Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Danas se na izlazu iz Kruševca ka jasičkom kružnom toku, negde oko 15h, putovalo otprilike sat-sat i po, uz prijatnih 39 stepeni. Radi se o razdaljini od oko jednog kilometra. Kolona je bila sve do Omv pumpe u oba smera.

Prosto za nepoverovati da su toliko nesposobni da procene intenzitet saobraćaja na tom delu puta, koji je skoro uvek visok. Neposredno nakon Uradi sam, naizmenično je propuštan saobraćaj jednom trakom uz privremeni semafor.

Gužva je bila tolika da sam nakon pola sata milenja u koloni, okrenuo auto, i preko Trstenika stigao u Belu Vodu sa druge strane Morave.

Sve u svemu, saobraćajni kolaps kakav dugo nisam video. Gazela u špicu je bila mala maca za ovo danas, ali zaista, bez preterivanja.
 
Danas se na izlazu iz Kruševca ka jasičkom kružnom toku, negde oko 15h, putovalo otprilike sat-sat i po, uz prijatnih 39 stepeni. Radi se o razdaljini od oko jednog kilometra. Kolona je bila sve do Omv pumpe u oba smera.

Prosto za nepoverovati da su toliko nesposobni da procene intenzitet saobraćaja na tom delu puta, koji je skoro uvek visok. Neposredno nakon Uradi sam, naizmenično je propuštan saobraćaj jednom trakom uz privremeni semafor.

Gužva je bila tolika da sam nakon pola sata milenja u koloni, okrenuo auto, i preko Trstenika stigao u Belu Vodu sa druge strane Morave.

Sve u svemu, saobraćajni kolaps kakav dugo nisam video. Gazela u špicu je bila mala maca za ovo danas, ali zaista, bez preterivanja.

Jel se očekuje da uskoro otvore ostatak obilaznice?
 
Čak je i poželjno da ne budu, kako tokom noći svetla automobila ne bi smetala vozačima koji idu jedan drugom u susret.
Нема разлике. Возилима у нижем смеру ће сметати фарови од возила са вишег смера. Када је разлика у висини коловозних трака, онда иде она зелена пластика што блокира бацање фарова у други смер. Опет нема поенте јер онда та плаатика може да се постави и кад су исте висине траке.
 
Danas se na izlazu iz Kruševca ka jasičkom kružnom toku, negde oko 15h, putovalo otprilike sat-sat i po, uz prijatnih 39 stepeni. Radi se o razdaljini od oko jednog kilometra. Kolona je bila sve do Omv pumpe u oba smera.

Žao mi je što sam bio u pravu kada sam pisao, postavljao nacrte, a i sa mnogima se o tome raspravljao, da ne treba gasiti vezu sa kružnim tokom kod Makrešana pre nego što se spoji grad sa petljom Kruševac istok. A i da ne postoji informaciona tabla koju bi mogli da postave u Ćićevcu, a koja bi na adekvatan i jasan način pružila informaciju vozačima gde treba da se isključe kada žele da idu na istočnu, severnu i zapadnu stranu Kruševca. Većina takvih se ne isključi sa autoputa na petlji Ćićevac već produže pravo ne znajući da je sledeće isključenje na Jasičkom kružnom toku. I onda moraju da prolaze kroz sam grad i time prave još veću gužvu.

Enormne gužve su bile i pre zatvaranja deonice Jasika-Koševi, stim da je zatvaranje te deonice dovelo do potpunog saobraćajnog kolapsa u gradu.

Inače, ovo je još samo jedan od razloga zašto nije trebala da se ugasi severna obilaznica oko Kruševca.
 
Nije da smo bogati pa da možemo da imamo i autoput i obilaznice. Ovo je definitivno moglo mnogo bolje da se isplanira. Da se recimo Kruševcu obezbedi prvo istočna obilaznica ali cela. Kad već gubi severnu. Ruma recimo neće izgubiti svoju obilaznicu, koja je jedna od boljih kod nas. A dobiće i brzu saobraćajnicu paralelno sa obilaznicom.
 
Nije da smo bogati pa da možemo da imamo i autoput i obilaznice.
Da smo bogati, to sigurno nismo i upravo iz tog razloga je Kruševcu trebala da ostane severna obilaznica. Uništiti potpuno funkcionalnu i u dobrom stanju jednu saobraćajnicu, a pre toga projektovati i planirati novu to sebi neće priuštiti i prilično bogate države. Ako nije problem možeš li mi reći šta je tim uništavanjem ušteđeno?

