Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Izbegavajte pravac ka Kš i danas
Screenshot_2023-04-14-12-51-51-781_com.google.android.apps.maps-edit.jpg
 
Ko ide npr. iz Beograda i Novog Sada za Vrnjačku Banju, brže je preko A2 i Kraljeva, nego preko A1 i Pojata
Tako je, još kad urade do Kraljeva biće lagani izlet.
Ipak, na zakrčenje na X je moguće samo malo ublažiti prebacivanjem dela saobraćaja na "Miloša".
Milošem je lepo voziti, to je nov put na kome je retko gužva i sigurno će ga svako izabrati ko može.
 
Dali neko ima informaciju o radovima od Cacka- Preljine do Adrani -Kraljevo
 
Dali neko ima informaciju o radovima od Cacka- Preljine do Adrani -Kraljevo
Raducka se, prošao sam danas. Nadam se da ubrzaju, 1 godinu od danas da bude gotovo mislim da može u laganom ritmu.

Ja ću povratak od Vrnjačke banje do BG preko Pojata, baš da vidim kako će to da bude, jer sam se danas od Preljine do Vrnjačke banje načisto smorio:D Sa akcentom na Mrčajevce i Kraljevo.
 
Prošao danas 60tak km od Vrnjačke Banje do Čačka, saobraćaj je sve vreme u koloni, doduše brzoj, autoput se baš i ne vidi sa puta sem gde ga prelazi posle Kraljeva nadvožnjak, i tu je uredno čekalo 5 kamiona sa kamenom jedan iza drugog, u metar poređano. Kad se setim da čini mi se Caribrod reče da promet ovde neće biti ni, kolko, 5000, ja i dalje verujem kad se ceo pusti da će biti preko 10.000. Vr banja širi kapacitete, pušten je pre neki dan ogroman panoramski točak, nedavno Akva Park, očekuje se da u drugoj polovini godine krene se gradi gondola 7km od centra do Goča sa Đokovićem, gradi se dosta novih objekata... tako da samo Banja će privući veliki promet dobar deo godine, a ako posle gondole krene razvoj Goča, planina+banja na jednom mestu, biće to veliki promet i obrt para za ovu opštinu.
 
Mali update radova na deonici Preljina-Adrani
Mesto snimanja:
Mrcajevci1.jpg

Stacionaža:
20230415_121558.jpg

iliti na planu:
Mrcajevci.jpg

podvožnjak:
20230415_112208.jpg
20230415_121450.jpg

20230415_121509.jpg

grede su sveže, iz septembra 2022:
20230415_121817.jpg

pogled ka Adranima:
20230415_112228.jpg

20230415_112429.jpg

A ka Preljini:
20230415_121627.jpg

20230415_121655.jpg

20230415_121658.jpg

I razlog ovog nenasutog trupa - kutijasti propust za budući gasovod:
20230415_121642.jpg


Inače poprilično prisustvo radnika na trasi, kamioni voze ture a ima video sam 3-4 mašine.
Slike su od danas.
 
Prošao danas 60tak km od Vrnjačke Banje do Čačka, saobraćaj je sve vreme u koloni, doduše brzoj, autoput se baš i ne vidi sa puta sem gde ga prelazi posle Kraljeva nadvožnjak, i tu je uredno čekalo 5 kamiona sa kamenom jedan iza drugog, u metar poređano. Kad se setim da čini mi se Caribrod reče da promet ovde neće biti ni, kolko, 5000, ja i dalje verujem kad se ceo pusti da će biti preko 10.000. Vr banja širi kapacitete, pušten je pre neki dan ogroman panoramski točak, nedavno Akva Park, očekuje se da u drugoj polovini godine krene se gradi gondola 7km od centra do Goča sa Đokovićem, gradi se dosta novih objekata... tako da samo Banja će privući veliki promet dobar deo godine, a ako posle gondole krene razvoj Goča, planina+banja na jednom mestu, biće to veliki promet i obrt para za ovu opštinu.
Rade Košanin reče da kroz naplatnu rampu Pojate prođe dnevno 30 - 40 000 vozila dnevno. Ne znam da li je informacija proverena, ali ako 50% vozila putuje ka Trsteniku, pa i Vrnjačkoj Banji, onda je gradnja autoputa itekako opravdana i ovo nije neki beznačajan put. Možda ima manji značaj od A1, ali moje lično mišljenje da je po značaju kao A2, ako ne i veći. Vreme će pokazati, odnosno, broj vozila koji autoput ima veći značaj. Već su ogromne gužve, a to se oseti najviše u danima praznika
 
... kroz naplatnu rampu Pojate prođe dnevno 30 - 40 000 vozila dnevno. Ne znam da li je informacija proverena, ali ako 50% vozila putuje ka Trsteniku, pa i Vrnjačkoj Banji, onda je gradnja autoputa itekako opravdana i ovo nije neki beznačajan put. Možda ima manji značaj od A1, ali moje lično mišljenje da je po značaju kao A2, ako ne i veći. Vreme će pokazati, odnosno, broj vozila koji autoput ima veći značaj. Već su ogromne gužve, a to se oseti najviše u danima praznika
Ne treba preerivati. Sigurno da ima dana sa tolikim saobraćajem, ali godišnji prosek je daleko manji. Bar po podacima Puteva Srbije.
Ne može više da se isključi u Pojatu nego što gore prođe, nelogično je.
Ili Putevi Srbije debelo lažu oko brojanja saobraćaja kako bi opravdali nove deonice.
Na sadašnjem putu je gužva do Kruševaca i od Kraljeva ka Čačku, pogotovo od Mrčajevaca.
Imajte u vidu da je dobar deo tog saobraćaja lokalnog karaktera, koji neće na autoput. ja prognoziram oko 15k voz/dan do KŠ kao i od Kraljeva do Čačka, a između manje od 10k.

