike:

1682954224546.png
 
Mađari bukvalno na celoj deonici od Horgoša do Budimpešte imaju posađeno zelenilo u tom međuprostoru što prilično povećava bezbednost, jer dodatno blokira duga svetla iz suprotnog smera.

Ali šta ćeš, treba i da se razmišlja kad se nešto radi.
 
Mađari bukvalno na celoj deonici od Horgoša do Budimpešte imaju posađeno zelenilo u tom međuprostoru što prilično povećava bezbednost, jer dodatno blokira duga svetla iz suprotnog smera.

Ali šta ćeš, treba i da se razmišlja kad se nešto radi.

Ne samo to, nego čim pređeš u HU ogromna je razlika u količini visokog zelenila do auto puta uopšte iako je Mađarska geografija vrlo slična Vojvodini. Ogromna je šteta što se o tome kod nas premalo brine.
 
Jel zna neko zašto se ni na novim deonicama ne stavljaju džerzi ograda na sredini auto puta nego "samo" obična zaštitna ograda?

Конкретно, Моравски коридор се гради на високом насипу, па се у средишњем појасу често налазе риголе за скупљање и одвод површинских вода.
 
Ne samo to, nego čim pređeš u HU ogromna je razlika u količini visokog zelenila do auto puta uopšte iako je Mađarska geografija vrlo slična Vojvodini. Ogromna je šteta što se o tome kod nas premalo brine.
Skoro pa neosetno voziti od granice do BP u poređenju sa onim do granice sa Mađarskom. Baš prija gledati sve to neposredno pored ograde ap.
 
Данас сам први пут прошао овим аутопутем, од Макрешана до петље Ћићевац. Обрадовао сам се као мало дете, а онда на самом улазу - непријатност - каменчић од комбија направи рупу на шоферки 😭
Неко од форумаша је написао да има неких неравнина и био је у праву. Има их неким чудом на почетку у Макрешане (највероватније јер су радили убрзано, а што је брзо то је и кусо). Након тих неравнина у коловозним тракама јављају се неке дијагоналне неравнине, где се ауто мало увије док прелази преко њих. Прелази преко моста неприметни.
То је што се тиче самог пута. Што се тиче овог прелазног решења, прилазни путеви су катастрофа: пут Ћићевац - Варварин и оно што је остало од северне обилазнице.
На северној обилазници они рефлектори који осветљавају градилиште заслепљују возаче и јако је непријатно.
Све у свему, мој утисак је позитиван, једина мана засад је што ће ко зна колико воде Моравом протећи док се заврши комплетан Моравски коридор 😁🫡
 
Ako ste pratili snimke koje Rade postavlja, ti dijagonalni prelazi su umesto pravih prelaza tipa kad zavrsavaju radni dan ili odredjenu deonicu. Tako se radi i u HR i na drugim mestima gde se vodi racuna o kvalitetu radova, a ne kao Vojput kad uradi prav prelaz kao da prelazis preko lezeceg. A dodatni efekat je taj sto nema poskakivanja vozila i prenosa mase na deo nakon neravnine i time se produzava zivotni vek puta.
 
Ako ste pratili snimke koje Rade postavlja, ti dijagonalni prelazi su umesto pravih prelaza tipa kad zavrsavaju radni dan ili odredjenu deonicu. Tako se radi i u HR i na drugim mestima gde se vodi racuna o kvalitetu radova, a ne kao Vojput kad uradi prav prelaz kao da prelazis preko lezeceg. A dodatni efekat je taj sto nema poskakivanja vozila i prenosa mase na deo nakon neravnine i time se produzava zivotni vek puta.
Баш тако. На свим другим ауто-путевима код нас је то проблем. Зато на сваких пар километара се могу видети трагови камионских гума.
 
@aca_info

Не разумем баш овај Радетов прилог. Иста је рута камионима била кроз Крушевац и раније. Ситуација са аутопутем ништа не мења, осим да камиони се код Ћићевца искључују са аутопута уместно код Појата.

Но, свакако то не мења чињенцу да би под хитно требало урадити недостајуће делове источне обилазнице Крушевца.
 
