Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

amm8990":38x5shol je napisao(la):
To šoferi neće želeti da rade. Oni posle svakog polukruga imaju pauzu za odmor, sada će na toj pauzi morati da pregledaju karte i sede u autobusu čitavo radno vreme!
Ili da posle pauze otvore prednja vrata i da za manje od 2min uđe svako ko je čekao na stanici?
 
Pa oni i imaju pauzu od 2-5minuta zavisno od gužve, nekad ni toliko. Inače,

Права и обавезе возача
Члан 33.

– да возило заустави на посебно одређеној и обележеној површини на терминусу и да омогући путницима улазак у возило одмах по пристајању, осим у возилу које је у резерви или у квару и заустављено на за то резервисаној површини
:D

Mogu da zamislim samo Trg Republike kako će to izgledati na 43, 27 i 27E.
 
Prikupljeni pazar ce taman otici na nabavku novih vrata. A ne mogu reci da ne uzivam u ovoj galopirajucoj bizarnosti oko kontrole - svako ko je popio onu pricu o manjoj naplati nego ranije i tome kao uzroku losijeg stanja vozila zasluzuje da kasni na posao. Jos i na glavi Nikolic treba da mu sedi, jer je mazga. Zao mi je jedino vozaca.
 
1402288_terminusna_kontrola_v.jpg



Izvor i vest:
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1402258

BeoINFO
 
Juče sam visio na početnoj 48ice kod Pančevačkog i mogu da potvrdim da na ulaznim vratima niti kontrolora ima niti iko ovo poštuje niti vozača boli brige...
 
Elektronske karte za GSP?!
Beograđani bi uskoro mogli u gradskom prevozu da koriste elektronske karte koje će čekirati u autobusu i tako plaćati tačno onoliko koliko se voze. Kupovina karte SMS porukom samo jedna od mnogih novina
1.jpg

Posle nekoliko godina priče o modernizaciji sistema naplate karata, Direkcija za javni prevoz konačno je pokrenula proces uvođenja „tiketinga" i elektronskog monitoringa. Raspisan je konkurs za nabavku neophodne tehnološke opreme koja će modernizovati ne samo plaćanje, već i koordinaciju gradskog prevoza u prestonici. Kada će dugoočekivana modernizacija profunkcionisati biće poznato krajem leta.

Tiketing je, zapravo, elektronski sistem naplate vožnje gradskim autobusima, tramvajima, trolejbusima, minibusevima, ali i vozovima u gradskoj železnici. Kada taj sistem zaživi, Beograđani će u gradskom prevozu moći da koriste elektronske karte koje će čekirati u autobusu i tako plaćati tačno onoliko koliko se voze. Plaćanje karte SMS porukom mogla bi da bude samo jedna od mnogih novina.

Daljinsko praćenje vozila
- Konkurs za uvođenje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu putnika u Beogradu je raspisan 11. juna i otvoren je 60 dana, odnosno do 10. avgusta. Nakon toga slede izbor izvođača, izrada glavnog projekta, implementacija sistema po fazama, probni rad i konačan prijem sistema - rečeno je Pressu u Direkciji za javni prevoz.
U Direkciji ističu i da je značaj novog sistema i u tome što će, pored naplate karata, obuhvatati i „praćenje i upravljanje vozilima javnog prevoza i informisanje putnika". Iako je odranije poznato da je reč o veoma skupoj tehnologiji, nadležni u Direkciji za javni prevoz će, kako kažu, sačekati 10. avgust i tek onda građanima saopštiti finansijske, ali i tehničke detalje.
I VOZAČI KONTROLIŠU KARTE PUTNICIMA
Posle „kružnih" i „tačkastih" kontrola, kao i nove akcije u kojoj kontrolori proveravaju putnike na polaznim stajalištima, od juče se na manjim okretnicama GSP-a „Beograd" sprovodi najnoviji način provere karata. Naime, vozači na početnoj stanici otvaraju samo prva vrata i od putnika traže karte ili pretplatne markice na uvid. Ukoliko nema ispravu, putnik je dužan da je kupi kod vozača na licu mesta, ili da izađe iz vozila. U GSP-u „Beograd" jedva čekaju novi sistem i nadaju se da će, kada konačno proradi, davati dobre rezultate.
- Procedura je počela nedavno, to se zna, ali sav posao oko uvođenja tog sistema je na Direkciji za javni prevoz. Mi smo samo krajnji korisnici te buduće tehnologije pa njeno uvođenje ne zavisi od nas - kaže Slavica Stevanović iz GSP-a.
Uvođenje monitoring sistema trebalo bi da omogući daljinsko praćenje vozila gradskog prevoza pomoću mreže mobilne telefonije i putem interneta. Tako će se omogućiti praćenje kretanja, pozicioniranje i komunikacija između vozila javnog prevoza.

Dve godine čekanja
Pomoću monitoringa biće prikupljani podaci o opterećenju pojedinih linija u određenom vremenskom periodu, tako da će Direkcija za javni prevoz i GSP moći da pojačaju linije na kojima je to potrebno.
Novi sistem naplate javnog prevoza sugrađanima se obećava već duže od dve godine, a GSP je prošle godine, kroz akciju „Plati koliko se voziš„ praktično najavio plaćanje karata putem SMS-a. Tada je najavljivano i da će putnici putem mobilnog telefona moći da provere i vreme koje će provesti na stanici čekajući autobus, tramvaj ili trolejbus.
Tiketing i elektronski monitoring već dugo se primenjuju i daju dobre rezultate u Francuskoj, Portugalu, Italiji, Hrvatskoj i drugim zemljama Evrope.
Inače, GSP „Beograd" saopštilo je juče da je predalo prvi kontingent tužbi za dužnike po osnovu neplaćenih doplatnih karata za korišćenje usluga prevoza u periodu od 1. do 31. maja 2010. godine.
U saopštenju se napominje da se svima koji nisu platili doplatne karte na vreme glavni dug uvećava za administrativne i sudske troškove.
GSP apeluje na korisnike da izvade legitimaciju za prevoz i kupe pripadajuću markicu, jer je to, kako navode, najjednostavniji i najekonomičniji način plaćanja usluga javnog gradskog prevoza. www. pressonline rs.
 