U Srbiji, imamo ispod granice prohodnosti deonicu kroz Beograd i preopterećenu do Malog Požarevca.
Ozbiljna gužva je do Požarevačke petlje i tu je oko 50k.
 
Biće to sve jaki prometi, šta je to i 2000km autoputeva za zemlju gde od Bga svuda stigneš za max 2-3 sata. Jedino kočenje može biti ako nestane nafte a nema zamenskog pogona, ako energenti i putarine budu skupe.
 
Propusna moć rampe u enp naplati je max 7-8 vozila u minutu što bi značilo da za 3 trake koliko ih Pojate ima 24 sata non stop idu enp vozila da bi prošlo 40.000 vozila.

Realno na keš manuelnim naplatama za 24 sata maksimalno prodje 3.000 vozila.Na Enp samo u vreme jakog saobraćaja ide otprilike po 3-4 vozila u minutu tako da teško mogu prebaciti cifru od 10K.
 
Ако је оних 40 км у ЦГ просек 4200 за 9 месеци, овде ће сигурно бити око 10 000 за целу деоницу. Сада је до Краљева преко 10 000 , нисам нашао колико је Појата до Крушевца, вероватно исто преко 10 000. Између Краљева и Крушевца је логично мање. Међутим са завршетком целе трасе и дела од Прељине до Пожеге саобраћај ће сигурно бити повећан. Једног дана када буде и до Котромана биће још више повећан!
 
Propusna moć rampe u enp naplati je max 7-8 vozila u minutu što bi značilo da za 3 trake koliko ih Pojate ima 24 sata non stop idu enp vozila da bi prošlo 40.000 vozila.

Realno na keš manuelnim naplatama za 24 sata maksimalno prodje 3.000 vozila.Na Enp samo u vreme jakog saobraćaja ide otprilike po 3-4 vozila u minutu tako da teško mogu prebaciti cifru od 10K.
Nisam baš hteo da rušim sneška.
Realni prosek je oko 10k, 5k tamo i 5k vamo.
Kažem, u tom kraju je lokalni saobraćaj dosta jak i to neće na autoput.
Starim putem od Pojata ka Paraćinu je nešto oko 5k, dok se između Jagodine i Paraćina ne broji, a poslednji put je bilo 8k.
 
Prošle godine sam pričao sa prijateljem iz Užica i rekao mi je da on i mnogi njegovi prijatelji kada idu za Niš, Leskovac, Pirot... idu preko Kragujevca, a ne preko Kraljeva i Kruševca. Malo je dalje ali su manje gužve, ne prolazi kroz mnoga sela, a i brže se stigne. Tako da verujem kada se Moravski koridor završi u celosti, mnogi će koristiti tu rutu i verovatno će i broj vozila biti povećan.
Takođe, sada mnogi kada idu iz pravca Kruševca ka Nišu i obrtno, ne idu preko Pojata nego preko Đunisa. Verovatno će jedan broj njih zbog izgradnje autoputa početi da ide preko Pojata
 
Moravski koridor je bez sumnje dobra investicija i tu je bio potreban autoput, a i doneće mnoge značajne benefite.
I po obimu saobraćaja/prihodu od putarina očekujem da bude isplativ.

Van toga, ekstreman će biti sledeći benefit:
- bezbednost dece. Broj škola na gčavnoj magistrali sada je dvocifren, sva ta deca će sada moći da uživaju humanije/zdravije/bezbednije detinjstvo.
- brzina: konačno autoput koji niti počinje niti završava u Beogradu. Čačak/Kraljevo/Požega/Zlatibor-Pirot/Stara planina/Niš (random primer) više neće biti 2 sveta različita, nego tu na 2-3h, legitimna vikend destinacija.
- Vrnjačka Banja je na 1,5h od Beograda / Kraljevo na manje od toga
- Kopaonik postaje mnogo dostupniji
- Kamionski tranzit postaje olakšan (obavezno pre puštanja ovog ap da započne sa radom naplata magistrala za kamione, kako bi od prvog dana svi prešli na ap a ne na magistralu

Bukvalno će ceo kraj da zablista, ovo je pravi srpski autoput koji je bio preko potreban.
Jedino će biti zeznuto za ugostitelje koji zavise od magistrale, ali verujem da će se dobar deo njih snaći promenom/prilagođavanjem delatnosti.
 
Vrh