Hvala na odgovoru. Mislim da smo se složili da putevi na kojima se ne naplaćuje putarina nisu besplatni već da se grade iz sredstava (dažbina) koje obezbeđuje građanstvo i privreda. Od svega što si nabrojao jedino štampanje novca nije vrsta dažbine direktno već pretežno zavisi od količine deviznih rezervi, a koje opet zavise od budžeta. Radne akcije ne bih uzeo u obzir jer se one ne organizuju bar poslednjih 40 godina.
Inače, to isto kaže i zakon o putevima Član 19
Finansiranje izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite javnog puta obezbeđuje se iz:
1) naknada za upotrebu javnog puta;
2) budžeta Republike Srbije, autonomne pokrajine i jedinice lokalne samouprave;
3) finansijskih kredita;
4) ulaganja domaćih i stranih lica;
5) drugih izvora u skladu sa zakonom.
Preporučio bih ti da pročitaš i ovaj članak, jeste da je malo stariji ali to ne menja suštinu mog pisanja.
Četiri miliona vozača više prošlo je auto-putem kroz Srbiju prošle godine u odnosu na 2017. Državni budžet time se uvećao za gotovo tri milijarde dinara. U 'Putevima Srbije' očekuju da se taj trend nastavi, naročito kada se uzmu u obzir nove deonice auto-puta, ali i najavljeno povećanje putarina.
www.rts.rs
Ne moraš da se trudiš da mi objašnavaš kako se muva i krade u državi, mislim da to svi znamo. Vučića boli briga da bi zaduženje ili lopovluk pravdao deficitom u budžetu, on je populista koji sve radi na osnovu istraživanja javnog mnjenja. Ako proceni da će više političkih poena dobiti odlukom da se više na plaćaju putarine na autoputevima, on će te putarine ukinuti ako mu ikidanje istih ne dovede do drugih problema koje će pogoditi njegove glasače. Ako pratiš njegova izlaganja videćeš da nikada nije rekao da je uzeo neki kredit zbog deficita u budžetu već uvek nađe mnoge druge adekvatnije izraze i razloge. Npr. zbog stabilnosti ekonomije, zbog odbrane deviznog kursa, zbog investicija, zbog otplate prethodnih kredita...
Isto tako je procenio da će besplatnom putarinom zamazati oči narodu. Umesto da prihvati krivicu na sebe i da sankcioniše odgovorne zbog kašnjenja sa izgradnjom Moravskog koridora, a samim tim i direktnim smanjenjenjem prihoda za državu. Tako da je tim populističim potezom, em zamaskirao svoj neuspeh, em je pritom i narod zadovoljan jer je dobio nešto besplatno.