Slažem se sa tobom.
To sam i napisao, a što znači da će većina saobraćaja iz pravca Kraljeva ići ka Nišu, a ne ka Beogradu. Po toj logici, krak od KŠ ka koridoru X je trebalo da ide južnije, a ne severnije.
Teži je teren, ali mnogo manje komplikovaniji nego mnoge deonice koje se projektuju i koje se grade u Srbiji.
A što se tiče mišljenja da će vozači koji su išli preko Đunisa preći na autoput, tu mislim da grešiš. Ja često zbog posla idem iz KŠ za Niš, dvoje dece mi studiraju u Nišu i znam mnoge koji takođe često idu za Niš poslovno ili zbog studiranja i u razgovoru sa njima niko ne namerava da koristi novi autoput.
U planu je izgradnja nove brze saobraćajnice Paraćin-Zaječar, zbog toga sam i napisao de je bolje da se saobraćajnica poveže direktno sa Moravskim koridorom.
Ako sam te lepo razumeo mislim da se ova dva ne slažu. Jedini saobraćj koji ide ka severu je saobraćaj iz Kruševca ka BG-u i eventualno tranzitni iz pravca Merdara. Ali i taj sa Merdara se polako prebacuje preko Prokuplja i Niša, a završetkom autoputa Niš - Merdare verovatno će se i totalno prebaciti na isti.
Inače, večina tih povezivanja i mreža autoputeva u Evropi se projektuje u odnosu na neke više prioritete i planove. Npr. na osnovu strategije NATO pakta zbog bržeg kopnenog prebacivanja opreme i ljudstva, pa se tako vrši povezivanje npr. Crnog i Jadranskog mora, Crnog i Jonskog mora i sl. Primera radi to je jedan od razloga zašto je napravljen autoput preko Prokletija, autoput Solun - Igumenica, a koji su čak i u letnjim sezonama poluprazni i ekonomski totalno neisplativi,. Ili zašto se mostovi na severnoj obilaznici oko Kruševca, a koji će postati mostovi na Moravskom koridoru, testiraju da izdrže težinu od 70 tona, a što je težina zapadnih tenkova sa vučnim vozom. Srbija se pokazala kao nepouzdan NATO partner pa se zbog toga gradi krak koridora IV paralelno i u blizini koridora X, a koji je duži i mnogo komplikovanija za izgradnju na putu Evropa-Azija
Pre 15-tak godina sam čitao NATO strategiju izgradnje autoputeva na Balkanu, gde se nije uzimalo u obzir na isplativost i civilni značaj za povezivanje gradova. Ti projekti se polako realizuju.