Danas oko 12h sam prosao deonicom od Makrsana do Pojata. Bio bih bezobrazan kad bi rekao sve lose. Naravno da moram da se slozim sa nekim prethodnicima da sam ulaz/izlaz u Makrsanima i ulaz/izlaz u Pojatima ni na sta ne lice,takodje osetio sam taj dijagonalni prelaz,ne znam sta je ali bode mi oci,prelazi preko mostova,stvarno su neprimetni,dobro je to uvaljano,ostaje samo da cekamo kompletan autoput,pogotovo deo Preljina-Trstenik i dalje ako bude Velika Drenova ilk nesto ka Aleksandrovcu i Brusu.Gledajuci radove u delu oko Krusevca,tu se priprema i asfaltira,u nekoj bliskoj buducnosti ocekujem privremeno premestanje saobracaja sa stare zaobilaznice na desnu traku koridora. Sve mi to nekako ide sporo,ne znam..mozda sam razmazen...ali 20km do ksh se radi preko 3god...neka neko objektivniji kaze. Sustina je da saobracajnica i ova novootvorena znaci svima iz dela Aleksandrovca,Brusa i Krusevca i dalje jer skracuje put,vremenski, do Bg jer zaobilazi sva sela pre Cicevca i Pojata i naravno omogucava bezbedniju voznju. Samo napred radnici pa da sacekamo i kraj godine i tu 2025,2026.
 
Idem u KŠ ili kroz KŠ relativno često i koristim upravo ovu trasu istočna obilazmica-ulice-Roda
Moram da kažem da nikada tu nisam upao u gužvu. Gužva je u gradu, tu nikada. Tu nema gužve, ali ima policije vrlo često.
Moja zamerka na projekat je što nema petlje Makrešane blizu sadašnjeg kružnog toka i što ne postoji izlaz u Pojatu koji bi povezao stari Niški put i staru Čarapansku magistralu sa autoputem X i Moravskim.
Možda nekom nije bitno, ali eto meni fali.
 
Idem u KŠ ili kroz KŠ relativno često i koristim upravo ovu trasu istočna obilazmica-ulice-Roda
Moram da kažem da nikada tu nisam upao u gužvu. Gužva je u gradu, tu nikada. Tu nema gužve...

Ja živim u jednoj od tih ulica i mogu da potvrdim to što kažeš. Eventualno može da nastane gužva u vreme kada ljudi idu ili se vraćaju sa posla, ali verujem da je to tako u svakom gradu. Enormne gužve su nastale u drugim delovima grada, kao što se i predviđalo. Danas sam se zaglavio u višekilometarskoj koloni iz pravca Jasičkog kružnog toka ka gradu.

Moja zamerka na projekat je što nema petlje Makrešane blizu sadašnjeg kružnog toka i što ne postoji izlaz u Pojatu koji bi povezao stari Niški put i staru Čarapansku magistralu sa autoputem X i Moravskim.
Možda nekom nije bitno, ali eto meni fali.

Kada se spoji petlja Kruševac istok sa istočnom obilaznicom prilično će popraviti stanje koje je sada nastalo zbog toga što nema petlje Makrešane. Mislim da bi izgradnje petlje Makrešane bila suvišna jer ako izgrade petlju Koševi onda bi to bila četvrta petlja u okolini grada, a što bi već bilo mnogo na tako kratkim relacijama. Doduše, ne bih se bunio zbog toga, ali ako izgrade i ove tri biće sasvim dovoljno.
A što se tiče izlaza/ulaza u Pojatu mislim da je velika greška što to nije omogućeno. Evo, upravo sam pogledao novi Radetov snimak koji prikazuje kakav je haos nastao zbog gašenja tog ulaza i izlaza. Dok će se ostale posledice tek osetiti.

 
Poslednja izmena:
Odgledao sam ceo snimak. Putokaze ne bih da komentarišem, valjda će to da isprave u nekom kratkom roku. Ono što je veliki problem to su Google Maps. Autoput još uvek ne postoji na Mapama. Strani državljani siguran sam koriste navigaciju, ali u ovom slučaju bezuspešno, jer autoputa na Mapama nema. Pročitao sam na forumu negde da je Google više puta hteo da sarađuje sa Putevima Srbije, ali da naši nisu hteli da sarađuju. Isto tako, mislim da u našoj zemlji ne postoji opcija da se Googlu šalju prijave za izmenu putne infrastrukture. Ako neko zna kako taj postupak funkcioniše, neka nam pokaže, pa da bar malo nešto promenimo
 
Postoji tabla u Cicevcu za skretanje prema novom ukljucenju na autoput. Sve je ovo jos novo, jedino sa istoka Krusevca grese ljudi, mozda treba da se postavi kod kruznog toka u Makresanima neko obavestenje ili malo ranije pre semafora u Cicevcu.
Takodje, ako se vec ukida deo magistralnog puta u Pojatama, sto sam oznacio crnom bojom, zbog cega nisu odmah blokirali deo oznacen crvenom bojom. Onda ne bi bilo nedoumica koje se javljaju kod ljudi. Na tom delu da se postavi putokaz prema Drenovcu i Raznju, bez table za autoput, i to je to.
IMG_5789.jpeg
 
Vrh