Lepe vesti,pokrenuo nam se i GSP.sad su sve svercere iznervirali i vecinu naterali da placaju karte pa ce morati da vrate necime
 
Plaćanje karte SMS porukom mogla bi da bude samo jedna od mnogih novina.
Hehe, ovo je dobro za švercere ako bude kao u Zagrebu. Kod njih je potrebno poslati poruku na određenji broj posle čega bi dobio povratnu da si kupio kartu, te neki drže telefon bez zvuka i prst na pripremljenoj poruci za kupovinu kartu, kada uđe kontrolor pritisnu taster i kupe kartu :lol:
 
To je samo jedna od opcija,kjlučna stvar su smart čip kartice,kao i automati za prodaju karata,to će olakšati pristup svima koji budu krenuli da koriste sve vidove prevoza uključujući i Gradsku Železnicu sa jednom karticom,a tako će zaista nama a i strancima kada u Beogradu žele da koriste javni prevoz sve biti lako razumljivo,konačno se GSP odlučuje da prati Evropske standarde.U svakom slučaju ,Bravo za Gradonačelnika i Gradsku Vladu!:kk:
ov-chipkaart650.jpg
 
Ponavljam, rok je 15 meseci od potpisa ugovora (a to ne pre septembra).
 
Jel ovo znaci da ce konacno da se steknu uslovi da karta bude vremenski ogranicena (a ne jednim vozilom)? To bi omogucilo temeljnu reorganizaciju postojecih linija (podeliti linije: 95 koja ide preko 2 mosta, 17...)
 
Povlastice ne bi trebalo da budu sporne, to svuda postoji, u jednom ili drugom obliku.
Ono na sta ja ciljam su pojedinacne karte koje ne vaze za jednu voznju (jer si je ukucao u autobusu) nego vaze recimo sat vremena (ili 2). Pa ti za taj 1 sat menjas sta hoces ili koliko hoces. Moze da bude i 2 sata, nije sporno. Poenta je da onda nisi ogranicen jednim vozilom, nego mozes da promenis teoretski 10 vozila (linija) po jednu stanicu (ako ti to odgovara). To opet znaci, da preduge linije (95,17...) mogu da se skrate, pa ako dodje do guzve na jednom delu linije (recimo PA most) drugi deo linije ne ispasta (recimo NBG).
 
Bio u Lisabonu, tamo koriste ove kartice "na punjenje" kao na slikama koje je pokazao 2012.

Kartica sama (izgleda kao najobicniji karton - kapiram da unutra ima neki RFID) kosta 0,50 (EUR) i vazi godinu dana. Na nju mozete da "filujete" raznorazne kombinacije karata, npr. karta od 24h (3,75) ili odredjen broj pojedinacnih voznji (0,85) - valjda je jeftinije ako se uzimaju u blokovima od 10 ili 20. Na ulazu/izlazu u metro se karte skaniraju da bi se otvorile one automatske kapije na stanicama, a u busevima, tramvajima i uspinjacama kartica mora da se 'skenira' (primakne se uz automat - mnogi to rade kroz novcanik npr., ne vadeci karticu) i ako je karta validna zasija zeleno i cuje se odredjen zvuk, u suprotnom je crveno i cuje se drugi. Tako u malim vozilima (onim njihovim malim tramvajima, i uspinjacama) vozac odma vidi da li je neki novousli putnik platio voznju i ako nije, odma krece da mu naplati. Kontrola kada udje u vozilo isto samo skenira kartice nekim svojim citacima, to traje sekund.
 
2012":253wdyjm je napisao(la):
To je samo jedna od opcija,kjlučna stvar su smart čip kartice,kao i automati za prodaju karata,to će olakšati pristup svima koji budu krenuli da koriste sve vidove prevoza uključujući i Gradsku Železnicu sa jednom karticom,a tako će zaista nama a i strancima kada u Beogradu žele da koriste javni prevoz sve biti lako razumljivo,konačno se GSP odlučuje da prati Evropske standarde.U svakom slučaju ,Bravo za Gradonačelnika i Gradsku Vladu!:kk:
BRAVO ZA GRADSKU VLAST!! Istom pričom uspevaju da zamajavaju ljude već 10 godina! Bravo!
 
Pa za razliku od predhodnih ova zaista i radi,obećanja za sada ispunjavaju,ima problema tu i tamo ali nalaze rešenja ,zaista za sada i pored svetske krize Beograd napreduje,što se tiče ovog sistema smart card pa i u Evropi mnogi gradovi ga još nisu uveli u nekima je uvođenje u toku,tako da nismo baš zadnji koji ovo uvode a pre deset godina to je bila samo ideja za budućnost i u Evropi :kafa:
 
Slažem se,pa bez dnevnih i nedeljnih bi zaista bilo loše :rolleyes:
 
Ako ćemo tako, i vikend karta može da bude ok. Ili razne varijante turističke kartice 48/72 sata uz gomilu popusta za sve i svašta, kao u ozbiljnim gradovima..
 
Vrh