Ruma recimo neće izgubiti svoju obilaznicu, koja je jedna od boljih kod nas. A dobiće i brzu saobraćajnicu paralelno sa obilaznicom.
Izgleda da smo za neke gradove bogati, a za neke ne. :) I nije samo Ruma jedina. Ostala je stara obilaznica Beogradu, Leskovcu, Vranju, Pirotu...
Nijedan grad u Srbiji sem Kruševca nije izgubio svoju staru obilaznicu prilikom izgradnje autoputa. Neki gradovi su čak i dobili nove saobraćajnice koje spajaju petlje na autoputu.
 
Možda je malo offtopic, ali kako je npr. u Beogradu autoput besplatan, a npr. u Nišu nije?
Da li održavanje autoputa kroz Beograd plaćaju samo Beograđani ili svi građani Srbije?
 
Možda je malo offtopic, ali kako je npr. u Beogradu autoput besplatan, a npr. u Nišu nije?
Da li održavanje autoputa kroz Beograd plaćaju samo Beograđani ili svi građani Srbije?

Ali autoput kroz i oko Beograda ne plaća niko, ni Nišlije, ni Beograđani, ni Zaječarci... :)
Mislim da je ideja bila da obilaznica bude pod naplatom ali se u nekom momentu odustalo od toga.
 
Nema na čemu.
Mada u ovom momentu mi deluje da je obilaznica mogla da bude kompletno pod naplatom.
Možda nisu morale da se prave velike čeone naplatne rampe u Pazovi i Vrčinu.
Ja to samo onako diskutujem... iskren da budem nisam ni bar malo razmislio o za i protiv argumentima.
 
Kad bi se uvela napalata putarine na obilaznici makar da bi bila i samo jedan denar, pa ko bi je koristio kada ima alternativa, i to kraći autoput kroz beograd. Apsolutno pogrešan pravac razmišljanja.
 
Mada u ovom momentu mi deluje da je obilaznica mogla da bude kompletno pod naplatom.
Možda nisu morale da se prave velike čeone naplatne rampe u Pazovi i Vrčinu.

Beograd je veliki grad, velike su gužve, obilaznica je faktički spoljni magistralni prsten oko grada koji spaja mnoga naselja, tu obilaznicu svakodnevno koriste mnogi beograđani i sl. Tako da bi uvođenje naplate mnogo usporilo i zakomplikovalo saobraćaj, ne računajući što bi tako nešto zahtevalo veliki broj naplatnih rampi.
 
Davnih 80 se predviđalo da sa projektovanjem obilaznice ide i naplata.Srećom ili nesrećom polse ratova i bombardovanja i još jednog pokušaja da se obilaznica stavi pod naplatu a čemu svedoče stubovi petlje Banovci i Stara Pazova od toga se odustalo.

Jedna rampa je trebala biti kod Aerodroma a jedna kod vojske u Bubanj Potoku.

Ne zna se koja bi bila gora i pogubnija.

Srećom na to je stavljana tačka 2007/8 i posle izgradnjom Vrčinske rampe to je arhivirano zauvek.

Svakako ostao je problem da se kaomercijani saobraćaj obilaznicom vozi 60 km u jednom pravcu što stvara ogromne gubitke jer na primer Madjari na obilaznici oko Budimpešte preko satelita naplaćuju skoro sve sem jednog malog dela.

Ovo ne treba mešati sa putničkim saobraćajem naravno ali prelaskom na OCR naplatu možda neko nekad ponovo pokrene pitanje.

U prilogu mapa u Madjarskoj puteva koji se naplaćuju za komercijalni saobraćaj.

Vinjete su slične ovome samo što imaju županijske i autoputske.
Toll road network subjet to e-toll-01.jpg
 
Sve ste u pravu, zato sam ja i napisao u ovom trenutku.
Razvoj elektronske naplate putarine i u ovom trenutku završena obilaznica do Bubanj potoka bi mogle da navedu na razmišljanje o tome.
Do sad nije uopšte bilo moguće i razmišljati u tom pravcu.
 
Vrh